PDA

View Full Version : Zvex SHO



Dweezman
25 oktober 2005, 18:18
vanmorgen binnen gekregen, vanmiddag gebruikt in de studio. Wát een geweldig pedaal, eerlijk waar!

Mijn multitone klinkt gewoon nog... beter. M n clean zit gewoon meer in je face, de crunch is crispier en frisser, scherper zonder schel te worden. Met de lead kanaal heb je d'r weinig aan, verder.


Echt een verschil, blij dat ik'm heb!

dunnoaname
25 oktober 2005, 19:21
Gefeliciteerd! Lijkt me altijd al een goed pedaal, beetje duur alleen.

fullorder
25 oktober 2005, 22:15
mooi werk! ik liet de mijne altijd aan staan ;)

heb 'm alleen verkocht omdat ie relatief duur is, maar goed dan heb je wel de 'crackle' ;)

robzilla
25 oktober 2005, 22:21
Gaaf hoor!

Hij lijkt me nog steeds errug vet, ondanks al het gezeur hier :)

fullorder
25 oktober 2005, 23:08
Gaaf hoor!

Hij lijkt me nog steeds errug vet, ondanks al het gezeur hier :)

huh wat? :roll:

nee hoor het is een prima pedaal, en ik wil Dweez er een hoop plezier mee wensen. voor diegenen die 'm nog niet hebben zou ik willen aanraden je ook te verdiepen in de pedalen van bijvoorbeeld catalinbread en natuurlijk van Speedy ;) en dan een keus te maken.

Lucluc
26 oktober 2005, 12:30
nee hoor het is een prima pedaal, en ik wil Dweez er een hoop plezier mee wensen. voor diegenen die 'm nog niet hebben zou ik willen aanraden je ook te verdiepen in de pedalen van bijvoorbeeld catalinbread en natuurlijk van Speedy ;) en dan een keus te maken.

Ik heb de Super Duper eigenlijk ook om die ($$$) reden verkocht. Ik vond hem goed, maar ik gebruikte hem al niet zoveel en ik denk dat er goedkopere alternatieven zijn die evengoed werken. Misschien dat ik na m'n eerste geslaagde BYOC projectje een booster ga maken. Maar zelfs 90 USD voor een tri boost kitje vind ik nog aan de hoge kant.

Dweezman
26 oktober 2005, 13:30
Mijn zwager heeft er één vanuit de USA voor me meegebracht, dan wordt de prijs iets draaglijker. Maar t blijft veel geld natuurlijk. Maar ik vertel mn vrouw dat ik er 4 andere pedalen voor heb ingeruild. (which is true)

:wink:

fullorder
26 oktober 2005, 17:58
Mijn zwager heeft er één vanuit de USA voor me meegebracht, dan wordt de prijs iets draaglijker. Maar t blijft veel geld natuurlijk. Maar ik vertel mn vrouw dat ik er 4 andere pedalen voor heb ingeruild. (which is true)

:wink:

direct uit de USA is een stuk beter te doen ja. 150 dollar ofzoiets?
ik verexcuseer mijn gitaar-gear-slut aankopen trouwens ook altijd met het feit dat ik er iets anders voor verkocht heb ;)

fullorder
26 oktober 2005, 18:00
nee hoor het is een prima pedaal, en ik wil Dweez er een hoop plezier mee wensen. voor diegenen die 'm nog niet hebben zou ik willen aanraden je ook te verdiepen in de pedalen van bijvoorbeeld catalinbread en natuurlijk van Speedy ;) en dan een keus te maken.

Ik heb de Super Duper eigenlijk ook om die ($$$) reden verkocht. Ik vond hem goed, maar ik gebruikte hem al niet zoveel en ik denk dat er goedkopere alternatieven zijn die evengoed werken. Misschien dat ik na m'n eerste geslaagde BYOC projectje een booster ga maken. Maar zelfs 90 USD voor een tri boost kitje vind ik nog aan de hoge kant.

:D :D
ik had ook nog een super duper en die heb ik dus ook verkocht onlangs. en nu is er dus helemaal geen zvex vertegenwoordiging meer op pedalendag hehe...

@Dweezman: kom jij toevallig ook? Dan kunnen we toch nog een SHO meenemen in de shootouts.

robzilla
26 oktober 2005, 18:34
nee hoor het is een prima pedaal, en ik wil Dweez er een hoop plezier mee wensen. voor diegenen die 'm nog niet hebben zou ik willen aanraden je ook te verdiepen in de pedalen van bijvoorbeeld catalinbread en natuurlijk van Speedy ;) en dan een keus te maken.

Ik heb de Super Duper eigenlijk ook om die ($$$) reden verkocht. Ik vond hem goed, maar ik gebruikte hem al niet zoveel en ik denk dat er goedkopere alternatieven zijn die evengoed werken. Misschien dat ik na m'n eerste geslaagde BYOC projectje een booster ga maken. Maar zelfs 90 USD voor een tri boost kitje vind ik nog aan de hoge kant.

:D :D
ik had ook nog een super duper en die heb ik dus ook verkocht onlangs. en nu is er dus helemaal geen zvex vertegenwoordiging meer op pedalendag hehe...

@Dweezman: kom jij toevallig ook? Dan kunnen we toch nog een SHO meenemen in de shootouts.

er zijn alleen nog een fuzzprobe en 2 factory's..

Lucluc
26 oktober 2005, 20:10
En mijn Seek Wah en Bram's Wah Probe.

Enne, die Catalin boosters zijn toch gewoon copieën van de SHO?

robzilla
26 oktober 2005, 20:13
En mijn Seek Wah en Bram's Wah Probe.

Enne, die Catalin boosters zijn toch gewoon copieën van de SHO?

nee geen kopieen, volgens mij zijn die Catalinbread gebaseerd op die Jack Orman boost dingen, en is de Zvex een JFET (toch?) boost.

Ik weet het ook allemaal niet precies, ze hebben iig hetzelfde effect. De SCP heeft als voordeel dat het ook een buffer circuit heeft. Ik vind het erg jammer dat de Zvex er nu niet is, ik zou ze heel graag 1 tegen 1 vergelijken..

Lucluc
26 oktober 2005, 20:17
de Zvex een JFET (toch?) boost

Mosfet toch?


Ik vind het erg jammer dat de Zvex er nu niet is, ik zou ze heel graag 1 tegen 1 vergelijken..

Nogmaals sorry, maar ik zal toch niet de enige zijn die spul verkocht heeft?

Dirk_Hendrik
26 oktober 2005, 20:50
Nogmaals sorry, maar ik zal toch niet de enige zijn die spul verkocht heeft?

Nee. Maar blijkbaar ook niet de enige die Vzex heeft geloost :-D

Random_hero
26 oktober 2005, 21:09
de Zvex een JFET (toch?) boost

Mosfet toch?


