PDA

View Full Version : Simon & Patrick of iets anders?



Jos
26 oktober 2005, 21:24
Dag dames en heren gitaristen,
In mijn zoektocht naar een nieuwe akoestische gitaar heb mijn oog laten vallen op enkele modellen met ingebouwde toonopnemer en cutaway body van Simon & Patrick. Aangeboden vanaf ca. € 700.- (afhankelijk van waar je koopt). Typen S&P 6CW of S&P proCW hebben mijn voorkeur.
Wie heeft (meer dan uitsuitend in een winkel) ervaring met deze gitaren? Kent iemand misschien qua kostprijs vergelijkbare gitaren met minstens dezelfde (of betere) eigenschappen?
Aan een aantal eigenschappen hecht ik veel waarde:
-licht bespeelbaar;
-goede stemeigenschappen (mechaniek en afregeling);
-een warme, maar ook heldere klankleur met een redelijk volume;
-voorzien van kwalitatief goede toonopnemer;
-cutaway body;
-bij voorkeur geschikt voor fingerpicking.

Al lezende in de berichten op dit forum realiseer ik me dat dit soort vragen vaak gesteld worden, toch hoop ik dat er mensen zijn die de moeite willen nemen serieus te reageren, waarvoor alvast hartelijk dank,
Jos

Noot Muskaat
27 oktober 2005, 21:22
Sorry, wat was de vraag ook alweer?

Jos
27 oktober 2005, 21:40
Wie heeft (meer dan uitsuitend in een winkel) ervaring met deze gitaren? Kent iemand misschien qua kostprijs vergelijkbare gitaren met minstens dezelfde (of betere) eigenschappen?

MonkeyFace
30 oktober 2005, 20:48
Sorry, wat was de vraag ook alweer?

Zeg als jij niks anders gaat doen dan hier de smart-ass uithangen, ga dan weg ofzo...

Noot Muskaat
30 oktober 2005, 22:50
Sorry, wat was de vraag ook alweer?

Zeg als jij niks anders gaat doen dan hier de smart-ass uithangen, ga dan weg ofzo...

Kort lontje?
Waarom moet ik weg, beetje vreemd he om als gitarist weg te gaan van een gitaarforum waar ik me thuis voel en veel heb aan de tips en ervaringen van andere gitaristen, dus probeer aub niet de populaire jongen hier uit te hangen met je MTV/TMF "smart-ass" taalgebruik.

En nu naar bed joh, je moet morgen weer vroeg naar school, truste!

En Jos, het spijt me, ik had je graag verder geholpen, heb wel wat goede tips voor je maar MonkeyFace heeft met zijn eeuwige pogingen om ruzie te zoeken mij weer eens het plezier om nog even een uurtje lekker op mijn favorite forum te vertoeven volledig ontnomen, ik kijk morgen wel even hoe het is.

Groeten, Noot

Buzz
31 oktober 2005, 09:56
Wel wel wel, zie hier een welbespraakte Noot Muskaat. Ineens omgeslagen? Iets geleerd wellicht?



Of gewoon een bipolaire stoornis?























ik denk het laatste...

Noot Muskaat
31 oktober 2005, 16:32
Misschien wil jij mij het verband tussen het plaatsen van een reactie en een bipolaire stoornis even uitleggen?
Waarschijnlijk heb je een neefje of een ander familielid met deze stoornis en ben je daarom bekend met het woord, maar helaas, zoals altijd sla je ook hier de plank weer volledig mis.

Groeten, Noot

MonkeyFace
1 november 2005, 00:54
Misschien wil jij mij het verband tussen het plaatsen van een reactie en een bipolaire stoornis even uitleggen?
Waarschijnlijk heb je een neefje of een ander familielid met deze stoornis en ben je daarom bekend met het woord, maar helaas, zoals altijd sla je ook hier de plank weer volledig mis.

Groeten, Noot

dan zal ik je even uitleggen wat men hier bedoelt, alvorens ik mijn bed opzoek zodat ik morgen weer fris in mijn colleges zit. Er is geen pijl op jou te trekken en ik vermoed persoonlijk dat je dat maar al te goed doorhebt. Je reacties en forumgedrag gaan doorgaans nergens over, tot iemand de irritaties van de meerderheid van het forum samenvat in een post van 1 regel, dan slaat meneer Muskaat ineens om, en zien we een post die -met wat moeite- zelfs voor serieus en goedbedoeld doorkan.

