PDA

View Full Version : wat kun je het beste leren na (barre)accoorden?



Herman
28 oktober 2005, 22:45
Nou de titel zegt het eigenlijk al...ik heb geen les en probeer me eigenlijk beetje zelf te leren dus...ik heb nou 8week mn gitaar en red me nu toch best prima met de acoorden en barreaccoorden...en ik was wel nieuwschierig waar ik nu eens op kan gaan oefenen...als iemand mij wat kan vertellen...graag. bvd

taylor
29 oktober 2005, 10:52
8 weken?nog een keer 8 weken die akkoorden spelen.lijkt me sterk dat je dat goed onder knie hebt. kun je ook echt complete simpele nummers goed al spelen met die akkoorden die je kent?

begin anders daar is mee

Paulus2004
30 oktober 2005, 12:45
De akkoorden kunnen spelen is 1 ding.

Het is toch de bedoeling dat je MUZIEK gaat spelen op je gitaar ?

De bedoeling is dan dat je die akkoorden op een bepaalde volgorde gaat spelen zodat een liedje ontstaat.

Kun je al TAB lezen ? -> zoek en print een zooi eenvoudige tabs met de akkoorden die je kent (aangezien je al barré beheerst is de keuze groot).

en leer deze VLOT ACHTER ELKAAR te spelen (zodat een liedje ontstaat).

Met name DAT is het moeilijkste voor beginnende gitaristen (zoals ikzelf 8-) :D ). Als je snel de akkoorden kan overpakken ben je al een heel eind. Kun je dit met de (moeilijke) Barré akkoorden dan begint het al aardig op te schieten.

Gitaarlessen nemen (al is het maar 1 per maand van een goede leraar) helpt je veel sneller op weg. Zonder lessen duurt het echt langer en leer je mogelijk zelfs een verkeerde manier aan die je later niet meer kan afleren.

Succes ermee ! :wink:

Paulus2004
30 oktober 2005, 12:46
Dubbelpost

Herman
30 oktober 2005, 14:24
thnx...maar les zit er voorlopig neit in...kheb voor mn Bariton al 2x in de week les en vrijdags en zaterdags werk ik...zit er over te denken om 1 van die avonden van mn bariton op te zeggen en dan wel verder te gaan met gitaar les...maar toch nog bedankt voor de tips, en ik weet al hoe tabs werken ja...ik gebruik ze eigenlijk overal bij...kga gewoon nog ff stug verder :D :D
PS
nog een vraagje...ik wou wel graag n goeie instructie dvd (op niveau natuurlijk) en had de vraag of jullie nog tips hebben...EN waar ik ze kan kopen/bestellen...bijvoorbaad dank...

Roy K.
30 oktober 2005, 14:45
Tja, d'r zijn goede dvd's genoeg, maar wat wil je spelen/ Kijk anders of 1 van je favorite gitaristen een instructiedvd heeft.


8 weken?nog een keer 8 weken die akkoorden spelen.lijkt me sterk dat je dat goed onder knie hebt. kun je ook echt complete simpele nummers goed al spelen met die akkoorden die je kent?

begin anders daar is mee

+1

Herman
2 november 2005, 18:37
Tja, d'r zijn goede dvd's genoeg, maar wat wil je spelen/ Kijk anders of 1 van je favorite gitaristen een instructiedvd heeft.


8 weken?nog een keer 8 weken die akkoorden spelen.lijkt me sterk dat je dat goed onder knie hebt. kun je ook echt complete simpele nummers goed al spelen met die akkoorden die je kent?

begin anders daar is mee

+1
Simpele nummers kan ik met accoorden btw wel als compleet spelen *vergeten te antwoorden ;) * maar ik wil graag wat rock/punk/punkrock leren spelen...en ik vind Mathew Bellamy helemaal tegek *Muse* en die hebben wel een instructie dvd...maar daar staan nummers op uitgelegd...5nummers voor 35euro en dat vind ik nogal prijzig...en ik zoek meer iets met technieken enzo...tips?

Paulus2004
2 november 2005, 22:45
Op de diverse download locaties op inet (edonkey / emule) is wel het e.e.a. te vinden aan instructie video's. Zoek maar eens op "guitar lessons".

Ook de cd's van "riff interactive" zijn erg leuk. Hierbij leer je stap voor stap de muziekstijl van een bepaalde gitarist/groep (Angus Young / Metallica / U2 the edge / Jimmy Hendrix / BB king, etc, etc. Erg knappe software met bijbehorende filmpjes / backing tracks / pitch mogelijkheid.

Ik ben zelf bijna 3 kwart jaar aan het pielen, maar heb zo godvergeten weinig tijd dat het niet erg opschiet. :roll: . 2 uurtjes per week is eigenlijk veel te weinig, maar ja : nieuwbouwhuis, 2 kindjes, 50 uur per week werken helpt natuurlijk niet echt.......Ik blijf het toch leuk vinden en stug volhouden....

Herman
3 november 2005, 21:15
Thnx, hier ga ik denk ik wel wat aan hebben :) kameraad heeft emule wel...btw...idd stug volhouden...ik studeer al zon 2uur per dag ...(minimaal) bevalt prima...maar nogmaals bedankt! :D

Herman
6 november 2005, 18:18
maar nog even terug op zon dvd...iemand nog tips?? of aan te raden dvds??

Paulus2004
6 november 2005, 19:49
"Beginning Rock Rhythm Guitar" van Troy Stetina. Ik heb de eerste 15 minuten gezien en die zijn veelbelovend. Erg duidelijke uitleg....

Check http://www.stetina.com/lessons.html voor meer info....

LPplayer
7 november 2005, 11:03
Verschillende soorten barrechords, maar wat belangrijker is ritmes leren spelen met die akkoorden in verschillende arrangementen, en kijken welke akkoorden bij elkaar passen. zodat je goed op gehoor kunt begeleiden.


"Beginning Rock Rhythm Guitar" van Troy Stetina. Ik heb de eerste 15 minuten gezien en die zijn veelbelovend. Erg duidelijke uitleg....

Check http://www.stetina.com/lessons.html voor meer info....

Herman
8 november 2005, 16:03
thnx...maar ik had deze een tijdje geleden gezien...iemand hier bekend mee??

: http://www.emp.de/ACfrG/productimg/5/567594a.jpg

Guitarik
23 november 2005, 18:36
Als je de standaard majeur in mineur barre's kan, kun je al heel veel simpele pop/rocknummers spelen. Dus veel nummers gaan oefenen nu (downloaden van internet in TAB of bijv van mysongbook.com). Dan leer je ook om makkelijk over te gaan van het ene akkoord naar het andere en krijg je ritme onder de knie.

Herman
24 november 2005, 19:49
Was ik al mee bezig ;) maar toch bedankt...kspeel met name nou veel punk/rock...maar toch nog ff terug op die dvd...iemand er bekend mee?