PDA

View Full Version : Mesa/Bias



Nocki
25 oktober 2005, 21:19
Hoi,

Vanavond mn amp (mesa/boogie mark IV) terug gehad. eindelijk!

Nieuwe JJbuizen erin en bias pots erin. alsof ik een nieuwe amp heb. natuurlijk nog steeds dezelfde amp en hetzelfde karakter maar meer dynamiek. veel meer artivulatie. als ik met high gain 2 of 3 noten speel hoor je er ook 3 in plaats van een grote brij door de oversturing.

hij ademt ook echt en klinkt super. morgen eens in mn rack terug bouwen en eens kijken hoe die klinkt met alles erop en eraan.

totale kosten: 125 euro voor 4 6l6buizen en biaspots erin en afstellen....

geweldig!!! echt zn geld waard!

Nocki

AART
25 oktober 2005, 21:31
waar heb je het laten doen, ik zoek nog een reparatuer?(word denk ik van weelden maarja, tips nooit weg).

Nocki
25 oktober 2005, 21:34
ik heb het hier lokaal laten doen. voor jou vast tever weg. bij andere studio 66.
echt de bmoeite waard!

AART
25 oktober 2005, 21:38
k.

de lokale ampreparatuer hier is way te duur, daar kan je twee keer voor naar van weelden denk ik.

chennie
26 oktober 2005, 14:20
ik vraag me af in hoeverre je nieuwe tone beinvloedt wordt door het feit dat er nieuwe buizen in zit (en dus waarschijnlijk de laatste paar weken op oude buizen heb gespeeld, waar je gehoor dus een beetjenaar is gevormd) en het feit dat je nu bias pot meters erin hebt zitten. Het beste is natuurlijk om ze naast elkaar te zetten voor een echte a/b vergelijking.

Nocki
26 oktober 2005, 15:06
Ik snap je gedachten hierover en je terughoudendheid betreffende kwaliteid en kleur van het geluid.

Er is diep na gedacht over het wel of niet laten verbouwen van de amp. ik heb aan aantal buizen kunnen lenen hier om de buizen te testen. de lage tonen kwamen terug in de amp en hij ging beter klinken daarmee. maar nu ademt de amp meer en is interactiever. de redenen waarvoor veel mensen kiezen voor een buizenamp komen nu meer naar voren. articulatie, ademen, headroom, dynamiek en Tone zijn begrippen die moeilijk zijn uit teleggen. toch zie ik een forse vooruit gang in die begrippen ten opzichte van de diverse buizen di eik heb gehoord.

er is absoluut een verschil te horen. maar ik begrijp dat heel veel mensen kritisch willen zijn wat betreft tone. maar ik moet zeggen dat het te koud af stellen van een buis gaan tonale voordelen heeft ten opzichte van de levensduur (let op ik zeg hier dat goed afstellen goed is en te veel of te weinig niet goed zijn) hiermee speel ik dus op een mesa amp en ben het dus niet eens met mesa zelf wat betreft het afstellen van de amp. natuurlijk levert mesa zelf buizen die wel goed passen bij deze amp maar die heb ik nu dus niet.

hier kunnen we lang over praten en kort maar feit blijft dat de amp in mijn bezit is en ik het beste een oordeel kan vellen over het geluid.

:D

Nocki