PDA

View Full Version : Drummap Cubase SX voor DFH-kit in Battery



FrankS
27 oktober 2005, 15:47
Ik zit met het volgende :

Ik gebruik Cubase SX2's drumeditor om de Battery-sampler (Native Instr.) aan te sturen waar ik een Drumkit From Hell-kit ingeladen heb.
In SX kun je je drummap instellen. De standaard maps staan niet goed ingesteld voor DFH in Battery. Daarom heb ik de VST drummap voor Battery van DFH gebruikt. Ook deze klopt niet als ik bv. een voorbeeld midibestandje (drumtrack) van DFH importeer. (bv. de bedoeling dat ie een bassdrum aanstuurt op C1 maar in Battery staat op C1 een hi-hat (klopt niet, maar dit als voorbeeldje, ik zit nu ff niet thuis achter de pc om het te checken)).
Moet ik nu zelf helemaal een drummap gaan aanmaken? En hoe zit het dan met de velocity? (want voor bv een hogere velocity wordt een andere sample gebruikt ipv dat ie gewoon harder gaat)

Of werkt er iemand toevallig op dezelfde manier en heeft heeft die een goeie drummap voor me?

(of andere oplossing..?)

Mithrandir
27 oktober 2005, 15:56
Je kunt denk idd het beste een custom drum map maken voor jouw kit in battery. Of je past de kit in battery zo aan dat hij overeenkomt met je meest gebruikte drum-map natuurlijk, je kun toch bij elke cell aangeven op welke MIDI-signaal (noot) hij getriggered wordt.

Volgens mij zou het met de velocity wel goed moeten gaan.

FrankS
27 oktober 2005, 16:45
Ok dan, thanx! Moet lukken lijkt me

Roy K.
30 oktober 2005, 17:28
Of je past de kit in battery zo aan dat hij overeenkomt met je meest gebruikte drum-map natuurlijk, je kun toch bij elke cell aangeven op welke MIDI-signaal (noot) hij getriggered wordt.


Zo doe ik het altijd ja, gewoon aan iedere cel het juiste geluid geven. :)

FrankS
31 oktober 2005, 11:33
Of je past de kit in battery zo aan dat hij overeenkomt met je meest gebruikte drum-map natuurlijk, je kun toch bij elke cell aangeven op welke MIDI-signaal (noot) hij getriggered wordt.


Zo doe ik het altijd ja, gewoon aan iedere cel het juiste geluid geven. :)Ah yeah :) 'k Heb al wat geklooid en heb het in Cubase aangepast in de drumeditor. Wil ook mooi :)

Thanx voor de tips!

rugzak
22 februari 2007, 15:09
........................

Ic3gl0vE
1 maart 2007, 16:02
Al eens overwogen naar een winkel te gaan?