PDA

View Full Version : marshall jackhammer



adri_maiden
22 september 2002, 12:46
Ik denk eraan me een marshall jackhammer pedaaltje aan te schaffen, omdat ik niet 100% tevreden ben over de kwaliteit van de distortion op m'n versterker. Nu de vraag: geeft de jackhammer het bekende Marshall-distortion geluid als van, pakweg, een Marshall AVT-100, of is het een doodgewoon distortion geluid, of schaf ik me dan beter een marshall guvnor aan?

guvnor
22 september 2002, 13:06
Zowel de Jackhammer als de Guvnor staan er om bekend het geluid enigszins te kleuren en een Marshallachtige sound te creeren. De Jackhammer heeft wat meer gain dan de Guvnor. Van beide hoef je niet te verwachten een buizengeluid te krijgen, maar ze klinken wel leuk. Ze klinken het beste als je ze voor een buizenversterker plaatst.

Ikzelf gebruik een Guvnor (oude type) voor de Gary Moore-sound van "Still got the Blues" en dat klinkt best lekker. Welke jij van deze twee wilt gebruiken kan je alleen bepalen door te luisteren. Wat voor de een lekker klinkt kan voor een ander complete bagger zijn....

adri_maiden
22 september 2002, 13:57
En welk van de twee is het best om heavy-metal te spelen genre Iron Maiden of Judas Priest?

Nesker
22 september 2002, 14:11
dan moet je de jackhammer hebben