PDA

View Full Version : Boss FA-1 Clone is KLAAR!



Speeddemon
29 oktober 2005, 15:47
Zonder footswitch:

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/fa-1cloneside3.jpg


Met footswitch (is al verkocht):
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/fa-1004.jpg


de PCB zelf (incl. de originele types componenten!):
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/fa-1006.jpg

Wegens ruimtegebrek wat bijgezaagd.

Dirk_Hendrik
29 oktober 2005, 15:50
Wauw! Zelfs met de originele groene condensatoren!!

Ik zou de buitenkant og een extra laagje blanke lak geven om de decals wat uit te vlakken.

Mitch
29 oktober 2005, 15:51
Ik zie het al, je wilt ook een Boss T shirt :seriousf:

Hé, ziet er goed uit man. Laat maar horen in de Boost shootout morgen.

Speeddemon
29 oktober 2005, 15:56
Wauw! Zelfs met de originele groene condensatoren!!

Ik zou de buitenkant og een extra laagje blanke lak geven om de decals wat uit te vlakken.
Yep, mijn dank is groot aan ons aller D_H voor zijn hulp met die caps. :)

Overigens, als je nog tegen wat 5n6F's aan loopt, GRAAG!
Ik heb bij een electronica zaak ook nog wat tropical fish varianten daarvan gehaald.

Wat die decals betreft; de kleur groen van de FA-1 is heel ruw qua oppervlak, dus de decals hechten niet zo mooi.
Maar ik zal d'r idd nog eens een laag lak over heen gooien.

dano
29 oktober 2005, 16:02
vet!

Mafkees
29 oktober 2005, 18:38
vet!

nee FET :-D :-D

vinni
29 oktober 2005, 19:10
Maarru.....

Wat doet dat ding nou?
Is dit zo'n bijzonder pedaaltje dan?

Vinni

Speeddemon
31 oktober 2005, 14:54
boosten. Met een goeie EQ.

En wat zo bijzonder is;
tja,
hij wordt al 25 jaar niet meer gemaakt
the Edge van U2 gebruikt 'm
de gangbare prijs (2e hands) ligt boven de $250

Antal
31 oktober 2005, 15:02
Ziet er goed uit. Jammer dat je die decals zo goed ziet. Maak je die printjes tegenwoordig wel zelf?

Speeddemon
31 oktober 2005, 16:05
Ziet er goed uit. Jammer dat je die decals zo goed ziet. Maak je die printjes tegenwoordig wel zelf?
nope, een kerel op marktplaats heeft deze gedaan.

Maar ben niet 100% tevreden over snelheid enzo (hij claimde 3 werkdagen, en we zijn 2 weken verder), dus m'n volgende zullen weer door D_H gedaan worden.

Of Andi Allan (www.monkeyfx.co.uk) Die heeft grootste plannen met een speciale PCB maak-machine.

robzilla
31 oktober 2005, 16:32
http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/pedalendag/DSC02987.jpg

Antal
31 oktober 2005, 16:33
nope, een kerel op marktplaats heeft deze gedaan.

Maar ben niet 100% tevreden over snelheid enzo (hij claimde 3 werkdagen, en we zijn 2 weken verder), dus m'n volgende zullen weer door D_H gedaan worden.

Of Andi Allan (www.monkeyfx.co.uk) Die heeft grootste plannen met een speciale PCB maak-machine.

Ik zit voor volgende projecten ook aan PCB te denken, maar zie het toch niet echt zitten om dat zelf te doen. Probleem is alleen dat ik er altijd maar 1 of 2 nodig heb :-?

robzilla
31 oktober 2005, 16:33
http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/pedalendag/DSC02987.jpg

Speeddemon
7 november 2005, 21:34
SPAM:
Het prototype (waarvan de print in spiegelbeeld is :-? ) is te koop trouwens.

De print daarvan heeft metaalfilm weerstanden en WIMA condensatoren, maar wel de originele FET en op-amps.

forceps
7 november 2005, 21:53
Mooi gemaakt hoor! Ik denk dat veel mensen niet eens het verschil tussen het origineel en de jouwe zien, m'n complimenten!

Don Olivier
7 november 2005, 22:41
Wow,

da's te gek gedaan!

Hoe klinkt ie? Net als het orgineel???

Ik heb een orginele en daar een aan/uit switch in laten zetten, een 9-volts adapter ingang en een led.......so much for market-value maar ok , het is wel handig om em aan en uit te kunnen zetten!

Speeddemon
7 november 2005, 23:04
yep, exact als 't origineel. Vervormt ook 't zelfde als je de volume voorbij 3 uur zet (knoeihard!)

In het prototype zitten weliswaar moderne weerstanden en condensatoren, maar de op-amps en FET zijn exact 't zelfde.

Ik ga ook een compleet moderne variant maken (wel als 't goed is met de originele op-amps en FET), waar alleen metaalfilm weerstanden, en WIMA metalized polyfilm condensatoren in komen (en de maffe waardes alsnog keramisch, zoals 100pF en 5n6F, die zijn gewoonweg niet in metalized polyfilm te krijgen.

Deze heeft dan een beetje de layout als een Zakk Wylde overdrive, dus 3 knoppen in een driehoek bovenin, footswitch, LED, jacks links en rechts.

robert-gitarist
13 november 2005, 14:50
Wederom mijn complimenten Speedy.
Ziet er echt heel mooi uit!!
ik zag op internet een foto van the Edge z'n pedalen en die heeft ook z'n Boss op z'n board staan :)
Echt heel mooi hoor.
ga je er nog meer bouwen en wat gaan ze kosten?

Speeddemon
13 november 2005, 15:04
Wederom mijn complimenten Speedy.
Ziet er echt heel mooi uit!!
ik zag op internet een foto van the Edge z'n pedalen en die heeft ook z'n Boss op z'n board staan :)
Echt heel mooi hoor.
ga je er nog meer bouwen en wat gaan ze kosten?
Yep, ik bouw er meer.

Prijzen tussen 125 euro en 150 euro, afhankelijk van de opties en lay-out.