PDA

View Full Version : Welke set pickups voor mijn london city telecaster?



rhcp_schipper
27 oktober 2005, 18:32
Welke set klinkt nu het beste vinden jullie?

Bluesbreaker
27 oktober 2005, 18:47
Van Zandt!

rhcp_schipper
27 oktober 2005, 18:58
verder nog iemand? wat zijn nu goeie fender pickups....of maken ze gewoon geen goeie en kan ik ze beter van een ander merk halen?

Bluesbreaker
27 oktober 2005, 19:05
Van Zandt is een ander merk, maar het zijn gewone fender-style pickups. Handgewonden van goede kwaliteit een een geweldig authentieke vette sound.

http://www.joetheguitarman.com verkoopt ze het goedkoopst.

rhcp_schipper
27 oktober 2005, 19:25
waar verkopen ze die eht goedkoopst in NL dan? want ik haal ze liever niet uit het buitenland!

En welke van de twee meot ik hebben dan? True Vintage of Vintage Plus??? :???:

Jeanken
27 oktober 2005, 20:08
Als je per se Fender wil, niet aarzelen, ga voor '52 setje, het halselement doe je gewoon meteen met de 'moderne' condensator en je hebt een GEWELDIGE axe!

Raytheman
27 oktober 2005, 20:28
Texas Hot Vintage Tele® Single-Coil Pickups
Zoals op de HW1 texas telecaster; all the heat you can handle :-D

rhcp_schipper
27 oktober 2005, 20:35
eigenlijk wil ik niet per se fenders, maar die hebben wel goedkope setjes! Maar ik ben dus op zoek naar een lekkere set vintage elementen!( niet echt vintage maar RI). Ik speel dus voornamelijk rock(RHCP). Mijn budet: roep maar wat, en vermeld aub ook ff de winkel erbij, zou wel heel erg handig wezen! Alvast bedankt!

Bluesbreaker
27 oktober 2005, 20:42
waar verkopen ze die eht goedkoopst in NL dan? want ik haal ze liever niet uit het buitenland!


Prijzen in Nederland zijn bijna 2x zo hoog.....
Ik heb goede ervaringen Joetheguitarman, 2x besteld. Hij handelt het heel netjes af, antwoord elke dag zn mail enzo.




En welke van de twee meot ik hebben dan? True Vintage of Vintage Plus??? :???:


Maakt niet gek veel uit, de vintage plus zijn een heeeel klein beetje ruiger dan de true vintage.

rhcp_schipper
27 oktober 2005, 20:47
Ik vind eht wel een beetje een rare site.......kan er niet veel wijs uit worden :-? . En dan moet ik betalen met paypal? en wat zijn de verzendkosten?

rhcp_schipper
27 oktober 2005, 20:50
op marktplaats staat ook een setje van zandts voor €140, de true vintage volgens mij! volgens mij van backandforth of zoiets!

Bluesbreaker
27 oktober 2005, 20:55
Ik vind eht wel een beetje een rare site.......kan er niet veel wijs uit worden :-? . En dan moet ik betalen met paypal? en wat zijn de verzendkosten?

Klopt, hij is eigelijk gitaarleraar en verkoopt zijn eigen lesmethode ofzo, en hij verkoopt daarnaast van zandt.

http://www.joetheguitarman.com/van_zandt_picups_price_list.htm

Verzendkosten zijn 10 dollar, totaal dus 135 dollar = 113.97 euro. Betalen kan inderdaad via paypal.

Ganjaman
27 oktober 2005, 20:57
Van Zandt is een ander merk, maar het zijn gewone fender-style pickups. Handgewonden van goede kwaliteit een een geweldig authentieke vette sound.

http://www.joetheguitarman.com verkoopt ze het goedkoopst.handgewonden my ass, gebeurt gewoon met een windmachine hoor, ze doen ze wel 1 voor 1, maar zeker niet zo dat ze met de hand gewoon koperdraad om de spoeltjes zitten te draaien hoor :-D

rhcp_schipper
27 oktober 2005, 21:01
maar dus de van zandt true vintage zijn lekkere elementen voor rock(red hot chili peppers)?

