PDA

View Full Version : Rory Gallagher Strat, is dat wat?



Punt
29 oktober 2005, 00:12
Ik ben een echte Gibson LP speler. Heb jaren 70 Strats gehad en weggedaan. Toch ben ik een grote fan van Rory Gallagher. En ik denk er over om 1 Strat aan te schaffen en dat zou dan de Rory Gallagher Strat kunnen zijn. Ik heb geen idee of dat nou een goede gitaar is.
Normaal gesproken moet ik niets van relic hebben, maja Rory is wat anders :)
Iemand ervaring met die Strat?
Is het een echte serieuze gitaar?

grayfink
29 oktober 2005, 01:08
http://www.musicstore.de/de/global/3_42_GEGIT_29_GIT0005623-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Tja, hij heeft wel wat. Natuurlijk is het een serieuze gitaar, de prijs is ook serieus. Maar voor dat geld kocht ik liever een goede nieuwe standaard strat en deed de €1000 die ik over had in een spaarpotje voor de volgende gasaanval. Gitaren moet je niet relicen, gewoon flink bespelen, gaan ze er vanzelf wel relic uitzien, zoals de originele Rory strat b.v.. Dat is cool.
Relicen in de customshop dus niet.

bert k
29 oktober 2005, 01:12
Ik zou idd ook gaan voor een nieuwe ongerelicte strat in dezelfde configuratie. Je betaalt een hoop geld voor de verf die er niet op zit :-?

Punt
29 oktober 2005, 01:27
Tja zoals ik zei, ik moet niets van relicen hebben, en ik heb nog nooit een echt goede Strat in handen gehad. Ik heb wel eens gewone US standards geprobeerd, maar ik vond het niet zo veel. Daarom dacht ik dat die customshops Strats wel beter zouden zijn. Bij Gibson vind ik de Customshop Historics ook veel beter dan de US Standards.
Het feit dat het nu dan om CS en een RG Strat zou gaan maakt het wellicht extra aantrekkelijk. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hem wel eens vergeleken heeft met een standaard...

Steven5446
29 oktober 2005, 09:10
Er zijn heel goede recensies over deze gitaar(oa Harmony Central). Van mensen die hem getest hebben heb ik gehoord dat er vooral een super tone inzit en dat het een van de betere strats is die er momenteel te koop is...Of je een dergelijk bedrag ervoor wil uitgeven en of je inderdaad een afgeragde gitaar "nieuw" wil kopen is natuurlijk puur persoonlijk.

Er is uiteindelijk maar 1 manier om erachter te komen...zelf testen !!! Volgens mij staat er eentje bij Kees D in de showroom(tijdje terug althans).

fred dons
29 oktober 2005, 09:19
ik heb de eerste customshop versie en de laatste meer productie achtige cs versie gespeeld en als je de originele verse goed kent (eigenlijk ook als je hem niet kent :D ) ziet de huidige versie er verschrikkelijk nep uit

de eerste versie zag er meer doorleefd uit, deze ziet er uit alsof er verf stickers op een nieuwe stuk hout geplakt zijn

er zijn goedkopere (non fender) relics te kopen die er beter uitzien
hij klonk en speelde overigens wel goed maar nou weer niet zo bijzonder dat ik het neppe character over het hoofd kon zien (ik ben overigens wel een fan van relics dus daar ligt het niet aan)

Les Paul
29 oktober 2005, 09:25
Ik heb hem zelf niet gespeeld, maar ik kan me voorstellen dat je hem leuk vind. Over het algemeen vind ik de CS modellen van Fender erg goed. Misschien gemiddeld wel beter dan de CS van Gibson.
Kees Dee heeft hem inderdaad, dus daar kan je hem uitproberen.

Als je 1 strat zou willen hebben en je bent bereid zoveel geld uit te geven, raad ik je ook aan naar de Eric Johnson Strat te kijken. Die is goedkoper en waarschijnlijk van de zelfde kwaliteit.

Raytheman
29 oktober 2005, 09:43
Het goedkoopst issie in ieder geval bij Pips music:


Fender Rory Gallagher Relic Stratocaster - Rosewood - 3 Tone Sunburst
(Tweed Case Included)




PRIJS DETAILS


Lijstprijs : EURO 4144.00
Onze Prijs : EURO 2693.61

THW
29 oktober 2005, 11:01
Erg duur isie hoor, je kan het beste gewoon een Fender USA sunburst in de winkel kopen en dan op de terugweg achter je auto hangen...krijg je hetzelfde effect maar dan goedkoper

Punt
29 oktober 2005, 11:11
Erg duur isie hoor, je kan het beste gewoon een Fender USA sunburst in de winkel kopen en dan op de terugweg achter je auto hangen...krijg je hetzelfde effect maar dan goedkoper

Het gaat mij niet om hoe hij eruit ziet. Ik houd niet van Reliccen zoals ik al schreef. Hij moet toon hebben en geweldig spelen.

Bedankt zover guys.

Die Eric Johnson is wellicht ook wel wat, ik kwam op de RG omdat dat een held voor me is :)
Ik moet denk ik een nieuwe thgread openen met de vraag:
Ik wil 1 goede strat hebben, welke raadt je aan? :)

Ik zie dat de EC strat "Blackie" nog goedkoper is...

Punt
29 oktober 2005, 11:15
Het goedkoopst issie in ieder geval bij Pips music:


Fender Rory Gallagher Relic Stratocaster - Rosewood - 3 Tone Sunburst
(Tweed Case Included)




PRIJS DETAILS


Lijstprijs : EURO 4144.00
Onze Prijs : EURO 2693.61

Ik kan hem in de states kopen voor zo'n $2150 ;)

jero
29 oktober 2005, 11:43
Als je een echt goede strat zoekt kan het de moeite waard zijn verder te kijken dan Fender. Suhr, Grosh, Lentz, Chapin, Morgaine ea. maken allen strats die ver boven de kwaliteit van Fender uitstijgen.

SBloke
29 oktober 2005, 11:44
... en dan hopen dat je niet door de douane gepakt wordt en even invoerkosten mag gaan betalen zeker.....

fred dons
29 oktober 2005, 13:39
ik heb het nagerekend maar zelfs met btw en invoerrechten + porto is tie met de huidige dollar koers (die prijs staat gelijk aan 1778 euri) nog steeds goedkoper uit

Punt
29 oktober 2005, 13:54
... en dan hopen dat je niet door de douane gepakt wordt en even invoerkosten mag gaan betalen zeker.....

Ik heb ook Gibsons zelf geimporteerd, ik betaal gewoon netjes alle kosten.

Punt
29 oktober 2005, 13:59
Als je een echt goede strat zoekt kan het de moeite waard zijn verder te kijken dan Fender. Suhr, Grosh, Lentz, Chapin, Morgaine ea. maken allen strats die ver boven de kwaliteit van Fender uitstijgen.

Ja dat geloof ik meteen.

Ik heb niet de mogelijkheid zo veel tijd te gaan steken in het uitzoeken en proberen. dat kan jaren gaan duren en ik kan nu een leuke deal maken met een RG of een Blackie ook.

Ik heb net even een hele rij Fender CS gitaren getest. Beste vond ik de blackie en de RG. De Blackie vond ik veelzijdiger vanwege de midboost denk ik. Die klonk op het OD kanaal ook lekker. Eigenlijk de eerste Strat die ik met OD ook goed vond klinken.

Dus ik ga nu overwegen of ik de Blackie ga aanschaffen :)

Tenzij iemand nog betere ideeen heeft ??? :)

Orpheo
29 oktober 2005, 14:25
Als je een echt goede strat zoekt kan het de moeite waard zijn verder te kijken dan Fender. Suhr, Grosh, Lentz, Chapin, Morgaine ea. maken allen strats die ver boven de kwaliteit van Fender uitstijgen.

Ja dat geloof ik meteen.

Ik heb niet de mogelijkheid zo veel tijd te gaan steken in het uitzoeken en proberen. dat kan jaren gaan duren en ik kan nu een leuke deal maken met een RG of een Blackie ook.