Ik vind het erg jammer dat de Zvex er nu niet is, ik zou ze heel graag 1 tegen 1 vergelijken..

Nogmaals sorry, maar ik zal toch niet de enige zijn die spul verkocht heeft?

Mosfet

Lucluc
26 oktober 2005, 21:32
Nee. Maar blijkbaar ook niet de enige die Vzex heeft geloost :-D

Duhuh, persoonlijke vetes even achterwege laten graag :razz:

Mitch
27 oktober 2005, 12:55
Enne, die Catalin boosters zijn toch gewoon copieën van de SHO?

:evil:

Hé, respect ja ?!?!?!?!

:wink:

De SHO is JFET, de Picoso's zijn aangepaste mosFETs. Dat is wel anders, maar niet iets om je op het podium ongerust over te maken :)

fullorder
27 oktober 2005, 17:05
nee geen kopieen, volgens mij zijn die Catalinbread gebaseerd op die Jack Orman boost dingen, en is de Zvex een JFET (toch?) boost.

Ik weet het ook allemaal niet precies, ze hebben iig hetzelfde effect. De SCP heeft als voordeel dat het ook een buffer circuit heeft. Ik vind het erg jammer dat de Zvex er nu niet is, ik zou ze heel graag 1 tegen 1 vergelijken..

nou kom op! wie koopt er ff een SHO? niet zo flauw jongens! ;)

Dirk_Hendrik
27 oktober 2005, 17:58
Of wie bouwt er effe 1?

gvink
27 oktober 2005, 18:10
Maar de echte man wil een Katana... :o


:-D

Random_hero
27 oktober 2005, 18:18
Of wie bouwt er effe 1?
Er staat er een in de planning bij mij. Maar dat kan alleen ngo wel ff duren (mn geld gaat nu nl. op aan mn zelfbouw gitaar).

mayniac
27 oktober 2005, 19:02
Enne, die Catalin boosters zijn toch gewoon copieën van de SHO?

:evil:

Hé, respect ja ?!?!?!?!

:wink:

De SHO is JFET, de Picoso's zijn aangepaste mosFETs. Dat is wel anders, maar niet iets om je op het podium ongerust over te maken :)

De SHO is 10000% zeker ook mosfet. En dat gelul over buffers, 99% van alle boosters zijn een buffer op het moment dat je ze in unity gain stand zet.

Dirk_Hendrik
27 oktober 2005, 19:43
En dat gelul over buffers, 99% van alle boosters zijn een buffer op het moment dat je ze in unity gain stand zet.

Goed punt!

Nog los van het feit dat ik persoonlijk bij een booster aan extra versterking denk. Om 1 of andere reden moeten al die dingen "klinken".

Mitch
28 oktober 2005, 00:36
Inderdaad, I stand corrected mayniac. Waarschijnlijk was ik in de war met de Foxrox Wah Retrofit, dat dat een JFET was. Nou, hoe dan ook, het was niet goed opgeslagen :D
Als die SHO dan echt alleen een mosFET en een kraakje is....pfff.....o ja, en natuurlijk de prachtige schilderingen :razz:

jpb
28 oktober 2005, 17:41
Hoe komen we aan een (geleende???) SHO voor zondag?. Luca had er een -verkocht :cry: -; Jean-Luc had er een -verkocht :cry: - Een CB shootout kan eigenlijk niet zonder....het lijkt of de duvel er op piest....
't Is dat ze zo duur zijn, ook tweedehands en ik ben al voorzien van goeie CB's, anders zou ik er zeker een kopen.
MAAR IK WIL NOU EINDELIJK WEL EENS EEN HOREN!!!

Random_hero
28 oktober 2005, 18:14
Als iemand ff snel wat inelkaar klust:
http://img395.imageshack.us/img395/1633/superhardon0km.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=superhardon0km.jpg)

Uchison
29 oktober 2005, 13:46
Damn.... :x ik wilde ook heel graag eentje horen. Al is het maar omdat die tekeningen zo vet zijn..... :wink:

Dweezman
29 oktober 2005, 17:22
Al die technische kreten zeggen me eerlijk gezegd niets... Wél weet ik dat het echt enorm goed klinkt, en dat mijn Koch opmerkelijk beter gaat klinken. (en ik maar denken dat ik een goede amp had.. ) :evil:

Speeddemon
29 oktober 2005, 18:19
ik heb dus nu ook een JFET gebaseerde booster.

En die werkt idd als een buffer, in unity gain stand.

Speeddemon
1 januari 2006, 21:22
Als iemand ff snel wat inelkaar klust:
http://img395.imageshack.us/img395/1633/superhardon0km.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=superhardon0km.jpg)
Ik heb dit geprobeerd te bouwen, maar 't werkt niet.
Tenminste, als unity gain '10' is, en geen volume '0', dan werkt de volume knop van 0 tot 6 ofzo. Dus totaal geen boost.

Ik las op een ander forum waar dat schema ook gepost is, dat Zvex zelf reageerde met een 'bwaahhahaha, die klopt niet'.

Misschien dat iemand van de über technische bobo's de fouten in 't schema kan aanwijzen?

Sowieso, staat er 5k1 en een 5k potmeter?

Lucluc
1 januari 2006, 21:59
Ik heb van Antal dit schema gekregen, die ik een dezer dagen in elkaar ga zetten:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/zvex_sho.gif

Uchison
1 januari 2006, 23:06
Van een a-technisch iemand....hoe anders is de SHO vergeleken met de Fat Boost?

Speeddemon
1 januari 2006, 23:30
Dus wat doet dat andere schema dan in godsnaam?
Er zitten totaal andere dingen in!
2x 1n914 ipv 1 zener? (zou ik trouwens nog steeds 1x een 1n914,1n4148 of 1n4001 kunnen gebruiken ipv die zener?)

mayniac
1 januari 2006, 23:47
Dus wat doet dat andere schema dan in godsnaam?
Er zitten totaal andere dingen in!

Dat is een oudere versie.


2x 1n914 ipv 1 zener? (zou ik trouwens nog steeds 1x een 1n914,1n4148 of 1n4001 kunnen gebruiken ipv die zener?
Nee

Speeddemon
1 januari 2006, 23:51
Dus wat doet dat andere schema dan in godsnaam?
Er zitten totaal andere dingen in!

Dat is een oudere versie.

Maar bedoel je een eerdere versie van Zvex zelf, of een echt verkeerd schema?
Want ik krijg er nu veeeeel te weinig volume uit. (volume pot 'cracklet' wel als je draait).

mayniac
1 januari 2006, 23:59
Maar bedoel je een eerdere versie van Zvex zelf, of een echt verkeerd schema?

Nee, een oudere versie van Zvex zelf. Hij schijnt deze versie gedumpt te hebben omdat die teveel mosfets opblies.
Zvex reageert trouwens op alle schema's die op internet gepost worden met: 'bwaahhahaha, die klopt niet'.