Bluesbreaker
27 oktober 2005, 21:10
Van Zandt is een ander merk, maar het zijn gewone fender-style pickups. Handgewonden van goede kwaliteit een een geweldig authentieke vette sound.

http://www.joetheguitarman.com verkoopt ze het goedkoopst.handgewonden my ass, gebeurt gewoon met een windmachine hoor, ze doen ze wel 1 voor 1, maar zeker niet zo dat ze met de hand gewoon koperdraad om de spoeltjes zitten te draaien hoor :-D

Flikker op met je my ass, ik heb niks met je ass en ik wil niks met je ass.

En tuurlijk doen ze dat niet letterlijk in de hand, maar in zo'n geval waar je de klos koperdraad om het element heendraait of andersom, ook wel hand wound genoemd oftewel handgewonden genoemd.... Maar doordat ze wel 1 voor 1 non automatisch gemaakt worden ben je zeker van goede kwaliteit.

gvink
28 oktober 2005, 12:19
Een tijdje geleden ook voorbij gekomen zijn de Nordstrand pickups.. Seymour Paul heeft ze in zijn tele zitten en ik heb die (en de strat pups) kunnen horen.. Klinken erg lekker en blijven errug goed overeind met een dikke scheur.. :)

Sander de Gier verkoopt deze. (www.degiergitaarbouw.nl)

Rock&Roll
28 oktober 2005, 12:34
Of GFS! Niet de superkwaliteit zoals VZ, maar wel een verbetering tgov stock!

:cool:

rhcp_schipper
28 oktober 2005, 18:16
okey, ik heb bij deze besloten, om de Van Zandt true vintage tele pu's te kopen! Ik heb er bijna het geld voor, en heb echt al zin om ze te halen! Maar is het heel erg moeilijk om de pickups zelf aan te sluiten?

groovyB3
28 oktober 2005, 20:29
Als ik jou was zou ik niet voor de True Vintage set gaan. Dat zijn namelijk extreem cleane elementen die eigenlijk niet echt geschikt zijn voor RHCP werk, tenzij je 2 Marshall stacks hebt staan, maar ik neem aan dat dat niet het geval is ;)

De Vintage Plus pickups zijn qua sound wat voller en hebben wat minder treble dan de True Vintage set.

Pickups installeren is niet zo heel moeilijk, maar soldeerervaring is wel een vereiste. De zwarte draden gaan naar de onderkant van de volumepot en de witte draden worden aangesloten op de switch.

Bluesbreaker
28 oktober 2005, 20:38
Als ik jou was zou ik niet voor de True Vintage set gaan. Dat zijn namelijk extreem cleane elementen die eigenlijk niet echt geschikt zijn voor RHCP werk, tenzij je 2 Marshall stacks hebt staan, maar ik neem aan dat dat niet het geval is ;)

De Vintage Plus pickups zijn qua sound wat voller en hebben wat minder treble dan de True Vintage set.

Pickups installeren is niet zo heel moeilijk, maar soldeerervaring is wel een vereiste. De zwarte draden gaan naar de onderkant van de volumepot en de witte draden worden aangesloten op de switch.

True Vintage is toch de flat pole pieces en Vintage Plus de staggered pole pieces versie? Ik heb in mn esquire flat pole pieces, en die wil best scheuren voor een sc, heb de andere nog nooit gehoord tho.

rhcp_schipper
28 oktober 2005, 20:56
zit er echt zoveel verschil tussen die twee? ik speel over een marshall 8040, zou je dat verschil zo goed horen?

Bluesbreaker
28 oktober 2005, 21:01
zit er echt zoveel verschil tussen die twee? ik speel over een marshall 8040, zou je dat verschil zo goed horen?

Heel veel verschil zit er niet tussen, maar wel hoorbaar (bij de strat versie tenminste). Toen ik een strat kocht (van GroovyB3) zaten er Van Zandt Rock in, nu heb ik er Vintage Plus in zitten. Het karakter is net een klein beetje anders.

Kortom, als je nu een goed aanbod voor die True Vintage hebt kun je het misschien wel beter gewoon doen, nadeel is gewoon dat je ze niet ergens naast elkaar kunt proberen.

rhcp_schipper
28 oktober 2005, 21:10
maarja, als ik deze true vintage koop, word het iniedergeval wel een hele verbetering! Beter dan de pu's die nu in mijn london city tele zitten! Ik heb echt zin om ze te kopen, ga ik ook gelijk een more vintage like slagplaat kopen! :-D


Heb er echt zin aan :-D . Het is allen k*t dat mijn gitaar nu bij de gitaarwinkel ligt voor een afstelbeurt! Nu kan ik niet eens normaal gitaar spelen :-( . Nu heb ik zo'n washburn meegekeregen als leengitaar! Bevalt echt hellemaal niet :cry:

chennie
28 oktober 2005, 21:37
heb je overigen mijn (humbucker) pick up ooit nog geinstalleerd ?

rhcp_schipper
28 oktober 2005, 22:26
ja dat heb ik, maar heb kort daarna mijn gitaar met pickup gelijk weer verkocht....was niet wat ik zocht....

chennie
28 oktober 2005, 22:34
Hoe klonk het eigenlijk, en in welke setup ? Afstelling ? Ik heb hem dus altijd gehad, zonder dat ik hem ergens had ingebouwd. Ik las en hoorde altijd goede dingen erover.

Bluesbreaker
29 oktober 2005, 00:06
maarja, als ik deze true vintage koop, word het iniedergeval wel een hele verbetering! Beter dan de pu's die nu in mijn london city tele zitten!

Dat zeer zeker!

rhcp_schipper
30 oktober 2005, 12:08
is het geluid van de van zandts in de brug positie niet te schel? Daar was ik wel beneiuwd naar :???:

piezo
30 oktober 2005, 12:31
Als je per se Fender wil, niet aarzelen, ga voor '52 setje, het halselement doe je gewoon meteen met de 'moderne' condensator en je hebt een GEWELDIGE axe!

Ik weet dat oude teles in de voorste stand standaard een 0.05 muF tussen halselement en aarde hadden staan, maar wat houdt die "moderne" condensator in?

Bluesbreaker
30 oktober 2005, 12:45
is het geluid van de van zandts in de brug positie niet te schel? Daar was ik wel beneiuwd naar :???:

Wat is te schel?

Je hebt ook nog een toneknop he.

rhcp_schipper
30 oktober 2005, 13:05
laat ook eigenlijk maar, ik ga ze gewoon halen, en als z niet bevallen(wat ik niet verwacht), dan verkoop ik ze zo weer door!

Maar een verbetering word het ook echt wel! Ik kan echt neit wachten tot ik ze kan halen! :-D

hansies
30 oktober 2005, 13:48
maarja, als ik deze true vintage koop, word het iniedergeval wel een hele verbetering! Beter dan de pu's die nu in mijn london city tele zitten! Ik heb echt zin om ze te kopen, ga ik ook gelijk een more vintage like slagplaat kopen! :-D


Heb er echt zin aan :-D . Het is allen k*t dat mijn gitaar nu bij de gitaarwinkel ligt voor een afstelbeurt! Nu kan ik niet eens normaal gitaar spelen :-( . Nu heb ik zo'n washburn meegekeregen als leengitaar! Bevalt echt hellemaal niet :cry:

wat is er mis met de pickups die standaard in de london city tele zitten..........vroeger vond iedereen ze hier goed voor de prijs en nu niet meer ?

Bluesbreaker
30 oktober 2005, 18:50
maarja, als ik deze true vintage koop, word het iniedergeval wel een hele verbetering! Beter dan de pu's die nu in mijn london city tele zitten! Ik heb echt zin om ze te kopen, ga ik ook gelijk een more vintage like slagplaat kopen! :-D


Heb er echt zin aan :-D . Het is allen k*t dat mijn gitaar nu bij de gitaarwinkel ligt voor een afstelbeurt! Nu kan ik niet eens normaal gitaar spelen :-( . Nu heb ik zo'n washburn meegekeregen als leengitaar! Bevalt echt hellemaal niet :cry:

wat is er mis met de pickups die standaard in de london city tele zitten..........vroeger vond iedereen ze hier goed voor de prijs en nu niet meer ?

