PDA

View Full Version : Pedaaltjes voor vage geluiden gitaar



Fluffy
27 oktober 2005, 09:16
Hoi,

Ik ben op zoek na pedaaltjes waar je gewoon vage, niet normale :P geluiden uit kan halen voor gitaar, die ook mooi kunnen zijn bij feedback.

gewoon iets anders als dist. phaser wah flanger en al die standaard effecten. Ik had al een bass synthesiser gebruikt dit gaat wel een leuk effect 8-) nu hoor ik ook veel over dat de poly chorus zo'n noise maker kan zijn, iemand ervaring ermee ? en nog eventueel meer aanraders ?

amon
27 oktober 2005, 09:38
Een Zvex Probe misschien leuk voor je?

Fluffy
27 oktober 2005, 09:45
Een Zvex Probe misschien leuk voor je?

he amon, ken hem niet. heb je misshcien meer info. of soundclips :oops:

amon
27 oktober 2005, 09:53
Iemand hier op het forum heeft hem wel en er hebben wel eens samples gestaan, maar simpel gezien is het als je hem aantrapt een soort van theremin die je met je voet kunt bedienen boven het plaatje.

Op de www.zvex.com kun je demo filmpjes bekijken
deze bijvoorbeeld (http://media.zvex.com/fuzzprobe.mov)

Mitch
27 oktober 2005, 13:04
Normaal geprijsd en minstens zo leuk:
Ibanez PM7
Ibanez SB7

Luister naar de soundfiles op de site en wees verrast :wink:

Fuhgawz
27 oktober 2005, 13:24
Probeer eens een MXR Blue Box of, zelfde principe maar extremer, een DOD Buzz Box.

skanky
27 oktober 2005, 13:45
misschien is een ringmodulator iets voor je

sugarfish
27 oktober 2005, 14:20
Digitech XP300 Spacestation
Dod FX13 Gonkulator

Dirk_Hendrik
27 oktober 2005, 14:48
Probeer eens pedalen met elkaar te combineren en ze daarbij buiten de gebruikelijke settings te gebruiken. Geeft aanzienlijk absurder en onverwachter geluiden dan een pedaal waarvan de rare geluiden al voor je bedacht zijn.

elmark
27 oktober 2005, 15:08
een mxr blue box is niet aan te raden, ontzettend veel volumedrop, rare octaver/fuzz :-? misschien die Lovetone pedalen? en volg vooral het advies van Dirk_Hendrik op :wink:

robert-gitarist
27 oktober 2005, 19:03
koop gewoon een Berimbao :D :)

forceps
27 oktober 2005, 19:09
Digitech XP300 Spacestation


Die heb ik ook, aanradertje!

amon
27 oktober 2005, 21:48
Ik ben misschien van plan om (al dan niet in de toekomst) zo'n zwelpedaal te kopen wat je kunt aansluiten op 1 van je potmeters en dus onder het spelen met dit zwelpedaal de desbetreffende potmeter te regelen. Die potmeter wordt dan uiteraard de 'time'-knop van mn delay! Draai die maar eens wat op en neer onder het spelen :D

Robbert
27 oktober 2005, 22:31
Ik ben ook wel op zoek naar "eens wat anders". Ik heb een hele rits pedalen: overdrives, flangers, chorus en delay. Maar niet 1 pedaal waarvan je zegt: dát is maffe shit... (alhoewel die Cosmosound in de buurt komt :D) misschien toch naar een rack effect?

LPplayer
27 oktober 2005, 23:43
Line 6 Echo Park

Combinatie met een Digitech Whammy

vulvasonic
27 oktober 2005, 23:57
Digitech XP300 Spacestation


Die heb ik ook, aanradertje!

Heb je die niet toevallig laatst van mij gekocht?
Vaag apparaat in ieder geval, maar wel gaaf.
Aan de andere kant ook wel weer lastig in gebruik, omdat je om 'm goed te kunnen gebruiken in een aparte loop moet zetten waarbij je alle andere pedalen afsluit. In een ketting van effecten werkt ie een stuk minder.

Hankey
28 oktober 2005, 09:14
Digitech XP300 Spacestation
Dod FX13 Gonkulator

Met slim :)

Ik heb er ook eentje en je kan er echt de meest vage geluiden uit halen. Voor een goed voorbeeld van het gebruik van de Gonk moet je naar "Glass" van Incubus luisteren...

Epic
28 oktober 2005, 12:04
- Boss Octaver - oc-2
- Z-Vex Machine

Morisson
28 oktober 2005, 12:42
Electro harminix heeft een aantal waanzinnige pedalen.

www.ehx.com

Bijvoorbeeld:
De Qtron filter (ik heb de mini)
De POG (multi octaver)
De Worm
De frequecy analyzer

Je kan ze daar ook beluisteren.

laters,

Jeroen

PsychedelicBass
28 oktober 2005, 18:35
OK, het is dan wel geen pedaal, maar ooit een E-bow uitgeprobeerd?

Fender_Jag-stang
30 oktober 2005, 00:45
-Electro Harmonix (stereo) Poly Chorus ik heb er zelf ook 1 en als je de feedback knop omhoog draait kan je de meest vage maar wel toffuh geluiden krijgen
-MXR Blue box is wel goed voor vage geluiden

Jesse v.d
30 oktober 2005, 02:09
uit mijn zoom g2.1u kan ik een perfect vrachtwagen/auto/schakel brommer geluid halen :P