PDA

View Full Version : Goeie gitaarwinkel/-bouwer in Noord-Holland?



BlackSun
27 oktober 2005, 19:30
Hey,

Ik wil graag mn floyd rose brug laten vervangen door een nieuwe, en de hele gitaar een knappe afstelbeurt geven (intonatie, kromheid hals etc etc)

Echter, mijn vertrouwen in gitaar- danwel muziekzaken is ZEER laag. Service vind ik vaak ronduit bagger en het personeel lijkt soms amper wat over gitaren af te weten (maar de reclame en promotie teksten kennen ze uit hun hoofd).

Daarom zoek ik een goeie professionele gitaarzaak waar ze verstand van zaken hebben, waar ik met een gerust hart mn gitaar kan achterlaten, en waarvan ik er van op aan kan dat ze knap werk leveren. En dan mag het best een paar tientjes meer kosten.

Wie weet er zo'n zaak in Noord Holland?

fred dons
28 oktober 2005, 16:25
niet geheel spamvrij (ik doe regelmatig karweitjes voor deze winkel/bouwer) maar De Brug in monnickendam installeerd Original Floyds, Schaller Floyds en andere "betere" merken en is prima in afstellen

(tel. 0299 321277)

sjaakies
29 oktober 2005, 00:10
Nils krook in amsterdam is erg goed
heb geen tel num helaas

Luca P
29 oktober 2005, 12:09
Ik heb mijn Les Paul en ES295 naar Piet Visser in Egmond aan Zee gebracht.
Vakman!

BlackSun
30 oktober 2005, 16:54
Dank voor de tips! Hiermee moet het wel lukken:)

Zijn alleen allemaal flink eindje uit de buurt maarja, had ik maar niet
in zo'n kutgat moeten gaan wonen :D

Rude Perception
8 februari 2006, 15:32
ik wil mijn oude squier ook eens af laten stellen, gewoon om alles eruit te kunnen halen. Actie wat naar beneden...

Is musicmaniacs (haarlem) een goede winkel met afstellen? Hoeveel gaat afstellen ongeveer kosten?

harrie-beton
8 februari 2006, 16:02
veel gitaar bouwers zullen wel raar opkijken van een squier hoor. 2 uur werkloon is meteen de waarde van het instrument.

Rude Perception
8 februari 2006, 16:06
veel gitaar bouwers zullen wel raar opkijken van een squier hoor. 2 uur werkloon is meteen de waarde van het instrument.

Het is een Squier SQ uit 1983.
En ik weet niet hoe duur jou gitaarbouwer is......

bat
8 februari 2006, 22:48
veel gitaar bouwers zullen wel raar opkijken van een squier hoor. 2 uur werkloon is meteen de waarde van het instrument.
Een gitaarbouwer die daar commentaar op heeft is mij kwijt als klant.

'Mijn' gitaarbouwer vond het juist een uitdaging het beste uit m'n voor een appel en een ei opgepikte Squier Tele te halen. En daar heeft ie (terecht) nog een lekker centje aan overgehouden ook.

Mauser
9 februari 2006, 12:25
Kaat gitaren in Zaandam is ook een goede winkel. Erg vriendelijke verkoper, met verstand van gitaren, en de service is ook super!

Javaca
9 februari 2006, 18:31
Een gitaarbouwer die daar commentaar op heeft is mij kwijt als klant.

'Mijn' gitaarbouwer vond het juist een uitdaging het beste uit m'n voor een appel en een ei opgepikte Squier Tele te halen. En daar heeft ie (terecht) nog een lekker centje aan overgehouden ook.

Idd

Afstelwerk: That's the easy money:sssh:

Tristan
10 februari 2006, 01:19
Piet Visser, Egmond aan Zee
Hans Pluut, Amsterdam

over het algemeen zijn de gitaarreperateurs van de meeste muziekwinkels minder vakbekwaam, of de winkel moet toevallig een deal hebben met een voor zichzelf werkende reperateur, dan zit het meestal wel okee, maar deze twee zijn waarschijnlijk de allerbeste.
Piet Visser is een stukje goedkoper.

