PDA

View Full Version : Nieuwe herrieplank; Adonis



Reel Big Fish
29 oktober 2005, 15:22
Joepie, nice and shiny:

(http://img415.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0160yw.jpg)

[img]http://img415.imageshack.us/img415/2476/afbeelding0160yw.th.jpg (http://img415.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0160yw.jpg)

Maar wat een crap geluid als je dat vergelijkt met een Epi LP Std. Ik vroeg me dus af, hoeveel zou t mij kosten om hem ergens te brengen om er een humbucker in te laten zetten, of andere (sowieso betere) elementen?

Thanks!

BartL
29 oktober 2005, 15:36
Dat zal je ongeveer evenveel gaan kosten als de gitaar zelf kost gok ik :)

Reel Big Fish
29 oktober 2005, 15:49
Dat zal je ongeveer evenveel gaan kosten als de gitaar zelf kost gok ik :)

Oké, maar wat moet ik er dan volgens jou in laten zetten? Welk(e) element(en)??

Bedankt

JvD.
29 oktober 2005, 15:56
Dat zal je ongeveer evenveel gaan kosten als de gitaar zelf kost gok ik :)

Oké, maar wat moet ik er dan volgens jou in laten zetten? Welk(e) element(en)??

Bedankt

dit is een beetje rere vraag, voor het zelfte geld is de beste man k3 fanaat, en dan ga je hem om sound advies vragen; met andere woorden zeg er bij wat er aan je geluid ontbreekt/wat voor geluid je zoekt.

en als je aan humbuckers zit te denken[niet mini humbuckers] moet er een nieuwe slagplaat op, en nog eventueel hout weg gehakt =/

Orpheo
29 oktober 2005, 15:58
ik zou er de superdistorion en super2 inzetten (super2 in de hals...) of de air norton in de hals, maar ja, dat wil ik in iedere gitaar, ghehe

bram123
29 oktober 2005, 16:12
ik zou er geen andere elementen in zetten. een epiphone is van hout, deze gitaar waarschijnlijk niet.

Reel Big Fish
29 oktober 2005, 16:20
Sound die ik zoek moet gewoonweg rocken, hardrock/metal sound dus! Wat zou ik dan moeten doen?

TMKXL
29 oktober 2005, 16:25
Een andere gitaar kopen. Serieus, rock/hardrock/metal met een strat wil niet echt. Kun je beter een gitaar met humbuckers nemen.

Random_hero
29 oktober 2005, 16:28
Heb je bewust geld betaalt voor dit ding?

Fumi SG
29 oktober 2005, 16:30
psst... TMKXL... wat dacht je van Iron Maiden?! :roll:

Reel Big Fish
29 oktober 2005, 16:38
psst... TMKXL... wat dacht je van Iron Maiden?! :roll:

Ja ik snap dat ook al niet helemaal :???:

Waarom ik geld heb betaald voor dat ding is simpel; hij ziet er oke uit maar ik zocht dus een gitaar om mee naar gitaarles te kunnen, ook als het regent. Ik zit namelijk 10 minuten om de brommer om daar te komen.. en ik heb niet echt veel zin om mijn Epi te riskeren in de regen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar hier heb ik niet zoveel aan, help me liever of hou je commentaar voor je

Fumi SG
29 oktober 2005, 16:45
daar hebben ze ook watervaste gigbags voor hoor! :wink:

Waar ik met die Iron Maiden opmerking heen wilde, zijn de humbuckers in single coil formaat. Kijk bijvoorbeeld eens naar DiMarzio of zo, die dingen die passen gewoon in het 'gat' voor een single-coil maar zijn toch humbucker.

Axelll
29 oktober 2005, 16:45
je kan ook een nieuwe gitaar hoes etc kope die tegen de regen kan....

das zowiezo handig :)

vermeld trouwens ook ff het hout erbij van de gitaar, je kan ook naar de seymour duncan site gaan en alle specs van je gitaar invulle en dan gaat hij elementen voor je zoeken die bij je gitaar passen :cool:

Axelll
29 oktober 2005, 16:46
daar hebben ze ook watervaste gigbags voor hoor! :wink:


Ik was telaat :razz:

Orpheo
29 oktober 2005, 16:54
maiden heeft superdistortions in de strats zitten (in de golden period). nu hebben ze de JBjunior in de brug en de lil59 in hals. imo een zuigcombi vergeleken met die superdistortion/super2 combi en de superdistortion/pafpro combi die ze vroeger hadden (in de tijd van number of the beast, piece of mind, powerslave, etc etc).

Fumi SG
29 oktober 2005, 16:56
Powerslave... whoah, vette sound! :o

Orpheo
29 oktober 2005, 17:06
Powerslave... whoah, vette sound! :o

juist; superdistortion in een strat, en een superdistortion in een xplorer achting ding van mahonie.....

wietse
29 oktober 2005, 17:08
niet teveel voor dat ding gegeven hoop ik?
ik kan soms al via via aan die dingen komen nieuw in doos voor nog geen 50 euro (en dan verdient de tussenpersoon er ook nog aan), leuk om op te beginnen maar dan houdt het ook echt op.
ik hoef ze niet meer de markt zit vol met zulke strat kopietjes.

