PDA

View Full Version : Op zoek naar heftig brugelement voor een strat.



FenderBender
26 oktober 2005, 13:10
Ik heb niet zo lang geleden mijn big apple strat gemod (birdseye maple hals erop, andere slagplaat en electronica; uitgebreide info op http://fenderberg.blogspot.com)

Ik ben erg tevreden over de speelbaarheid en de klank, maar aangezien ik met mn band ook metalstukken speel, kom ik af en toe wat te kort. Er zit nu een Seymour Duncan in (standaard bijgelevert, weet niet welke het is)

Een strat is niet bedoelt als brute hakgitaar, maar zijn er brughumbuckerelementen die mn strat een lekkere strak lage metal 'gunk' kunnen geven? Het liefst moet er ook nog een redelijk tot goed singlecoil geluid inzitten.

Ik bedank jullie nu alvast 8-)

jorrit
26 oktober 2005, 17:00
een jeffbeck, lil '59 of hotrails als je bij seymour duncan wilt blijven. dit zijn humbuckers in single coil formaat en zijn ook te splitten als single.
ik denk dat je beste keuze een lil '59 is omdat dat naar mijn smaak het mooiste single geluid heeft.

dimarzio heeft er ook een aantal, weet ik zo niet bij naam.

FenderBender
26 oktober 2005, 17:11
De Big Apple heeft er al standaard 2 humbuckers inzitten. :)
het element hoeft dus geen singlecoilformaat te hebben....

Josdevos
27 oktober 2005, 15:33
Dimarzio Tonezone

FenderBender
27 oktober 2005, 19:36
ToneZone ziet er op de site leuk genoeg uit. ook leverbaar in top chrome, doet t goed bij mn spiegelende slagplaat :-)

Staat bij de XN2 trouwens ook dattie een redelijk goed single coil sound heeft. Iemand ervaring met de XN2 en/of de ToneZone?

jorrit
27 oktober 2005, 20:28
ow hehe, sorry te snel gelezen

x2n zou ik er niet in gooien, die staat teveel uit verhouding met je andere hum. tonezone lijkt me een goede keuze. x2n heeft niet echt een lekkere single sound vind ik.

het element is een seymour duncan pearly gates.

DTmaster
28 oktober 2005, 14:31
juist ik heb ook een JB-4 Jeff beck en dingen zijn geweldig ...

DTmaster
28 oktober 2005, 14:32
juist ik heb ook een JB-4 Jeff beck en dingen zijn geweldig ...als je wil horen hoe het klinkt check dan maar ff mp3'tjes in de rubriek `sounds`


Adios

SBloke
28 oktober 2005, 20:08
Lundgren elementje???
Hierzo (http://www.lundgren.se/index.asp?folid=22&micid=32)

Duur maar leuk.

Hermans
29 oktober 2005, 00:11
Ik weet niet precies wat voor metal je wil spelen.

Wordt het iets van neoclassical of stratovariusachtige muziek, dan zou ik er meteen een HS3 DiMarzio in zetten. Dit is mijns inziens de enige die zorgt dat ie als een strat blijft klinken. In mijn strat zitten er 3, ik heb er een supergitaar aan.

Succes !

Damage Inc.
29 oktober 2005, 00:29
Hotraaaaailz :evil: .
Iron Maiden style!

- Damage Inc.

FenderBender
29 oktober 2005, 14:35
@Hermans De HS3 is een singlecoil, ik heb een humbucker nodig :roll: :D

Stijl die ik speel met mn band wordt omschreven als atmosferische progrock/metal of neo prog/Sympho. (hokjes...... heerlijk)
zeg dat t een kruising is tussen Pink Floyd - The Gathering - Porcupine Tree - Tool - Anathema

[advertentie modus] Album 'Unspoken Words' Out now, check the website www.theauroraproject.com [/advertentie modus]

Het geluid wat ik zoek: Ik moet een brede (metal)gitaarmuur op kunnen zetten a la Oude Gathering / Arena / Opeth. Er moet ook een lage strakke hak inzitten, maar het singlecoil geluid moet goed genoeg zijn om er ook Gilmour Floydiaanse solo's uit te persen.

De Jeff Beck, lijkt me qua omschrijving meer een vintage Rocker dan iets voor metal, maar ik ga de sounds zeker ff checken.
SuckerBucker klinkt interessant
HotRails kan ik geen informatie over vinden. Weet iemand een website?

d'oh
29 oktober 2005, 19:16
HS3 is wel een humbucking singlecoil :razz:

hij ziet er alleen uit als een gewone singlecoil

ik dacht dat yngwy malmsteen ze ook gebruikt

stringer
29 oktober 2005, 20:00
Probeer eens een DiMarzio Duall Sound
Als HB scheurt ie het behang van de muur en als SC klinkt ie met zo'n mooi randje eraan.

moretel
29 oktober 2005, 21:34
JB zijn erg functioneel, ik heb een singlecoil formaat uitvoering, maar een humbucker uitvoering is er ook, zeker als je ook aan Floyd solo's denkt.
Erg veelzijdige elementen.
En voor het heftige scheurwerk wordt toch een pedaaltje o.i.d. gebruikt.

vulvasonic
30 oktober 2005, 01:13
een jeffbeck, lil '59 of hotrails als je bij seymour duncan wilt blijven. dit zijn humbuckers in single coil formaat en zijn ook te splitten als single.

ik denk dat je beste keuze een lil '59 is omdat dat naar mijn smaak het mooiste single geluid heeft.


Ik vind ze fantastisch klinken. Zeker de little '59. Ik zou zelfs durven beweren dat ze icm de juiste versterker en de juiste instellingen (uiteraard) 1 van de betere PU's zijn.
Het single geluid is inderdaad ook goed. Het cleane geluid van de Little '59 in de brugpositie vind ik echter vrij kut. Nou vind ik praktisch ieder element (zowel humbucker als single coil) kut klinken in de brugpositie als het clean moet.
Maar met een beetje oversturing; TOP!

FenderBender
28 februari 2006, 16:50
Ik heb uiteindelijk voor zowel mn jazzmaster als mn gepimpte fender een ToneZone besteld. Moet alleen nog tot fokkin' april wachten omdat ik een apart kleurtje wou......
Ik laat in mn strat trouwens ook meteen een piezo(brug) bouwen.

Zodra het er allemaal opzit laat ik wat horen. 8-)

FenderBender
9 oktober 2006, 10:11
Na 7 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! heb ik dus eindelijk de elementen.
Fokkin lang op moeten wachten (fout bij de verzending, en ze versturen die dingen maar per 3 maanden) maar ze zitten er in, en ze klinken fantastisch.