Echter, zoals ook in het bovenstaande gequote stuk weer goed te lezen is, plaats je je graag boven iedereen hier, denk je intellectueel mijlen verder te zijn dan wie dan ook hier, en maak je er eigenlijk een sport van om met onbenullige posts, loze rantopmerkingen en ander kinderachtig gedrag de boel op stelten te zetten.

Laat ik je 1 ding nageven: je maakt pijnlijk goed duidelijk dat het modbeleid op dit forum ernstig tekort schiet. De mods zijn kennelijk niet aanwezig genoeg om op te treden tegen mensen die dit forum aanmerkelijk minder plezierig maken, en eigenlijk zou ik ook niet de persoon moeten zijn die deze post typt. Maar goed, bij gebrek aan een mod die hier de tijd voor neemt, doe ik het maar.

Ik zal uiteraard niet vanaf mijn plekje hier op de bank kunnen aantonen of jij last hebt van een bipolaire stoornis, maar je gedrag op dit forum wekt vragen op, en vertoont inderdaad symptomen die opgevat zouden kunnen worden als symptomen van bipolaire stoornis. Ik geloof er echter niet zo in. Volgens mij is er weinig bipolair aan je, maar vind je het gewoon ontzettend leuk om mensen te irriteren.

Maar ongeacht of je nu een bipolaire stoornis hebt of niet, ben ik toch wel benieuwd naar de ware meneer Muskaat. Als meneer Muskaat zoveel beter, intelligenter en volwassener is dan ik, dan stel ik me voor dat meneer Muskaat zich eens voorstelt... en indien je inderdaad ouder bent, en hoger opgeleid dan ik; dan stel ik voor dat je je daar ook maar eens naar gaat gedragen.

Noot Muskaat
1 november 2005, 06:29
Hallo Jos,

Misschien heb je hier iets aan? http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Simon___Patrick/

Succes, Noot

Don Capo
1 november 2005, 08:25
Zeg Monkey Face, maak je eens niet zo druk jongen, slecht voor je hartdruk. Ik vind die opmerkingen van Noot Muskaat best grappig, misschien zijn er wel meer die dat vinden. Ik denk dat de mensen die hier aanstoot aan nemen en de moeite nemen zich hier in een hoogwaardig epos over uit te laten zich maar eens even af moeten gaan vragen of het allemaal wel zo belangrijk is.
Pak je gitaar en oefen even wat appegios of zo, heb je veel meer aan

MonkeyFace
1 november 2005, 20:10
Zeg Monkey Face, maak je eens niet zo druk jongen, slecht voor je hartdruk. Ik vind die opmerkingen van Noot Muskaat best grappig, misschien zijn er wel meer die dat vinden. Ik denk dat de mensen die hier aanstoot aan nemen en de moeite nemen zich hier in een hoogwaardig epos over uit te laten zich maar eens even af moeten gaan vragen of het allemaal wel zo belangrijk is.
Pak je gitaar en oefen even wat appegios of zo, heb je veel meer aan

en zo heeft iedereen zijn eigen mening. Jij neemt er misschien geen aanstoot aan, andere mensen doen dat wel. De bovenstaande post van Noot Muskaat laat bijvoorbeeld weer zien dat het best serieus kan, en dat is mooi :) Houdt dat in dat ik niet van een geintje houd? Natuurlijk houd ik wel van een geintje op z'n tijd, maar je moet wel weten wanneer je een grap verkeerd plaatst.

Als iemand een topic opent met een vraag, en de eerste reply is 'wat was de vraag ook alweer?' dan voel je je niet bepaald serieus genomen; een goed voorbeeld van een misplaatste grap. Misschien leuk bedoeld, maar slecht getimed, en als iemand dat veelvuldig doet, en op die manier eigenlijk niets toevoegt, dan wordt iemand irritant.