Anders_Destium
29 oktober 2005, 17:09
Iron Maiden heeft nooit echt een vette sound gehad vind ik, eigenlijk vond ik Live after Death het beste Maiden geluid :lol:

Orpheo
29 oktober 2005, 17:28
Iron Maiden heeft nooit echt een vette sound gehad vind ik, eigenlijk vond ik Live after Death het beste Maiden geluid :lol:

no offence, maar ik heb echt beter gehoord....HEEL veel beter. Donnington '84 was imo minder erg bijvoorbeeld, en op platen zijn ze ook stukken beter. en bospop was beter vind ik. en niet te vergeten dat bruce echt BAGGER zingt bij live after death.

Reel Big Fish
29 oktober 2005, 17:51
Niet erg veel voor betaald, 85 euro met een 15 watt versterkertje, een tas en een standaard... prijs viel dus wel mee... nu wil ik voor het mooie de sound een beetje verbeteren.. :lol:

Website van Seymour Duncan: http://www.seymourduncan.com/
Waar moet ik dan mn gitaar invullen?

Thanks!

Fumi SG
29 oktober 2005, 17:55
+1 voor Orpheo.

Ik vind ze bij Live after death ook niet zo'n vette sound hebben. Een beetje iel, het scheurt niet echt IMO. En inderdaad, Bruce zingt ook verreweg van fantastisch daar. :(

Fumi SG
29 oktober 2005, 17:57
http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/index.shtml

Fumi SG
29 oktober 2005, 17:58
http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/index.shtml

Reel Big Fish
29 oktober 2005, 18:15
Klopt dit dan:

Guitar body wood: Ash or Alder
Fretboard wood: Maple

Of moet ik wat anders invullen want ik ben niet zo'n technicus :oops:

Braindead
29 oktober 2005, 18:41
Ik denk dat die wizard niet echt wat voor jou en je gitaar kan betekenen.
Het is de vraag wat ze voor hout hebben gebruikt voor jouw gitaar. Als er uberhaubt sprake is van hout... :o .
Koop gewoon een vette high output humbucker. Een super distortion of als je echt megaherrie wilt produceren een x2n. ( anders een Tonezone, steve special. etc etc)


Je kunt die dan altijd t.z.t. er weer uit halen als je eindelijk het verstandige besluit neemt deze gitaar naar het paasvuur te brengen :D
Ik zou wel uit de buurt van dat vuur blijven want dat spaanplaat kan rare dingen doen.... :-D :-D

oh sorry en on topic, je fretboard lijkt me inderdaad maple.

Axelll
29 oktober 2005, 18:48
Ik denk niet dat je gitaar van Ash is gemaakt :razz:

Richwoodje
29 oktober 2005, 18:48
een maat van me had ook zo'n adonis, die kocht een half jaar later een squier en vond dat een droomgitaar vergeleken met die adonis :-D

vinni
29 oktober 2005, 18:54
Zou er tweedehands EMG's ingooien.
Met deze elementen maakt het niet zoveel uit dat de rest van de gitaar brandhout is....

Oke.....kom maar, kom maar! :D

Vinni

Rw
29 oktober 2005, 18:57
lees de strat-elementen-set-test (scrabbel!) in de gitarist

d'oh
29 oktober 2005, 19:02
Je adonis is van multiplex,
je neck is waarschijnlijk van maple met zwart geverfde toets,

en onthoud:
toffe elementen in een multiplexbody krijgen geen karakter

ik zou je adonis met gitaar en versterker voor 80 euro op marktplaats zetten en voor het geld dat je daarmee verdient een sunn (fender-groep) stratje voor kopen, die zijn over het algemeen wel van echt hout gemaakt zei het basswood

maar die zijn gewoon beter dan een adonis

bram123
29 oktober 2005, 20:32
de mensen hebben echt gelijk hier. Probeer em door te schuiven zonder verlies. beter had je voor die 80 eu + geld voor elementen een beter alternatief gekocht.

Het is ook niet zo dat de body van je gitaar enkel dient om de pickups onder de snaren te houden. De klank van je gitaar is er afhankelijk van. pickups vormen slechts een deel van het geheel en worden pas relevant wanneer de rest van je gitaar: (--> hals, body, setup ) in orde is.

goede nieuws is dat 80 euro voor een heel starterspakketje niet veel is. Lijkt me alleen een hele opgave om voor de lol die gitaar op te pakken als je ook gewoon een epi hebt liggen. Het neigt haast naar masochisme.

als je toch een humbucker gaat ingraven, beter koop je tweedehands gewoon de goedkoopste. De fijne nuances gaan toch verloren.

Orpheo
29 oktober 2005, 21:12
of zoek, en je vindt voor 80 euro een arirang (waar je je helemaal de tering aan klust vanwege brakke brug en tuners) maar waar wel tenminste veel potentie inzit.

Malochia
29 oktober 2005, 21:23
Of koop gewoon een waterdichte gigbag. :o

Punt
30 oktober 2005, 02:37
Een crap gitaar gaat echt niet beter klinken door er een beter element in te zetten. Als die plank onversterkt dood klinkt krijgt geen enkel element dat levend.

edit: wat Bram123 zegt:) (zie ik nou pas)

Rubenios
31 oktober 2005, 21:21
emg 81 met een pa2, gaat wel over de nek denk k :zz: