PDA

View Full Version : VOX AC30CC2 en pedalen



pierke
26 oktober 2005, 21:19
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een VOX AC30CC2. Een geweldige versterker. Nu heb ik een vraag aan andere VOX bezitters:

Ik heb gemerkt dat op laag volume (huiskamerniveau) mijn scheurpedalen niet zo lekker klinken (Route 66, AC Booster, Vintage RAT). Alles krijgt een soort 'fizzy' randje. Zowel op normaal als TB kanaal.
Als de amp lekker kan blazen klinkt het uiteraard geweldig.

Ik vroeg me af of de ander VOX AC30CC dit herkennen.
Hoe gebruiken jullie de VOX thuis: met een attenuator misschien??

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Alvast bedankt,
Pieter

Negative K3 fan
26 oktober 2005, 21:46
ik gebruik sowieso geen pedalen met mijn korg reissue vox... ik woon vrijstaand dus op zich kan het wel.

misschien kun je het oplossen door de master volume wagenwijd open te zetten en je preamp volume/gain laag en vanuit die positie verder experimenteren.

pierke
26 oktober 2005, 22:04
Heb ik al geprobeerd, maar het is net of de buizen een bepaalde belasting moeten hebben om dat randje weg te laten.

Gelukkig ga ik over twee maanden ook wat ruimer wonen. Zullen de buren fijn vinden :-D

Mitch
27 oktober 2005, 12:29
Andere pre amp buisjes dan die er standaard inzitten zal zeker schelen, maar het is inderdaad zo dat een AC30 wat moeilijk is met scheurpedalen. Voor mij zelfs één van de redenen om niet aan de nieuwe CC reeks te beginnen :oops:
Anyway, zeer goede pedalen in combinatie met AC30:
Crowther Hot Cake
Carl Martin Heavy Drive
Emma Reezafratzitz

Negative K3 fan
27 oktober 2005, 17:33
Emma Reezafratzitz

pardon??

Swampash
27 oktober 2005, 17:50
Bij mij klinkt de Mesa V-Twin zeer vet op de ac30cc.

Angel
27 oktober 2005, 19:15
Ik heb er verschillende pedalen op hangen, maar bij mij klinken de
* Fulltone OCD
* Fulltone Pro
* Menatone Red Snapper
het beste erop.

lcvanderhelm
27 oktober 2005, 19:19
Voor mij werkt de Jekkyl&Hyde erg goed,waarbij de beide pre amps tussen 2 en 3 staan.Thuis heb er meestal een powerbrake tussen staan en als het echt laat wordt ,eenKoch loadbox,met de balanced Di-out,via een mixer naar een koptelefoon.

pierke
27 oktober 2005, 22:00
Bedankt voor de tips.

Ik zal eens wat rondsnuffelen op pedalen gebied. De RAT is niet echt m'n ding. De Route 66 klonk destijds op m'n Fender Champ 25 te gek. Maar op de versterkers erna (Bedrock BC 30, Engl Screamer, Fender Blues jr.) toch wat minder, dus ik was al aan het rondkijken naar iets anders. De AC Booster is echter een blijvertje!
Voor wat betreft een powerbrake, daar heb ik ook aan zitten denken. Nemen die niet teveel van de klank weg?
Ik moet zeggen dat van de genoemde versterkers de VOX echt het beste klinkt (de Blues jr. heb ik nog)

vulvasonic
27 oktober 2005, 23:44
Ik heb een oude AC30 en een nieuwe AC30CC. Het is me opgevallen dat ik niet zo heel erg gecharmeerd ben van de nu toegevoegde mogelijkheid om de voortrap flink open te zetten en daarmee de versterker te laten oversturen. Het mooiste is nog steeds gewoon die eindtrap flink open gooien, maar dat zullen de buren niet leuk vinden.

Op het podium gebruik ik al jaaaaaaaaren de AC30 in combinatie met het goedkoopste Boss overdrive pedaaltje. Het geeft me het geluid waar ik aan verslaafd ben geraakt. Een frontaal in de bek gortdroog overstuurd geluid!
En voor de solo's gebruikte ik dan een tweede overdrive waarvan ik vrijwel alleen de volumefunctie gebruikte om het signaal te boosten, liefst icm een mooie delay. Voor mij bestaat er niets mooiers dan dat.

pierke
28 oktober 2005, 13:42
En tijd geleden las ik op het Plexi Palace forum een bericht van iemand die z'n scheurpedalen in de FX-loop deed van zijn Vox AC30CC.
Ik dacht er vanmorgen aan en ben het 's gaan uitproberen.
Ik moet zeggen dat voor op huiskamerniveau dit een goede oplossing is:
het fizzy randje, waarover ik het in m'n eerste post had, is weg en het klinkt best wel goed (boven verwachting).
Mooi, kan ik toch scheuren zonder herrie met de buren te krijgen. :lol:
'Tuurlijk, als ie lekker voluit mag, gaan de pedalen er gewoon voor in.

ieme
28 oktober 2005, 14:38
. Voor mij bestaat er niets mooiers dan dat.

dan ben jij een tevreden mens....

Negative K3 fan
28 oktober 2005, 17:43
bedoel je daar nou mee dat jij zwaar depressief bent door je obsessief compulsieve gedragsstoornis?

the sure thing
28 oktober 2005, 22:50
... of je bi-polaire stoornis hebt opgeheven door je effecten in een lus te gooien :D

marc_o
28 oktober 2005, 22:52
Probeer ook eens die nieuwe Vox buizenpedalen, zoals de bulldog distortion, een 2-kanaals pedaal.