Ik heb net even een hele rij Fender CS gitaren getest. Beste vond ik de blackie en de RG. De Blackie vond ik veelzijdiger vanwege de midboost denk ik. Die klonk op het OD kanaal ook lekker. Eigenlijk de eerste Strat die ik met OD ook goed vond klinken.

Dus ik ga nu overwegen of ik de Blackie ga aanschaffen :)

Tenzij iemand nog betere ideeen heeft ??? :)

geen strat, en een tele?

geen strat, en een LP junior?

:oops: :oops:

zou ik doen iig...

Punt
29 oktober 2005, 14:30
geen strat, en een tele?

geen strat, en een LP junior?

:oops: :oops:

zou ik doen iig...

Een tele is ook mooi, maar een strat is net iets veelzijdiger denk ik.

LP Jr is heel leuk, maar die heb ik al :)

Punt
29 oktober 2005, 14:39
Weet iemand een adres waar ze gitaern als Blackie tegen redelijke prijzen verkopen?

Orpheo
29 oktober 2005, 14:45
geen strat, en een tele?

geen strat, en een LP junior?

:oops: :oops:

zou ik doen iig...

1Een tele is ook mooi, maar een strat is net iets veelzijdiger denk ik.

2 LP Jr is heel leuk, maar die heb ik al :)

1: imo is een tele veelzijdiger, omdat die meer singlecoil is, dan een strat. en de brug van strats zijn bagger. maar das mijn mening.

2: das dan supervet. ik wil er ook nog ooit eens eentje.

maar als je dan toch een strat wilt zou ik even bij jezelf te raden gaan; wil je een sunburst die compleet kunstmatig afgeragd is (wel mooi, maar toch) en de sig van iemand anders is, waar je geen eigen binding mee hebt (vind ik dan; tis nie van jezelf, je speelt met iemands gitaar, niet je eigen). of wil je een gitaar waarbij het minder duidelijk is dat t een sig is, en die toch iets meer kan vanwege die midboost?

of gewoon een normale c.s. strat kopen (50ies 60ies of 70ies reissue oid en dan zelf laten modden...bv met piezo en/of midboost en/of powerboost)... scheelt wel wat centjes...denk ik zo.

Punt
29 oktober 2005, 14:59
[
1: imo is een tele veelzijdiger, omdat die meer singlecoil is, dan een strat. en de brug van strats zijn bagger. maar das mijn mening.

2: das dan supervet. ik wil er ook nog ooit eens eentje.

maar als je dan toch een strat wilt zou ik even bij jezelf te raden gaan; wil je een sunburst die compleet kunstmatig afgeragd is (wel mooi, maar toch) en de sig van iemand anders is, waar je geen eigen binding mee hebt (vind ik dan; tis nie van jezelf, je speelt met iemands gitaar, niet je eigen). of wil je een gitaar waarbij het minder duidelijk is dat t een sig is, en die toch iets meer kan vanwege die midboost?

of gewoon een normale c.s. strat kopen (50ies 60ies of 70ies reissue oid en dan zelf laten modden...bv met piezo en/of midboost en/of powerboost)... scheelt wel wat centjes...denk ik zo.

Ja die Jr is zekere moddervet, zeker omdat het een '56-er is :)

Ik houd helemaal niet van relic.
Ik heb een hele rij Strats getest, allemaal CS. De Blackie was de godkoopste en de beste (voor mij dan) dus goedkoper kan niet denk ik.
Nou alleen nog een niet te duur adres :)

vulvasonic
29 oktober 2005, 15:45
Hoe tegenstrijdig het ook lijkt, een tele is ook in mijn optiek een veelzijdiger gitaar dan een strat.

Even een aardig verhaaltje; ik was laatst bij Schreeven en daar hadden ze een Rory-strat liggen, speciaal besteld voor ene J.Sas.
Sas had 'm gekocht vanwege het geluid en de bespeelbaarheid. En het moet gezegd; deze strat was ECHT heel erg goed!
Het geinige is dat J.Sas meteen na aanschaf de plank naar Patrick Koopmans brengt om 'm een paintjob te geven! Sas koopt het ding dus niet voor het uiterlijk, maar voor de kwaliteit van de gitaar. Dat zegt wel iets.


