PDA

View Full Version : esp baritone



Djeezes
26 oktober 2005, 20:06
ik vroeg me af of iemand iets wist van de LTD Baritone series van ESP? ik zag laatst de LTD mhb-400, de specs leken me wel ok, en de ltd 400's zijn sterk, maar ik ben totaal onbekend met de baritones, en vroeg me dan ook af of iemand me er meer over kan vertelle

thx

Nickname
27 oktober 2005, 00:58
Een baritone heeft een langere hals zodat de gitaar beter ligt bij lagere stemming... :)

Butcher
27 oktober 2005, 07:35
Toevallig dat ik vandaag effe een baritone gekocht heb... In principe is het een gitaar met een neck van 27 of 28 inch, en de snaren stem je van B naar B, oftewel (van laag naar hoog)
B-E-A-D-G-B.
De dikte van de snaren (Ik heb een GHS Custom Baritone set) is (in inches)
.070-.050-.042-.032-.020-.014

Ibanez RuleZ
27 oktober 2005, 11:49
leuke naam topicstarter!!!! :-? :roll: :roll: :roll:

Harrald

Djeezes
27 oktober 2005, 15:04
ze zijn dus niet geschikt om in standaardstemming te bespelen?

Carpe Diem
27 oktober 2005, 16:16
het kan wel, maar ze zijn speciaal voor lagere stemmingen

Djeezes
27 oktober 2005, 18:51
dus die baritone schaal zou mijn geluid niet (negatief) beïnvloede als ik in gewone stemming speel? (ik speel in een metallica/megadeth-coverband btw)

EmgMaster
27 oktober 2005, 19:08
Waarom in godsnaam in E spelen op een bariton??
Daar zijn ze toch helemaal niet voor?

Djeezes
27 oktober 2005, 19:11
ik ken baritone gitaren helemaal niet, daarom vroeg ik er hier juist naar, dus als iemand mij nu luid en duidelijk zou kunne zegge waar het om gaat... :wink:

MoserCustomShopDotCom
27 oktober 2005, 20:04
ik ken baritone gitaren helemaal niet, daarom vroeg ik er hier juist naar, dus als iemand mij nu luid en duidelijk zou kunne zegge waar het om gaat... :wink:

Een baritone heeft dus een langere hals, waardoor deze standaard in B gestemd is (net als een 7 snarige gitaar, maar dan zonder de hoge e snaar).

Dus als je gewoon in E wilt stemmen zou ik kiezen voor een gewone gitaar en die baritones lekker links laten liggen (of rechts, als je linkshandig bent :razz: )

robert-gitarist
27 oktober 2005, 21:22
Waarom in godsnaam in E spelen op een bariton??
Daar zijn ze toch helemaal niet voor?

+1

Bariton is speciaal voor hele lage stemmingen inderdaad.
Zoals B en drop A enzo..laag dus :D
Ik gebruik gewoon een normale schaal gitaar 6 snaren heb ik een set 0.13 snaren op zitten en die stem ik in B...heb ik geen Bariton voor nodig :D
Kortom voor E kun je gewoon een andere gitaar pakken..Bariton is niks waard dan...

casper innosence
5 november 2005, 22:26
je kunt ook naar een gewone ESP/LTD 400 serie kijken, die specs zijn indd niet verkeerd voor de prijs....Heb goeie schik met mn Esp Viper std en zit er wel es aan te denken om mn epi LP (back up) weg te doen en een LTD ec of viper 400 voor terug te kopen