PDA

View Full Version : Adviesvraag analoge chorus. Denk Jeff Buckley's Hallelujah



piezo
27 oktober 2005, 19:30
Ik ben helemaal geen stompbox kenner.
Ik zoek een mooie warme vloeiende chorus, zoals je die kunt horen in Jeff Buckley's cover van Hallelujah.
Weet iemand wat voor gear hij gebruikte? Zo niet, welke mogelijkheden zijn er?

ijff
27 oktober 2005, 19:47
Test eens een Electro Harmonix Small Clone. Goedkoop, warm, true bypass en voor sommigen de perfecte chorus. Als dat niets is BOSS CE-2, Voodoo Labs Analog Chorus...

skanky
27 oktober 2005, 20:05
Volgens mij is dat gewoon een tele en een twin met de reverb open. :-?

jorrit
27 oktober 2005, 20:15
Test eens een Electro Harmonix Small Clone. Goedkoop, warm, true bypass en voor sommigen de perfecte chorus. Als dat niets is BOSS CE-2, Voodoo Labs Analog Chorus...

true bypass?? nooit van gehoord... tenminste niet bij ehx maar k kan fout zitten.

fullorder
27 oktober 2005, 20:20
Volgens mij is dat gewoon een tele en een twin met de reverb open. :-?

Ik hoor inderdaad ook geen chorus bij Jeff. Wel een hele mooie fender reverb, een strat en een geniale gitarist ;)

Robbert
27 oktober 2005, 20:26
Grace is zo'n fucking mooi album 8-)

:D

skanky
27 oktober 2005, 20:47
Hij gebruikte live wel een alesis quadraverb in de loop van zn mesa. Bij zn virbroverb gebruikte hij geen effecten.

Debaser
27 oktober 2005, 21:28
true bypass?? nooit van gehoord... tenminste niet bij ehx maar k kan fout zitten.

mijn beide EHX zijn TB

small stone en Memory man DLX
maar

mijn ouwe Russen niet nee

mayniac
27 oktober 2005, 21:36
true bypass?? nooit van gehoord... tenminste niet bij ehx maar k kan fout zitten.

mijn beide EHX zijn TB

small stone en Memory man DLX
maar

mijn ouwe Russen niet nee

Ouwe EHX in het algemeen niet.

Jorikjet
28 oktober 2005, 09:17
binnenkort komt er een boss ce1 op marktplaats te staan, misschien die proberen? (wel duur)

Nicci
28 oktober 2005, 10:24
dat is handel met voorkennis . . . . :D

piezo
28 oktober 2005, 12:42
Volgens mij is dat gewoon een tele en een twin met de reverb open. :-?

Ik hoor inderdaad ook geen chorus bij Jeff. Wel een hele mooie fender reverb, een strat en een geniale gitarist ;)

Nu, een strat is het niet, natuurlijk.
Best mogelijk dat er inderdaad alleen reverb opzit, maar ik meen een hele zwakke chorus (toonzweving) te horen in het uitsterven van het laatste akkoord. Misschien gewoon het bewegen van de hals geweest.

Niettemin bedankt, allemaal. Heeft iemand nog een link voor me waar ik iets over zijn spullen kan lezen?

fullorder
30 oktober 2005, 02:45
Volgens mij is dat gewoon een tele en een twin met de reverb open. :-?

Ik hoor inderdaad ook geen chorus bij Jeff. Wel een hele mooie fender reverb, een strat en een geniale gitarist ;)

Nu, een strat is het niet, natuurlijk.

ohw oeps :oops: wat is het dan? een tele? nog beter!

piezo
30 oktober 2005, 12:13
Een tele, zekers! Geeft zo'n lekker "akoestisch" geluidje.