PDA

View Full Version : Jullie mening over deze amps



Annuh
28 oktober 2005, 19:37
heeeeey,
Ik ga een nieuwe versterker kopen en ik vroeg me af wat jullie mening is over de volgende amps en welke jullie zouden nemen.
de optie's zijn (dus niet met andere amps aankomen ;))

marshall 8240
marshall vsr serie
Marshall Mg serie
line6 flextone II

alvast bedankt! :D

robert-gitarist
28 oktober 2005, 19:46
MG Serie ken je al wel door krassen wat mij betreft

:D

Annuh
28 oktober 2005, 19:46
Wat vinden jullie van de 8240? iemand ervaring ermee?

robert-gitarist
28 oktober 2005, 19:49
Wat vinden jullie van de 8240? iemand ervaring ermee?

Die vind ik zelf wel erg vet klinken..
vette gain zit er in :)
Zijn goeie versterkers van Marshall...vind deze tig keer beter dan die Mg serie

deedee
28 oktober 2005, 20:03
ik heb alleen ervaring met de mg serie (van diegene die daartussen staan dan) en blijf daar alsjeblieft vanaf!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Nocki
28 oktober 2005, 20:17
De reden dat je kiest voor deze amps is de prijs en naam? of zijn er andere redenen. want ik denk dat je met iets meer onderzoek je een eel mooiere amp kunt scoren voor hetzelfde geld of iets meer.

De naam Marshall staat zeker niet garant voor de juiste tone!

denk hier is over na en lees meer van dit soort topics door.

Nocki

Annuh
28 oktober 2005, 20:21
Ik kijk al een maandje naar amps en heb wel is op de 8280 gespeelt en vond die wel heel lekker klinken. Ik kan een 8240 kopen voor 350 euro...maar vraag me af of de buis in de voorversterker vaak kapot gaat en hoeveel een gemiddelde reperatie van een marshall 8240 kost.

dus zouden jullie hem voor 350 nemen?

robert-gitarist
28 oktober 2005, 20:43
Ik kijk al een maandje naar amps en heb wel is op de 8280 gespeelt en vond die wel heel lekker klinken. Ik kan een 8240 kopen voor 350 euro...maar vraag me af of de buis in de voorversterker vaak kapot gaat en hoeveel een gemiddelde reperatie van een marshall 8240 kost.

dus zouden jullie hem voor 350 nemen?

Mwah vind 300 nog wel okee..350 niet...maar ja goed licht ook beetje aan de staat enzo.
Buis in de voorversterker gaat niet vaak kapot..je hoeft ze bijv. niet om de maand ofzo te vervangen...ik heb nu al 1,5 jaar de zelfde voorversterker buisjes erin zitten dus ;)
Preamp buisjes kosten niet gek veel,denk aan eurotje of 16-18 euro.Gemiddelde reparatie? volgens mij heb je die niet.Bij de een kost het zo veel,bij de ander zo en ligt eraan wat er kapot+de tijd die ze kwijt zijn voor het repareren...dus hangt af van aantal factoren.

maar wat voorn muziek speel je of ga je ermee spelen?
ken veel mensen die later spijt hebben van hun Marshall omdat ze een stijl spelen waar een Marshall niet echt geschikt voor is...

Annuh
28 oktober 2005, 20:47
ik speel vrij verschillend maar meestal rock 'n roll (geen metal maar rock 'n roll dus jet en mando diao achtig) en ik speel ook blues/jazz en veel clean!

robert-gitarist
28 oktober 2005, 21:13
nja ik zou dan toch voor een andere versterker kiezen..
Ik zou tijdje door sparen en een buizenbakkie kopen...Buizen combo ofzo...
traynor heeft een hele mooie buizencombo voor relatief weinig geld en klinkt clean onwijs mooi en echt lekker warm en het overdrive kanaal klinkt ook heerlijk(ff leuk pedaaltje voorzetten om te boosten ofzo).
Valvestate is meer voor het scheurwerk.Vind valvestate clean niet echt lekker klinken..te modderig.Zowiezo vind ik marshall clean niet echt geweldig klinken behalve de echte oude JMP's dan..
Weet niet of anderen hier nog advies hebben voor een versterker?
Voor clean en jazz zou ik echt geen Marshall nemen..tenzij je geld genoeg hebt voor een Bluesbreaker combo :D
Oh misschien een Fender buizencombo iets?

Shifty
28 oktober 2005, 21:25
Ik heb een Marshall Valvestate 100 watt top en kabinet gehad...

Moet zeggen dat het scheurkanaal echt wel ballen had, maar het clean was zó slap... daar kon ik echt niets mee! Wellicht is een fender transistor amp wat? Dan heb je (meestal) een goede clean en scheuren kun je wel met een leuk effectje... Ff verdiepen in de verschillende fender amps natuurlijk :P

Just a thought, succes ermee!

robert-gitarist
28 oktober 2005, 21:39
Ik heb een Marshall Valvestate 100 watt top en kabinet gehad...

Moet zeggen dat het scheurkanaal echt wel ballen had, maar het clean was zó slap... daar kon ik echt niets mee! Wellicht is een fender transistor amp wat? Dan heb je (meestal) een goede clean en scheuren kun je wel met een leuk effectje... Ff verdiepen in de verschillende fender amps natuurlijk :P

Just a thought, succes ermee!

+1!

Scheuren kunnen ze wel maar clean....
Fender transistor is ook inderdaad wel goed.
Misschien is het handig om je budget ff te vermelden

Annuh
28 oktober 2005, 21:51
ik heb een 8240 gekocht met footswitch enzo, dus als iemand tips heeft waar ik op moet letten als ik hem ophaal, graag

p.s ik heb naar fender gekeken maar deze buizen amps zijn te duur en de transistors van fender vind ik niet zo lekker...en line6 vind ik geen charme hebben...een oude marshall in tegenstelling wel

Annuh
28 oktober 2005, 21:51
ik heb een 8240 gekocht met footswitch enzo, dus als iemand tips heeft waar ik op moet letten als ik hem ophaal, graag

p.s ik heb naar fender gekeken maar deze buizen amps zijn te duur en de transistors van fender vind ik niet zo lekker...en line6 vind ik geen charme hebben...een oude marshall in tegenstelling wel
maar dit is gewoon voor iedereen anders

Nocki
28 oktober 2005, 21:52
Hierbij iedereen bedankt voor de tips! :-D

Annuh
28 oktober 2005, 22:25
sowieso ben ik jullie altijd dankbaar haha
alle tips die jullie mij geven...:D
ja gaste van het forum jullie zijn top! ;)
dikke zoen!

nee haha bedankt voor de tips maar ik heb bij marshall gewoon een goed gevoel