PDA

View Full Version : Zijn Benedetto elementen geschikt van een Jazz gitaar



DTmaster
27 oktober 2005, 22:28
Hallo ik was eerst van plan George Benson Pickups te nemen maar dat kon niet doorgaan nu vraag ik me af wat vinden jullie van Benedetto elementen ik ken ze totaal niet ? maar ik zoek eigenlijk dus gewoon goeie jazz elementen dus is dit wat, andere sugesties zijn altijd welcome.


dit zij me gitaar bouwer ook nog "Van Seymour Duncan heb ik nu ook de APH-1 gezien. Ziet er goed uit.
Met '59 bedoelde ik de SH-1. KLassieker. Meer op http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#59153Model"

zijn jullie met deze ook bekend... erg bedank voor jullie hulp :)


thanxc

Harry
27 oktober 2005, 22:49
ik heb nog niet echt veel gedronken, maar dit kan ik niet lezen.

Philippe
27 oktober 2005, 22:56
ik heb nog niet echt veel gedronken, maar dit kan ik niet lezen.

Negative K3 fan
27 oktober 2005, 23:05
ik denk dat ie bedoelt te vragen naar onze ervaringen met benedetto want george bensen wil haar niet meer nemen... seymour duncan wou ook wel, maar die kon haar niet betalen want dat klassieke geld is nu niets meer waard en hij wil ook weten of wij seymour duncan wel eens hebben genomen.


ik vind het nogal een vies en vulgair topic om heel eerlijk te zijn

jpb
27 oktober 2005, 23:14
ik denk dat ie bedoelt te vragen naar onze ervaringen met benedetto want george bensen wil haar niet meer nemen... seymour duncan wou ook wel, maar die kon haar niet betalen want dat klassieke geld is nu niets meer waard en hij wil ook weten of wij seymour duncan wel eens hebben genomen.


ik vind het nogal een vies en vulgair topic om heel eerlijk te zijn
:D

DTmaster
28 oktober 2005, 01:29
:) ok ok ok .. maar ik heb het ff veranderd dus ,,, enig idee

jpb
28 oktober 2005, 11:24
Ik vermoed dat er hier op het forum geen mensen rondlopen die deze Benedetto hebben of hem goed kennen; ik ook niet. Gezien de faam van Benedetto denk ik dat het een hele goede pickup is (op een gitaar van $10.000 zet je natuurlijk geen troep...).
Nogmaals, er zullen vast meerdere goede jazz-pickups zijn, maar wanneer je bij Kent Armstrong kijkt zijn de echte jazz-pickups alleen in de z.g. "zwevende" uitvoering te krijgen en daar jeb jij niets aan. Mischien kan hij er op verzoek een voor jou maken; moet je hem even mailen.
Nog iets anders: Wanneer voor een echte jazz toon gaat heb je alleen het halselement nodig. Je kunt er voor kiezen om alleen die te vervangen; scheelt een hoop geld. succes

DTmaster
28 oktober 2005, 11:33
http://www.benedettopickups.com/products.htm moet je maar eens kijken onderin daar heb je PAFS en wat voor >> ?? WTF en superzzz alleen kan je ze nergens horen, als je me een link kan geven voor sounds ofzo SUPERZZZZ



Greetz


DT

jpb
28 oktober 2005, 12:25
Links voor sound zou ik niet weten. Op het FDP forum http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&message_area_number=8&lastpost=2005-10-2804:02:17
zijn wel mensen die Benedetto's bespelen, die kunnen je wellicht verder helpen. Ik zou als je een Benedetto gaat kopen een A6 kiezen voor het echte jazz-geluid ipv de PAF (maar ja, daar speelde Wes Montgomery over dus....), kun je moeilijk een buil aan vallen, lijkt me.

DTmaster
28 oktober 2005, 14:39
ja dat denk ik wel... maar hoe duur denk je dat ze in euro´s zijn inplaats van dolars... ben niet zo goed met valutas om rekenen haha..

bert k
28 oktober 2005, 14:54
Reken 1 euro voor 1 dollar, dat klopt vaak wel met transport erbij. (hele grove berekening)

Tupelo
28 oktober 2005, 15:04
Ik heb een Höfner 457 uit 1993, die wil ik eigenlijk ook eens pimpen met een elementje. Nu wil ik de gitaar niet beschadigen dus ik zat te kijken naar:

http://www.wdmusic.com/side_mount_jazz_guitar_pickup_29817_prd1.htm

Ik ben verre van technisch... ik zal waarschijnlijk met mijn gitaar bij een gitaarbouwer belanden maar ik wil toch even weten...

