PDA

View Full Version : Pete Townshend Signature



Orpheo
26 oktober 2005, 00:36
Zo, ik pik deze weer ff mee: er is een nieuwe pete townshend signature les paul uit! naast de number 1 (rood) is er nu de number 3; goud dus.

deze: http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/townshendgold/PeteTownshendGoldtop.html. vast weer voor veel te hoge prijzen, maar ach. dat zijn we wel gewend van gibson.

er schijnt nog een nummer 3 uit te moeten komen voor het eind van het jaar....maar tja; WELKE? :D:D

Ganjaman
26 oktober 2005, 00:52
linly linky no worky...

Orpheo
26 oktober 2005, 07:57
raar; kheb m gewoon direct gekopieerd uit de adresbalk zoals ik t altijd doe vanuit die gibsoncustom site...

nou ja; voor de geinteresseerde; www.gibsoncustom.com dan bovenaan klikken bij solidbody signatures, en dan bij de bovenste. ik vind deze wel mooi eigenlijk; niet dat hele strakke goud als normaal, iets oranjiger....kan ook aan de foto liggen :razz:

BassAgent
26 oktober 2005, 09:14
Komt omdat je nog een punt achter de link hebt gezet Orpheo:
http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/townshendgold/PeteTownshendGoldtop.html
Die is het.
Ik houd sowieso niet van de Pete-sig, maar hij klinkt wel verdomde goed!

DREAMMACHINE
26 oktober 2005, 09:39
klinkt goed??....:o wat een waardeloze soundsample zeg!....pfff....maargoed, de gitaar zou vast wel prima in orde zijn!....

Orpheo
26 oktober 2005, 12:16
Komt omdat je nog een punt achter de link hebt gezet Orpheo:
http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/townshendgold/PeteTownshendGoldtop.html
Die is het.
Ik houd sowieso niet van de Pete-sig, maar hij klinkt wel verdomde goed!

:oops: dank u....

Daniël_san
26 oktober 2005, 12:27
U-G-L-Y !!!!!! Wat lelijk ding zeg! Maar hij klinkt wel wat beter dan ie er uit ziet volgens mij.

Punt
26 oktober 2005, 23:48
Ik heb Townsend daarmee nog zien spelen vroeger in Ahoy.
Hij had een hele serie genummerde gitaren bij een optreden van The Who. Beetje patserachtig vond ik het toen. Was trouwens wel een wereldoptreden.

Bobbel
27 oktober 2005, 09:16
Godverdomme... nog zo geile bak van hem erbij... ik wou dat ik nou ff een miljoen zou winnen... kocht ik ze beide... dit zijn de enige mooie Les Pauls die ik ken...

glacius
28 oktober 2005, 12:20
ik vind ze geen flikker aan .. lelijk eigenlijk

ieme
28 oktober 2005, 12:28
http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/townshendgold/PeteTownshendGoldtop.html

ieme
28 oktober 2005, 12:29
http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/townshendgold/PeteTownshendGoldtop.html

SBloke
28 oktober 2005, 13:23
dan vind ik die andere mooier (die eerste signature)

Braindead
28 oktober 2005, 13:37
Pff als ik kijk naar al die signature les Pauls dan zijn het vooral ........gewoon les Pauls. haha

Neem nou die Slash signature, das toch geen signature kom op zeg.
En de Jimmy page is al helemaal niks signatures aan als je het mij vraagt.

Die van Pete gaat wel, al is die "truc met de 3 pickups al wel erg oubollig. Zie de Ace Frehley sign, of beter nog, de oude Les PAuls customs

De enige die wel geinig is is dan die Bulls eye van Zack Wylde. Al blijft het gewoon een Les Paul. Weinig bijzonders hoor....

De signature artiest in kwestie is gewoon een mietje. Want een Les PAul verkoopt altijd wel.....

Een tijdje terug is hier een link gepost naar de Japanse signature modellen van ESP. Die zijn pas leip. En smaken verschillen, maar ze proberen tenminste iets.....

Orpheo
28 oktober 2005, 15:15
Pff als ik kijk naar al die signature les Pauls dan zijn het vooral ........gewoon les Pauls. haha

Neem nou die Slash signature, das toch geen signature kom op zeg.
En de Jimmy page is al helemaal niks signatures aan als je het mij vraagt.

Die van Pete gaat wel, al is die "truc met de 3 pickups al wel erg oubollig. Zie de Ace Frehley sign, of beter nog, de oude Les PAuls customs

De enige die wel geinig is is dan die Bulls eye van Zack Wylde. Al blijft het gewoon een Les Paul. Weinig bijzonders hoor....

De signature artiest in kwestie is gewoon een mietje. Want een Les PAul verkoopt altijd wel.....