Overigens vond ik, zoals Han S al terecht opmerkte, de 'finish' heel nep overkomen. Inderdaad alsof er stickertjes op geplakt waren.

Les Paul
29 oktober 2005, 16:20
Er staat inmiddels een 2ehands Rory op gitaarmarkt.

jero
29 oktober 2005, 16:56
en al wat langer een CS blackie

Dirtypool
29 oktober 2005, 16:59
Heb vanmiddag met mn slaperige kop :cry: een in mn handen gehad en deze vond ik er erg authentiek uitzien en speede / klonk echt goed.
Prijs heb ik geen idee van.
Was bij Bassconnection H'sum.

fred dons
29 oktober 2005, 17:04
misschien wat vroeger naar bed gaan Richard ? :wink:

jero
29 oktober 2005, 17:51
hey dirtypool, begreep ik nu op the gearpage dat je een lovepedal vibe hebt gescoord?

Raytheman
29 oktober 2005, 17:59
Fender Eric Clapton Signature Stratocaster - Maple - Black
Tweed Case Included

Lijst Prijs: EURO 2800.00
Onze Prijs: EURO 1820.00

Dirtypool
29 oktober 2005, 18:50
Vroeger naar bed en dan afzien van de huwelijkse verplichtingen kan helpen :) maar toen ze wakker werd en ik net wilde gaan slapen wilde ze nog een keer.
Als die wijven gaan stappen met vriendinnen en thuiskomen met een stuk in de kraag...sjongejonge. :-D

@ Jero: yep :)

Rw
29 oktober 2005, 19:08
ik zou het niet doen...

ik ben ook een geweldige Rory fan hijs mn nummer 1!

maar ik heb daarom ook een (squier maar toch) strat gekocht en vind t niks bij rory zat het in zn vingers natuurlijk klooide hij ook met zn gitaar( volgens mij had hij zn onderste toonknop dicht geplakt en van de bovenste een master gemaakt ofzo) als je gewoon een wat betere gitaar koopt wat klooit met effecten kom je er denk ik ook al dicht in de buurt ik bedoel wou je dan ook een vox ac-30 kopen en een marshall 30 watt combo en een vox booster en allemaal andere effecten? ik noem je heilig als je dan het zelfde geluid kan krijgen bij sinnerboy (betere Rory coverband) lukt het ze aardig maar daar is het niet allemaal hetzelfde.
ik gebruik nu een niet al te dure ibanez en een peavey classic-50 en een ts-7 en ik ben al blij met het geluid wat ik probeer te produceren.
de RG strat is gewoon een aangepaste strat waar wat met schuurpapier overheen gegaan is vintage slagplaatje en wat andere elementen enzo.
kun je net zo goed een '61 RI kopen (Rory had ook een 61 (nee geen 62))
en waarom zou je een strat willen waar de verf er af is? het is toch veel leuker om gewoon niet met je gitaar omgaan alsof het een porseleinen schaal is? niet zo veel uitgeven aan hetzelfde als je idool dan vergeet je lol te hebben.

ajuus

Punt
30 oktober 2005, 02:28
ik zou het niet doen...

ik ben ook een geweldige Rory fan hijs mn nummer 1!

maar ik heb daarom ook een (squier maar toch) strat gekocht en vind t niks bij rory zat het in zn vingers natuurlijk klooide hij ook met zn gitaar( volgens mij had hij zn onderste toonknop dicht geplakt en van de bovenste een master gemaakt ofzo) als je gewoon een wat betere gitaar koopt wat klooit met effecten kom je er denk ik ook al dicht in de buurt ik bedoel wou je dan ook een vox ac-30 kopen en een marshall 30 watt combo en een vox booster en allemaal andere effecten? ik noem je heilig als je dan het zelfde geluid kan krijgen bij sinnerboy (betere Rory coverband) lukt het ze aardig maar daar is het niet allemaal hetzelfde.
ik gebruik nu een niet al te dure ibanez en een peavey classic-50 en een ts-7 en ik ben al blij met het geluid wat ik probeer te produceren.
de RG strat is gewoon een aangepaste strat waar wat met schuurpapier overheen gegaan is vintage slagplaatje en wat andere elementen enzo.
kun je net zo goed een '61 RI kopen (Rory had ook een 61 (nee geen 62))
en waarom zou je een strat willen waar de verf er af is? het is toch veel leuker om gewoon niet met je gitaar omgaan alsof het een porseleinen schaal is? niet zo veel uitgeven aan hetzelfde als je idool dan vergeet je lol te hebben.

ajuus

Ik wil helemaal niet Rory's geluid ofzo. En zeker niet al die gear die jij beschrijft erbij. Ik heb al een prima gigset. Zoals ik volgens mij heb aangegeven ben ik een Gibson speler. Ik wil gewoon 1 goede Strat en omdat ik fan van Rory ben dacht ik dat te combineren, geheel tegen mijn weerzin voor relic en aging in :)

De keuze is voor nu op de Blackie gevallen, niet omdat ik EC of wie dan ook na wil doen. Gewoon omdat die het best bij me past zoals bleek tijdens de test :)

Ik heb ter vergelijking trouwens nog even een gewone US strat gepakt na het testen van de CS's. Geloof me, er is verschil !

Rw
30 oktober 2005, 10:20
ok maar ik zou niet al te veel geld uitgeven voor zoiets (tenminste niet in de trant van 2500 euro).

veel succes

Punt
30 oktober 2005, 10:23
ok maar ik zou niet al te veel geld uitgeven voor zoiets (tenminste niet in de trant van 2500 euro).

veel succes

Ok, bedankt :)

Bedoel je dat een gitaar nooit zoveel geld waard is of bedoel je dat de Blackie niet zo veel waard is? Die staat voor 1899 in de muziekwinkel...

Trouwens Rory speelde toch zonder effecten. Gewoon met een krulsnoer in de amp :)

Rw
30 oktober 2005, 10:29
nee Rory had n vox booster (veel mensen hebben dat van m afgekeken) en een octaver van boss, heel veel solo's heeft hij daarmee gemaakt.
luister maar eens goed naar n paar plaatjes, zul je horen dat hij 2 octaven speelt zal eens ff wat nummers opzoeken waaarbij dat te horen is

nee ik wil je gewoonm behoeden daarvoor terwijl er prima alternatieven zijn

Rory strat -> '61 Ri

dat soort dingen

ajuus

Punt
30 oktober 2005, 10:33
ok, ik heb zeker 10 CS Strats getest ook de '61 RI.
ik vond de blackie voor mij het best, goede sustain, mooie toon met harmonics, veel resonantie en gave electronica. Overstuurd vond ik hem ook goed.

De RG klonk wel als die van RG trouwens :)

Bedankt!

Rw
30 oktober 2005, 10:38
zat de onderste toon pot dicht en had hij maar 3 standen? (allemaal dingen die ik heb gelezen over die strat). maar rory die had om de maand nieuwe elementen er in rond de 90er jaren had hij zelfs een (zwarte) singlecoil formaar humbucker in de brug.
er is echt ontzettend veel gekloot aan die gitaar

Punt
30 oktober 2005, 10:41
Trouwens, deze week dit boek binnen gekregen :

http://www.ridingshotgun.co.uk/

Punt
30 oktober 2005, 10:43
zat de onderste toon pot dicht en had hij maar 3 standen? (allemaal dingen die ik heb gelezen over die strat). maar rory die had om de maand nieuwe elementen er in rond de 90er jaren had hij zelfs een (zwarte) singlecoil formaar humbucker in de brug.
er is echt ontzettend veel gekloot aan die gitaar

Ja weet ik, hij had er zelfs een afwijkende tuner opzitten.
Heb ik allemaal niet naar gekeken, heb er alleen op gespeeld :)
Naja die tuners waren wel allemaal hetzelfde.
Wel drie standen ja.

Er komt in november ook een 3 dvd pakket uit van concerten nav van zijn dood 10 jaar geleden.

sjaakies
30 oktober 2005, 13:17
Het goedkoopst issie in ieder geval bij Pips music:


Fender Rory Gallagher Relic Stratocaster - Rosewood - 3 Tone Sunburst
(Tweed Case Included)




PRIJS DETAILS


Lijstprijs : EURO 4144.00
Onze Prijs : EURO 2693.61


is dat met BTW?

