PDA

View Full Version : basgitaar op line6 spiderII



JvD.
27 oktober 2005, 20:43
ik heb 2de hands een leuk bas gitaartje gekocht, en nu vroeg ik me af, kan dat kwaat op mijn modeling amp?

anders moet ik maar via de mixer over me pc spelen =/

DarknessAwaits
28 oktober 2005, 00:08
Nee, kan geen kwaat.

tss...

ga ja schamen!


Maar on-topic; volgens mij maakt het je versterker niets uit maar ik kan me voorstellen dat de speaker er na lange tijd (en hoog volume) niet meer zo'n zin in heeft.

Magic Bean
28 oktober 2005, 00:53
Een gitaaramp heet niet voor niets een GITAARamp, en is dus niet geschikt voor basfrequenties. Je speaker zal het al helemaal geen leuk geintje vinden... Beter een goedkoop basversterkertje scoren, zal ook een stuk beter klinken denk ik zo...

skabouter
28 oktober 2005, 01:04
Een gitaaramp heet niet voor niets een GITAARamp, en is dus niet geschikt voor basfrequenties. Je speaker zal het al helemaal geen leuk geintje vinden... Beter een goedkoop basversterkertje scoren, zal ook een stuk beter klinken denk ik zo...

en je bespaard je gitaarspeaker een hoop schade!! doen dus:)

maar MB, een basversterker heet ook BASversterker, maar die kan weer wel met gitaargeluid prima overweg. meeste gitaaramps klinken beter,maar het kan net zo goed (denk Fender Bassman, of jcm800 bass series). dus tja.........

JvD.
28 oktober 2005, 12:56
jah maar voor dat jullie zeggen, een bas versterker heet niet voor niets bas versterker: een spider geeft een digitaal geluit, en heeft overal limiters op: bijvoorbeelt het metal kanaal, als je daar nog een pedaal voor gooit hoor je geen verschil.

zouden al die limiters er niet voor zorgen dat je speaker beschermd word ?

BlackSun
28 oktober 2005, 16:03
geluiT ? :o

Je versterker kan het geen drol schelen wat hij binnenkrijgt, de versterker is wel ontworpen voor gitaarfrequenties, en klinkt daardoor beter met een gitaar, de frequenties van de bas die buiten het frequentiebereik van de versterker vallen worden gewoon niet versterkt.

Een limiter is volume-afhankelijk, en niet frequentie-afhankelijk, daardoor geen 'bescherming' van bastonen voor de speakers, hoogstens een filter zou dit kunnen doen.

Bas kan op laag volume wel over een goede kwaliteit gitaarspeaker gespeeld worden over je gitaarspeaker, maar hij zal er niet gezonder op worden.
Mijn 10 watt oefencombo speaker is iig zwaar overleden na een basgitaar-uitspatting :D

JvD.
28 oktober 2005, 17:03
geluit en geluid klinken niet anders als je ze uitspreekt, vandaar voor mij onmogelijk om hondert procent goed te schrijven, tja dyslectie.

AART
28 oktober 2005, 17:52
geluit en geluid klinken niet anders als je ze uitspreekt, vandaar voor mij onmogelijk om hondert procent goed te schrijven, tja dyslectie.

dyslectie is heel handig op school, bij proefwerken hebben die lui buio ons minimaal een 3,5....


kom ik aan met een 2,6 voor frans, 2,7 voor natuurkunde en een 2,8 voor duits :cry:

JvD.
28 oktober 2005, 18:31
geluit en geluid klinken niet anders als je ze uitspreekt, vandaar voor mij onmogelijk om hondert procent goed te schrijven, tja dyslectie.

dyslectie is heel handig op school, bij proefwerken hebben die lui buio ons minimaal een 3,5....


kom ik aan met een 2,6 voor frans, 2,7 voor natuurkunde en een 2,8 voor duits :cry:

jah in der daat, ik ben namelijk 2 keer blijven zitten, ik heb een korte termein geheugen van een zeef, en ging pas voldoendes halen toen ik alleen nog maar exacte vakken had.

het probleem is dat niemand weet wat het is, en een regel van minimaal een 3,5 is natuurlijk achterlijk.

ik heb nog nooit in me leven een idioom toets hoger dan een 4 gehaalt, ik heb nog nooit in me leven korter geleerd voor een idioom toets dan 4 weeken.

en zijn veel vormen van dyslectie, en daar zitten idd veel luie vlikkertjes tussen, mijn dyslectie test was 990 euro, daar komt nog ontiegelijk veel bijles bij. no wonder als je iemand 990 euro laat betalen dat de toets dan positief is, veel mensen kopen dyslectie gewoon.