PDA

View Full Version : Beginner zoekt Spaanse gitaar!



Ronnie
21 september 2002, 18:55
Heren en dames!

Ik wil me ook graag begeven in de wereld die gitaar speelt en geinspireert door de nummers van Acda en de Munnik wil ik graag gitaar spelen. Ik heb op dit forum gelezen dat de beginnergitaar de Spaanse gitaar is.

Maar ik heb enkele vragen zodat ik zo snel mogelijk kan starten: Wie weet waar ik een Spaanse gitaar kan kopen tegen een leuke prijs zodat ik kan bekijken of de hobby mij ook echt bevalt. En is het waar dat je op internet goeie lessites kunt vinden, waar een beginner al de beginzaken onder de knie kan krijgen, en weet iemand misschien zulke sites?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties, en als ik een gitaar in bezit heb dan zullen jullie mij hier vaker zien!

Groeten,

Ronnie

Dionyios
22 september 2002, 14:13
Stap gewoon eens de lokale gitaarwinkel binnen en vraag of ze nog een leuk beginnersgitaartje hebben staan. 2e hands is soms ook leuk...

Succes

Leen Kap
22 september 2002, 19:00
Nix mis met een spaanse gitaar maar die is eigenlijk alleen geschikt voor klassiek spel of tokkelwerk. Als je Acda&De Munnik enz. wilt spelen zou ik toch een staalsnarige gitaar nemen. Als je slagspel gaat doen op een spaanse gitaar krijg je het bekende Urbanus-effect.
Mijn rijtje: Seagull, Norman, Art&Lutherie, Simon&Patrick, Furch, Taylor Big Baby. Trek ten minste €350.
Kijk verder in het archief van dit forum. Er staan talloze berichten in over de aanschaf van een nieuwe gitaar.

Geengelul
16 oktober 2002, 00:51
zie nieuwe topic "geen gelul"

Leen Kap
16 oktober 2002, 08:03
Ja die hebben we gezien

Fluffy
16 oktober 2002, 19:07
wat een gelul dat topic eingelijk :smile:

Fluffy
16 oktober 2002, 19:09
die man kan toch zijn mening geven, daar is een forum toevallig voor, en als hij zo veel gitaren heeft, laat hem er blij met zijn, wat boeid mij/jou dat nou

guitarmusicman
16 oktober 2002, 19:35
JAH, het is de topic er niet voor, maar hij is vandaag voor het eerst gebruiker, 6 berichten en bij 4 ervan zeikt ie Leen Kap af...Hmm beetje triest..en hij gaat er maar over door, hij verwijst zelfs naar het onderwerp dat hij zelf gemaakt heeft..
naja mzzl en we zullen er vast nog vel van horen

Arbz
27 oktober 2002, 11:39
Wat grappig, ik ben ook gitaar gaan spelen door Acda en de Munnik :smile:

Bedacht me dat we nog een gitaar op zolder hadden staan - die heb ik naar beneden gesleept en een aantal weken non stop geprobeerd mee te spelen :wink:

Paar maanden later kocht ik mn eerste setje nieuwe snaren (oeh wat een verademing! die erop zaten waren minstens 10 jaar oud haha :razz:)

De week daarna begon ik met gitaarles. Speel nu nog steeds zoveel mogelijk klassiek eigenlijk, vooral omdat ik noten wil(de) leren lezen en het is een prima basis voor elke muzieksoort. Nadeel is dat plectrums en ik alleen niet ontzettende vrienden zijn :wink:

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 15:13
Ronnie, je moet bij een gitaarwinkel vragen naar een Western gitaar, niet naar een Spaanse

spaanse gitaren hebben nylon snaren en klinken nogal dof. de muziek van Acda en de Munnik (en eigenlijk alle akoestische pop/rock) wordt op een western gitaar gespeelt

als je nog niet weet of je gitaar spelen leuk gaat vinden zou ik eerst een gitaar van iemand lenen (als dat kan).
Kan dat niet dan zou ik voor weinig geld bijvoorbeeld een Yamaha gitaar kopen. kost 160 euro ofzo en dan heb je ook een hoes erbij. klinkt leuk die gitaar.

Ben je er al wel zeker van dat je gitaar spelen leuk gaat vinden dan kan je inderdaad beter het advies van Leen Kap opvolgen en bijvoorbeeld een Seagull kopen