PDA

View Full Version : Welke amp vraag!!!



Nocki
28 oktober 2005, 12:30
Hoi,

Dit keer geen GAS wel geld... :-) zo'n 500 euro.

wat ik eigenlijk wou was het bedrock stackje wat al zo lang te koop staat op gitaarmarkt en andere marktsites.

maar ik moet er voor naar utrecht en over de prijs alt niet te praten heb ik door. dus ben ik dqat aan het opgeven. wel jammer want ik had de zondag al vrij gehouden om m op te gaan halen terwijl ik m eigenlijk helemaal nog niet gehoord heb.

ik wil dus het liefst een cab en topje. niks geen 4x12 of wat want mn eigen stack blijft gewoon.
een combo is ook goed maar voorkeur heeft een smallstack...

wie heeft er een idee? het geld wat ik te spenderen heb is rond de 500. meer of minder is altijd mogelijk.

ik verwacht buizen, goed clean en overdrive is minder belanrijk. complete sets zijn ook leuk of wat dan ook. as het maar iets is wat te koop is. ik wil er nog dit jaar mee aan de gang vandaar...

heeft iemand een idee wat ik kan aanschaffen? voor ik devolgende vragen krijg:
"wat wil je zelf", "heb je al gekeken op het internet", "zoek met google op tube amp, small stack" of "wat voor geluid zoek je". ik hou het express zo breed moeglijk omdat ik van veel mensen hoop te horen wat ze met hetgeld zouden doen en meer mensen hebben meer ideen.

Ik hoor graag van jullie.

Nocki

AART
28 oktober 2005, 13:12
mesa studio .22+ :razz:

Nocki
28 oktober 2005, 13:18
:-) idd.. waar staat ie te koop voor een leuk bedrag???? :-D

almarvk
28 oktober 2005, 13:38
Heeft de aanschaf ook nog een bepaald doel?

Nocki
28 oktober 2005, 14:01
ja. ik wil mijn gitaar geluid graag versterken... :-)

ik wil er thuis mee spelen en optredens. de eventuele cab wil ik bij oefenen gebruiken als ik mn 4x12 niet mee wil nemen.

het wordt dus als volwaardige versterker gebruikt. grootste vereiste is een leuke clean.

Nocki

Harry
28 oktober 2005, 14:08
thuis over een bedrock????? Die dingen gaan loeihard!! In de oefenruimte staat de master al op 2, en dan krijg ik nog wel eens gezeik. (nou ja, commentaar :-D ) Die gozer die die bedrock op gitaarmarkt heeft staan kan er moeilijk afscheid van nemen, begrijpelijk ook.

Nocki
28 oktober 2005, 14:12
ach. nu speel ik over een boogie mark IV over een 4x12 dus das ook niet alles...

die bedrock wil ik nog steeds erg graag... iemand ervaring ermee? en is tie de 550 waard? ik wil m best ongezien kopen maar heb zo'n hekel om in utrecht rond te rijden...


Nocki

ieme
28 oktober 2005, 14:40
kansloos....

SimonS
28 oktober 2005, 23:37
die bedrock wil ik nog steeds erg graag... iemand ervaring ermee? en is tie de 550 waard?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=browse&mds=search&brief_key=bedrock&before=&type=&title=&salary=&goal=
Hij biedt īm ook aan voor 500 :D . Ik heb ook even contact gehad met de verkoper, maar het lijkt er niet echt op dat hij hem kwijt wil ofzo :-? Hij "wacht nu wel op een echte Bedrock-fanaat die wel weet wat het waard is". was het antwoord toen ik heel beschaafd 500 bood :roll:

Wat cheape ideetjes:
Randall RH50T met 1x12" cabje
Fender hotrod deluxe
Laney VC of LC 30

Nocki
30 oktober 2005, 21:18
"wacht nu wel op een echte Bedrock-fanaat die wel weet wat het waard is".

tja.. dat ben ik dus... :-)

ik heb m vandaag op gehaald en net even een paar minuutjes op gespeeld. straks lekker slapen. eerste reactie? Wauw! super ampje. klein maar toch lekker veel lag en een goede klank. elke pot doet ook iets met het geluid e goed ook. clean is tussen fender en boogie in maar dan toch met een eigen karakter. en ook erg dynamisch... overdrive ga ik morgen naar luisteren...

Nocki

Mr.Bluesbreaker
30 oktober 2005, 21:33
gefeliciteerd!

Zo'n ding had ik dus ook en ik had hem zeker gehouden als ik het geld had en niet ergens anders voor was gevallen. Is het een uit de 600 series op 4 keer EL84? Die dingen hebben een echt eigen sound. Clean heerlijk, overdrive ook erg ok maar niet de brul die je uit een EL34 hoort. (duh)
Op een of andere manier was de overdrive met een strat heel erg lekker, denk Walter Trout meets Hendrix. (moeilijk te beschrijven)

Geen wonder dat een Bedrock fanaat hem alleen aan een Bedrock fan wil verkopen :wink:

P.S. nocki, was jij degene die 2 marshall cabs opnieuw had bedraad?
Wat voor crap hing er bij jou in, echt van die <1 mm draad of wat dikker nog? Ik heb het ook opnieuw gedaan en het is de beste investering gezien mijn uitgave en toonverbetering tot dusver.

Nocki
30 oktober 2005, 21:38
:-) !!!! ik ben idd vanaf nu een bedrock fan!!! geweldig geluid en idd 4xel84 naast elkeer (erg dicht naast elkaar ook!

morgen gaan we eens kijken wat er allemaal inzit. nu staat ie nog even mooi te wezen.

ik heb idd 2 marshall 1960 kasten en een daarvan is herbedraad met vanden hull cs122 kabel. het geuid is idd veel beter geworden... dat stomme dunne draad wat erin zzat is niks. ik denk dat ik wel nog eens gewoon 1 input aansluit en er een 8 ohm kast van maak. want dat schakelpaneeltje zal ook niet alles doen.... en verstevigingen in de hoeken schijnen ook veel te doen.. maar eerst me eens richten op de bedrock 600 :-)

Nocki

Nocki
30 oktober 2005, 21:50
Niet meer reageren aub !!! ik ga een nieuw topic beginnen over de Bedrock zodat het weer wat on-Topic is!!!