Maar als Noot Muskaat wat beter kan opletten met het plaatsen van zijn grappen en wat vaker een zinnige bijdrage kan leveren, zoals de bovenstaande post, dan vind ik dat alleen maar mooi. Maar laten we er verder over ophouden en kijken of iedereen zich kan gedragen naar diens leeftijd.

bert
1 november 2005, 23:44
Volgens mij is Noot Muskaat en Don Capo dezelfde persoon.

L.
2 november 2005, 02:01
Volgens mij is Noot Muskaat en Don Capo dezelfde persoon.

Echt he, anders zijn er dus twee wankers aan boord...

Don Capo
2 november 2005, 08:12
Gasten,
A) ik ben niet Noot Muskaat
B) ik word een beetje moe van mensen die een forum zien als een plek waar ze hun normen en waarden tentoon kunnen spreiden zonder ook maar enige tolerantie voor mensen met een andere invalshoek. Het is helemaal niet de bedoeling om hier een discussie met je aan te gaan MonkeyFace maar dit soort prietpraat over wat wel en wat niet 'mag', wanneer een grap wel of niet misplaatst is dat vind ik altijd een beetje sneu. Hou alsjeblieft op om te denken voor de topicstarter. Als die geen aanstoot neemt aan de opmerking van Noot (of iemand anders voor mijn part) laat het dan lekker.

Buzz
2 november 2005, 08:52
...maar helaas, zoals altijd sla je ook hier de plank weer volledig mis.

Groeten, Noot


Zoals altijd :???:

Kennen wij elkaar dan :???:

MonkeyFace
2 november 2005, 12:10
Gasten,
A) ik ben niet Noot Muskaat
B) ik word een beetje moe van mensen die een forum zien als een plek waar ze hun normen en waarden tentoon kunnen spreiden zonder ook maar enige tolerantie voor mensen met een andere invalshoek. Het is helemaal niet de bedoeling om hier een discussie met je aan te gaan MonkeyFace maar dit soort prietpraat over wat wel en wat niet 'mag', wanneer een grap wel of niet misplaatst is dat vind ik altijd een beetje sneu. Hou alsjeblieft op om te denken voor de topicstarter. Als die geen aanstoot neemt aan de opmerking van Noot (of iemand anders voor mijn part) laat het dan lekker.

lees even de post onder je en trek dezelfde conclusie als ik. Vooral die 'zoals altijd' doet het hem. Dit gedrag vam Noot Muskaat wekt bij zo ongeveer iedereen (behalve jou kennelijk) irritaties op. En niet iedereen is even mondig, dus niet iedereen zal er iets van zeggen. Jos is een redelijk nieuw lid op dit forum, die kennelijk nog een beetje wil aftasten wat men hier normaal vindt, dus hij zall niet reageren op Noot Muskaat, ook omdat hij de precedenten niet kent.

En jij vindt dit misschien sneu, maar als we kansloze misplaatste grappemakerij gewoon maar door laten gaan krijgt dit forum een naam van een forum waar je beter geen vraag hoeft te stellen omdat je toch niet serieus genomen wordt. Is dat wat je wilt? Een forum dat een slechte naam krijgt omdat een aantal mensen (of misschien zelfs maar 1) het verzieken voor de rest?

Niet iedereen hoeft mijn invalshoek te delen, maar iets als algemeen normen- en waardenbesef lijkt me wel gewenst op een forum. Oftewel: denk na voor je post, typ dan je post, en denk nog een keer na; zeker als je een grapje wilt maken. Ik vermoed dat Noot Muskaat er inmiddels achter zal zijn dat de meerderheid van de forummers hier zijn grapjes niet bepaald grappig vindt, dus aan hem de taak om daar rekening mee te houden. Bovendien hebben we voor lamme grapjes en andere ongein het offtopic hok.

Don Capo
2 november 2005, 13:07
Ok goody-two-shoes wij komen hier niet uit, ik respecteer je mening maar ik hoop dat je gitaarspel wat uitdagender is dan je stellingname.
Ik krijg bij de uitspraak normen en waarden altijd zo'n eng beeld van zo'n stijf saai mannetje met een rond brilletje in een net iets te krap kostuum, als je daar dan een gitaar bij voorstelt brrrrr

Buzz
2 november 2005, 13:19
En wie zit zich om ons gekrakeel te bescheuren?