Raytheman
30 oktober 2005, 14:14
Dat is inclusief BTW maar exclusief verzendkosten ( en dat is 20 euro)

Punt
30 oktober 2005, 14:22
Ze hebben de Customshop Clapton Strat (Blackie) ook voor 1820

Rw
30 oktober 2005, 20:07
dat van die dvd is wel fijn er zijn de afgelopen tijd nog 2 dingen uitgekomen

een boek van garry mcAvoy: Riding Shotgun.
op internet staan wel revieuws en stukjes tekst ik heb gemaild met van de velde en het gaat zo'n 30/35 euro kosten.

ook een DVD uit new- york: SONGS & STORIES: New York Remembers Rory Gallagher
die is helaas nog niet te bestellen. is wel interesant want daar staan ook stukjes van de begrafenis op.

Groet

Punt
30 oktober 2005, 21:15
dat van die dvd is wel fijn er zijn de afgelopen tijd nog 2 dingen uitgekomen

een boek van garry mcAvoy: Riding Shotgun.
op internet staan wel revieuws en stukjes tekst ik heb gemaild met van de velde en het gaat zo'n 30/35 euro kosten.

ook een DVD uit new- york: SONGS & STORIES: New York Remembers Rory Gallagher
die is helaas nog niet te bestellen. is wel interesant want daar staan ook stukjes van de begrafenis op.

Groet

Zie een van mijn posts kort hiervoor, ik heb dat boek al binnen :)
Ook de link waar ik het besteld heb staat erbij...

patricia
30 oktober 2005, 21:25
hi punt,
als gallagher-fan ben jij natuurlijk ook 6 januari 2006 in 013?
daar speelt onze eigen julian sas samen met de bandleden van rory.
wordt een gaaf avondje!

patricia

Rw
30 oktober 2005, 21:26
oh vet. niet gezien sorry.

maarre wat gaat mij dat kosten in euri's?

Punt
30 oktober 2005, 21:30
Hey Patricia, wist ik niets van, waar is 013?
Of ik kom weet ik niet hoor, als Rory nou zelf zou komen :)

RaMMeR,
Ik weet niet meer preciers wat het kostte, kijk op de site..
Ik dacht iets tussen de 25 en 30 euro..

Rw
30 oktober 2005, 21:33
ok bedankt

enne in het nummer the loop hoor je hem de octaver gebruiken...

en natuurlijk in maart in muziekcentrum schaaf in leeuwarden de jaarlijkse rory tribute!!!! superkoud

sas is wel grappig maar rory zal hij nooit evenaren!
zn nieuwste album is wel geinig

ajuus

patricia
30 oktober 2005, 21:40
mwah 12,50.
tis niet echt duur.
op de website van julian sas vindt je meer info.

Rw
30 oktober 2005, 21:43
waaris dat 013?

Orpheo
30 oktober 2005, 21:45
tilburg, op steenworp afstand van het station overigens.

Rw
30 oktober 2005, 21:45
daz nogal een eindje weg vanaf leeuwarden :o

Bluesbreaker
30 oktober 2005, 22:47
daz nogal een eindje weg vanaf leeuwarden :o

Dan ga je toch niet lapzwans, wat een gezeik. Als je iets wilt weten kijk dan eerst even op google. Als je zo veel leuke verhalen over die Rory strat kunt vinden kun je toch ook wel vinden waar 013 is en hoeveel een boek kost?

@Punt

Heb je ook gekeken naar de tone control van die clapton strat? Volgens mij zit daar zo'n aparte potmeter in met meer bereik oid. Leek mij wel wat voor in mijn strat, maar heb eigelijk geen idee of het echt zo leuk werkt als in ht verhaaltje.

Punt
30 oktober 2005, 23:10
Heb je ook gekeken naar de tone control van die clapton strat? Volgens mij zit daar zo'n aparte potmeter in met meer bereik oid. Leek mij wel wat voor in mijn strat, maar heb eigelijk geen idee of het echt zo leuk werkt als in ht verhaaltje.

