PDA

View Full Version : (Lead-)Gitarist Beschikbaar [17 Jaar - Den Bosch]



Damage Inc.
27 oktober 2005, 02:22
Ik ben beschikbaar in 2 soorten :
- Lead-Gitarist voor (Hard-)Rock, (Heavy-)Metal zoals MetallicA, PanterA, Iron Maiden enz.
- Gitarist voor Nu-Metal zoals System Of A Down, Ramms+ein, Linkin Park enz.

Leeftijd: 18 jaar (23 November)
Speeltijd: ~ 5 jaar (sinds half 2000)

Locatie: Den Bosch, waar ik graag in of net buiten repeteer.
Het liefst gratis, dus bij iemand thuis ofzo of een fijne schone repetitie-ruimte om te huren die niet te duur is.
Optredens maakt niet echt uit waar, het liefst wel meestal (niet altijd) voor geld of vergoeding.

Luister naar: Alle topartiesten met kwaliteit in de genres (Hard-)Rock, (Heavy-)Metal, Nu-Metal en soms wat Black-Metal en Shock-Rock en dergelijken.
Daaronder vallen de bands MetallicA, Iron Maiden, PanterA, Damageplan, Godsmack, System Of A Down, SlipKnot, KoRn, Ramms+ein, Nightwish, Cradle Of Filth, Marilyn Manson.
En dan nog wat diverse nummers zoals van Muse, Mudvayne, Within Temptation, Black Label Society enz.

Speel: MetallicA, Iron Maiden, PanterA, Joe Satriani, System Of A Down, Ramms+ein, Godsmack, Linkin Park.
En nog een boel diverse nummers zoals van Cradle Of Filth, Nightwish, ill Niño enz.
Ik wordt meestal “beperkt” door andere gitaar stemmingen (zie ‘Gear’) of wat te moeilijke riffs/solo’s dat jammer genoeg soms voor komt, maar ik leer iedere dag hè!

Kan: Snelle en strakke riffs en vrij snelle solos zoals bijv. in MetallicA’s Ride The Lightning.
Zingen - goed genoeg voor achtergrond zang en wel oké als lead, ik kan vrij hoog en laag en wel goed “schreeuwen” op mijn eigen meerdere manieren.
Ligt er aan welke muziek voor zowel het zingen en of ik het tegelijk met gitaar spelen kan.
Ik zing bijv. veel System Of A Down, zoals beide de lead-zanger en gitarist en ik zing ook veel zoals in MetallicA en Godsmack gedaan wordt.

Gear: 3 stop-tail gitaren (geen tremolos): 2 voor Nu-Metal gestemd in Drop C en Drop C#.
1 voor de andere Rock en Metal gestemd in Standaard E.
Een 4x12 100watt transistor combo.
Pedalen met de effecten clean natuurlijk, overdrive, distortion, wah, alle modulatie, delay en reverb beschikbaar.
Het is allemaal redelijke kwaliteit, wel goed genoeg voor bijna elke situatie.
Maar bijna alles wordt binnenkort toch vervangen met een nieuwe half-stack en nieuwere pedalen van betere kwaliteit en ook nog een nieuwe gitaar helemaal “soloist-bestendig” gemaakt voor mij dus wel mét tremolo.
Later ook nog meer gitaren in andere stemmingen, maar eerst het belangrijkste.

Persoonlijkheid / Imago: Rustig, vrij stil, gevoel humor, best creatief, coöperatief, persoon van kwaliteit en details, enthousiaste performer (als de muziek boeit), ©Extreme All-Style Headbanger, geen nerveusheid voor/tijdens optredens maar wel een beetje voor "studio"-opnames waar ik nu op oefen, Metalhead, draag simpele kleding - tanktop/bandshirt/hoodie/losse spijkerbroek/(zweet)banden, je kent het wel.

Mijn lichte “vereisten”:
- Vanaf het podium gezien sta ik het liefst rechts.
- Speel graag met ervaren muzikanten die zoals ik op details letten.
- Speel het liefts in een band-formatie zoals MetallicA / Pantera / Iron Maiden / System Of A Down, dus gitarist en lead-zanger in één is oké voor Rock en Metal, maar aparte zanger en aparte (slag-)gitarist is ook goed en voor Nu-Metal zou ik ook als enigste gitarist kunnen (zie System Of A Down / Linkin Park) .
- En om bepaalde redenen zal een vrouwelijk wezen in de band mijn humeur en muziekspel niet goed doen.


Ben ik geschikt of heb je vragen?
Mail dan naar DamageIncM@hotmail.com.
Ik heb voorlopig tijd genoeg.

GreetingZ
- MicHaeL Hendriks / Damage Inc.