PDA

View Full Version : Favorit II probleempjes met volume



Wouter1973
28 oktober 2005, 14:35
Was ik toch weer erg blij met mijn recent aangeschafte Dynacord Hi-Fi Favorit II buizenbak (nou ja, transistor voor- en buizen eindversterker) met ingebouwde tremolo, afgelopen repetitie flikt het ding het om ineens 'zomaar' op een veel zachter geluidsniveau terug te vallen. Na wat gepiel aan master-volume heb ik het geluid wel weer acceptabel gekregen, maar ik heb ineens toch minder de neiging om deze amp vanavond tijdens ons optreden in te zetten. Is het normaal gesproken niet zo dat een wisseling in volume in de eindtrap (buizen dus) gezocht moet worden? Voor de zekerheid vanavond maar de andere Dynacord gebruiken denk ik..

Wouter1973
1 november 2005, 21:03
Niemand? Tis natuurlijk niet de meest gangbare versterker, denk dat ik daarom nog geen reactie heb gehad. :-?

Al
7 november 2005, 19:38
Niemand? Tis natuurlijk niet de meest gangbare versterker, denk dat ik daarom nog geen reactie heb gehad. :-?

Het kan 'teveel om op te noemen' zijn. Op afstand is daar nauwelijks iets over te zeggen. Ik denk dat dat de reden is dat er niemand inspringt. Iets specifieker zijn zou kunnen helpen.

Al