Een tijdje terug is hier een link gepost naar de Japanse signature modellen van ESP. Die zijn pas leip. En smaken verschillen, maar ze proberen tenminste iets.....

de slash is wel signature, omdat ie iets typisch slash heeft: weinig poespas, geen gelul, en piezo.

de page is t ook, omdat t een replica is van zijn number 1.

Ik geef toe, slash's ouwe sig (met de slang) is wel supervet. imo is de Perry-signature een echte signature. achter die pups zit een verhaal, en achter de kleur/lak ook. ik denk dat echte perry/aerosmith-fans dat hier onderhand al wel kennen, die verhalen :D

overigens, ik vind al die meuk van pete townshend focking lelijk. deluxes zijn imo lelijke les pauls, en die derde pup (die hij dus nooit gebruikte, gaf ie toe in een interview) is imo helemaal lelijk.

Braindead
28 oktober 2005, 15:54
De Joe Perry vind ik ook de mooiste denk ik. Maar dat neemt niet weg dat ik het een beetje overdreven vind om zoveel Les Pauls signatures te hebben.

Ik zou zeggen, als je een beetje creativiteit hebt kun je toch wel zelf met een model op de proppen komen...

Waar is de u2 van Gibson gebleven bijv. Maak dan van zoiets een signature..... :P

vulvasonic
28 oktober 2005, 17:40
Het is maar wat je onder 'signature' verstaat. Bij Fender betekent het niets meer of minder dan dat een beroemde (of belangrijke, invloedrijke....) artiest een gitaar laat maken volgens ZIJN of HAAR specificaties. Als de artiest wil dat het een exacte kopie wordt van een bestaand instrument (het instrument waarmee hij/zij wordt geassocieerd), dan is DAT wat het wordt. Als de artiest bepaald dat het een instrument moet worden met het uiterlijk van een banaan, dan krijgt zijn/haar signaturemodel het uiterlijk van een banaan.

De visie van Gibson op het begrip 'signaturemodel' ken ik niet. Maar het zal waarschijnlijk niet veel afwijken van dat van Fender (en al die andere fabrikanten).


Zelf ben ik nooit zo happig op die dingen omdat je meteen vergeleken wordt met de persoon die zijn handtekening op het instrument heeft gezet. Ik wil niet graag vergeleken worden met Jeff Beck. Ik zou me enorm voor lul gezet voelen (en da's niet omdat ik een hekel heb aan JB, laat dat duidelijk zijn...). :)

Orpheo
29 oktober 2005, 02:18
Het is maar wat je onder 'signature' verstaat. Bij Fender betekent het niets meer of minder dan dat een beroemde (of belangrijke, invloedrijke....) artiest een gitaar laat maken volgens ZIJN of HAAR specificaties. Als de artiest wil dat het een exacte kopie wordt van een bestaand instrument (het instrument waarmee hij/zij wordt geassocieerd), dan is DAT wat het wordt. Als de artiest bepaald dat het een instrument moet worden met het uiterlijk van een banaan, dan krijgt zijn/haar signaturemodel het uiterlijk van een banaan.

De visie van Gibson op het begrip 'signaturemodel' ken ik niet. Maar het zal waarschijnlijk niet veel afwijken van dat van Fender (en al die andere fabrikanten).


Zelf ben ik nooit zo happig op die dingen omdat je meteen vergeleken wordt met de persoon die zijn handtekening op het instrument heeft gezet. Ik wil niet graag vergeleken worden met Jeff Beck. Ik zou me enorm voor lul gezet voelen (en da's niet omdat ik een hekel heb aan JB, laat dat duidelijk zijn...). :)


vooral met dat dikke ben ik t roerend eens. ik vind de page, slash en perry sigs de mooiste les pauls, en toch zal ik ze niet kopen (de page HEEL misschien, en zelfs die waarschijnlijk niet, en niet vanwege de prijs!!) omdat ik mijn eigen stijl wil hebben, eigen sound, eigen feel van gitaren. niet een opgelegd gevoel. zo ervaring ik dat een beetje.

ik ken niemand die een les paul heeft zoals ik. een wine/cherryred les paul custom uit '76. deze gitaar is bijzonder, in ieder opzicht, en van mij. ernaar kijken geeft me al een fuzzy gevoel; andere gitaren die ik heb/had hebben dat effect niet, en de pagesig klinkt fantastisch, maar tis niet een gitaar waar ik zelf een echte binding mee heb, tis niet MIJN gitaar, tis die van page!. neemt niet weg dat er ooit wel een cherryburst in huis komt, maar dan wel weer gemod zodat t weer een echte Orpheo-gitaar is.

daarom vind ik signatures zinloos, tot op zekere hoogte. het geeft je wel weer inzichten in "oh! ZO kan ik dus OOK een gitaar hebben/(laten) maken!"

bv. het idee van piezo op een LP heb ik van slash, t idee van overdadige inlays van the darkness, t idee van pure eenvoud van Perry. ga zo maar door.