Als je er nu te weinig volume uitkrijgt kan dat er volgens mij op wijzen dat dat de mosfet niet goed gebiasd is. Ideaal gezien zou je dan ook 1 van de weerstanden door een biaspotmeter moeten vervangen om variaties in verschillende mosfets op te kunnen vangen.

Ik weet niet heel veel van mosfets, maar volgens mij dienen die ook gewoon op 4.5 volt gebiasd te worden. Je zou dat even na kunnen meten en eventueel een andere mosfet proberen om te kijken of dat helpt.

Lucluc
2 januari 2006, 10:44
Zvex reageert trouwens op alle schema's die op internet gepost worden met: 'bwaahhahaha, die klopt niet'.

Het schema van de fuzzfactory dat je via google kan krijgen werkt in ieder geval uitstekend. :D

Ik heb mayniac nog beloofd even de transistors na de meten, maar daar is het nog even niet van gekomen. :oops: Ik weet ook eigenlijk niet hoe dat moet, dus als iemand kan vertellen hoe dat moet. :lol:

Het zou misschien bij mijn rangemaster ook kunnen helpen, want ik vind dat ie behoorlijk crunchie is. Speeddemon, ik heb daar trouwens nu een 6n8 in het midden en de andere twee zijn 33nf en 22nf. Ik vind ze nog vrij veel mid boosten, maar nog even een weekje testen en dan zien we wel verder.

Speeddemon
2 januari 2006, 13:38
Ik weet niet heel veel van mosfets, maar volgens mij dienen die ook gewoon op 4.5 volt gebiasd te worden. Je zou dat even na kunnen meten en eventueel een andere mosfet proberen om te kijken of dat helpt.
moet hier dan 't voltage via Source en +9V worden gemeten?
Bij torren is 't via collector, maar bij FETs zou ik 't nie weten.

mayniac
2 januari 2006, 15:17
moet hier dan 't voltage via Source en +9V worden gemeten?
Bij torren is 't via collector, maar bij FETs zou ik 't nie weten.

Als ik me niet vergis moet je de drain meten ten opzichte van de massa. Deze zou dan ongeveer +4.5V moeten zijn.

Speeddemon
2 januari 2006, 15:49
moet hier dan 't voltage via Source en +9V worden gemeten?
Bij torren is 't via collector, maar bij FETs zou ik 't nie weten.

Als ik me niet vergis moet je de drain meten ten opzichte van de massa. Deze zou dan ongeveer +4.5V moeten zijn.
maar dat ouwe schema (met die 2 1n914 diodes en de 2 10k weerstanden) zou wel als boost MOETEN werken dan?

Of doe ik er beter aan 1 zener aan te schaffen, 3 parts te vervangen (2x 10k=10M, 100k=47k) en dat nieuwe schema aan te houden?

Ik was sowieso niet van plan er meer te maken (vooral niet nadat men mijn FA-1 clone beter vond dan de Keeley Javaboost :cool: ), maar ik wil deze wel goed aan de praat krijgen. :(

mayniac
2 januari 2006, 16:00
maar dat ouwe schema (met die 2 1n914 diodes en de 2 10k weerstanden) zou wel als boost MOETEN werken dan?

Of doe ik er beter aan 1 zener aan te schaffen, 3 parts te vervangen (2x 10k=10M, 100k=47k) en dat nieuwe schema aan te houden?


Mits het schema inderdaad correct is, zou het als boost MOETEN werken. Ik durf alleen geen enkele uitspraak te doen over de correctheid van het schema. Ik zal het binnenkort ook eens een keertje testen.

Over de verschillen in die twee versies durf ik al helemaal niks te zeggen....

Ché
2 januari 2006, 17:24
moet hier dan 't voltage via Source en +9V worden gemeten?
Bij torren is 't via collector, maar bij FETs zou ik 't nie weten.

Als ik me niet vergis moet je de drain meten ten opzichte van de massa. Deze zou dan ongeveer +4.5V moeten zijn.
maar dat ouwe schema (met die 2 1n914 diodes en de 2 10k weerstanden) zou wel als boost MOETEN werken dan?

Of doe ik er beter aan 1 zener aan te schaffen, 3 parts te vervangen (2x 10k=10M, 100k=47k) en dat nieuwe schema aan te houden?

Ik was sowieso niet van plan er meer te maken (vooral niet nadat men mijn FA-1 clone beter vond dan de Keeley Javaboost :cool: ), maar ik wil deze wel goed aan de praat krijgen. :(

dat 2de schema (met zener) werkt perfect, heb het een tijdje geleden gemaakt en staat nu vast in mijn setup...klinkt juist hetzelfde als een 'stock' SHO

Lucluc
2 januari 2006, 19:35
dat 2de schema (met zener) werkt perfect, heb het een tijdje geleden gemaakt en staat nu vast in mijn setup...klinkt juist hetzelfde als een 'stock' SHO

Dat is fijn om te horen, ik ga er NU aan beginnen. 8-)

Speeddemon
2 januari 2006, 20:09
dat 2de schema (met zener) werkt perfect, heb het een tijdje geleden gemaakt en staat nu vast in mijn setup...klinkt juist hetzelfde als een 'stock' SHO
Ik ben helemaal niet bekend met zener diodes;
is dat een heel gangbaar type wat nodig is?
Maakt 't uit of 't een 0.5W of 1W versie is? (wel 9,1V) :???:

Lucluc
2 januari 2006, 20:21
Bek houden en solderen kreng :razz:

Dirk_Hendrik
2 januari 2006, 20:53
dat 2de schema (met zener) werkt perfect, heb het een tijdje geleden gemaakt en staat nu vast in mijn setup...klinkt juist hetzelfde als een 'stock' SHO
Ik ben helemaal niet bekend met zener diodes;
is dat een heel gangbaar type wat nodig is?
Maakt 't uit of 't een 0.5W of 1W versie is? (wel 9,1V) :???:

9.1 is vrij standaard. 0.5 w is voor dit soort toepassingen zat.

Ché
2 januari 2006, 23:14
dat 2de schema (met zener) werkt perfect, heb het een tijdje geleden gemaakt en staat nu vast in mijn setup...klinkt juist hetzelfde als een 'stock' SHO
Ik ben helemaal niet bekend met zener diodes;
is dat een heel gangbaar type wat nodig is?
Maakt 't uit of 't een 0.5W of 1W versie is? (wel 9,1V) :???:

nee maakt niet uit...ik heb zelf ook eerst een 1W gebruikt denk ik...