Je zegt het zelf toch al?

rhcp_schipper
30 oktober 2005, 23:41
Ik wil gewoon andere pu's hebben, omdat ik de gitaar wat meer karakter wil geven! En ik vind dat de standaard pu's te weinig output hebben!

En bluesbreaker, nog bedankt voor eht advies! Ik vraag wel aan me moeder of ik het gled voor de pu's mag lenen, om ze vast te halen! :-D En nu maar hopen dat het mag! :-D

hansies
31 oktober 2005, 10:12
maarja, als ik deze true vintage koop, word het iniedergeval wel een hele verbetering! Beter dan de pu's die nu in mijn london city tele zitten! Ik heb echt zin om ze te kopen, ga ik ook gelijk een more vintage like slagplaat kopen! :-D


Heb er echt zin aan :-D . Het is allen k*t dat mijn gitaar nu bij de gitaarwinkel ligt voor een afstelbeurt! Nu kan ik niet eens normaal gitaar spelen :-( . Nu heb ik zo'n washburn meegekeregen als leengitaar! Bevalt echt hellemaal niet :cry:

wat is er mis met de pickups die standaard in de london city tele zitten..........vroeger vond iedereen ze hier goed voor de prijs en nu niet meer ?

Je zegt het zelf toch al?

de prijs is niet altijd kwaliteitsbepalend.............ik ken genoeg duurdere merknaampjes van rotpickups die niet beter zijn dan deze van de london city tele's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll: :roll: :roll:

rhcp_schipper
31 oktober 2005, 10:51
ik persoonlijk vind de pickups van me tele echt niet lekker klinken! dus daarom koop ik ook nieuwe, voor de rest ben ik echt heel erg blij met mijn tele! Ik vind het echt een super gitaar! :-D

Bluesbreaker
31 oktober 2005, 11:31
maarja, als ik deze true vintage koop, word het iniedergeval wel een hele verbetering! Beter dan de pu's die nu in mijn london city tele zitten! Ik heb echt zin om ze te kopen, ga ik ook gelijk een more vintage like slagplaat kopen! :-D


Heb er echt zin aan :-D . Het is allen k*t dat mijn gitaar nu bij de gitaarwinkel ligt voor een afstelbeurt! Nu kan ik niet eens normaal gitaar spelen :-( . Nu heb ik zo'n washburn meegekeregen als leengitaar! Bevalt echt hellemaal niet :cry:

wat is er mis met de pickups die standaard in de london city tele zitten..........vroeger vond iedereen ze hier goed voor de prijs en nu niet meer ?

Je zegt het zelf toch al?

de prijs is niet altijd kwaliteitsbepalend.............ik ken genoeg duurdere merknaampjes van rotpickups die niet beter zijn dan deze van de london city tele's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll: :roll: :roll:

Nee, maar een London City is goed voor de prijs, maar dat wil niet zeggen dat er niks beters te krijgen is.

Van Zandt zijn echt top pickups, en geen rotpickups, anders had ik ze echt niet aangeraden hoor.

hansies
31 oktober 2005, 11:31
ik persoonlijk vind de pickups van me tele echt niet lekker klinken! dus daarom koop ik ook nieuwe, voor de rest ben ik echt heel erg blij met mijn tele! Ik vind het echt een super gitaar! :-D

het afregelen van pickup doet er ook veel aan, ik had vroeger ook een duur setje seymour duncan's die slecht klonken , maar na een goede afregeling door iemand die er verstand van had klonken ze hemels.
:wink: :wink:

Bluesbreaker
31 oktober 2005, 11:35
het afregelen van pickup doet er ook veel aan, ik had vroeger ook een duur setje seymour duncan's die slecht klonken , maar na een goede afregeling door iemand die er verstand van had klonken ze hemels.
:wink: :wink:

