PDA

View Full Version : 4x12"



BLOK182
21 september 2002, 23:06
Had even een vraagje. Ik zag op de sites van music store koln dat ze daar ook goedkopere 4x12"s van Peavey hadden, met 4 jensen speakers erin voor 399 euro. Nou vroeg ik me af, zijn dit een beetje redelijke cabs (je hebt ze ook van behringer) of is het toch zooi? Iemand ervaringen ermee?

Casey
21 september 2002, 23:09
Jensen speakers zou ik geen "zooi" noemen !

BLOK182
21 september 2002, 23:11
Nou ik heb dus wel eens gehoord dat de Jensens in Kochs weer hele goeie waren terwijl Behringer weer minder goeie gebruikte? Maar iemand ervaringen met dergelijke cabs? Vind ze in prijs <400 euro wel erg aantrekkelijk. Ik heb nu voor een weekje een Laney 4x12" uit de tubefusion serie, klinkt aardig vet, beetje vergelijkbaar?

Matje
22 september 2002, 00:09
Koch gebruikt toch custom made Jensens?

dml
22 september 2002, 01:25
Peavey gebruikt volgens mij geen Jensen. Behringer idd wel. Zelf heb ik een Koch 4x12 met Koch/Jensen speakers. Deze heb ik direct vergeleken met de Behringer. De Koch klinkt vele malen strakker, meer laag, smeuiger hoog, meer volume. Het prijsverschil is het zeker waard. Laat je niet verleiden door een lage prijs, gewoon even doorsparen en je hebt veel meer plezier van je spullen.
De Koch VG12-90, de speaker die door Koch standaard wordt gebruikt, wordt gebouwd door Jensen in Italie. Het is een speaker die idd op specificaties van Koch is gebouwd maar is afgeleid van de Jensen C12K2. Persoonlijk vind ik de Koch speaker mooier klinken dan bijv. de Celestion Vintage 30. Kijk voor meer Jensen speakers op de site http://www.sica.it .
Het mooiste is natuurlijk om verschillende 4x12's van verschillende merken naast elkaar te proberen.

BLOK182
22 september 2002, 12:42
mmm als ik nou ietje meer zou doorsparen, dan zou ik misschien geld hebben voor een Engl 4x12" standard / Peavey 412M (met sheffield speakers). Beetje goeie kasten?
p.s. een marshall 1960 heb ik al geprobeerd, klinkt totaal niet met een Boogie.

PeArLjAm
22 september 2002, 12:53
Ik zou voor de Engl gaan, de peavey met sheffield speakers vind ik toch minder klinken. De celestions in de engl gaan denk ik ook beter icm de mesa versterker die je hebt..

BLOK182
22 september 2002, 12:54
ja ik had ook al gehoord dat Engl cabs errug strak klonken, maja, dat zeiden ze van Peavey ook hehe.

PeArLjAm
22 september 2002, 12:55
Gelukkig hebben we daar gitaarwinkels voor, kan je testen..