Is het al klaar? Zou op een klein uurtje moeten lukken :D

Speeddemon
2 januari 2006, 23:18
dat 2de schema (met zener) werkt perfect, heb het een tijdje geleden gemaakt en staat nu vast in mijn setup...klinkt juist hetzelfde als een 'stock' SHO
Ik ben helemaal niet bekend met zener diodes;
is dat een heel gangbaar type wat nodig is?
Maakt 't uit of 't een 0.5W of 1W versie is? (wel 9,1V) :???:

nee maakt niet uit...ik heb zelf ook eerst een 1W gebruikt denk ik...

Is het al klaar? Zou op een klein uurtje moeten lukken :D
Ik heb hier geen printje voor, maar ik ga eerst nog iets anders proberen.

mayniac
2 januari 2006, 23:24
Ik heb hier geen printje voor...

Printplaten zijn voor mietjes!! :-D :-D

Dirk_Hendrik
3 januari 2006, 08:40
In welk geval ik de turbomiet ben ...EN BLIJF! :D :D

Lucluc
3 januari 2006, 22:22
Uitgaande van dit schema:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/zvex_sho.gif

Hoe sluit ik nou precies de transistor aan? Ik ben (nog) niet zo bekend met schema's lezen :oops:

Ik heb nu de collector aan de min van de diode, de basis aan de 0,1uf en de emitter aan de 5,1k. De bolle kant van de transistor wijst naar links.

Random_hero
3 januari 2006, 22:33
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

@Speedy:

zo moeilijk is ie toch niet zonder printje?
http://xs62.xs.to/pics/06012/IMG_0892.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs62&d=06012&f=IMG_0892.jpg)
(klikbaar)

dit is die van mij, bijna af (moest nog opmaat geknipt worden + stereo jack moest nog geaard worden), deze is overigens zonder diode (die is er geloof ik alleen maar om kortsluiting te voorkomen als je de input in de output jack stopt et vica versa).
Hij klinkt als een echte SHO (voor zover ik een echte SHO gehoord heb) maar atm werkt ie niet omdat ik, toen ik m in de behuizing propte, perongeluk de BS170 kortsluiting heeft gemaakt en ik dus ff een paar nieuwe moet kopen).

Random_hero
3 januari 2006, 22:36
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

@Speedy:

zo moeilijk is ie toch niet zonder printje?
http://xs62.xs.to/pics/06012/IMG_0892.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs62&d=06012&f=IMG_0892.jpg)
(klikbaar)

dit is die van mij, bijna af (moest nog opmaat geknipt worden + stereo jack moest nog geaard worden), deze is overigens zonder diode (die is er geloof ik alleen maar om kortsluiting te voorkomen als je de input in de output jack stopt et vica versa).
Hij klinkt als een echte SHO (voor zover ik een echte SHO gehoord heb) maar atm werkt ie niet omdat ik, toen ik m in de behuizing propte, perongeluk de BS170 kortsluiting heeft gemaakt en ik dus ff een paar nieuwe moet kopen).

Random_hero
3 januari 2006, 22:38
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

@Speedy:

zo moeilijk is ie toch niet zonder printje?
http://xs62.xs.to/pics/06012/IMG_0892.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs62&d=06012&f=IMG_0892.jpg)
(klikbaar)

dit is die van mij, bijna af (moest nog opmaat geknipt worden + stereo jack moest nog geaard worden), deze is overigens zonder diode (die is er geloof ik alleen maar om kortsluiting te voorkomen als je de input in de output jack stopt et vica versa).
Hij klinkt als een echte SHO (voor zover ik een echte SHO gehoord heb) maar atm werkt ie niet omdat ik, toen ik m in de behuizing propte, perongeluk de BS170 kortsluiting heeft gemaakt en ik dus ff een paar nieuwe moet kopen).

Random_hero
3 januari 2006, 22:39
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

@Speedy:

zo moeilijk is ie toch niet zonder printje?
http://xs62.xs.to/pics/06012/IMG_0892.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs62&d=06012&f=IMG_0892.jpg)
(klikbaar)

dit is die van mij, bijna af (moest nog opmaat geknipt worden + stereo jack moest nog geaard worden), deze is overigens zonder diode (die is er geloof ik alleen maar om kortsluiting te voorkomen als je de input in de output jack stopt et vica versa).
Hij klinkt als een echte SHO (voor zover ik een echte SHO gehoord heb) maar atm werkt ie niet omdat ik, toen ik m in de behuizing propte, perongeluk de BS170 kortsluiting heeft gemaakt en ik dus ff een paar nieuwe moet kopen).

Random_hero
3 januari 2006, 22:40
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

@Speedy:

zo moeilijk is ie toch niet zonder printje?
http://xs62.xs.to/pics/06012/IMG_0892.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs62&d=06012&f=IMG_0892.jpg)
(klikbaar)

dit is die van mij, bijna af (moest nog opmaat geknipt worden + stereo jack moest nog geaard worden), deze is overigens zonder diode (die is er geloof ik alleen maar om kortsluiting te voorkomen als je de input in de output jack stopt et vica versa).
Hij klinkt als een echte SHO (voor zover ik een echte SHO gehoord heb) maar atm werkt ie niet omdat ik, toen ik m in de behuizing propte, perongeluk de BS170 kortsluiting heeft gemaakt en ik dus ff een paar nieuwe moet kopen).

Random_hero
3 januari 2006, 22:40
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

@Speedy:

zo moeilijk is ie toch niet zonder printje?
http://xs62.xs.to/pics/06012/IMG_0892.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs62&d=06012&f=IMG_0892.jpg)
(klikbaar)

dit is die van mij, bijna af (moest nog opmaat geknipt worden + stereo jack moest nog geaard worden), deze is overigens zonder diode (die is er geloof ik alleen maar om kortsluiting te voorkomen als je de input in de output jack stopt et vica versa).
Hij klinkt als een echte SHO (voor zover ik een echte SHO gehoord heb) maar atm werkt ie niet omdat ik, toen ik m in de behuizing propte, perongeluk de BS170 kortsluiting heeft gemaakt en ik dus ff een paar nieuwe moet kopen).

Random_hero
3 januari 2006, 22:43
Kutforum

Swan
3 januari 2006, 22:48
is dat bouwen nou zo makkelijk als het er uitziet?

Random_hero
3 januari 2006, 22:53
SHO wel en als je printplaatjes gebruikt (ipv gaatjes board) is het zelfs bij ingewikkelde schema's best goed te doen.
Je moet er alleen op letten dat je het goede gereedschap gebruikt en niets overhaast.

Speeddemon
3 januari 2006, 23:04
Uitgaande van dit schema:

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/zvex_sho.gif

Hoe sluit ik nou precies de transistor aan? Ik ben (nog) niet zo bekend met schema's lezen :oops:

Ik heb nu de collector aan de min van de diode, de basis aan de 0,1uf en de emitter aan de 5,1k. De bolle kant van de transistor wijst naar links.
ik vind het tekeningetje een beetje vaag, aangezien de emitter z'n pijltje naar buiten moet hebben, maar volgens mij moet jij je BS170 180 graden draaien.
collector moet aan 5.1k.

Negative K3 fan
3 januari 2006, 23:35
is dat bouwen nou zo makkelijk als het er uitziet?

zo'n SHO is idnerdaad een voorbeeld van boutique spul waar voor een paar euro's aan weerstandjes en condesnatortjes zit.

Negative K3 fan
3 januari 2006, 23:36
is dat bouwen nou zo makkelijk als het er uitziet?

zo'n SHO is idnerdaad een voorbeeld van boutique spul waar voor een paar euro's aan weerstandjes en condesnatortjes zit.

mayniac
4 januari 2006, 00:12
ik vind het tekeningetje een beetje vaag, aangezien de emitter z'n pijltje naar buiten moet hebben, maar volgens mij moet jij je BS170 180 graden draaien.
collector moet aan 5.1k.

Dit is dan ook een mosfet en geen 'standaard' bipolar junction transistor. Mosfets hebben ook geen collector, base en emitter, maar een source, drain en gate.

http://www.record-producer.com/i/mosfet.jpg

5 seconden googlen levert bovendien de datasheet (met pinout) van de BS170 op:
http://www.fairchildsemi.com/ds/BS/BS170.pdf

Speeddemon
4 januari 2006, 00:59
Dus vanboven af gezien, moet ie idd naar links staan dan,
als de Drain aan 5k1 zit, Gate aan de input-lijn (na 0.1uF) en de Source gaat richting potmeter-aansluiting.

Toch? :oops:

chennie
4 januari 2006, 01:38
Een mosfet heeft in tegenstelling tot een bipolaire junctie transistor 4 en geen 3 aansluitingen. Namelijk drain, gate, source én bulk (substraat).
Op het plaatje hierboven wordt de bulk aangesloten aan de source. De richting van het pijltje geeft aan of het een N-type of een P-type most is.

Als je het niet zo heel erg interesseert: behandel de gate als een basis, de source als een emitter en een drain als een collector. Vaak gaat dat wel goed.

Lucluc
4 januari 2006, 11:10
Gebruik wel transistor voetjes voor je SHO en plug de transistor er later pas in, BS170 houden niet zo van hitte.

Heb ik niet gedaan, dus we zien wel of het nog werkt.


moest nog opmaat geknipt worden

Hoe doe je dat eigenlijk? Tot nu toe breek ik de gaatjesprint steeds, maar dat levert niet altijd een mooi resultaat op :-(

Speeddemon
4 januari 2006, 11:22
moest nog opmaat geknipt worden

Hoe doe je dat eigenlijk? Tot nu toe breek ik de gaatjesprint steeds, maar dat levert niet altijd een mooi resultaat op :-(
Ik snijd zelf altijd een diepe lijn met een Stanley-mes en vervolgens breek ik 't af langs die lijn.

Lucluc
4 januari 2006, 11:29
't is ook al gelukt, een klein knipje en de rest brak netjes recht af.

Speeddemon, ik denk dat de mosfet toch andersom moet, wat het plaatje van Random_hero al laat zien.

Random_hero
4 januari 2006, 11:57
Nog een reden om voetjes te gebruiken, je kan makkelijk de tran omwisselen zonder te hoeven solderen :razz:

chennie
4 januari 2006, 12:27
Speeddemon, ik denk dat de mosfet toch andersom moet, wat het plaatje van Random_hero al laat zien.

nee, zoals speeddemon hierboven poste was het goed, lees ook mijn post na.
Nogmaals dat lijntje met het pijltje is geen gate of basis, geen source of emitter, geen collector of drain. Het is de bulk, substraat. Een vierde connectie die een most (mosfet) wel heeft een een bipolaire niet.

mayniac
4 januari 2006, 13:49
Nogmaals dat lijntje met het pijltje is geen gate of basis, geen source of emitter, geen collector of drain. Het is de bulk, substraat. Een vierde connectie die een most (mosfet) wel heeft een een bipolaire niet.

Volgens mij maak jij het onnodig veel ingewikkelder. Die vierde connectie zit toch intern? Alle mosfets die ik gezien heb hebben iig maar drie aansluitingen. Dat geldt ook voor de BS170, zoals de datasheet waarnaar ik linkte ook laat zien...

chennie
4 januari 2006, 14:58
@mayniac: dat klopt ook, meestal wordt de bulk aan de source gekoppeld. Maar ik maakte uit de voorgaande posts op dat men in de war is met de richting van het symbool, alsmede door het lijntje/pijltje wat de bulk aangaf. Vandaar.

Lucluc
4 januari 2006, 16:59
nee, zoals speeddemon hierboven poste was het goed

Maar dan zou de SHO van Random_hero niet werken. Maar ok, dan laat ik hem voorlopig zitten en post het resultaat zodra hij af is.

robzilla
4 januari 2006, 17:49
nee, zoals speeddemon hierboven poste was het goed

Maar dan zou de SHO van Random_hero niet werken. Maar ok, dan laat ik hem voorlopig zitten en post het resultaat zodra hij af is.

Schiet op! Schiet op!

:)

robzilla
4 januari 2006, 17:49
nee, zoals speeddemon hierboven poste was het goed

Maar dan zou de SHO van Random_hero niet werken. Maar ok, dan laat ik hem voorlopig zitten en post het resultaat zodra hij af is.

Schiet op! Schiet op!

:)

Lucluc
4 januari 2006, 19:33
Schiet op! Schiet op!:)

Ik ga NU verder :D

robzilla
4 januari 2006, 20:16
Schiet op! Schiet op!:)

Ik ga NU verder :D

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, de SHO heb ik in al die tijden nog STEEDS niet kunnen horen..

Lucluc
4 januari 2006, 23:05
Eerste resultaat: werkt niet :-(

Ik ga morgen de transistor eens omsolderen en met een fris stel ogen alles nog eens nalopen.

Speeddemon
5 januari 2006, 00:35
Eerste resultaat: werkt niet :-( .
Join the club.

En wat nog erger is: een printje (of 2) op maat laten maken, om er vervolgens achter te komen dat 't niet werkt en 't schema wat je ervoor gebruikte OOK fout is. :evil:

Random_hero
5 januari 2006, 10:37
Eerste resultaat: werkt niet :-(

Ik ga morgen de transistor eens omsolderen en met een fris stel ogen alles nog eens nalopen.

Gebruik een nieuwe transistor, de oude is nu verrot (óf door de hitte óf doordat ie verkeerd geplaatst is).

Lucluc
5 januari 2006, 13:30
Ik ga even een nieuwe transistor halen en zal die dan op een voetje plaatsen. Mijn frisse uitgelapen ogen hebben ook al gezien dat ik geen verbinding heb gemaakt tussen de aarde en de inputjack.

(later meer)

Nielsje
5 januari 2006, 13:35
Ik ga even een nieuwe transistor halen en zal die dan op een voetje plaatsen. Mijn frisse uitgelapen ogen hebben ook al gezien dat ik geen verbinding heb gemaakt tussen de aarde en de inputjack.

(later meer)

die frisse uitgelapen ogen van je zien kleine spellingsfoutjes nog niet :wink:

Lucluc
5 januari 2006, 15:15
Met een laapje kan je je ogen goed schoonkrijgen hoor :D

Lucluc
5 januari 2006, 16:34
SHO zegt 'crackle ok'. Prima booster hoor! De mosfet zat dus toch verkeerd om.

Voor led heb ik 4k7 gebruikt, maar die brand niet fel genoeg. Welke weerstand zal ik daarvoor gebruiken? Of hoeft dat niet per se?

Speeddemon
5 januari 2006, 17:54
SHO zegt 'crackle ok'. Prima booster hoor! De mosfet zat dus toch verkeerd om.

Voor led heb ik 4k7 gebruikt, maar die brand niet fel genoeg. Welke weerstand zal ik daarvoor gebruiken? Of hoeft dat niet per se?
voor rode 5mm LEDs gebruik ik zelf tussen de 1k en 2k2,
voor gele en groene LEDs tussen de 470 Ohm en de 1k.

Maar moest ie nou naar links of rechts?
Heb je misschien een foto van je printje/gaatjesbord?

Lucluc
5 januari 2006, 17:56
edit: ledje is toch wel goed zo. Potmeter draait wel verkeerd om, verdorie.

Maar waarom heb ik die Super Duper ook alweer verkocht.... oja, omdat je er een voor nog geen 20 euro ook zelf kan bouwen. Voor hoeveel heb ik dat kreng ook alweer verkocht? Oja, 200 euro :D

Ach, voor de prijs is het een prima booster. Een van de betere die ik ken.

Ik ben benieuwd wat Speeddemon ervan vindt. 8-)

Lucluc
5 januari 2006, 18:00
Maar moest ie nou naar links of rechts?
Heb je misschien een foto van je printje/gaatjesbord?

Zelfde als op de foto van Random_hero.

Foto's gaat niet lukken, want er is natuurlijk zoiets als het geheim van de smit :wink:

Lucluc
5 januari 2006, 18:00
Maar moest ie nou naar links of rechts?
Heb je misschien een foto van je printje/gaatjesbord?

Zelfde als op de foto van Random_hero.

Foto's gaat niet lukken, want er is natuurlijk zoiets als het geheim van de smit :wink:

Negative K3 fan
5 januari 2006, 18:14
Maar waarom heb ik die Super Duper ook alweer verkocht.... oja, omdat je er een voor nog geen 20 euro ook zelf kan bouwen.

ik bedoel wtf??? wat denkt die zachary wel niet dat ie is?

Negative K3 fan
5 januari 2006, 18:15
Maar waarom heb ik die Super Duper ook alweer verkocht.... oja, omdat je er een voor nog geen 20 euro ook zelf kan bouwen.

ik bedoel wtf??? wat denkt die zachary wel niet dat ie is?

Negative K3 fan
5 januari 2006, 18:15
Maar waarom heb ik die Super Duper ook alweer verkocht.... oja, omdat je er een voor nog geen 20 euro ook zelf kan bouwen.

ik bedoel wtf??? wat denkt die zachary wel niet dat ie is?

H.Manback
5 januari 2006, 18:50
Maar waarom heb ik die Super Duper ook alweer verkocht.... oja, omdat je er een voor nog geen 20 euro ook zelf kan bouwen.

ik bedoel wtf??? wat denkt die zachary wel niet dat ie is?

Kom op, je weet toch hopelijk wel hoe het werkt, onderdelen prijs zegt niks over hoeveel het echt waard is.

Zolang genoeg mensen het nog kopen zou ie toch gek zijn om minder te vragen?

Robbert
5 januari 2006, 20:19
zucht.

Dirk_Hendrik
5 januari 2006, 20:21
"t gaat goed! Nog 2 pagina's erbij en dit topic heeft evenveel pagina's als een SHO aan onderdelen heeft. :-D

Robbert
5 januari 2006, 20:31
"t gaat goed! Nog 2 pagina's erbij en dit topic heeft evenveel pagina's als een SHO aan onderdelen heeft. :-D

Haha :D

Lucluc
5 januari 2006, 22:52
http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/SHO1.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/SHO2.jpg

Hoe moet ik nou correct de potmeter aansluiten? Volgens mij zit nu de draad van de print aan de middelste en de draad van de aarde rechts (pot van de achterkant gezien, bevestigingen naar beneden wijzend). Moet ik de draad van de aarde naar links verplaatsen?

Ik moet echt eens wat meer theoretische kennis krijgen, dan hoef ik niet steeds van die domme vragen te stellen. :oops:

Maar misschien is dat wel een leuk boutique argument: potmeters die van rechts naar links moeten draaien, komt door zeldzame engelse transistor oid :D

Lucluc
5 januari 2006, 23:01
Waarom zou de originele Zvex de stereo jack om de batterij aan of uit de schakalen aan de output plaatsen?

mayniac
5 januari 2006, 23:09
Hoe moet ik nou correct de potmeter aansluiten?

De buitenste twee aansluitingen omwisselen.


Waarom zou de originele Zvex de stereo jack om de batterij aan of uit de schakalen aan de output plaatsen?

Om te voorkomen dat de mosfet beschadigd door statische lading.

Speeddemon
5 januari 2006, 23:14
HE?! :???:
Ik dacht dat de draad van de print af naar Lug 3 van de potmeter moest?

(de linkse, wanneer je de potmeter van onder bekijkt)
En lug 1 en 2 samen aan massa? :???:

Lucluc
5 januari 2006, 23:16
Om te voorkomen dat de mosfet beschadigd door statische lading.

Dus dat kan ik dan ook beter doen? Hij heeft op zijn site al over een ingewikkelde procedure om die mosfet in z'n socket te plaatsten. Als je hem mailt wil ie wel vertellen hoe dat moet.

mayniac
5 januari 2006, 23:20
Ik zou niet weten of dat echt zoveel uitmaakt, maar het kan nooit kwaad.

Lucluc
5 januari 2006, 23:27
HE?! :???:
Ik dacht dat de draad van de print af naar Lug 3 van de potmeter moest?

(de linkse, wanneer je de potmeter van onder bekijkt)
En lug 1 en 2 samen aan massa? :???:

Ik had hem eerst aan de linker, maar toen werkte ie niet volgens mij.... Morgen weer met frisse ogen bekijken. Hij werkt in ieder geval uitstekend en klinkt verbazend goed.

Misschien nog even een gain knop erop... iemand een idee hoe je dat kan maken?

Speeddemon
5 januari 2006, 23:30
Maar de middelste lug is toch de wiper, (ofwel lug 2), die in 't schema toch echt VIA lug 1 (of 3) aan massa hangt.

:???: :???:

mayniac
5 januari 2006, 23:43
Maar de middelste lug is toch de wiper, (ofwel lug 2), die in 't schema toch echt VIA lug 1 (of 3) aan massa hangt.

Het is echt heel simpel:

mogelijkheid 1: lug 1 en 2 worden samen verbonden aan de massa, lug 3 gaat naar de moset.

mogelijkheid 2: lug 3 en 2 worden samen verbonden aan de massa, lug 1 gaat naar de moset.

Wat de goede manier is moet je even uitzoeken, maar als het niet werkt is het dus een kwestie van de buitenste twee aansluitingen omdraaien.

Overigens gebruik je de potmeter hier als een variabele weerstand en dus eigenlijk maar voor de helft.
Ik dacht trouwens dat de potmeter werd gebruikt om de gain in te stellen?? :???:

Speeddemon
6 januari 2006, 00:13
Maar de middelste lug is toch de wiper, (ofwel lug 2), die in 't schema toch echt VIA lug 1 (of 3) aan massa hangt.

Het is echt heel simpel:

mogelijkheid 1: lug 1 en 2 worden samen verbonden aan de massa, lug 3 gaat naar de moset.

mogelijkheid 2: lug 3 en 2 worden samen verbonden aan de massa, lug 1 gaat naar de moset.

Ja, dus dan klopt Lucluc z'n verhaal toch niet dat ie Lug 2 aan het circuit heeft hangen? :???:

Speeddemon
6 januari 2006, 00:38
bump

Lucluc
6 januari 2006, 13:20
Ik dacht trouwens dat de potmeter werd gebruikt om de gain in te stellen?? :???:

Ja, dan kan ik beter zeggen: hoe kan ik een mastervolume toevoegen?

Speeddemon, zodra ik weer tijd heb zal ik het geheim van het verdwenen mysterie oplossen.

mayniac
6 januari 2006, 14:29
Ja, dan kan ik beter zeggen: hoe kan ik een mastervolume toevoegen?

Vervang de 47k weerstand door een potmeter van 100k. De nieuwe output is nu de wiper (middelste aansluiting) van de potmeter.

Lucluc
6 januari 2006, 19:39
mayniac... is there anything he doesn't know?

Negative K3 fan
7 januari 2006, 15:53
hehe dat had ik ook nog wel kunnen bedenken :D

maar lucluc, kun je nog wat meer uit de doeken doen over je SHO?

Lucluc
7 januari 2006, 16:50
maar lucluc, kun je nog wat meer uit de doeken doen over je SHO?

Wat wil je weten?

Speeddemon
8 januari 2006, 20:00
Hey Luc, misschien een goeie tip;
je kunt van de SHO ook een treblebooster maken, door een DPDT (of DPST) toe te voegen, die schakelt tussen de stock input cap (0.1uF of evt. 0.15uF) en een VEEEL kleinere (<2.2nF)
Ik laat 'm nu met een DPST kiezen tussen 220pF en 0.1uF (+220pF parallel).
Je zou met een DPDT die een center off heeft, kunnen switchen tussen treble, mid en bas op de zelfde manier als bij The Range.

Over de middenste 2 lugs doe je dan bijvoorbeeld 220pF (of 470pF). Dan een 2.2nF (of 3.3 of 4.7, maar niet hoger!) over de onderste 2 voor de mid-boost, en dan een 0.1 of 0.15 voor de fullrange boost.

Ik merkte al dat schakelen tussen 0.1uF en 0.01uF nauwelijks wat uitmaakt, dus vandaar mijn rigoreuze keuze voor een 220pF.

robzilla
8 januari 2006, 20:05
En hoe vinden jullie em nou klinken?

Speeddemon
8 januari 2006, 20:08
erg goed en clean. Voegt een tikkie sparkle toe.
Beetje jammer van die crackle alleen als je aan de potmeter zit.

Ik zit met 't idee te spelen er 1 te bouwen in een 1590A behuizing (de Tiny TB box size, 9,2 x 3,8). Kan dan uiteraard NIET op batterijen.

Ik heb nog een ander FET pre-amp/buffer design liggen, met alleen maar 3dB boost. Da's wel iets voor aan 't eind van je keten ofzo, om altijd aan te laten staan.

birt
8 januari 2006, 20:36
hèhè, wie bouwt er nu nog een AMZ mosfet booster? die heeft alleen maar meer onderdelen :D

dat loopt hier wel lekker blijkbaar. laten we de SHO ook eens vergelijken met een boostertje van Tim Escobedo:
http://www.geocities.com/tpe123/folkurban/fuzz/duende.gif

Speeddemon
8 januari 2006, 21:09
Nog steeds 5 componenten meer dan een SHO. :wink:

Hoe klinkt zo'n Duende trouwens?

birt
8 januari 2006, 21:20
Nog steeds 5 componenten meer dan een SHO. :wink:

Hoe klinkt zo'n Duende trouwens?

als je je sho op breadboard hebt kan je dat makkelijk even uitzoeken.

ik ben van plan als ik wat meer tijd heb al die mosfet circuits eens grondig te testen en te vergelijken en er een zo veelzijdig mogelijk pedaal mee te maken dat zowel clean booster kan zijn als high gain distortion.

birt
8 januari 2006, 21:21
Nog steeds 5 componenten meer dan een SHO. :wink:

Hoe klinkt zo'n Duende trouwens?

als je je sho op breadboard hebt kan je dat makkelijk even uitzoeken.

ik ben van plan als ik wat meer tijd heb al die mosfet circuits eens grondig te testen en te vergelijken en er een zo veelzijdig mogelijk pedaal mee te maken dat zowel clean booster kan zijn als high gain distortion.

