PDA

View Full Version : WAT IS ER MIS ? nauwelijks geluid na installeren EMG set



E-J
26 oktober 2005, 17:11
Hoi mensen,
Ik heb sinds gisteren een EMG SA-set met SPC in mijn bezit, ik dus netjes alles in mijn gitaar geinstalleerd, en maar ik hoor nauwelijks wat. Pas als ik mijn versterker VOL open zet, hoor ik heel zachtjes een geluid. Waar kan dit aan liggen? Ik heb er net een nieuwe batterij in gedaan, dus daar ligt het iedergeval niet aan. HELLUP!!! :-(

Orpheo
26 oktober 2005, 17:14
1: wat er mis is: je topictitel. dat ten eerste.

2: wellicht is de aarding niet helemaal 100% in orde? of heb je t gewoon niet goed gesoldeerd.

E-J
26 oktober 2005, 17:22
1: verholpen :wink:
2: ik heb samen met mijn broer gesoldeerd, en dit is gewoon goed verlopen.

Als ik mijn versterker (Marshall Valvestate) flink hard zet, en vervolgens de snaren aanraak hoor ik heel zachtjes een geluid, en als ik op de elementen tik is er ook een reactie. Maar wat wel vreemd is, de volumecontrol maakt geen verschil, dus zowel als ik hem uitzet als vol open doe is er heel zachtjes een geluid... :???:

BassAgent
26 oktober 2005, 17:28
Het kan wek zijn dat het solderen prima verlopen is, maar dan kun je het nog wel niet goed gedaan hebben met aarding enz. :D

E-J
26 oktober 2005, 17:29
Wat zou ik dan precies moeten hebben gedaan om het goed te aarden?

flippie
26 oktober 2005, 17:30
Hallo,

Heb je ook je potmeters vervangen bij emg's moeten er vaak angdere in van een andere ohmage

AART
26 oktober 2005, 17:36
en ik heb ook ooit problemen gehad met installeren emg's, moet je ff zoeken naar mijn topic, daar staat de oorzaak wel in.

helleke
26 oktober 2005, 17:47
Misschien zit dit stekkertje verkeerd om?

http://www.emginc.com/productimages/T3pin.jpg

E-J
26 oktober 2005, 20:42
De vorige eigenaar heeft het setje zo uit zijn Strat gehaald en vervolgens op de bus gedaan. Er zitten originele EMG potmeters op en alle stekkertjes enzo zitten goed (anders heeft hij het eerst ook niet gedaan).

En trouwens, het hele circuit is 'gesloten', dus aarding is toch helemaal niet nodig.

Ik vind het vreemd dat ik op hoge volumes wel een heel zacht geluid hoor, ik had juist niets of veel geluid verwacht...wie heeft hier verstand van?

Hier wat foto's:

http://img420.imageshack.us/img420/7530/foto0023of.jpg

http://img420.imageshack.us/img420/250/foto0039su.jpg

Squier4ever
26 oktober 2005, 21:04
misschien waren ze al kapot toen je ze kocht? :roll: :wink:

Random_hero
26 oktober 2005, 21:12
Misschien een stuk dichter naar je snaren omhoog draaien..?

En idd, misschien waren ze al verrot toen je ze kocht.

E-J
26 oktober 2005, 21:32
Nee, ze waren voor 100% niet kapot.

Aart, ik heb je topic gelezen, en jij hebt blijkbaar hetzelfde probleem gehad als ik nu heb! Maar uit jouw topic is niet helemaal duidelijk hoe je het nou hebt opgelost, zou je dit nog eens kunnen uitleggen?

sickpunk
26 oktober 2005, 23:01
is nou bij 2 draadjes de complete rubbere laag weg gebrand ofzo? appart:P

Punt
26 oktober 2005, 23:20
Batterij leeg?

E-J
27 oktober 2005, 08:27
Aaah, volgens mij heb ik het.

In het topic van Aart staat dat je een stereo output (3 aansluitingen) nodig hebt, omdat o.a. de batterij in en uitgeschakeld moet worden. Op mijn gitaar zitten maar 2 aansluitingen), dat is dus een mono.

Ik ga vandaag bij een gitaarzaak kijken of ze een stereo output jack hebben, dan is waarschijnlijk het probleem opgelost...tenminste dat hoop ik.

DarknessAwaits
27 oktober 2005, 09:54
Klopt, nu is je batterij en dus je voorversterkercircuit niet geactiveerd, met een stereoplug is het zo opgelost.

1959SLP
27 oktober 2005, 09:58
een stereo ingangsbus heb ik hier nog liggen. Kun je komen halen.

AART
27 oktober 2005, 15:12
mijn probleem was uiteindelijk die dikke witte draad, dat zijn kern-mantel draden, oftewel 2 in 1. Volgens mij heb jij dat ook fout gedaan zo te zien.

E-J
27 oktober 2005, 19:23
Nou, ik heb nu dus zo'n stereo jack, alles er op gesolderdeed, en alles is nog steeds hetzelfde. Welk draadje moet nou op welke pot? Ik heb een 'witte ,zwarte en rode' draad...

helleke
27 oktober 2005, 19:34
Heb je het aansluitschema erbij gekregen?Zo niet dan is het misschien handig dat je ff op de site van EMG kijkt bij "wiring diagrams" en alles naloopt hoe het precies aangesloten moet worden? Een klein foutje is zo gemaakt met die wirwar van draadjes :wink:

RS-Rik
28 oktober 2005, 01:02
Heb je wel de juiste pots gebruikt? Geen 500 k

SBloke
28 oktober 2005, 13:22
Kan aan mij liggen maar het ziet er behoorlijk slecht gesoldeerd uit (beetje een kliederboel)

nergens sluiting of gewoon slecht contact?

E-J
28 oktober 2005, 17:41
IK HEB GELUID!!!

Alleen klinkt het nog niet echt geweldig, want om een of andere reden kraken de volume en SPC potmeters als een gek, en lijkt de tone potmeter het niet te doen, net zoals de switch!

AART
28 oktober 2005, 17:46
mijn probleem was uiteindelijk die dikke witte draad, dat zijn kern-mantel draden, oftewel 2 in 1. Volgens mij heb jij dat ook fout gedaan zo te zien.

zie hierboven....

E-J
28 oktober 2005, 22:34
IK HEB GELUID!!!

Alleen klinkt het nog niet echt geweldig, want om een of andere reden kraken de volume en SPC potmeters als een gek, en lijkt de tone potmeter het niet te doen, net zoals de switch!

zie hierboven :razz: *ahum*

sjaakies
28 oktober 2005, 23:04
bij emg elektronica moet 25 kohm hebben anders krijg je rare brommen en gekraak succes ermee