Kan ik dit ding nu gewoon aan mijn slagplaat lijmen of schroeven...?
En hoe zit dat dan met wiring... draad door de onderste f-sleuf naar binnen en inputjack maken daar waar de gitaarband omgaat?

En pots... nodig of kan het element gewoon zo gewired worden? :-?

jpb
28 oktober 2005, 16:40
ja dat denk ik wel... maar hoe duur denk je dat ze in euro´s zijn inplaats van dolars... ben niet zo goed met valutas om rekenen haha..
$149 + $10 verzend is $159,- reken op 23% invoerrechten etc. ALS ze je aanslaan, tenminste. Soms glippen ze er door. Dus $159 x 1,23 = rekenmachien en dat omrekenen in euro's.

jpb
28 oktober 2005, 16:44
Ik heb een Höfner 457 uit 1993, die wil ik eigenlijk ook eens pimpen met een elementje. Nu wil ik de gitaar niet beschadigen dus ik zat te kijken naar:

http://www.wdmusic.com/side_mount_jazz_guitar_pickup_29817_prd1.htm

Ik ben verre van technisch... ik zal waarschijnlijk met mijn gitaar bij een gitaarbouwer belanden maar ik wil toch even weten...

Kan ik dit ding nu gewoon aan mijn slagplaat lijmen of schroeven...?
En hoe zit dat dan met wiring... draad door de onderste f-sleuf naar binnen en inputjack maken daar waar de gitaarband omgaat?

En pots... nodig of kan het element gewoon zo gewired worden? :-?
Ik weet niet hoe precies hoe je die KA pups aan de slagplaat bevestigt, maar lijmen lijkt me niks. Het is zonde om een input-jack te maken, dan verliest je gitaar meteen veel van z'n waarde. Beste is om de potmeter(s) en input-jack aan de slagplaat te laten bevestigen. Ook voor de slagplaat geldt dat boren en zagen de waarde vermindert. Maar je kunt een nieuwe slagplaat (laten) maken daarvoor. De originele kan dan bewaard worden.

guitartub
30 oktober 2005, 11:27
hallo DTmaster,

Over Benedetto gitaren is al gememoreerd, heb ik niets aan toe te voegen. Je noemt ook weer SD, bij de beschrijvingen van deze elementen staat oa voor welke houtsoorten ze het beste werken. Daar moeten jij of je gitaarbouwer toch een beeld (klank) bij kunnen vormen.
Heb onlangs een DVD aangeschaft van Martijn van Iterson die een ES 150 bespeelt uitgerust met een P90. Wellicht is dit de klank die jij zoekt.

Suc6
Bert.

DTmaster
31 oktober 2005, 01:40
P's zijn voor te clean die A-6 op hun site lijkt me wel wat :)

DTmaster
31 oktober 2005, 01:40
P's zijn voor mij te clean die A-6 op hun site lijkt me wel wat :)

Tupelo
31 oktober 2005, 02:23
Zijn er eigenlijk ergens geluidsfragmenten van beide elementen te beluisteren?

DTmaster
2 november 2005, 09:48
http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&message_area_number=8&lastpost=2005-10-2804:02:17


Hier kan je er meer over vinden mee nee helaas ik kan ze niet vinden maar ik denk dat ik ze toch neem het zijn speciale jazz elementen dus daar hoef je niet lang over na te denken en of ze geschikt voor jazz :) OF COURSE vooral die zwarte PAF A-6 van de Benedetto site :)

ok ok je moet wel ff 150 euro dokken per element maar dan heb je ook wat :) en tja meeste zeggen het is gewoon niet nomaal om 400 euro uit te geven aan een gitaar die die dezelfde prijs had .. nou ik zal je zeggen toen ik die joe pass had geprobeerd vond ik dat ik met die AK-85 beter in me vel zat dan die andere van 1000 euro :)

guitartub
2 november 2005, 11:57
Ga eens wat aan je taalgebruik doen, of leer je eens wat duidelijker uit te drukken. Je bent niet te volgen en ik ben niet de enige die dat vind.

Overigens NO OFFENCE :roll:

DTmaster
3 november 2005, 17:06
ok dan goed je het zegt want ik zie het zelf ook normaal corigeer ik nooit wat ik schrijf ... ben ook geen meester typer :)