PDA

View Full Version : Software met virituele mikrofoon modelling



johantipker
25 oktober 2005, 15:10
Weet iemand een software pakket of plugin, waarin je opgenomen waves kunt opleuken met virituele mikrofoon modelling, dus in het programma kunt expirementeren met div virituele mikes en plaatsingen enzo?

Bestaat het trouwens?

En werkt t?

(Wil m'n gitaar rechtstreeks of via een ampsimulator opnemen en dan nog wat "lucht" toevoegen, alsof je met mikrofoons werkt?

skanky
25 oktober 2005, 15:29
Antares heeft een mic modeler uitgebracht,
In NI guitar Rig kan het ook een beetje. Maar het klinkt toch nooit hetzelfde als een echte mic opname. Je mist toch bepaalde dingen als akoestiek.

bert k
25 oktober 2005, 15:44
Ik heb er wel eens mee zitten spelen, en het doet op zich wel iets, maar het heeft helemaal niks met microfoons te maken. Leuk verzonnen, maar het slaat in feite nergens op.

harrie-beton
27 oktober 2005, 10:01
mmmm de tijd staat niet stil hoor

http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/amp_simulator_list.html

bert k
27 oktober 2005, 10:15
Dat zijn amp simulators, ik bedoelde microfoonsimulators. Ampsims zijn best wel bruikbaar, maar die micsims zuigen.

harrie-beton
27 oktober 2005, 10:46
ok

Epic
27 oktober 2005, 15:21
Tascam GigaPulse misschien ? (http://www.tascam.com/Products/GigaPulse.html)

Han S
27 oktober 2005, 18:55
Ik heb er wel eens mee zitten spelen, en het doet op zich wel iets, maar het heeft helemaal niks met microfoons te maken. Leuk verzonnen, maar het slaat in feite nergens op.

Is ook terecht geheel geflopt, je hoopt natuurlijk dat je met een speelgoedmicrofoontje (ik zag er een bij Action voor €0.98 en dat ziet er ook nog goed uit) het geluid kunt maken van een Neumenn U47.

Dat snapt een koe nog wel, maar dat gaat helaas niet lukken. Heb je wel eens een goede U47 gehoord Bert?

bert k
27 oktober 2005, 21:55
Jazeker, dat was ook altijd mijn standpunt. Maar zoals Harry al opmerkte, de tijd en de techniek staan niet stil. Ik heb verbluffende dingen gehoord van amp-modelling, en als ik dat stukje over die Giga-Pulse lees word ik best wel nieuwsgierig.
Als puntje bij paaltje komt is de ultieme vraag niet 'Klinkt het als een U47?' maar 'Klinkt het goed?'

Han S
28 oktober 2005, 00:14
Ik weet nog een leuke U47 te koop, voor $11.000 heb je hem wel.

http://cgi.ebay.com/Neumann-U47a-u-47a-mic-microphone-complete-lk-new_W0QQitemZ7360073249QQcategoryZ15198QQrdZ1QQcmd ZViewItem

johantipker
28 oktober 2005, 09:04
Het gaat mij er ook niet om dat het precies zo klinkt als een U47 ofzo, maar dat ik gewoon een beetje "lucht" aan opnames kan toevoegen, die ik rechtstreeks inspeel.
Er gaat natuurlijk niets boven echte mics!
In dat kader wil ik ook graag melden dat ik eigenlijk niet eens geld voor zo'n software plugin wil betalen, (dat besteed ik liever aan echte mics) maar het van een gratis shareware site wil dowloaden (wel legaal natuurlijk)

imlikeajungle
29 oktober 2005, 13:02
Dat is het geweldige van huurbedrijven :)
Al erg leuk & duur spul kunnen huren voor een 'belangrijke' sessie...
En die prijzen vallen vaak beter mee dan je zou denken.

(Puck van Pucksound.nl heeft een meer dan aardige collectie Neumanns ook, op het SAE geeft hij een paar gastcolleges en dan brengt ie een reeks mics mee die we dan naast mekaar testen, erg erg leuk)

bert k
29 oktober 2005, 13:20
Dat is waar, maar de topicstarter zoekt een plugin om reeds opgenomen wavs te bewerken, geen microfoons.