PDA

View Full Version : Ja hoor, heb ik dat...



Rutger
29 oktober 2005, 15:25
Hoi,

Nou, vorig jaar op de pedalendag kwamen we er al achter, maar nu zit ik dus zelf met t probleem...

k Heb een Keeley Compressor. Werkelijk sumblieme Comp in combinatie met singlecoils. Voorheen gebruikte ik ook alleen een strat en een tele, dus ik was gelukkig.

Sinds een tijdje heb ik ook een LP, en toen kwamen de problemen... de Comp schijnt de hoge output van de HB's niet aan te kunnen. Het gevolg: een volumedrop en een lichte oversturing van de Keeley! :evil:

Al hoewel een gecomprimeerde overdrive best een aardige toevoeging is aan mijn pedalenarsenaal, is dat toch niet de bedoeling. Maar ja, t is wel een geil ding.

Dus, weten de pedalenguru's onder ons of dit probleem eenvoudig te verhelpen is? Een eenvoudige mod die een van jullie zou kunnen uitvoeren?
Of moet ik hem maar gelijk ruilen voor een Barber Tonepress? (of iets anders)

Ik gebruik m vooral voor extra compressie en een kleine boost tijdens solo's, dus ook i.c.m. een OD.

robzilla
29 oktober 2005, 15:33
Keeley heeft nu toch de comp utigebreid met extra knoppen, voor zover ik weet ook iets met de input sensitivity. Ik zou Keeley eens mailen..

Rutger
29 oktober 2005, 15:43
Ik heb de "eerste" comp met 2 knoppen en niet te vergeten, de blauwe LED :razz:

Maar goed idee, k ga m mailen!

Mitch
29 oktober 2005, 15:49
Hij is de Keeleycomp aardig aan het veranderen. Inderdaad de extra attack knop (maar dat heeft niet zo zeer met dit probleem te maken) en ik hoorde ook al berichten als zou hij een nóg verder gemodificeerde versie uit gaan brengen.
Maar goed, zoals je al zegt was al snel duidelijk op de Pedalendag dat de Keeleycomp snel last had van high output elementen. De Tone Press is qua klank en karakter wel heel anders, maar is een stuk makelijker (kan alles hebben) en is naar mijn idee wel ideaal voor wat je zoekt: beetje volume, beetje sustain.

Rutger
29 oktober 2005, 15:56
Mailtje is onderweg...

Ja, precies wat je zegt. De Tonepress vreet alles en heeft een lekkere boost, maar mist, voor zover ik hem gehoord heb, die ouderwetse dynacomp compressie. Op m'n strat vind ik dat wel fantastisch lekker funken!
Maar volgens mij heb ik de Tonepress ook niet flink gecomprimeerd beluisterd. Kunnen de Tonepress-eigenaars daar iets meer over zeggen?

Mitch
29 oktober 2005, 16:06
Hij kan enorm squashen, maar het is niet op zijn Dynacomps. Ander karakter. Kan het nu niet beschrijven, maar het verschil was toen duidelijk.
De TP is gewoon een goed stuk gereedschap :)

Rutger
30 oktober 2005, 20:14
Hm oke,

dan zoek ik toch meer een dyancomp-clone van dezelfde kwaliteit die wel HB's aankan en wat meer kan boosten.

Heeft iemand een idee?



Iemand ervaring met dit pedaal?
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/8665477.html?

Lucky
30 oktober 2005, 22:39
De TP is gewoon een goed stuk gereedschap :)

Mee eens. Hij is niet bijzonder mooi of speciaal. maar doet zijn werk prima...
Sterker nog... tonewise heeft hij dat typische Barber geluid wat ik niet altijd mooi vind.... ik weet niet hoe ik het moet beschrijven...maar het doet me altijd een beetje aan karton denken... (Ik weet het. Dit slaat als een tang op een varken)...
Eigenlijk gebruik ik hem als boost met een tikje compressie... en niet als de standaard compressor. Daar is (met sc's) een Keely stukken beter geschikt voor.

Thom TK
30 oktober 2005, 23:39
De Carl Martin compressor is erg goed en erg veelzijdig.
Je kan hem gebruiken als booster, of puur als compressor.
Sinlge coils vreet ie wel, en Humbuckers geloof ik ook.
IK was er zeer tevreden ove riig!

Rutger
31 oktober 2005, 09:13
Ja, de CM heb ik eens getest, maar ik kan me herinneren dat ik niet bijzonder onder de indruk was. Wel heel goed hoor, maar ook wat steriel.

Ik zoek toch een comp met een eigen karakter.