Braindead
29 oktober 2005, 18:26
Het is maar wat je onder 'signature' verstaat. Bij Fender betekent het niets meer of minder dan dat een beroemde (of belangrijke, invloedrijke....) artiest een gitaar laat maken volgens ZIJN of HAAR specificaties. Als de artiest wil dat het een exacte kopie wordt van een bestaand instrument (het instrument waarmee hij/zij wordt geassocieerd), dan is DAT wat het wordt. Als de artiest bepaald dat het een instrument moet worden met het uiterlijk van een banaan, dan krijgt zijn/haar signaturemodel het uiterlijk van een banaan.

De visie van Gibson op het begrip 'signaturemodel' ken ik niet. Maar het zal waarschijnlijk niet veel afwijken van dat van Fender (en al die andere fabrikanten).


Zelf ben ik nooit zo happig op die dingen omdat je meteen vergeleken wordt met de persoon die zijn handtekening op het instrument heeft gezet. Ik wil niet graag vergeleken worden met Jeff Beck. Ik zou me enorm voor lul gezet voelen (en da's niet omdat ik een hekel heb aan JB, laat dat duidelijk zijn...). :)

Dat je dan vergeleken wordt met de persoon die je sign heeft is misschien soms wel zo. Ik denk wel dat je pas echt een wanne be wordt als je ook gaat spelen als de persoon in kwestie.
Stel bijvoorbeeld je speelt een soort Yngwie Malmsteen styl, met een Malmsteen signature. Dan vind ik dat inderdaad behoorlijk kansloos.
Maar als je Gewoon een eigen styl heb, en je speelt een signature omdat je dat een fijne gitaar vind, dan is dat wat anders.

Wat ik een signature vind is bijvoorbeeld de Ibanez gitaren (ook niet allemaal)

Bijvoorbeeld een Paul Gilbert signature (PGM) of een JEM 7 (vai)
of een RBM (reb Beach ) of de Paul Stanley (er zijn veel voorbeelden)
Eddie van Halen en zijn EVH van Musicman of de Peavey Wolfgang
Dan ben je goed bezig.
Een Les Paul daarintegen pakken en een paar andere pickups erin draaien en er je handtekening op zetten.... :???:
:-?

JvD.
29 oktober 2005, 18:32
die elementen [buitenste 2] zijn kleiner dan humbuckers, wat zijn het?

en waarom moet die idioot er nou weer een 3 op zetten, maja ik klaagte daar ook al over bij de nummer 1

Orpheo
29 oktober 2005, 18:37
Bijvoorbeeld een Paul Gilbert signature (PGM) of een JEM 7 (vai)
of een RBM (reb Beach ) of de Paul Stanley (er zijn veel voorbeelden)
Eddie van Halen en zijn EVH van Musicman of de Peavey Wolfgang
Dan ben je goed bezig.
Een Les Paul daarintegen pakken en een paar andere pickups erin draaien en er je handtekening op zetten.... :???:
:-?

pff, lekker origineel, de PGM en JEM's (ja de 7string jem wel...wellicht). die zijn gewoon afgeleiden van de RG's.

de axis/wolfgang is niet door EvH ontworpen, die was er al, en hij is daarmee gaan pielen. die van paul stanley zijn wel echte sigs, maar wel heremejezus lelijk.

en dat stukje van les paul pakken, is dat niet tezelfde met die PGM en Jem's?? gewoon pakken, beetje aan modden, andere pups, andere inleg, klaar. btw: de perrysig is wel uniek vanwege de DYE stained maple top, en de reversed polarity nekhumbucker.

de slashsig is uniek vanwege de piezo.

de pagesig is uniek vanwege die nek en de uit fase.

de zakk's zijn uniek vanwege de paintjob, en vooral die (raw) maple nek.

de ouwe perry is btw heel bijzonder, vanwege de paint (WEER) en de midboost.

er is nog wel een andere ECHTE sig, die compleet door die persoon is ontworpen (bij gibson), kweet ff de naam niet meer...

edit: johnny A.

http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/johnnya/JohnnyA.html

@ JvD: dat zijn minihumbuckers. humbuckers in p90 formaat.

hij had die cijfers erop staan opdat de roadies makkelijk de gitaren konden identificeren.

vinni
29 oktober 2005, 18:50
Gewoon weer een commerciele truuk van de suits van Gibson.
In mijn optiek heeft dat merk niets meer te maken met liefde voor de gitaar.
Het is gewoon big business.

Ben benieuwd wat deze signature weer moet gaan kosten.

Om van te braken.....