Wat versta je onder het afregelen van een pickup? Een pickup is weinig aan te veranderen, ja, je kunt hem wat omhoog of naar beneden draaien.

hansies
31 oktober 2005, 11:51
het afregelen van pickup doet er ook veel aan, ik had vroeger ook een duur setje seymour duncan's die slecht klonken , maar na een goede afregeling door iemand die er verstand van had klonken ze hemels.
:wink: :wink:

Wat versta je onder het afregelen van een pickup? Een pickup is weinig aan te veranderen, ja, je kunt hem wat omhoog of naar beneden draaien.

door hem wat omhoog of naar beneden te draaien kan er een heleboel veranderen, verslechteren en verbeteren..............je kan toch bij sommige pickups de polepieces elk afzonderlijk regelen.........scheelt héél veel :wink:

Bluesbreaker
31 oktober 2005, 12:09
het afregelen van pickup doet er ook veel aan, ik had vroeger ook een duur setje seymour duncan's die slecht klonken , maar na een goede afregeling door iemand die er verstand van had klonken ze hemels.
:wink: :wink:

Wat versta je onder het afregelen van een pickup? Een pickup is weinig aan te veranderen, ja, je kunt hem wat omhoog of naar beneden draaien.

door hem wat omhoog of naar beneden te draaien kan er een heleboel veranderen, verslechteren en verbeteren..............je kan toch bij sommige pickups de polepieces elk afzonderlijk regelen.........scheelt héél veel :wink:

Klopt, maar dat moet je niet laten doen door iemand die er vestand van heeft, want die heeft geen verstand van wat jij precies mooi vind. Je moet gewoon zelf daar mee gaan klooien, beetje veranderen, even spelen, nog wat veranderen, klinkt het beter/slechter enz..

rhcp_schipper
1 november 2005, 23:05
Is het ook nodig om mijn potmeters te vervangen als ik straks die van zandt set in mijn tele set?

Orpheo
1 november 2005, 23:20
Is het ook nodig om mijn potmeters te vervangen als ik straks die van zandt set in mijn tele set?

soms. soms niet. maar ik blijf erbij dat t zonde is van t geld.


je kan vervangen als ze bv kraken. maar dude, als je toch al je geld verspild, vervang dan ook gelijk je pots. kan je later alles overhevelen naar een GOEIE tele.

rhcp_schipper
3 november 2005, 22:02
Hoe zijn de tele pickups van seymour duncan eigenlijk, is dat nog een beetje wat, of is het hellemaal niks?

edit: Ben gewoon een beetje info aant opdoen! (ben niet zo in to pickups)

FruscianteFan
3 november 2005, 22:28
Niet om het een of ander, maar zijn de gemiddelde echt goede sets pick ups niet al snel even duur als die hele London City gitaar?

In elk geval, of je nu SD of Van Zandt koopt, het zal echt wel goed zijn :)

rhcp_schipper
3 november 2005, 22:35
ik snap wat je bedoelt, maar echt duurder word het niet(scheelt ongeveer €60!) Maar ik snap je wel. Maar ik wil gewoon een beetje info over pickups voor tele's(goede pickups)

rhcp_schipper
4 november 2005, 09:16
wie vind het nu eigenlijk wel een goed idee om mijn pu's van mijn LC te vervangen, ik ben wel benieuwd!

En voor die mensen die voor zijn wil ik wel eens de vraag stellen welke pu's nog meer fijn zijn(dus neit de van zandt, maar andere merken!)

Alvast bedankt!

rhcp_schipper
9 november 2005, 23:40
Ik heb vandaag het setje SD single coils binnen gekregen!

Maar is er nog iets waar ik op moet letten als ik ze ga installeren? zoals de hoogte enz?

chennie
10 november 2005, 00:32
gewoon erin pleuren en rocken. Je praat teveel op fora terwijl je gewoon moet rocken ;)

- Less Talk, More Rock-

rhcp_schipper
10 november 2005, 09:06
okey doe ik! :-D :gitarist: