PDA

View Full Version : Trage Picking hand



Metallimoons
29 oktober 2005, 03:17
Heeft er iemand tips om de snelheid van mijn rechterhand omhoog
te krijgen (alternate picking)? Ik kan nog proper rond de 120 b/s spelen, maar hoger
begint de beweging nogal ongecontroleerd te worden of ik mis aanslagen
enzo, als ik nog sneller doe blijft mijn plectrum haken etc, enfin you get
the picture, ik heb het gevoel dat ik gewoon niet sneller kan...

edit:
wat ook gebeurd als ik zo snel mogelijk probeer: mijn pols 'bevriest', en ik begin enkel met elleboogbewegingen te spelen. (of met vingerbeweging als ik mijn best doe, maar die pols lijkt vast te zitten)
ik speel al zes jaar en nog steeds geen goede techniek wat dat betreft :cry:

is dit recht te zetten?
alle hulp welkom!

Scali
29 oktober 2005, 09:30
Bekend probleem... ik ken genoeg gitaristen die al iets van 10 of 15 jaar spelen, maar nog steeds geen snelle alternate picking kunnen doen. Blijkbaar is het te makkelijk om alles legato te spelen :)

Je moet je aanslagtechniek eigenlijk opnieuw aanleren (daar is het nooit te laat voor, denk ik, maar het kost wel een hoop oefening). Kijk eens naar videos van bv Yngwie Malmsteen. Let op hoe ontspannen hij speelt met z'n rechterhand, en hoe minimaal zijn aanslagbewegingen zijn.
Naar mijn mening is dat de enige manier. Als je te geforceerd en verkrampt speelt, kun je nooit die snelheden halen, en loop je allerlei blessures op.

Dus oefen er eerst op om de snaren heel ontspannen en minimaal aan te slaan, en er toch zo veel mogelijk geluid uit te krijgen. En let erop dat alles vanuit de pols komt. En als deze basis 'optimaal' is, ga je gewoon steeds sneller oefenen, en er altijd op letten dat je ontspannen blijft spelen, en alles vanuit de pols blijft doen.