PDA

View Full Version : Wat voor speakers??



Lourens
28 oktober 2005, 00:00
Hey,
heb laatst een Marshall Valvestate vs265 gekocht, en ben niet helemaal tevreden over t geluid. Denk dat dit aan de speakers (Marshall Goldbacks) ligt. Ze zijn veel te schel naar mijn idee.
Heeft iemand van jullie een idee wat voor speakers een goed alternatief zouden zijn, voor een harde 'rock :-? sound? Een redelijke prijs zou ook fijn zijn :P
De Goldbacks zijn 8 ohm en 65 watt.

Alvast bedankt :D

DarknessAwaits
28 oktober 2005, 00:02
Celestion G75T's lijken me een goede vervanger, zeker als je het hebt over een 'Harde' rock sound. Wil je het iets ronder hebben kun je kijken naar een V30 van Celestion. Verder heb ik er ook nog geen verstand van, maar ik weet wel dat ze +/- 115 Euro p.s. zijn.

BartL
28 oktober 2005, 01:05
heb laatst een Marshall Valvestate vs265 gekocht, en ben niet helemaal tevreden over t geluid.
Heb je hem fatsoenlijk uitgetest voordat je hem kocht? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat ik een versterker koop waarvan ik het geluid niet goed vind.

Maargoed...ik weet ook niet of nieuwe speakers je heel erg gaan helpen. Als ik jou was zou ik ff verder gaan op deze en dan over een tijd een buizenamp kopen; klinkt stukken beter.

Misschien dat er anderen zijn die je wel kunnen helpen in de richting die jij wil. :)

pimmetje
28 oktober 2005, 09:08
Een beetje aardige speakers scheelt wel bij valvestates.
Alleen zou ik van m'n nooit niet een dikke 200 euro aan speakers in m'n valvestate stoppen. Misschien is 't dan handiger om idd naar een andere amp te kijken.

Buizen is altijd fijn voor je geluid, maar genoeg mensen willen er niet aan om verschillende redenen (kutredenen natuurlijk, maar ok :D).

Je zou kunnen denken om een vergelijkbare marshall valvestate top (2ehands) te kopen en je huidige combo te verkopen. Dan nog een 2x12 kast met goede speakers kopen (uiteraard ook 2ehands)... en je hebt zeer waarschijnlijk een beter geluid dan nu met wat meer flexibiliteit naar de toekomst wat betreft het vervangen van speakers en/of versterker.

Joey Handsome
28 oktober 2005, 14:42
celestion classic lead (80 watt)