PDA

View Full Version : Gitaar verzekeren!?



Bruce
21 september 2002, 22:48
Ik heb mijn gitaar particulier gekocht, en heb dus ook geen aankoopbewijs, maar ik wil hem wel apart verzekeren.
Wie heeft hier ervaring mee, en weet hoe ik dat toch kan doen?

Swan
21 september 2002, 23:03
op waarde laten schatten door iemand van de verzekering

Fenisi
22 september 2002, 02:13
als je toch gewoon da ding jin je huis hebt staan en je hebt goede inboedelverzekering dan is dat toch geen probleem of ben ik nou gek?

Anders Destium
22 september 2002, 10:49
Als er wordt ingebroken en jij zegt dat je drie gitaren van meer dan 1000 euro had zonder aankoopbewijs kan je naar dat geld redelijk fluiten, je kunt hem het beste laten taxeren en je verzekering nakijken met betrekking tot instrumenten...

Fenisi
22 september 2002, 13:31
Jah ok.. maar verzekering doet niet heel moeilijk hoor..

Jay Cal
22 september 2002, 15:39
Je kan muziekinstrumenten apart verzekeren (di vallen namelijk niet standaard onder de dekking van je inboedelverz.). Trust me, ik werk bij nederlands grootste verzekeraar.

Greetz,
Jay

rePUNKtative
22 september 2002, 17:18
Op 2002-09-22 12:31, schreef Fenisi:
Jah ok.. maar verzekering doet niet heel moeilijk hoor..


*PROEST*

Ik heb het geld van mn gestolen fiets nog steeds niet terug hoor!! Hij was namelijk gestolen, had em op slot gedaan. Sleuteltje had ik nog op het moment dat ie weg was...

20.000 keer gebelt, niets gehoord :sad:

sash
22 september 2002, 18:59
Op 2002-09-22 14:39, schreef Jay Cal:
ik werk bij nederlands grootste verzekeraar.



Nasjonaluh Neeeederlanduhhh :grin:

freddynl
22 september 2002, 21:44
Ik werk niet bij een verzekeraar, maar je kunt zonder problemen een extra clausule in je inboedelverzekering op laten nemen, zodat je instrumenten wel verzekerd zijn.
(althans bij mijn inboedel verzekering en dat is niet de grootste in Nederland:))
Je krijgt dan een aanvullend polisblad met deze clausule erop.
(uiteraard wel je totale gedekte waarde in de gaten houden.)
Daarnaast zou ik overigens zorgen dat je van alles foto's hebt.

Voor de goede orde, deze dekking geldt niet buiten de deur.
Dus als je veel reist met je instrumenten moet je zowiezo een aparte instrumenten verzekering sluiten.

Jay Cal
22 september 2002, 22:17
Fraddy heb het weer helemaal bij het rechte eind!

x.studio
23 september 2002, 03:43
Ik heb eigenlijk niks extra geregeld bij m'n verzekering, zou het wel moeten doen en niet alleen het gitaarwerk. Wel meer dan eens aan gedacht maar daar is het dan ook bij gebleven. Als ik het niet mis heb,is audio apperatuur tot een bedrag van 5000 verzekerd(in guldens) in een standaardpolis en dat dekt eigenlijk niet eens de tv's hier. Zal er eens achteraan gaan, maar wat ik me afvroeg is hoe zo'n maatschappij omgaat met de afschrijving. Ik ben een beetje bang een forse smak premie te betalen en er dan achter te komen dat als er eens iets is ze bv m'n recorder vrolijk na 3 jaar economisch afgeschreven hebben tot een miniem bedragje terwijl je wel een vette premie betaalt. ervaringen?

grt Pieter

plukker
23 september 2002, 21:25
Ik heb de spullen apart bij de inboedel laten zetten voor zo'n 25000 euro onder kostbaarheden.

plukker
23 september 2002, 21:27
Je kunt er wel een aparte verzekering voor nemen, en dan zijn ze ook buiten de deur verzekert, kost je wel zo'n 500 euro per jaar.

x.studio
24 september 2002, 02:33
Maar hoe gaat een verzekeraar nu om met je digitale speeltjes, schrijven ze dat net zo snel af als bv een pc?

trietar
24 september 2002, 14:17
Mensen,

Maar wanneer je met je instrumenten op pad gaat ben je hier niet voor verzekerd of wanneer iemand een glas bier over je spullen heengooit of wat dan ook..ben je of die ander er niet voor verzekerd..

Bij de nederlandsche toonkustenaars bond (NTB) kan je via hen je spullen voor meerdere situaties laten verzekeren..voor zo ver ik weet...

Grten,

ginne
24 september 2002, 14:44
zie ook http:\\www.popinstituut.nl

grtz,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ginne op 2002-09-24 13:46 ]</font>