Precies!! Nootje!!

Dus laten wij wijzer zijn. Alleen reageren als hij iets zinnigs inbrengt, lijkt me.

MonkeyFace
2 november 2005, 14:45
Ok goody-two-shoes wij komen hier niet uit, ik respecteer je mening maar ik hoop dat je gitaarspel wat uitdagender is dan je stellingname.
Ik krijg bij de uitspraak normen en waarden altijd zo'n eng beeld van zo'n stijf saai mannetje met een rond brilletje in een net iets te krap kostuum, als je daar dan een gitaar bij voorstelt brrrrr

ehm ik speel geen flamenco, maar ik schijn wel redelijk te kunnen spelen ;)

btw: wel normen en waarden, maar zowel de saaiheid, het te krappe pak en het brilletje ontbreken ;) Ik heb niet eens een dubbele voornaam. (ben ik blij dat mn ouders me geen Jan Peter genoemd hebben ;) )

Noot Muskaat
2 november 2005, 16:48
Prutsers.

JoostBaksteen
2 november 2005, 18:35
En wie zit zich om ons gekrakeel te bescheuren?

Precies!! Nootje!!

Dus laten wij wijzer zijn. Alleen reageren als hij iets zinnigs inbrengt, lijkt me.

+1 laat hem maar lekker in zijn eigen soep dobberen. Hij zal vanzelf volwassen worden.... maar geef hem geen aandacht, dat is tenslotte waar hij op uit is.

Axelll
2 november 2005, 18:48
Prutsers.


:oops:

Sorry, het spijt mij enorm, ik had gewoon even een klote bui en daarom ging ik van die rare praat doen, een beetje dwars en eigenwijs....

Nogmaals sorry voor mijn gedrag en ik hoop dat we weer gewoon verder kunnen gaan en ik nog veel kan leren hier op het forum van de meer ervaren mensen.

(Speel zelf pas 3 maanden gitaar :oops: )

Dit komt je zeker bekend voor he?

L.
3 november 2005, 01:07
Normen en waarden, waar praten jullie nou over...

Noot is gewoon een wanker...

Noot Muskaat
3 november 2005, 16:28
L. Geplaatst: Do Nov 03, 2005 1:07 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Normen en waarden, waar praten jullie nou over...

Noot is gewoon een wanker...


Hallo mijn naam is L, in het dagelijks leven heet ik Martijn, kijk eens even bij mijn profiel en dan naar al mijn berichten, wat valt u dan op, jawel, ik eindig 99,9% van mijn zinnen met ............., ziet u het.....allemaal puntjes........leuk he..........of nee......best raar.....
raar he............
Maar ja.........
Wat kan ik daar aan doen...........?.........
Stelletje wankers, wankwankwank...............wankers hier wankers daar....wankers overal....zo en nu snel weer TMF kijken, lekker nieuwe woordjes leren.....wankers.....taal van de straat....stelletje wankers.....

Axelll
3 november 2005, 16:38
en over mijn opmerking hou je wijs je mond he?!

Noot Muskaat
3 november 2005, 17:56
Ow sorry Axelll!!!, even over het hoofd gezien. (Komt ie dan:)

Ja, komt mij bekend voor.

Axelll
4 november 2005, 22:19
Heb je niet meer van dat soort buien?

(dat zou 96% van je berichten verklaren)

L.
5 november 2005, 01:24
L. Geplaatst: Do Nov 03, 2005 1:07 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Normen en waarden, waar praten jullie nou over...

Noot is gewoon een wanker...


Hallo mijn naam is L, in het dagelijks leven heet ik Martijn, kijk eens even bij mijn profiel en dan naar al mijn berichten, wat valt u dan op, jawel, ik eindig 99,9% van mijn zinnen met ............., ziet u het.....allemaal puntjes........leuk he..........of nee......best raar.....
raar he............
Maar ja.........
Wat kan ik daar aan doen...........?.........
Stelletje wankers, wankwankwank...............wankers hier wankers daar....wankers overal....zo en nu snel weer TMF kijken, lekker nieuwe woordjes leren.....wankers.....taal van de straat....stelletje wankers.....