Er zit een mid boost op de plaats van een toonknop. als je die aanzet zorgt dat ervoor dat de gitaar meer output krijgt. Op het cleane kanaal van de versterker krijg je dan toch een mooi randje. Op het leadkanaal van de amp heb je behoorlijk gain. Eigenlijk de eerste strat die ik goed vond klinken op een OD kanaal.
Daarom zie ik er wel wat in, zeer veelzijdig.

nopster
31 oktober 2005, 08:47
Trouwens, deze week dit boek binnen gekregen :

http://www.ridingshotgun.co.uk/

Dat staat ook nog op mijn bestel-lijstje. :)

nopster
31 oktober 2005, 08:52
dat van die dvd is wel fijn er zijn de afgelopen tijd nog 2 dingen uitgekomen

een boek van garry mcAvoy: Riding Shotgun.
op internet staan wel revieuws en stukjes tekst ik heb gemaild met van de velde en het gaat zo'n 30/35 euro kosten.

ook een DVD uit new- york: SONGS & STORIES: New York Remembers Rory Gallagher
die is helaas nog niet te bestellen. is wel interesant want daar staan ook stukjes van de begrafenis op.

Groet

Ik heb thuis +40 uur optredens staan op dvd. :D
Hij is ook mijn nr 1...

Begin dit jaar toevallig naar Kwadendamme geweest? Tribute met oa Sinnerboy.

Punt
31 oktober 2005, 16:18
Ik heb thuis +40 uur optredens staan op dvd. :D
Hij is ook mijn nr 1...


:o

Rw
31 oktober 2005, 16:32
nee niet geweest helaas... niet echt vermogend maar ik zal even wat kennissen op de hoogte brengen van het optreden en kijken of ik met ze mee kan rijden.

bluesbraker; bedankt :D had geen omreken tabel bij de hand en punt is zo aardig om het gewoon te zeggen :)

nopster
31 oktober 2005, 16:58
Op deze site vind je ook nog redelijk info ivm zijn gitaar en zijn gear.

http://pellegrinlowend.com/rgpg.html

Ravanelli
22 november 2005, 11:18
Aan dat soort links heb je nog eens wat........ :) . En ook ik ben trouwens aanwezig in de 013. Dat mag je niet missen !!!

renier
22 november 2005, 12:34
Tja zoals ik zei, ik moet niets van relicen hebben, en ik heb nog nooit een echt goede Strat in handen gehad. Ik heb wel eens gewone US standards geprobeerd, maar ik vond het niet zo veel. Daarom dacht ik dat die customshops Strats wel beter zouden zijn. Bij Gibson vind ik de Customshop Historics ook veel beter dan de US Standards.
Het feit dat het nu dan om CS en een RG Strat zou gaan maakt het wellicht extra aantrekkelijk. Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hem wel eens vergeleken heeft met een standaard...

je hebt nog nooit een goede strat in handen gehad? dan zou ik zeker, zonder verder onderzoek meer dan 2500 pop uitgeven voor een afgebladerde tuindeur...

even serieus: strats zijn wat dat betreft wat anders dan LP's. een historic is altijd beter dan een custom, een custom is altijd beter dan een standard en een standard is weer beter dan een studio. bij strats ligt het vaak wat anders. die moet je gewoon uit het rek graaien en proberen. soms is een cheap ass mex reissue lekkerder dan een signature. de hele constructie en het hout hoeven bij een goeie strat niet duur te zijn, daar is de strat juist voor ontworpen. je moet gewoon net een lekkere te pakken hebben

en daarnaast: no offence, maar die RG strat vindt ik echt iets heel sneus hebben. een winkel binnenlopen en ongezien een gitaar van 2500 ballen kopen is toch juist het tegenovergestelde van jarenlang de blues raggen in rokerige kroegen voor gratis whiskey, zoals de echte RG gedaan heeft..

dit vindt ik een gitaar voor advocatenzoontjes die ook graag rock & roll willen zijn, maar toch de creditcard van paps niet weg willen gooien.

