PDA

View Full Version : Nieuw speeltje...



Picker
28 oktober 2005, 16:56
Driemaal is scheepsrecht... :dance:

http://www.eltjohaselhoff.com/9465e200.jpghttp://www.eltjohaselhoff.com/9455e200.jpg

Daniël_san
28 oktober 2005, 17:16
Patsuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhr!!! :-D Maar het is wel een hele mooie gitaar. Zo te zien, met mijn ''slechte'' ogen, Koa back+sides en Spruce top. Klopt dat? :lol:

Picker
28 oktober 2005, 17:23
Heel slechte ogen, ja!!! Koa??? Dat is een belediging! Ga je schamen jij!!! :D

Mastergrade Engelmann Spruce top, Mastergrade Brazilian Rosewood achter- en zijkant, curly mahonie nek, Waverly tuners (!).

Oftewel, de Taylor XXX-BE. Only 150 made. Dit is nummer 31.

Ik ben de gelukkigste man op aarde!

Buzz
28 oktober 2005, 17:29
Je wordt vervelend, Picker
























:razz:

Picker
28 oktober 2005, 17:35
Je wordt vervelend, Picker :razz:

Nee hoor, dat ben ik altijd al geweest... :dance:

Marlene H
28 oktober 2005, 18:40
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh....

Noot Muskaat
28 oktober 2005, 22:51
De achterkant is wel mooi.

sjaakies
28 oktober 2005, 23:06
waar koop je die gitaren ? eigenlijk

--=HANS=--
29 oktober 2005, 15:52
Mijn moeder zegt altijd: Jongen, je kan maar 1 onderbroek tegelijk aan. Dus ik stel voor in het kader van gelijke verdeling van alle middelen: stuur er een deze kant op, zal ik de portokosten betalen :-D

GEFELICITEERD!!!!!!!!!

gijsbreghtgitaar
29 oktober 2005, 17:07
Dit is echt niet normaal...
Jij koopt gitaren zoals ik plectrums koop.

Gaat er ook wel eens uit ???
In ieder geval veel plezier ermee.

Hennie V
29 oktober 2005, 19:59
Dit is idd niet helemaal pluis.Ben je al op bezoek geweest bij je psychiater,of is dat soms ook e'n gitarist? :D
Ik werd al voor gek verklaart toen ik mijn Taylor 414 CE ltd gekocht had.

Ik zou ze wel eens willen horen

Gefeliciteerd en veel plezier er mee!

gijsbreghtgitaar
29 oktober 2005, 20:11
Inderdaad, ik moet me bij familei en vrienden telkens weer verantwoorden voor een Gibson Les Paul (76) en m'n mooie Taylor 20th anniversery.

Aan de andere kant, koop eens een kwaliteitsviool.

Nogmaals plezier ermee

Picker
29 oktober 2005, 22:58
Dit is echt niet normaal...
Jij koopt gitaren zoals ik plectrums koop.


Hahaha! :D

En dan moest je eens weten hoe ik plectrums koop! Heb er net 100 (honderd) gekocht. Kosten maar een dollar hier in de States, maar ik kreeg natuurlijk quantumkorting. Ik raak die dingen altijd kwijt, maar hopelijk ligt mijn huis straks zo vol dat ik alleen maar een arm uit hoef te strekken om er altijd eentje te pakken te krijgen, waar ik ook ben...

Nou hopen dat de douane straks niet moeilijk gaat doen... :wink:

Picker
29 oktober 2005, 23:16
Mijn moeder zegt altijd: Jongen, je kan maar 1 onderbroek tegelijk aan.

Ja, maar als die vuil is, wil je toch niet in je blote billen naast de wasmachine staan?

:seriousf:

Harald
30 oktober 2005, 08:03
Mijn moeder zegt altijd: Jongen, je kan maar 1 onderbroek tegelijk aan.

Ja, maar als die vuil is, wil je toch niet in je blote billen naast de wasmachine staan?

:seriousf:

Is dat het? Tip, als de snaren versleten zijn kun je die ook los kopen! :wink:

Maar, mooi ding (alweer...)! Gefeliciteerd. Kan het op de fotos niet zien, zit er een pickup in, of niet?

m^rton
30 oktober 2005, 09:15
Loopt je album goed of hoe zit dat?

Wel heel erg mooie gitaar.

Picker
30 oktober 2005, 09:54
Maar, mooi ding (alweer...)! Gefeliciteerd. Kan het op de fotos niet zien, zit er een pickup in, of niet?

Nee, deze is 'hole-less' zoals Taylor dat heel bekwaam brengt. De filosofie achter de gitaar is 'puur natuur, beste van het beste, niets doen wat de akoestische perfectie zou kunnen verstoren.' Het Brazilian Rosewood is dan ook inderdaad van zo'n zeldzame kwaliteit dat je een hoop mensen op het hart zou trappen als je daar een gat in ging boren.

Je kunt er bij Taylor alsnog een ES in laten bouwen voor 500$. Kost je zo'n 1250$ (waarvan 750$ verzendkosten). Tot nog toe heeft maar één van de 150 eigenaren dat gedaan!

Hij klinkt ook echt waanzinnig, dus dit wordt meer een huiskamer- annex studiogitaar. Mocht ik er ooit mee willen optreden dan gaat er waarschijnlijk een non-invasieve setup in (i-beam met pre-amp in de output jack, of zoiets).

Picker
30 oktober 2005, 10:02
Loopt je album goed of hoe zit dat?


Een en ander is niet zonder correlatie nee... :-). Het voorschot van de Amerikaanse platenmaatschappij hielp ook mee, plus wat endorsement met Taylor...

gijsbreghtgitaar
30 oktober 2005, 10:15
Hmmm...jij hebt de contacten.
Als ze bij Taylor nog eens endorsers zoeken.
Ik denk dat er op 't forum wel wat gegadigden zijn. :-D :-D :-D

Buzz
30 oktober 2005, 18:14
Hey Picker,

wat me opvalt bij die foto's: het hout van de hals. Is dat "gewoon" mahonie? Er zit zo te zien een mooie tekening in.

Maak als je thuis bent maar een paar van die mooie direct (strijk)zonlicht foto's.

Picker
30 oktober 2005, 18:43
Nee, het is 'curly' mahonie. Inderdaad met een mooie tekening...!

Buzz
30 oktober 2005, 20:56
Curly mahonie, zozo, weer wat geleerd. Inderdaad erg mooi!. Het meest spectaculaire vind ik toch de Rio Palissander.
Echt gruwelijk mooi die tekening!

Ik zag trouwens dat je je Custom Legend te koop hebt aageboden. Ook zo'n schoonheid.
Volgens mij krijg je spijt van die verkoop! 8-)

Picker
30 oktober 2005, 21:55
Ik zag trouwens dat je je Custom Legend te koop hebt aageboden. Ook zo'n schoonheid.
Volgens mij krijg je spijt van die verkoop! 8-)

't Is ook maar de vraag of ik hem verkoop...! :-?