PDA

View Full Version : marshall jcm 600



Orpheo
29 oktober 2005, 17:55
Gegroet mensen,

ik ben benieuwd; wie heeft hier de jcm 600 head/combo? Ik ben wel benieuwd naar de meningen van dat ding. ik wil namelijk een nieuwe amp ERBIJ, met reverb en schakelbaar clean/OD, als aanvulling op mijn jcm 800. de koch studio is niet echt wat ik zoek, en de vox ac30, tja, die wil ik ook wel in mn rig hebben, maar is voor mijn muziek(smaak) niet (echt) bruikbaar, tenzij ik er heel veel pedalen voorhang.

Agent_Smith
29 oktober 2005, 21:38
Yep, ik heb een JCM600 head. Gewoon als main amp op een 70s Marshall 4*12 Greenback cab. Ik vind het een hele goede en (voor marshallbegrippen) veelzijdige versterker. Goed clean (ook voor marshallbegrippen) en van plexi tot highgain. Een kwestie van goed met de knoppen omgaan.
Hij is wel wat minder solide gebouwd eerlijk gezegd, daarom wil ik er een flightcase voor gaan maken (ooit nog eens :-? ). Ik heb begrepen dat de combo versies behoorlijke koelingsproblemen kennen, de head niet. Ik heb m nu zo'n 3,5 jaar en werkt feilloos.
De originele buizen klinken nergens naar vind ik en met een set JJ's is-ie enorm opgeknapt.
Kortom, ik heb geen behoefte aan 3 of 4 kanalen en weet-ik-hoeveel rectifiers. Ik hou gewoon van een Les Paul in een Marshall geplugd en rocken maar! Daar is-ie dus uitermate geschikt voor en geloof mij: hij gaat heel hard.

Orpheo
29 oktober 2005, 21:43
Yep, ik heb een JCM600 head. Gewoon als main amp op een 70s Marshall 4*12 Greenback cab. Ik vind het een hele goede en (voor marshallbegrippen) veelzijdige versterker. Goed clean (ook voor marshallbegrippen) en van plexi tot highgain. Een kwestie van goed met de knoppen omgaan.
Hij is wel wat minder solide gebouwd eerlijk gezegd, daarom wil ik er een flightcase voor gaan maken (ooit nog eens :-? ). Ik heb begrepen dat de combo versies behoorlijke koelingsproblemen kennen, de head niet. Ik heb m nu zo'n 3,5 jaar en werkt feilloos.
De originele buizen klinken nergens naar vind ik en met een set JJ's is-ie enorm opgeknapt.
Kortom, ik heb geen behoefte aan 3 of 4 kanalen en weet-ik-hoeveel rectifiers. Ik hou gewoon van een Les Paul in een Marshall geplugd en rocken maar! Daar is-ie dus uitermate geschikt voor en geloof mij: hij gaat heel hard.

thnx voor je antwoord. ja, ik houd ook van " les paul in marshall". ik heb een JCM 800 combo, en ik wil nu iets met betere clean, en een lekkere drive, en dan de jcm800 voor solo's en voor gitaarwerk als ik alleen speel. hoe is de reverb op de jcm600?? is dat nog acceptabel, of gewoon pure junk??

Ritch
29 oktober 2005, 23:02
Ik heb laatst eens op een combo gespeeld, maar de reverb was schitterend! (Om héél eerlijk te zijn, zelfs ietsje beter als die op mijn MT :oops: )

Agent_Smith
30 oktober 2005, 08:59
thnx voor je antwoord. ja, ik houd ook van " les paul in marshall". ik heb een JCM 800 combo, en ik wil nu iets met betere clean, en een lekkere drive, en dan de jcm800 voor solo's en voor gitaarwerk als ik alleen speel. hoe is de reverb op de jcm600?? is dat nog acceptabel, of gewoon pure junk??

Sorry, Orpheo, ik gebruik nooit reverb. Hij staat altijd helemaal dicht (ik kan net zo goed de knop eraf halen :wink: ), maar ik dacht dat beide kanalen een afzonderlijke reverbregeling hebben.
Wat wel een leuke feature is, is het jumperen van de parallele loop (heeft een seriele en parallele). Als je deze met een kabeltje doorlust wordt de looplevelregelaar een heuse boost regelaar. En die boost is aanzienlijk. Maar ik dwaal af; het gaat om de klank etc :)

Dude
30 oktober 2005, 10:32
ik heb de head ook een jaartje of 3 gehad en was dr best gek van hoor,

had op hogere volumes echt flinke ballen over een 4x12 maar was gewoon niet te vergelijken met bijvoorbeeld een 800.

Maar inderdaad zeer veelzijdige amp, niet de punch van een "echte" marshall maar ZEKER dubbel en dwars zn geld waard, jammer dat ik die ooit heb weggedaan.