Vinni

Braindead
29 oktober 2005, 18:56
pff, lekker origineel, de PGM en JEM's (ja de 7string jem wel...wellicht). die zijn gewoon afgeleiden van de RG's.

hmm inderdaad zijn ze afgeleid van de rg, maar de f sleutelgaten op de body en de kleurcombinaties niet, En de monkeygrip al helemaal niet. Daarbij is de tree of life ook niet afkomstig van de rg bij mijn weten. (al ben ik niet zo'n ibanez kenner)

Dat van EVH wist ik inderrdaad niet. ik dacht dat ie de Wolfgang en Axis zelf had ontworpen. mijn fout!

de axis/wolfgang is niet door EvH ontworpen, die was er al, en hij is daarmee gaan pielen. die van paul stanley zijn wel echte sigs, maar wel heremejezus lelijk.

Gelukkig toch nog een goed voorbeeld :D

en dat stukje van les paul pakken, is dat niet tezelfde met die PGM en Jem's?? gewoon pakken, beetje aan modden, andere pups, andere inleg, klaar. btw: de perrysig is wel uniek vanwege de DYE stained maple top, en de reversed polarity nekhumbucker.

de slashsig is uniek vanwege de piezo.

de pagesig is uniek vanwege die nek en de uit fase.

de zakk's zijn uniek vanwege de paintjob, en vooral die (raw) maple nek.

de ouwe perry is btw heel bijzonder, vanwege de paint (WEER) en de midboost.

er is nog wel een andere ECHTE sig, die compleet door die persoon is ontworpen (bij gibson), kweet ff de naam niet meer...

edit: johnny A.

http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/johnnya/JohnnyA.html

@ JvD: dat zijn minihumbuckers. humbuckers in p90 formaat.

hij had die cijfers erop staan opdat de roadies makkelijk de gitaren konden identificeren.

Braindead
29 oktober 2005, 18:57
pff, lekker origineel, de PGM en JEM's (ja de 7string jem wel...wellicht). die zijn gewoon afgeleiden van de RG's.



hmm inderdaad zijn ze afgeleid van de rg, maar de f sleutelgaten op de body en de kleurcombinaties niet, En de monkeygrip al helemaal niet. Daarbij is de tree of life ook niet afkomstig van de rg bij mijn weten. (al ben ik niet zo'n ibanez kenner)

Dat van EVH wist ik inderrdaad niet. ik dacht dat ie de Wolfgang en Axis zelf had ontworpen. mijn fout!

[/quote]
de axis/wolfgang is niet door EvH ontworpen, die was er al, en hij is daarmee gaan pielen. die van paul stanley zijn wel echte sigs, maar wel heremejezus lelijk.
[/quote]
Gelukkig toch nog een goed voorbeeld :D

.[/quote]
en dat stukje van les paul pakken, is dat niet tezelfde met die PGM en Jem's?? gewoon pakken, beetje aan modden, andere pups, andere inleg, klaar. btw: de perrysig is wel uniek vanwege de DYE stained maple top, en de reversed polarity nekhumbucker.

de slashsig is uniek vanwege de piezo.

de pagesig is uniek vanwege die nek en de uit fase.

de zakk's zijn uniek vanwege de paintjob, en vooral die (raw) maple nek.

Tja en die raw maple neck hebben ze bij musicman ook al jaren ik dacht trouwens dat de Valley arts dat ook hadden, maar dat weet ik niet zeker


de ouwe perry is btw heel bijzonder, vanwege de paint (WEER) en de midboost.

er is nog wel een andere ECHTE sig, die compleet door die persoon is ontworpen (bij gibson), kweet ff de naam niet meer...

edit: johnny A.

http://www.gibsoncustom.com/flash/products/signature/johnnya/JohnnyA.html

@ JvD: dat zijn minihumbuckers. humbuckers in p90 formaat.

hij had die cijfers erop staan opdat de roadies makkelijk de gitaren konden identificeren...[/quote]

Punt
30 oktober 2005, 02:56
Ik wil helemaal geen orginele gitaren.
Geef mij maar een echte goeie ouwe LP, Strat of Tele.
't is al lastig genoeg om die te vinden.
Al die cosmetics en nieuwlichterij leidt alleen maar van het doel af:

TOON en SPELEN! :)

Bobbel
30 oktober 2005, 22:13
die elementen [buitenste 2] zijn kleiner dan humbuckers, wat zijn het?

en waarom moet die idioot er nou weer een 3 op zetten, maja ik klaagte daar ook al over bij de nummer 1

Die twee humbuckers zijn minihumbuckers en dan nog iets.............. die idioot? hij heeft wel overdrive/distortion uitgevonden en is 1 van de beste ooit... maargoed je hebt wel gelijk dat het idioot is... lol :wink: