PDA

View Full Version : Rockmaster



Magic Bean
25 oktober 2005, 18:21
Zondag ff met de trein naar Helmond geweest en daar dit mooie speeltje opgehaald voor 150 e's. Terug op m'n kamer ff aan m'n laptop gehangen om te luisteren, en DAMN, wat klinkt dat lekker zeg...
Alleen op het crunch-kanaal zit al genoeg gain om rythm te spelen, zelfs wat soleren. Ultra channel hoeft niet voorbij de 8 voor rauwe metalsounds :evil: . De body-pullfunctie is ook geniaal!

Dus voor iedere student die de scheur van een 5150 wil... :wink:

EpiCenturiesAWAy
25 oktober 2005, 20:01
Heb je toevallig wat meer details ? Merk enzo ? foto's ? Soundclips ?

AART
25 oktober 2005, 20:57
merk: Peavey

Soundclips: Lijkt erg op mijn oude 5150 II en daar heb je samples van... :wink:

EpiCenturiesAWAy
25 oktober 2005, 21:16
Ja :) nog is bedankt dervoor !
Klinkt ie zo :o

Tubefreak
25 oktober 2005, 21:58
Ik heb er ook een voor de fun gekocht om mijn soldeerbout in te laten vallen. Standaard klinken ze al lekker, maar na de mods klinkt het zelfs verdomd lekker. Zeker als je metal speelt.

Lekker strak en bizar veel gain. Veelzijdige EQ en veel waar voor je geld.

Kan het na de mods qua sound tippen aan de Quad of Climax S3....? Nee, dat nou ook weer niet. Maar echt vergelijken is lastig omdat ze alle drie totaal verschillen in opzet. Maar de Quad en Climax hebben een definitie die ik niet in de Rockmaster vind.

Wat heb ik oa aangepast:
* clean omgebouwd naar Fender
* lead buizen opzet meer richting oude marshall
* fxloops eruit
* master volume voor clean
* schakelbare clean EQ voor crunch en ultra (!)
* onnodige traces op PCB weggehaald

Maarten

newbreed
25 oktober 2005, 22:33
[quote="Tubefreak"]Ik heb er ook een voor de fun gekocht om mijn soldeerbout in te laten vallen. Standaard klinken ze al lekker, maar na de mods klinkt het zelfs verdomd lekker. Zeker als je metal speelt.

hmm ik heb na alle goeie verhalen hierover er een keer een " blind" via marktplaats gekocht en die klonk echt heel erg slecht. nieuwe buizen erin maar dat hielp niets?? veel te schel en weinig body???? meteen dezelfde dag weer weg gedaan en mijn Engl weer terug in mijn rack.
maar mischien lag dat aan mijn exemplaar??

amon
25 oktober 2005, 23:19
nooit van gehoord, meteen wat research gedaan, maar klinkt goed!

Magic Bean
26 oktober 2005, 11:22
Tubefreak:
* schakelbare clean EQ voor crunch en ultra (!)
Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Lijkt me opzich wel een hele verbetering.

Mijn exemplaar is overigens gevuld met Mesa buisjes ipv. de standaard buizen die peavey erin doet, dus dat zal wel bijdragen aan het geluid. Ik ben m'n geluidje nog aan het zoeken (érrug veelzijdig dit ding), dus soundclips komen eraan!

Ennuh... de Quad en Climax S3 zitten in een heel andere prijsklasse... :wink:

jorrit
26 oktober 2005, 11:53
ben benieuwd, heb zelf ook wel intresse in zo'n ding.

Tubefreak
26 oktober 2005, 15:48
Tubefreak:
* schakelbare clean EQ voor crunch en ultra (!)
Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Lijkt me opzich wel een hele verbetering.
Alle aanpassingen zelf gedaan. Als ik een keer tijd heb ik wil een pagina
maken op mijn site over hoe je de Rockmaster kunt aanpassen. FXloop eruit slopen is prio 1 als je het mij vraagt. Schakelbare clean EQ is echt erg leuk trouwens.


Mijn exemplaar is overigens gevuld met Mesa buisjes ipv. de standaard buizen die peavey erin doet, dus dat zal wel bijdragen aan het geluid. Ik ben m'n geluidje nog aan het zoeken (érrug veelzijdig dit ding), dus soundclips komen eraan!

Uhh... de buizen hangt een beetje af van welke mesa buizen die je hebt gebruikt. Mesa gebruikt nl al jaren chinese buizen, net als PEAVEY in die jaren! Buizen kun je beter niet op naam van een versterkermerk kopen, maar echt op naam van de fabriek. Dan weet je echt wat je hebt.


Ennuh... de Quad en Climax S3 zitten in een heel andere prijsklasse... :wink:
Zeker. Maar ik hoopte dat met wat goede mods het geluid in de buurt zou komen, maar helaas. Wil nog de condensatoren aanpassen, kijken wat voor verschil dat maakt.

Maarten

Magic Bean
26 oktober 2005, 16:51
buizen zaten er al in, dus maak ik me niet zo druk om. Kan ze altijd nog vervangen. Zou wel graag wat meer willen weten over die mods, dus laat me maar weten als je die pagina afhebt.