nopster
22 november 2005, 13:05
Niets mooier idd dan je eigen gitaar zien "veranderen" na jaren intensief spelen. Walter Trout speelt ook nog altijd op zijn eerste strat.

http://img.photobucket.com/albums/v366/nopster/gitaristen/mix/WalterTrout2A.jpg

Als ik ooit heel veel geld heb, dan koop in mij die rory-strat, maar dan enkel om uit te hangen. Decadent he. :wink:

Punt
22 november 2005, 20:04
je hebt nog nooit een goede strat in handen gehad? dan zou ik zeker, zonder verder onderzoek meer dan 2500 pop uitgeven voor een afgebladerde tuindeur...

even serieus: strats zijn wat dat betreft wat anders dan LP's. een historic is altijd beter dan een custom, een custom is altijd beter dan een standard en een standard is weer beter dan een studio. bij strats ligt het vaak wat anders. die moet je gewoon uit het rek graaien en proberen. soms is een cheap ass mex reissue lekkerder dan een signature. de hele constructie en het hout hoeven bij een goeie strat niet duur te zijn, daar is de strat juist voor ontworpen. je moet gewoon net een lekkere te pakken hebben

en daarnaast: no offence, maar die RG strat vindt ik echt iets heel sneus hebben. een winkel binnenlopen en ongezien een gitaar van 2500 ballen kopen is toch juist het tegenovergestelde van jarenlang de blues raggen in rokerige kroegen voor gratis whiskey, zoals de echte RG gedaan heeft..

dit vindt ik een gitaar voor advocatenzoontjes die ook graag rock & roll willen zijn, maar toch de creditcard van paps niet weg willen gooien.

Volgens mij begin ik mijn post met het statement dat ik niets van relicen moet hebben....daar bedoel ik dus ook het uiterlijk van de RG strat mee.
Cosmetica komt bij mij op de laatste plaats.

Bedankt voor je uitleg mbt strats!

Ik heb een rijtje CS strats uitgeprobeerd en daarna een US strat gepakt.
Best een groot verschil kwa feel en toon, maar dat zou inderdaad toeval kunnen zijn...
Ik vond ze ook veel beter dan de jaren 70 en 80 strats die ik heb gehad.

Uiteindelijk heb ik voor een Claptonstrat (Blackie, zo'n saaie zwarte zonder afgebladderde finish) gekozen. De TBX en midboost kan ik best gebruiken (mogelijk vanwege mijn Gibson achtergrond) en clean klonktie ook heel goed stratachtig, maar wel met een randje. Is ook een van de minder dure CSStrats.

nopster
23 november 2005, 14:24
Mooi dat je er uit bent! Heb je die nieuw gekocht?

Eko
24 november 2005, 12:43
Er is van RG meer op DVD. Ik heb een DVD van hem met optredens uit de beginjaren van Rockpalast.
2 Concerten en een toegift met ouwe rocknummers van anderen , Frankie Miller op zang ( zwaar lazarus).

nopster
24 november 2005, 14:59
Officieel heb je enkel Rockpalast en Irish Tour. Dan heb je enkele bootlegs ook (als je het zo mag noemen als het dvd's betreft)

Punt
24 november 2005, 22:52
Mooi dat je er uit bent! Heb je die nieuw gekocht?

Ik vond een tweedehandsje :)

Er komt volgende week een nieuwe 3 DVD box uit, zag ik hier:

http://www.lastoftheindependents.com/RoryHome.htm

Eko
27 november 2005, 10:44
Feli met de Claptonstrat. De RG is een exacte repli van het origineel en heeft ook het geluid van de RG strat.
De Clapton strat is wat veelzijdiger. Clean meer dan voortreffelijk en de boost geeft net een vuil randje als je op een goede versterker speelt.

nopster
27 november 2005, 14:25
Mooi dat je er uit bent! Heb je die nieuw gekocht?

Ik vond een tweedehandsje :)

Er komt volgende week een nieuwe 3 DVD box uit, zag ik hier:

http://www.lastoftheindependents.com/RoryHome.htm

Mooi, dat zal wel een stuk in de prijs gescheeld hebben.
Die optredens heb ik al. :wink: