PDA

View Full Version : Ik zoek een SD custom custom



Mitchel_12000
21 september 2002, 20:35
Hey mensen, ik zoek voor mijn nieuwe zelfbouwproject een SD custom custom. Heb je er een tweedehands voor een leuk prijsje?

Thanx,
Michiel

sebass
22 september 2002, 02:20
Is dat niet wat gewaagd een tweede hands element. Als de magneet los zit of er zit een breukje in de winding om de magneet ben je zwaar de zak. Anders moet je even wat van die sites afgaan daar staan meestal wel wat van die zaakjes. Mijn tip koop ze gewoon bij een speciaalzaak. Je hebt er altijd plezier van. Als je de ene gitaar zat bent stop je ze in een andere gitaar. Dus investering in de toekomst.

michielv
23 september 2002, 11:00
Een element kun je doormeten met een multimeter. Dan weet je of de windingen ed nog goed zijn. Met 2ehands elementen loop je altijd een risico, aan de andere kant, ik heb inmiddels een hoop 2e hands van vage herkomst gekocht en met veel plezier gebruikt. Slechts 1 keer een element gehad waarvoor je een specifieke houtsoort in de body moest hebben (element klonk zelf nogal zwaar, maar met een essen body was de klank weer erg goed. Daar heeft een Fendertje nog een hoop aan gehad :wink:

Vaak kun je aan de staat van een element wel zien of er een redelijke kans is dat het ding kapot is.