PDA

View Full Version : M'n 1e! Ozzy's "Crazy Train"



Speeddemon
26 oktober 2005, 19:37
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=425337

Misschien leuk om te weten, ik heb de 2 gitaarpartijen onafhankelijk van elkaar opgenomen, dat wil zeggen: de 1e was muted toen ik de 2e opnam. Ik kon dus m'n fills e.d. er niet op afstemmen. Niettemin ben ik best tevreden over de minimale onderlinge verschillen.

Wat vinden jullie ervan?

Speeddemon
26 oktober 2005, 22:40
geen één reactie? :( :cry:

Bloodline
26 oktober 2005, 23:28
dit nummer is toch gewoon heerlijk ? ik krijg meteen een smile als ik het beluister. solo mooi gedaan ventje.

Negative K3 fan
26 oktober 2005, 23:59
netjes gespeeld, maar ik had wel een betere toon verwacht

koella
27 oktober 2005, 00:10
Ik vind het te gek klinken ! :cool:

Speeddemon
27 oktober 2005, 00:14
netjes gespeeld, maar ik had wel een betere toon verwacht
dat komt omdat het m'n pedalboard DIRECT (via een gebypasste Digitech Genesis 3) m'n recorder in komt.

Het klinkt stukken ruwer, krasseriger dan origineel zou moeten.
Ook iets geknepener.

Ik heb nu The Trooper toegevoegd, en die klinkt al wat beter.

Maar 't blijft behelpen op een slaapkamer van een rijtjeshuis.

Sonno
27 oktober 2005, 01:17
Leuk gedaan maar watskeburrrt tijdens die solo.... auw mijn oren! ff stemmen misschien? :D

Speeddemon
27 oktober 2005, 01:39
Leuk gedaan maar watskeburrrt tijdens die solo.... auw mijn oren! ff stemmen misschien? :D
die van De Trooper of Crazy Train?

Want op zich volgt de solo van Crazy Train 't origineel aardig, toch? :oops:

Kun je misschien een tijdsaanduiding geven?

Sonno
27 oktober 2005, 02:33
tijdens die van Crazy train gebeurt er bij het inzetten van de solo iets raars 02:58 . Lijkt wel of de backing opeens 40 cent zakt ofzo. Of idd. dubbel ingespeeld met 2 gitaren waarvan d'r 1 vals is ofzo... Kan ook aan mijn afspeelshit liggen, ik zit hier gewoon op de ingebouwde speaker van een 1 of andere verrotte pc te luisteren.

Moet eerlijk bekennen dat ik het origineel ook niet ken... :oops:

Speeddemon
27 oktober 2005, 11:00
Hey Sonno, heb net de veroorzaker gevonden:
de backing track is vals!

Tijdens de gitaarsolo zit er in de backingtrack een rhythm gitaar, en die is behoorlijk jengelend.

Ik heb een 2e backing van Crazy Train, waarbij dat stukje beter klinkt. Ben ik nu mee bezig.

Stratman70
27 oktober 2005, 11:38
hey Speeddemon, leuk om eens wat gitaarwerk van je te horen! Ik vind 'm wel super! De sound vind ik iets minder, maar oké.

Je speelt lekker man!

Satriani
27 oktober 2005, 12:22
Moet eerlijk bekennen dat ik het origineel ook niet ken... :oops:

Behave dude :razz:
Downloaden die shit, randy rhoads=geniaal

Scali
27 oktober 2005, 12:25
randy rhoads=geniaal

+1

Sonno
27 oktober 2005, 13:43
Moet eerlijk bekennen dat ik het origineel ook niet ken... :oops:

Behave dude :razz:
Downloaden die shit, randy rhoads=geniaal

Is reeds gebeurd, ik kende Randy Roads eigenlijk alleen maar van dat techniekje waarmee je tapt met je plectrum...

Wat kon die gast spelen zeg...

Noid
29 oktober 2005, 06:30
Leuk gedaan maar watskeburrrt tijdens die solo.... auw mijn oren! ff stemmen misschien? :D

Oww, ja da's lachen, die begeleiding gaat helemaal de shit in :D Geweldig!

Verder: lekker gespeeld, klinkt goed. Dus die solo is gedubbed? Aha, dat klinkt lekker.

Speeddemon
29 oktober 2005, 13:25
Leuk gedaan maar watskeburrrt tijdens die solo.... auw mijn oren! ff stemmen misschien? :D

Oww, ja da's lachen, die begeleiding gaat helemaal de shit in :D Geweldig!

Verder: lekker gespeeld, klinkt goed. Dus die solo is gedubbed? Aha, dat klinkt lekker.
Ben gister veel wezen oefenen op die solo.
Ik doe dat tap-stukje dus nu ook met plectrum.

Ik zal een dezer dagen hem opnieuw posten met die andere (betere) backing.

Squier4ever
2 november 2005, 22:16
The trooper klinkt ook heerlijk leip man!!!

Fumi SG
2 november 2005, 22:35
Klinkt wel lijp, het lijkt er op maar toch een eigen draai of zo. Lekker! :) Waar heb je trouwens die drums mee gedaan??

Speeddemon
3 november 2005, 20:40
Klinkt wel lijp, het lijkt er op maar toch een eigen draai of zo. Lekker! :) Waar heb je trouwens die drums mee gedaan??
drums + bas (en rhythm gitaar tijdens solo) zijn van backing track.

Maar dit is dus een foute backing helaas, aangezien die rhythm gitaar zo vals is als de neten.

Maar verder thanks voor de reacties. :)

Ik kan niet wachten om met een degelijke rock/metal formatie op 't podium te staan. Maar ja, STRAKKE drummers en GOEIE (ego-loze) zangers zijn zeldzamer dan een Boss FA-1. :wink:

ijzerbroot1
29 november 2005, 00:17
Whoa, goed gedaan hoor. Randy Rhoads rules! Misschien je sound ietsie zompiger maken? Verder respect hoor!

Snarx
1 december 2005, 20:12
Echt een dikke proficiat.
Ik ben een grote fan van Ozzy en Iron Maiden, en ken ie nummers dus uit mijn hoofd. Hetgeen jij spelt is echt heel goed, niet veel verschil met het origineel. Mijn compliment.

taylor
2 december 2005, 11:52
nou geen verschil het is aardig goed gedaan.

wat ik wel mis is ja de emotie of passie(in het spel) die goeie metal gitaristen hebben je speelt iets te clinisch(lief) naar mij idee dan, de solo vond ik ook minder maar overal goed gedaan.

kan ook wel aan je sound liggen dat het zo over komt.

sunday violence
3 december 2005, 15:44
kan je niet ook ff bij zingen :razz:

het is zo wel redelijk saai namelijk.. maar ik vind in tegenstelling tot een hoop andere je sound wel vet!

Speeddemon
7 december 2005, 17:10
nou geen verschil het is aardig goed gedaan.

wat ik wel mis is ja de emotie of passie(in het spel) die goeie metal gitaristen hebben je speelt iets te clinisch(lief) naar mij idee dan, de solo vond ik ook minder maar overal goed gedaan.

kan ook wel aan je sound liggen dat het zo over komt.
ik denk dat dat dan vooral door de sound komt, eerlijk gezegd.
Het laatste jaar heb ik me juist toegelegd op minder 'opdreunen' en veel meer met 'jus' spelen, smerig, maar wel met ballen, zeg maar.

Maar voor de rest zeker bedankt voor de reacties/kritiek/complimenten. :)

ijzerbroot1
18 februari 2009, 08:41
trooper klinkt goed hoor, petje af! Waar heb je die backing track vandaan als ik vragen mag?

hendrix2
18 februari 2009, 16:42
Dit topic is trouwens een 3 tal jaar oud... ;)

Verder klinkt het allemaal wel goed :D

pasqual
20 februari 2009, 11:08
Hey Sonno, heb net de veroorzaker gevonden:
de backing track is vals!

Tijdens de gitaarsolo zit er in de backingtrack een rhythm gitaar, en die is behoorlijk jengelend.

Ik heb een 2e backing van Crazy Train, waarbij dat stukje beter klinkt. Ben ik nu mee bezig.

klopt, de slaggitaar tijdens de solo is out of tune. jammer, want voor de rest is het prima. ik vind The Trooper stukken beter, zowel qua spel als de sound. een goeie versie!

groeten Pasqual.

Tho
20 februari 2009, 11:55
Dit topic is trouwens een 3 tal jaar oud... ;)

Verder klinkt het allemaal wel goed :D

hahahah, een redelijk legendarische bump inderdaad :D

Rexx
28 februari 2009, 21:08
Heel lekker,
alleen jammer van de backingtrack en opnamekwaliteit.

Goed gespeeld!