PDA

View Full Version : Goede gitaarwinkel: Rock Palace?



anoniem
23 oktober 2001, 22:30
Ik ben een beginner en wil een gitaar van max 500 gulden kopen. Wat is een betrouwbare en betaalbare gitaarwinkel? Ik ben al naar Rock Palace geweest en daar verkopen ze Admira. Is dit een goed merk? Verder ben ik de naam Feedback vaker tegengekomen op dit forum, is dit een betere winkel?

Gman
9 november 2001, 00:01
Ik denk niet dat het uitmaakt waar je een gitaar koopt. Je kan wel veel gitaren uitproberen. Ga er veel op spelen. Pak een gitaar en speel een stukje wat je aardig kent. Pak een andere gitaar en speel hetzelfde stukje. Dan ga je de verschillen horen in gitaren onderling. En dan ga je ook voelen hoe de verschillende gitaren vasthouden, en aanvoelen. Doe dat tot je er doodziek van wordt. En dan ga je zachtjes aan een keuze ontwikkelen voor waar je ideen en je portemonee het beste naar uit gaan.
Maar zelf ben ik een goede klant van Rock Palace. Hoewel ik er maar 1 acoustische gitaar heb gekocht. En dat was 15 jaar geleden. En ja, ik speel daar nog steeds op. Die gaat ook nooit meer weg, want die heeft inmiddels ook emotionele waarde gekregen. :smile:
Maar ik heb er meer randapparatuur en diverse gekocht.
Groetsels.....

Eko
12 november 2001, 20:19
Misschien geen slecht idee om je woonplaats er voortaan even bij te zetten. Veel deelnemers willen hun kennis met je delen, of hun ervaringen. Het maakt echter uit of je op Texel woont ( niks slechts daarover !)of dat je b.v. in een van de grote steden woont.
Ik kan je zo bij mij in de buurt een aantal goede zaken noemen maar als je iets zoekt van b.v. f 100,- geef je niet snel f 75,- reisgeld uit.

anoniem
6 december 2001, 10:01
Nou zorg wel dat je een western hebt of een semiaccoustische want van zo'n spaanse wil je al snel weer af. Oh ja, de gitaar wil nog wel eens snijden in het begin maar dat is echt een kwestie van doorbijten totdat je eelt krijgt.

anoniem
7 januari 2002, 20:15
Nou daar ben ik het niet mee eens, ik heb zelf ook een spaanse gitaar en dat speelt heel erg goed

Karin
7 januari 2002, 22:03
Ik heb zelf voor 229 Euro (505 gulden ongeveer) de Ibanez AW55 gekocht, bevalt me goed.

Die heb ik gekocht bij Feedback Rotterdam
zie http://www.feedback.nl (er zijn nog 2 filialen geloof ik)

Karin

Ditmar
8 januari 2002, 01:45
Beste anoniempje, als je een acoustiche gitaar wil kopen in Den Haag kan je VEEEEEEEEEEEEL beter naar de Casa Benelly gaan (dat zit in de Anna Paulownastraat), dat is naar mijn idee echt de beste winkel in Nederland voor acoustische gitaren.

sleep_to_saturate
8 januari 2002, 13:47
Ja dat is echt een mooie zaak.. Al is het alleen al om even te kwijlen.. Echt mooie gitaren staan daar.

henrih
8 januari 2002, 18:26
Erg goede gitaren zijn CRAFTER. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Maar zoals al eerder gemeld: zoveel smaken, zoveel verschillen. Suc6.