Hehe, wanker...

belg
5 november 2005, 03:10
ik ben aangemeld op een aantal forums, en dit is idd de zwakst gemodereerde....
Er zijn zeker wel regels voor intenet-gedrag, en noot muskaat overtreedt deze. Ik vind het jammer voor degenen die hier serieus een vraag stellen, en er vervolgens nooit reeel antwoord op zullen krijgen.

Losdaarvan is Noot Muskaat imo niet eens grappig. Puberaal, soms met een knipoog, soms ronduit vervelend...maar altijd 'makkelijk'.
Zo iemand heeft het laatste woord, en in real life had ie allang een klap op zijn smoel gekregen. Om die reden laat hij hier zijn frustraties de vrije loop, lekker veilig.

Maar ach, hij doet maar, no big deal...

Noot Muskaat
5 november 2005, 09:09
. Ik vind het jammer voor degenen die hier serieus een vraag stellen, en er vervolgens nooit reeel antwoord op zullen krijgen.

Zeker jammer, neem nu alleen maar dit topic, tot nu toe ben ik nog steeds de enige die een normaal antwoord aan Jos heeft gegeven en hem daarmee heeft geprobeerd te helpen.


real life had ie allang een klap op zijn smoel gekregen.

Zeer kenmerkend voor dit forum, haat, nijd en geweld, kijk eens naar de reacties als iemand vraagt wat voor gitaar hij moet kopen, dat soort mensen worden meteen met de grond gelijk gemaakt want "domme"vragen stellen, nee dat mag hier niet.


Maar ach, hij doet maar, no big deal...

Hiermee maak jij je eigen opnieuw volkomen belachelijk, je houd een betoog en eindigd dan met de woorden: Maar ach, hij doet maar, no big deal..., beetje zwak.

Owja, nog één ding
Losdaarvan moet los....daarvan, dus los daarvan

Buzz
5 november 2005, 09:23
Hiermee maak jij je eigen opnieuw volkomen belachelijk, je houd een betoog en eindigd dan met de woorden: Maar ach, hij doet maar, no big deal..., beetje zwak.

je eigen?? je bedoelt: "je zelf"

en:

eindigt

en:

je houdt

Dus voor je een ander probeert af te sabelen op spelfouten....

Ga ergens anders de wijsneus uithangen en donder op!

Heren moderators, ban deze man!

Noot Muskaat
5 november 2005, 10:53
Jeetje....ga jij eerst maar eens terug naar school knulletje.

Buzz
5 november 2005, 11:07
zwakjes Noot

Noot Muskaat
5 november 2005, 11:13
Prutser.

Buzz
5 november 2005, 11:21
nog zwakker, Noot, nog zwakker
































:-D

Noot Muskaat
5 november 2005, 11:24
Maar gelukkig nog steeds niet zwakker dan die dreigpbtjes die jij me stuurt....owwww...kut...dat mocht ik hier niet vertellen anders zou je me wel weten te vinden en mijn kop eens komen verbouwen...sorry....

Buzz
5 november 2005, 11:33
Maar gelukkig nog steeds niet zwakker dan die dreigpbtjes die jij me stuurt....owwww...kut...dat mocht ik hier niet vertellen anders zou je me wel weten te vinden en mijn kop eens komen verbouwen...sorry....

dreigpbtjes???

Buiten het feit dat ik dat niet eens kan uitspreken, begint het er nu erg op te lijken, dat je flauwekul nodig hebt, om je zelf nog staande te houden.



Veel plezier in je verdere k*tleven!

L.
5 november 2005, 13:49
Hiermee maak jij je eigen opnieuw volkomen belachelijk, je houd een betoog en eindigd dan met de woorden: Maar ach, hij doet maar, no big deal..., beetje zwak.

je eigen?? je bedoelt: "je zelf"

en:

eindigt

en:

je houdt

Dus voor je een ander probeert af te sabelen op spelfouten....

Ga ergens anders de wijsneus uithangen en donder op!

Heren moderators, ban deze man!

Hahaha, Wanker...