Negative K3 fan
8 januari 2006, 22:09
Ik heb nog een ander FET pre-amp/buffer design liggen, met alleen maar 3dB boost. Da's wel iets voor aan 't eind van je keten ofzo, om altijd aan te laten staan.

of om in je gitaar te bouwen? (emg after burner enzo)

Negative K3 fan
8 januari 2006, 22:10
Ik heb nog een ander FET pre-amp/buffer design liggen, met alleen maar 3dB boost. Da's wel iets voor aan 't eind van je keten ofzo, om altijd aan te laten staan.

of om in je gitaar te bouwen? (emg after burner enzo)

Negative K3 fan
8 januari 2006, 22:10
Ik heb nog een ander FET pre-amp/buffer design liggen, met alleen maar 3dB boost. Da's wel iets voor aan 't eind van je keten ofzo, om altijd aan te laten staan.

of om in je gitaar te bouwen? (emg after burner enzo)

Speeddemon
8 januari 2006, 22:36
Hmm, mogelijk,

Ik heb momenteel een IC buffer op printje, wat slechts 2 bij 3 cm meet.
Lineaire buffer (geen boost).
Deze gebruik ik voornamelijk indien men die wil in een ABY box.

birt
8 januari 2006, 23:11
Hmm, mogelijk,

Ik heb momenteel een IC buffer op printje, wat slechts 2 bij 3 cm meet.
Lineaire buffer (geen boost).
Deze gebruik ik voornamelijk indien men die wil in een ABY box.

mjah ik heb hier ook een aantal piepkleine buffer schemaatjes. ic, jfet, transistor, mosfet. allemaal met heeeel weinig onderdelen

Lucluc
9 januari 2006, 10:42
Hey Luc, misschien een goeie tip;
je kunt van de SHO ook een treblebooster maken...

Ik ben nog niet overtuigd van het nut van een treblebooster. Ik vind de Rangemaster tot nu toe ook nauwelijks bruikbaar. Misschien ligt dat aan mijn Fender-Fender combinatie en zal dat met een Gretsch-Vox combinatie heel anders zijn.

De SHO past nou juist wel weer mooi bij mijn gitaar en versterker. Misschien zou de optie om wat van het tophoog weg te halen nuttig kunnen zijn, maar dat is nou juist ook weer de charme van dit circuit.

Speeddemon
9 januari 2006, 12:32
Hey Luc, misschien een goeie tip;
je kunt van de SHO ook een treblebooster maken...

Ik ben nog niet overtuigd van het nut van een treblebooster.
vergeet niet dat een SHO in 'trebleboost' modus HEEL anders reageert dan een Rangemaster; veel cleaner.

Verder, zodra je een medium gain versterker in high gain territory wil blazen, kun je dat 't best met een treblebooster doen, omdat 't met een fullrange boost te zompig zou worden.

Les Paul+Trebleboost+medium gain amp (Engl, Marshall)=bliss. :)

Lucluc
9 januari 2006, 13:26
Les Paul+Trebleboost+medium gain amp (Engl, Marshall)=bliss. :)

Ik geloof je op je woord. Mijn combinatie Fender jazzmaster+treblebooster+Fender Bandmaster MET bright switch aan is niet ok. Ik vind vooral het mid niet mooi. Misschien eens op bandvermogen testen volgende week.

Speeddemon
9 januari 2006, 14:32
Les Paul+Trebleboost+medium gain amp (Engl, Marshall)=bliss. :)

Ik geloof je op je woord. Mijn combinatie Fender jazzmaster+treblebooster+Fender Bandmaster MET bright switch aan is niet ok. Ik vind vooral het mid niet mooi. Misschien eens op bandvermogen testen volgende week.
Tja, daar noem je ook wat! :o :lol:
Bright+bright+bright= tandglazuur pleite alsmede trommelvliezen. :cool:

Lucluc
9 januari 2006, 15:06
Bright+bright+bright= tandglazuur pleite alsmede trommelvliezen. :cool:

Kijk, daar hou ik nou van :D





























Oordopjes zijn ook ok

ruurdtje
20 mei 2006, 22:45
Maar wie heeft er dan een tekening hoe je hem nou moet maken en hoe doe je dat met die standen switch

dreadhead
23 juli 2006, 16:30
ja zou iemand een schema van de sho kunnen posten maar dan met die aanpassingen van die mastervolumeknop en die treble booster toevoeging erbij? :D :D

en als je dan die trebleboost toevoeging hebt, waar schakel je dan tussen, tussen normaal en treble boost? of alleen tussen treble/mid/bas?

Negative K3 fan
24 juli 2006, 16:10
en als je dan die trebleboost toevoeging hebt, waar schakel je dan tussen, tussen normaal en treble boost? of alleen tussen treble/mid/bas?

je schakelt dan tussen normaal en treble, een SPST schakelaar en een condensator zijn genoeg voor de modificatie. Bij mijn SHO vind ik 470pF wel goed klinken in het geval van een scheurende amp net wat extra te geven.

dreadhead
24 juli 2006, 21:37
kijk ik heb hier het schema van up-guitarman, maar dan aangepast met de tip van Dirk hendrik op het newtone forum door de 100uF aan te sluiten op het knooppunt van de 100 ohm en de 5k1 weerstand :D

http://img320.imageshack.us/img320/162/zvexshometmastervolumeyi0.png (http://imageshack.us)

ik ben nou niet zo heel technisch en snap niet hoe dat nou precies zit met zo'n schakelaar van fullboost naar trebleboost.
zou iemand dit schema voor mij kunnen aan passen met de schakelaar en andere nodige dingen erin zodat ik kan schakelen tussen fullboost en trebleboost?

bedankt

Negative K3 fan
25 juli 2006, 16:53
ok hier komt ie, niet letten op de slordigheid!!

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/zvexshometmastervolume124.png

dreadhead
25 juli 2006, 19:13
hartstikke bedankt!! :)

dan kan ik binnenkort aan de slag :cooler:

fullorder
25 juli 2006, 20:10
ok hier komt ie, niet letten op de slordigheid!!


verklaar je onderschrift eens....

dreadhead
25 juli 2006, 20:15
nu begrijp ik denk ik hoe het moet


http://img119.imageshack.us/img119/9263/zvexshometmastervolumeentrebleboosterenmidswitchzw 5.png (http://imageshack.us)

even voor de zekerheid klopt het schema zo met de on-off-on switch en de waarde 2.2 nF voor de mid boost?

Negative K3 fan
25 juli 2006, 21:04
verklaar je onderschrift eens....

anaal (bn.)
1 van of betrekking hebbend op de anus

ik weet trouwens niet hoe een on-off-on switch werkt dus daar kan ik je niet mee helpen

Speeddemon
25 juli 2006, 21:09
nu begrijp ik denk ik hoe het moet


http://img119.imageshack.us/img119/9263/zvexshometmastervolumeentrebleboosterenmidswitchzw 5.png (http://imageshack.us)

even voor de zekerheid klopt het schema zo met de on-off-on switch en de waarde 2.2 nF voor de mid boost?
nee, volgens mij schakel je op jouw manier die 2.2nF parallel aan de 0,1uF.

De juiste manier zou dan zijn (met 1 SPDT toggleswitch, met een center positie),
de treble cap in 't midden.
de 0.1uF boven (treble cap + 0.1uF = fullboost)
en 2.2nF (of misschien beter 4,7nF) + treble cap = mid boost.

dreadhead
25 juli 2006, 22:49
als ik het goed begrijp, zo?:

http://img399.imageshack.us/img399/7369/zvexshometmastervolumeentrebleboosterenmidswitchqy 1.png (http://imageshack.us)