PDA

View Full Version : Adder Plus



Izegrim
27 oktober 2005, 11:31
Iemand ervaring ermee? Ik heb een Persuader Lead Custom besteld en een Felony X. Ik kan niet wachten om ze in m'n Dinky te lazeren! :-D

P.S.
Eh... dit gaat over pickups he he.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/Adder_Plus_Corp/

Izegrim
28 oktober 2005, 13:28
Niemand dus... :(

Nou ja, dan zal ik jullie mijn bevindingen vertellen als ik ze heb. Het zijn custom pickups van de uitvinder van de Lace Sensor geloof ik. Alleen zijn de Sensors geproduceerd in een prototype-stadium en zijn de APC's "af".

Izegrim
28 oktober 2005, 15:50
Vraagje trouwens:

Wie weet hoeveel het ongeveer zou gaan kosten als ik deze pups wil laten installeren met volledig nieuwe elektronica? Ik bedoel dus nieuwe bedrading, potmeters, 5 wegschakelaar, 1/4 jack, shielding etc.? De spullen die er nu inzitten zijn gaar.

renier
28 oktober 2005, 15:55
nog nooit van het merk gehoord, maar ze hebben dus iets weg van lace sensors?. HiFi achtig geluid dus?

anyways, qua kosten: beetje bedrading, wat goeie pots, switch, jack, etc..

kijk eens op www.guitarpartsresource.com. hebben ze alles voor je.

Izegrim
7 november 2005, 20:26
Ummm nee, ik bedoel dat ik ze wil laten installeren. Wie weet waar ik dat kan laten doen en waar de kosten/kwaliteit een beetje in verhouding staan? Ik kom zelf uit Ede en ben afhankelijk van het OV. Zou Stand By (Dirk Witte) in Utrecht een goede keus zijn? Ze moeten deze week binnen komen trouwens. :-D

Izegrim
9 november 2005, 23:35
Hee, ze zijn binnen. Ze moeten nog in m'n Dinky maar ze zijn uit de doos al indrukwekkend. Wat een massieve dingen zeg! Ik heb gisteren toevallig nog een paar Ibanez stocks in m'n handen gehad, maar deze zijn echt huge vergeleken bij die. Mooi afgewerkt, duidelijk handwerk. Maar daar zijn ze custom voor he?
:-D

jorrit
10 november 2005, 00:24
de naam zegt me niets, waar heb je ze besteld? kun je er wat meer over vertellen? hebben ze een website?

Izegrim
10 november 2005, 07:09
Het zijn pickups van Melvin Lace' eigen bedrijf nadat naar verluid zijn broer een conceptontwerp aan Fender heeft verkocht en die we kennen als Lace Sensor. Melvin verkoopt ze zonder te adverteren en puur op positieve bevindingen van gebruikers. De APC zou technisch veel beter moeten zijn dan Lace. De Persuader Lead Custom (B) is een high output hum die een "EMG killer" zou moeten zijn. Hij zou zelfs meer output hebben dan de EMG's terwijl het een passieve pickup is. De Felony X (N) is APC's versie van de PAF; meer output ook want deze is custom matched met mijn Persuader Lead Custom. Ik heb de twee hums voor ongeveer $220,- laten bezorgen wat ongeveer op €180,- komt alles inclusief.

http://www.adderplus.com

Izegrim
14 december 2005, 11:22
Nou, ik heb ze inmiddels twee weken in m'n Dinky zitten en ben er zeer tevreden mee. Ze klinken geweldig voor de muziek die ik speel en trekken de lage B-stemming met gemak. Het is wel grappig dat ik niet meer clean kan spelen zonder de volumeknop half terug te draaien. Wat belachelijk veel output zeg! Ik zal binnenkort wel even meten. De Seymour Duncan Iommi in m'n Rhoads is al belachelijk hot (denk hotter dan een Invader of Dimebucker), maar beide APC's trekken nog iets harder. Wel leuk eigenlijk want de volumknop is zo een soort tweede toneregeling waarmee je het geluid behoorlijk kunt beïnvloeden. Als ik ze over mijn eigen versterker heb gehoord zal ik nog een uitgebreide evaluatie schrijven.

Hier nog wat info voor geïnteresseerden. Ik kan ook de omschrijvingen posten van de pickups voor wie wil. :wink:

APC PICKUPS

EACH INTER/PHASE TM DESIGN FEATURES:

PASSIVE POWER TM: Each pickup design optimizes the magnetic circuit required to match the tone, power, and sensitivity requirements of both the artist and his gear. All of this is accomplished without the use of onboard battery driven pre amps.

ANISOTROPIC MAGNETIC SHIELDING (AMS) : Our unique shielding system directs lines of magnetic flux along paths not normally taken. The result of this is the most efficient magnetic circuit ever created and in the almost complete elimination of 60 cycle hum and coil related micro-phonic feedback.

CONTROLLED ENERGY MAGNETS: Rare earth type magnets manufactured and assembled by Adder Plus Corp. assure total control over tone, balance and dynamic potential.

MADE IN USA QUALITY ASSURANCE: Extremely close tolerance MIL SPEC JW-1177/9 oxygen free copper wire, quality none-static materials, and vacuum impregnated hand wound coil assemblies assure world class performance every time.

Malochia
3 januari 2006, 03:55
Heb je wat meer info? Geluidsfragmenten?

Ben namelijk erg geïnteresseerd in deze pick-ups, wil al een tijdje een nieuwe gitaar kopen om enkel in B te kunnen stemmen en metal op te spelen.

Van welk materiaal is de Dinky eigenlijk? Ik wil 'm graag in een gitaar van mahonie zetten.

Hoe heb je ze gekocht? (waar? hoe betaald? etc.)

Izegrim
7 januari 2006, 10:05
www.adderplus.com vertelt je niet zo heel veel, maar ik raad je aan ze een mailtje te sturen met je vragen. De meeste info staat al in deze thread. Misschien kan ik je na dit weekend wat samples laten horen, want ik ga zondag opnemen met de band. Mijn gitaar is van elzenhout. Wel wat anders dan mahonie, maar vraag het Melvin via de mail maar.