Luca P
10 februari 2006, 22:41
Ja, Piet mocht aan mijn Gibson ES295 sleutelen.
Voor alle andere reparateurs.....poten af!:stop:

Einzeln
24 februari 2006, 09:48
Piet Visser Egmond

2muchcoffeeman
26 februari 2006, 15:20
Piet Visser, Egmond aan Zee
Hans Pluut, Amsterdam

over het algemeen zijn de gitaarreperateurs van de meeste muziekwinkels minder vakbekwaam, of de winkel moet toevallig een deal hebben met een voor zichzelf werkende reperateur, dan zit het meestal wel okee, maar deze twee zijn waarschijnlijk de allerbeste.
Piet Visser is een stukje goedkoper.

oh, een oude topic van mij
mijn vraag was: hoe kan ik Pluut bereiken? Geen internet ding, geen telefoon dinges.... ik neem aan dat u mij dit kan vertellen?
heel graag ja!

Tristan
26 februari 2006, 16:00
oh, een oude topic van mij
mijn vraag was: hoe kan ik Pluut bereiken? Geen internet ding, geen telefoon dinges.... ik neem aan dat u mij dit kan vertellen?
heel graag ja!

Oh, daar moet ik even op terugkomen... Ik moet dat even aan iemand vragen Ik zet het er zo snel mogelijk op!

2muchcoffeeman
27 februari 2006, 10:01
...I aint going nowhere!

2muchcoffeeman
4 maart 2006, 15:32
... zit nog steeds in het bushokje...

Tristan
4 maart 2006, 16:28
Shit! ik ben het vergeten te vragen... Sorry, sorry. Ik zie degene aan wie ik het kan vragen woensdag weer en dan PM ik het wel even...
(ik moet zelf ook binnenkort even langs Hans Pluut...)

HetWonder
15 oktober 2006, 17:37
Waar zit die Piet Visser ergens in Egmond? Ik wil mijn gitaar er ook weleens langsbrengen voor een goede afstelbeurt. Iemand een idee wat je voor zoiets betaald?

HetWonder
15 oktober 2006, 20:08
Piet Visser Egmond

Waar zit die precies?

Wizz
16 oktober 2006, 18:43
Mag ik Gerard Oudenaller, www.stijlvorm.nl toevoegen ?
De "Mosrite" die hij voor me bouwde, op zijn site te zien (en op de laatste meeting...) staat fier overeind naast mijn Gibsons, Fenders, Mosrites -jawel !
Vraag maar aan Orpheo...

Wizz

PS Raar hoor Tristan, je weet wel dat de Pluut goed is, maar je weet hem niet te vinden ? De Koffieman wacht nog steeds, toch ?

Tristan
16 oktober 2006, 20:51
Ik heb hem al lang een pm gestuurd, ik wou het telefoonnummer niet op internet zetten...
Ik heb zijn nummer van Jack Pisters, die zelf ook echt verbazingwekkend goed is met gitaren, maar niet veel tijd heeft om het te doen voor anderen en hij brengt zijn gitaar ook soms naar Hans Pluut of Piet Visser, vandaar dat ik het weet...
Bovendien zijn er meerdere mensen die ik op het gebied van tone hoog aansla die erg positief zijn over deze mensen...

HetWonder
16 oktober 2006, 23:42
Ik heb hem al lang een pm gestuurd, ik wou het telefoonnummer niet op internet zetten...
Ik heb zijn nummer van Jack Pisters, die zelf ook echt verbazingwekkend goed is met gitaren, maar niet veel tijd heeft om het te doen voor anderen en hij brengt zijn gitaar ook soms naar Hans Pluut of Piet Visser, vandaar dat ik het weet...
Bovendien zijn er meerdere mensen die ik op het gebied van tone hoog aansla die erg positief zijn over deze mensen...
Hoe/waar kan ik die Piet Visser bereiken? heeft ie gewoon een winkel/atelier of moet je hem bellen?

