PDA

View Full Version : nieuwe liefde mesa boogie studio (gemod)



rupke
28 oktober 2005, 14:21
Hoi,

Ikheb zojuist een mesaboogie studio op de kopp weten te tekken. He tis niet de plus versie, dus zonder de extra eq. Wel is deze gemodificeerd. de reverbknop aan de voorkand is extra gain geworden. Mennnnnn wat komt er nu een vette scheur uit dat ding zeg. de line uitvlume knop aan de achterkant is nu de reverb geworden. 1 nadeeltje d eline out werkt niet maar dat maak tme niet uit. Ik heb er nieuwe buizen in laten zetten door de winkelier, en hijklinkt in ieder geval erg goed. en het mooie is dat ik er 500 euro voor heb betaald. Dat is toch erg netjes zou ik zeggen. Nou ik ben het weekend weer zoet hoor.

Gas Er Oppppppppppppppppppppp

groetjes Rupke

jorrit
28 oktober 2005, 14:58
gefeliciteerd! klinkt goed. soundclips? :D

Fluffy
28 oktober 2005, 15:19
heb je misschien meer info over die mods ?

Thijssie
28 oktober 2005, 15:47
He tis niet de plus versie, dus zonder de extra eq.

FF mierenneuken, de plus slaat op de lead/master pot, om het verschil in de geluidsniveaus tussen je 2 kanalen af te stellen. Je kunt dus best een plus zonder eq hebben....

rupke
28 oktober 2005, 15:52
Ooohhhh da wast ik niet ik dacht dat dat altijd op de versterker zelf stond of het een + is of niet. Dan heb ik geen idee opf het een + is. maar maakt ook niet uit. ik krijg mooie cleane geluiden en een lekker rockoversturing. ik weet nog niet hoe hij zich gaat houden op repetitievolume maar da weet ik volgnede week donderdag.

latursssssssss Rupke

BartL
28 oktober 2005, 17:41
Vette amp...zeker MET eq :razz: :-D

Proficiat 8-)

AART
28 oktober 2005, 17:44
Ooohhhh da wast ik niet ik dacht dat dat altijd op de versterker zelf stond of het een + is of niet. Dan heb ik geen idee opf het een + is. maar maakt ook niet uit. ik krijg mooie cleane geluiden en een lekker rockoversturing. ik weet nog niet hoe hij zich gaat houden op repetitievolume maar da weet ik volgnede week donderdag.

latursssssssss Rupke

het staat er wel op als het een .22+ is, je hebt alleen ook .22+ modellen zonder eq, zoals er laatst een voor twee dagen hier stond.

Nocki
28 oktober 2005, 18:19
De studio amps van boogie zin idd heel erg leuk! goede scheur en goede clean! en echte wolven in schaapskleren.

ze zijn er in diverse uitvoeringen.

met Elektro voice of celestion
met eq en zonder
met extra volme knop en zonder...

erg veel types dus en dan hebben we het nog niet over de verschillende uiterlijken die er zijn. frontjes en dergelijk!

het is een hele leuke amp maar ik heb nooit een instelling gevonden waar de clean en overdrive samen er leuk klonken. het was altijd of clean of overdrive goed. maar dat is heel persoonlijk...

!tip! wissel met de eindbuizen. die maken echt heel veer vershil in deze amps. heb ooit een el84 buis uit een oud philips radiootje erin gedaan en deze zorgde echt dat de amp ging leven.. leuke amps voor een leuk bedrag.

Orpheo
29 oktober 2005, 02:36
ik ken t, dat je een ouwe buis in een (ouwe) amp stopt, en dat ie dan begint te leven en te zingen :D ik heb in mijn marshall 2 siemens EL34 buisjes zitten....(en nog 2 aeg el34, maar die zijn imo niet interessant). en DAMN wat klinkt mijn marshall bruut.

maar ontopic: leuk dat die mesa zo goed is! ik moet ook eens kijken naar die studioamps van mesa. wellicht is t wel wat (wellicht ook niet; immers, mijn sound heb ik al gevonden).

BartL
1 november 2005, 23:01
Nou ik ben het weekend weer zoet hoor.
Dat is inderdaad wel erg letterlijk... "het weekend".
Hij staat alweer op gitaarmarkt :-D

Nicci
1 november 2005, 23:07
[quote=rupke]Hij staat alweer op gitaarmarkt :-D

sommige mensen . . . . .

BartL
1 november 2005, 23:07
...snap je niet :razz:


:oops:

DarknessAwaits
1 november 2005, 23:19
Hmm, lijkt me wel een hele toffe versterker (lichtelijke GAS aanval hier)... Maar hoe smerig krijg je zo'n ding? Is hij echt voor rock of is er ook een goede portie metal uit te halen?

Nicci
1 november 2005, 23:25
met de gain op 10, scheurt hij heel behoorlijk, maar het blijft natuurlijk een klein doosje. ik ben geen metal-expert, maar mijn zegen heeft hij.

BartL
1 november 2005, 23:31
Wat mij betreft kan hij het zeker aan...maar ik heb de EQ versie. Verschilt misschien wel (is mss wat breder inzetbaar).

SimonS
2 november 2005, 11:02
he very nice amp! Hoe klinkt zo'n ding nou op slaapkamer niveau? En wat voor een speaker zit er in? En die extra gain knop, wordt het daar nu niet een enorme bzzzzz-sound van?