PDA

View Full Version : pro junior



markbekker
27 oktober 2005, 18:06
Ik heb een week geleden een Pro Junior gekocht, Maar ik ben er niet helemaal tevreden mee.... Ik krijg hem niet overstuurd als ik mijn gitaar er zo in plug..

Nu heb ik hem op half volume gezet en nog gingen die buizen niet oversturen... Ik wil zo`n sprankelende midrange sound.. Krijg ik dit WEL als ik mijn versterker voluit zet ? Ik wil zo`n sprankelende sound zoals op de volgende clip : link

http://ericclapton.free.fr/videos/1993sweetlittleangel.rm en dan solo van Clapton

Kan ik deze sound op mijn Pro junior krijgen, of moet ik dan heel veel veranderen ? Of gewoon een Foute versterker gekocht ?

grtz mark

bert k
27 oktober 2005, 21:48
Tja, die vraag is snel beantwoord als je hem eens voluit zet. Hoe klinkt ie dan?

fullorder
27 oktober 2005, 22:47
ik heb 'm ook gehad en heb 'm wel eens voluit gezet. en wat denk je? overdrive! ;)

zo slecht is ie niet hoor. waarschijnlijk kan er wel een wat betere speaker in en misschien is er nog wel meer aan te modden, maar daarvoor moet je bij heren zoals peevee, jay en nico zijn. die kunnen daar vast meer over vertellen. peevee moet het weten want ik heb ooit mijn pro junior aan hem verkocht hehe...

dus, gewoon open zetten die handel. vind je misschien te luid, maar vergeet niet dat 15 Watt buizen gewoon heel erg hard kan. als je dat vervelend vindt heb je inderdaad misschien de verkeerde amp gekocht en had je voor een 5 Watt buizenampje moeten kijken. je kan natuurlijk ook een pedaaltje voor de pro junior hangen, kan ie prima hebben.

markbekker
28 oktober 2005, 09:13
hey tnx voor je antwoorden ... !!!

Ik denk dat ik er een BossME50 voor ga zetten, en andere buizen en misschien een tonetubby speaker, tonetubby speakers klinken heel erg "bleu" maar daar moet ik even over nadenken en kijken of het de juiste speaker is voor me :-?

en kreeg de tip van nico om voor een Deluxe reverb of super reverb te kijken , dus daar ga ik ook naar kijken 8-) !!

grtz mark :cool:

markbekker
29 oktober 2005, 12:14
ik heb nou die ME-50 ervoor zitten, maar nu gaat me geluid gek doen...

Hij gaat zacht hard, dus dan sla je een noot aan en dan is die noot opeens weg, of het akkoord is opeens weg.. en dan hoor je het volume zeg maar op en neer gaan...Ligt dit aan me buizen, of aan dat effect ?

grtz mark

fullorder
29 oktober 2005, 12:41
ik heb nou die ME-50 ervoor zitten, maar nu gaat me geluid gek doen...

Hij gaat zacht hard, dus dan sla je een noot aan en dan is die noot opeens weg, of het akkoord is opeens weg.. en dan hoor je het volume zeg maar op en neer gaan...Ligt dit aan me buizen, of aan dat effect ?

grtz mark

ik gok het effect, maar weten doe ik dat natuurlijk niet ;)
ik zou sowieso niet zo'n multi-unit ervoor hangen, maar gewoon een goed overdrive pedaal. maar dan moet je die wel maar net hebben.

wat betreft die deluxe of super reverb. die moet je zeker hebben, maar dat geldt eigenlijk voor iedere gitarist ;) zo'n super reverb is toch misschien wel DE fender versterker, maar dan heb je het wel ineens over iets heel anders dan een pro junior. qua sound, qua volume en zeker qua prijs.

bert k
29 oktober 2005, 13:16
Ik denk dat je de compressor van de ME50 moet uitzetten.

qwerty
30 oktober 2005, 11:31
wellicht staat je noise-reduction aan op je pedaal, dan wordt alles wat onder een bepaald volume komt weggesneden.

TIP: koop eens een boss SD1 om ervoor te hangen, kost je maasr 4 tientjes.

TIP 2: koop een L-pad bij de beter gesorteerde electro-boer, een groot potmeterachtig ding daty je tussen je speaker en versterker steekt, daarmee kun je je pro jr vol open zetten en toch het volume binnen de perken houden.

markbekker
31 oktober 2005, 08:24
ja dat had ik idd beter kunnen doen, maar ik krijg nu ook wel mooie tonen alleen de overdrive is klote van die boss me-50

Dus ik ga sparen voor zo`n Hotplate, hoef ik dan geen Effect pedaal er meer tussen te zetten ?

grtz :cool: 8-)

fullorder
1 november 2005, 22:09
ja dat had ik idd beter kunnen doen, maar ik krijg nu ook wel mooie tonen alleen de overdrive is klote van die boss me-50

Dus ik ga sparen voor zo`n Hotplate, hoef ik dan geen Effect pedaal er meer tussen te zetten ?

grtz :cool: 8-)

niet persé, want een pro op 10 geeft prima overdrive ;)
alleen zal een hotplate wel wat duurder zijn dan een overdrive pedaal.