Tristan
16 oktober 2006, 23:59
Hoe/waar kan ik die Piet Visser bereiken? heeft ie gewoon een winkel/atelier of moet je hem bellen?

Je kan hem het beste bellen, ik zal zijn nummer ook even vragen, maar volgens mij zijn er hier wel meer mensen die het weten, misschien dat iemand je even het nummer kan pb'en...

HetWonder
17 oktober 2006, 16:24
Je kan hem het beste bellen, ik zal zijn nummer ook even vragen, maar volgens mij zijn er hier wel meer mensen die het weten, misschien dat iemand je even het nummer kan pb'en...
Als iemand dat even kan doen... graag :soul:

Maar is hij echt een gitaarbouwer van beroep of is dit een particulier die het er als hobby (kennelijk nogal goed) ernaast doet?

Tristan
17 oktober 2006, 17:18
Volgens mij is het zijn vak, anders moet je Michael AE even pm'en, die heeft het nummer van Piet Visser wel...
Het nummer van Hans Pluut heb ik wel, als je daarin geinteresseerd bent...

HetWonder
17 oktober 2006, 17:49
Volgens mij is het zijn vak, anders moet je Michael AE even pm'en, die heeft het nummer van Piet Visser wel...
Het nummer van Hans Pluut heb ik wel, als je daarin geinteresseerd bent...
Wie is Michael AE? Ik ben nogal nieuw hier :cooler:

HetWonder
18 oktober 2006, 19:21
Volgens mij is het zijn vak, anders moet je Michael AE even pm'en, die heeft het nummer van Piet Visser wel...
Het nummer van Hans Pluut heb ik wel, als je daarin geinteresseerd bent...
En oja, ik woon in C'cum dus dan is Amsterdam iets te veel van het goede, aangezien die Piet Visser nog iets goedkoper is ook zoals ik het hier hoor...

Tristan
18 oktober 2006, 19:49
Wie is Michael AE? Ik ben nogal nieuw hier :cooler:

Een maat van mij en een forummember...
Als je bij Gebruiker CP klikt en dan naar prive berichten gaat hoef je alleen maar Michael AE bij naam ontvanger te typen en dan kan je je bericht naar hem toesturen...
Ik spreek Michael ook nog zondag, dus dan zal ik het telefoonnummer van Piet Visser ook wel even aan hem vragen en dan pm ik je wel...

HetWonder
19 oktober 2006, 01:03
Een maat van mij en een forummember...
Als je bij Gebruiker CP klikt en dan naar prive berichten gaat hoef je alleen maar Michael AE bij naam ontvanger te typen en dan kan je je bericht naar hem toesturen...
Ik spreek Michael ook nog zondag, dus dan zal ik het telefoonnummer van Piet Visser ook wel even aan hem vragen en dan pm ik je wel...

Heb hem zelf ook nog ge-pm't, maar evengoed bedankt. Reactie heb ik namelijk nog niet gehad ;)

cardinal
19 oktober 2006, 20:10
ferns guitars in haarlem.

orreltak
21 oktober 2006, 15:52
niet geheel spamvrij (ik doe regelmatig karweitjes voor deze winkel/bouwer) maar De Brug in monnickendam installeerd Original Floyds, Schaller Floyds en andere "betere" merken en is prima in afstellen

(tel. 0299 321277)

die is verhuist.naar den haag denk ik.

RedBuell
13 juli 2008, 14:01
Even een oud topic bumpen.

Ik ben op zoek naar het nummer van Hans Pluut ivm het (nou eens een keer goed) afstellen van mijn LTD EC1000VBK.

@ Tristran, je hebt een pb..

Jurre92
16 augustus 2008, 22:25
ik wil mijn oude squier ook eens af laten stellen, gewoon om alles eruit te kunnen halen. Actie wat naar beneden...

Is musicmaniacs (haarlem) een goede winkel met afstellen? Hoeveel gaat afstellen ongeveer kosten?

Naar de overkant gaan is beter hebben ze er veel meer verstand van ;)