PDA

View Full Version : een voor mij geschikte amp.



renier
25 oktober 2005, 22:56
Hallo Mensen,

na jaren gepruts met SS versterkers, wordt het nu eindelijk eens tijd voor een buizenbak.

nu heb ik op een aantal zaken gespeeld, maar nog niet de toon gevonden die ik hebben moet. wellicht kunnen jullie me helpen..

facts:
- ik speel momenteel vooral op een LP met SD JB en SD Jazz en een Squier 51 voor erbij. wellicht op termijn nog een tele.
- de stijl is stevige pop rock. denk aan soulwax, QOTSA, Audioslave.

-het geluid dat ik in mijn hoofd heb is o.a. een lekkere droge rock tone. zwaar, maar zeker niet modderig en steeds lekker transparant. ook een mooie warme cleane toon staat op mijn lijstje. het hoeft niet fender-clean te zijn, maar wel een mooie gedefinieerde toon die warm en dynamisch is zonder wollig te worden.


mijn ervaringen tot nu toe:
- Fender Blues Deluxe: hele mooie warme en dynamische clean, maar het overstuurde kanaal is veel te dun en schel. ook met pedaaltjes bleef die harde schelheid erin zitten. daarnaast was hij erg moeilijk af te regelen qua volume; dat ding gaat echt hard!!

- Marshall JCM 900: clean wat dof, en qua oversturing wel lekker heftig, maar voor mij iets te "nat".. teveel lead toon en te weinig lekkere droge rocktoon. dit geld eigenlijk voor alle marshalls die ik geprobeerd heb: TSL 401, 601, JCM 800 (hoewel die clean wel weer goed klonk) en JTM 60.

mijn budget ligt rond de 750 euro (tweedehands) iemand een idee waar ik eens naar op zoek moet gaan?

Daniël_san
25 oktober 2005, 23:03
wat je kan (eigenlijk moet :D ) testen zijn:
Rivera (de kleine combo's dan)
Mesa Boogie (22+ schijnen goed te zijn.....)
Engl
Koch
Brunetti (de maranello, die heeft lekkere clean en od)

Voor de meeste kan je in een winkel testen, maar als ik jouw was zou ik marktplaats e.d. in de gaten houden......

renier
25 oktober 2005, 23:08
wat je kan (eigenlijk moet :D ) testen zijn:
Rivera (de kleine combo's dan)
Mesa Boogie (22+ schijnen goed te zijn.....)
Engl
Koch
Brunetti (de maranello, die heeft lekkere clean en od)

Voor de meeste kan je in een winkel testen, maar als ik jouw was zou ik marktplaats e.d. in de gaten houden......

ja, dat zijn inderdaad wel grote namen..

een extra puntje dat ik vergeten ben.. wil eigenlijk het liefste wel een 2 x 12 combo. waarom?.. tja, het ziet er toch iets massiever uit op het podium. ik weet het, het is treurig, maar ja, het oog wil ook wat..

ijff
25 oktober 2005, 23:13
Peavey Classic 50 212 met evt. de nodige pedaaltjes?

Mitch
25 oktober 2005, 23:21
Overweeg ook zeker een 1x12 combo met een 1x12 of 2x12 cabinet.
Heb je een optreden op een klein rotpodium sleep je alleen je combo mee, heb je en beetje normaal de ruimte neem je de cab mee.
Ik zweer erbij, maar ben dan ook niet bezorgd of mijn amp er niet stoer uit ziet omdat ik dat zelf wel ben :D

Maar inderdaad, de genoemde merken zijn wel degene om te testen.
Je hebt tot nu toe twee van de grootste cliché's op betaalbaar buizengebied getest, test eerst goed verder vóór je wat koopt.
Ben zelf Rivera-fan, maar voor wat je zoekt is een Twintone of de Maranello een goede optie.

moretel
25 oktober 2005, 23:49
Probeer ook eens Laney, die zijn tweedehands goed te betalen, en hebben een lekker rock geluid.

BartL
26 oktober 2005, 00:18
Ik vind mijn Mesa .22+ ook vrij massief uitzien hoor 8-)

Maargoed, zeker een aanrader voor jou iig. Ik woon in de buurt, dus ALS je hem eens wil komen testen...

bartloog@gmail.com

jorrit
26 oktober 2005, 10:42
ook al heb je een 1x12 mesa, mesa is altijd stoer :D

renier
26 oktober 2005, 10:55
Peavey Classic 50 212 met evt. de nodige pedaaltjes?

is een optie. ik hoor goeie dingen over peavey's volledig buizenspul. maar dat moet tweedehands wel voor een 550 euro te koop zijn lijkt me?



Overweeg ook zeker een 1x12 combo met een 1x12 of 2x12 cabinet.
Heb je een optreden op een klein rotpodium sleep je alleen je combo mee, heb je en beetje normaal de ruimte neem je de cab mee.
Ik zweer erbij, maar ben dan ook niet bezorgd of mijn amp er niet stoer uit ziet omdat ik dat zelf wel ben icon_biggrin.gif


ja, das ook wel boeiend. er stond een tijdje geleden een JTM 30 met extra 1 x 12 cab op marktplaats. mischien had ik toen moeten happen..



Ik vind mijn Mesa .22+ ook vrij massief uitzien hoor icon_cool2.gif

Maargoed, zeker een aanrader voor jou iig. Ik woon in de buurt, dus ALS je hem eens wil komen testen...

cheers mate! ik ga volgende week naar keulen, daar zal er ook wel een staan, maar zoniet, dan hou ik je zeker aan je aanbod!