PDA

View Full Version : Post je stack



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18

Sanderproductions
8 januari 2011, 15:09
http://img543.imageshack.us/img543/8678/sdc10013j.jpg

na lang hier te hebben gekeken, toch maar eentje gekocht:noob:

edit: 3000'ste post!!!!

lollol
8 januari 2011, 15:48
na lang hier te hebben gekeken, toch maar eentje gekocht:noob:

edit: 3000'ste post!!!!

http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm2.jpg

caliban
8 januari 2011, 15:51
? ?

soup
8 januari 2011, 15:52
Waarom heb je voor die amp gekozen?

caliban
8 januari 2011, 15:55
Waarom heb je voor die amp gekozen?

Natuurlijk omdat het eruit ziet als een recto en tweehonderd euro kost, maar ja, als hij goed klinkt, niks op te zeggen

Pepe
8 januari 2011, 16:41
Flauw. Koopt je na een jaar kranten bezorgen door weer en wind eindelijk een beetje amp waar je apetrots op bent...

Alsof je eerste amp gelijk 2500 euro moet kosten. Ik zeg, rock on kid!

lollol
8 januari 2011, 16:50
Flauw. Koopt je na een jaar kranten bezorgen door weer en wind eindelijk een beetje amp waar je apetrots op bent...

Alsof je eerste amp gelijk 2500 euro moet kosten. Ik zeg, rock on kid!

Nee, maar voor 400 euro's zou ik wat anders kopen:sssh:

Maar als hij er blij mee is:rockon:

caliban
8 januari 2011, 16:57
Nee, maar voor 400 euro's zou ik wat anders kopen:sssh:

Maar als hij er blij mee is:rockon:

Je ziet zijn gezicht niet helemaal maar blij lijkt hij wel :)

Sanderproductions
8 januari 2011, 17:29
ik had er al eerder op gespeelt voordat ik m kocht, en ook vergeleken met combo's en wat duurdere stacks.
ik vind hem goed klinken en ik ben er trots op

Edit: heb mijn gitaarleraar hem ook laten uitproberen, en die vond het een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Koeloe
8 januari 2011, 17:35
Lekker belangrijk wat anderen ervan vinden.
Succes ermee jongen!

toneblo
8 januari 2011, 17:41
Lekker belangrijk wat anderen ervan vinden.
Succes ermee jongen!

Zo is't! En nu raggen met die bak!
Totdat de buren een bord te koop in de tuin zetten!:rockon:

caliban
8 januari 2011, 17:53
Een vraag die gesteld MOET worden: ben jij dat als kleine op de foto aan de muur links van jou

rpl
8 januari 2011, 18:05
@Sanderproductions

Mooie set man :ok:

Sanderproductions
8 januari 2011, 18:29
Een vraag die gesteld MOET worden: ben jij dat als kleine op de foto aan de muur links van jou

Jep, dat ben ik:sssh:
zoek de verschillen

Chroxy
8 januari 2011, 20:28
mijn 2011 stack/set :)

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC00809.jpg

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC00805.jpg

Ijselrobo 07
8 januari 2011, 20:49
schaam je je een beetje dat je marshall gebruikt en heb je daarom de logo's weggehaald? :???:

(grapje :seriousf:)

maar mooie stack :ok:

Luke-wannabe
8 januari 2011, 21:54
Ik begrijp niet wat iedereen nou zo tof zit te doen over die jongen met die Fame stack. Het scheurt waarschijnlijk als een tiet en het gaat hard. Wat wil je nog meer? Al helemaal in die fase van je ontwikkeling op gebied van sound etc. Ik kan me voorstellen dat die jongen er super blij mee is.
Hij kan over een jaartje of tien altijd nog aan de Dumble.

macwilliams
8 januari 2011, 22:09
na lang hier te hebben gekeken, toch maar eentje gekocht:noob:

edit: 3000'ste post!!!!
gefeliciteerd jongen:ok:

Het was post 3001 trouwens:)

macwilliams
8 januari 2011, 22:12
mijn 2011 stack/set :)

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC00809.jpg

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC00805.jpg

En wat was 2010 dan?

Chroxy
8 januari 2011, 22:29
2011 (boven) is:

Marshall JMP50 ('81) en sporadisch een Vox Ac30 erbij

2008/2009/2010 was dit:

Vox AC15 + Marshall JCM800 ('89)

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/stack1.jpg

macwilliams
9 januari 2011, 07:46
Dat was toch ook niet verkeerd.

Chroxy
9 januari 2011, 11:32
klopt! Alleen de JMP is toch net wat vetter tegenover de JCM800. Daarnaast heb ik de speakers vervangen van V30's naar G12-65's, ook super vooruitgang.

Dude
10 januari 2011, 20:00
mijn 2011 stack/set :)

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC00805.jpg

mag ik vragen waar je die mic klem gekocht hebt ?

thanks

G.G.
10 januari 2011, 20:43
Ik begrijp niet wat iedereen nou zo tof zit te doen over die jongen met die Fame stack. Het scheurt waarschijnlijk als een tiet en het gaat hard. Wat wil je nog meer? Al helemaal in die fase van je ontwikkeling op gebied van sound etc. Ik kan me voorstellen dat die jongen er super blij mee is.
Hij kan over een jaartje of tien altijd nog aan de Dumble.

Amen!

We hebbben allemaal eens een 4x12 willen hebben omdat je er gewoon eentje moest hebben. Voor mij was dat in 1993 of 1994 ofzo een 412 van Peavey met daarop een 100 watt Kustom transistortop en daarna werd het een 50 watt Marshall JMP-top. Totaal nutteloos op mijn kamertje, maar wel heel cool. Nu speel ik het liefst op mijn 3 watter met een 10" speaker.

iedereen heeft recht op een cheap-ass half stack, al is het maar om te kunnen zeggen dat je er eentje gehad hebt.

macwilliams
10 januari 2011, 21:01
klopt! Alleen de JMP is toch net wat vetter tegenover de JCM800. Daarnaast heb ik de speakers vervangen van V30's naar G12-65's, ook super vooruitgang.

Ik heb ook helemaal niks met V30 speakers, ik heb dan nog 100x liever de GT75 die zijn niet zo krasserig.

Looking good Chroxy:ok:

Ijselrobo 07
10 januari 2011, 21:11
Amen!

We hebbben allemaal eens een 4x12 willen hebben omdat je er gewoon eentje moest hebben. Voor mij was dat in 1993 of 1994 ofzo een 412 van Peavey met daarop een 100 watt Kustom transistortop en daarna werd het een 50 watt Marshall JMP-top. Totaal nutteloos op mijn kamertje, maar wel heel cool. Nu speel ik het liefst op mijn 3 watter met een 10" speaker.

iedereen heeft recht op een cheap-ass half stack, al is het maar om te kunnen zeggen dat je er eentje gehad hebt.

of je "verzint" dat je er een hebt.. en zegt tegen iedereen dat je er eentje hebt..
zo ik ook.. ik zei eens tegen een klasgenoot dat mijn super vette 20 watt buizen amp echt super klinkt.. vervolgends gaat hij met een plaatje van 2 full stack's dat die van internet heeft gehaald zeggen tegen mijjn klasgenoten dat dat mijn amp is.. en vanaf dat moment denkt iedereen dat ik dat ook echt heb... en dan kom deze week zondag aan met m'n blackstar 1x12 combo..
en een 4x12 cabinet!! en dat is ook het goede nieuws (zodat deze eigenlijk nutteloze post toch nog on-topic blijft)

Ik heb net een nieuwe 4x12 cabinet besteld!
Maar ik ga nog niet zeggen welke het is, dat zien jullie over een paar dagen wel waneer ik er een revieuw van op GN zet ;)
en dan zal ik ook een paar nieuwe foto's voor hier maken ;)

G.G.
10 januari 2011, 21:14
Ijselrobo, ik snap totaal niet wat je wilt zeggen.

Ijselrobo 07
10 januari 2011, 21:20
Ijselrobo, ik snap totaal niet wat je wilt zeggen.

Met die hele nutteloze post/verhaaltje probeerde ik eigenlijk te vertellen dat je ook gewoon kunt verzinnen dat je een half/full stack hebt, of dat anderen het voor je verzinnen omdat ze niet goed naar je luisteren...

En om on topic te blijven, zei ik er ook nog bij dat ik over een paar dagen mijn stack ga posten, omdat ik ongeveer een half uur geleden een nieuw 4x12 cabinet heb besteld en nog niet ga zeggen welke ;)

Zo een beetje duidelijk(er)?

ieme
10 januari 2011, 21:22
of je "verzint" dat je er een hebt.. en zegt tegen iedereen dat je er eentje ;)

Wat een waardeloos kutverhaal

Misery Signals
10 januari 2011, 21:29
Nounou, zo hard voor dat joch?

MS

macwilliams
10 januari 2011, 21:32
Wat een waardeloos kutverhaal

Dat zei m'n dochter ook toen ik door'n roosje voorlas.

Weet je wat ik toen antwoorde?

G.G.
10 januari 2011, 21:51
Weet je wat ik toen antwoorde?

ga dan lekker zelf lezen, trut?

Chroxy
10 januari 2011, 21:53
mag ik vragen waar je die mic klem gekocht hebt ?

thanks

Dude, Het zijn ampclamps (www.ampclamp.com).. erg fijne dingen!

macwilliams
10 januari 2011, 22:03
ga dan lekker zelf lezen, trut?

En ze leefden nog heel kort en fucking triestig van ongeluk.

RoelSmoel
10 januari 2011, 22:29
of je "verzint" dat je er een hebt.. en zegt tegen iedereen dat je er eentje hebt..
zo ik ook.. ik zei eens tegen een klasgenoot dat mijn super vette 20 watt buizen amp echt super klinkt.. vervolgends gaat hij met een plaatje van 2 full stack's dat die van internet heeft gehaald zeggen tegen mijjn klasgenoten dat dat mijn amp is.. en vanaf dat moment denkt iedereen dat ik dat ook echt heb... en dan kom deze week zondag aan met m'n blackstar 1x12 combo..
en een 4x12 cabinet!! en dat is ook het goede nieuws (zodat deze eigenlijk nutteloze post toch nog on-topic blijft)

Ik heb net een nieuwe 4x12 cabinet besteld!
Maar ik ga nog niet zeggen welke het is, dat zien jullie over een paar dagen wel waneer ik er een revieuw van op GN zet ;)
en dan zal ik ook een paar nieuwe foto's voor hier maken ;)

Ik snap er de ballen van.. Spel trouwens review eens goed..
En dat laatste komt erg kinderachtig over.. Nananananaaaaanaaaaaa, jullie weten het toch nog niet lekker puuuuuuuuuuuuuuuuuuh:cheerup:

Misery Signals
10 januari 2011, 22:33
"Ik-heb-twee-Diezels" kan anders ook tellen ;)

MS

RoelSmoel
10 januari 2011, 22:37
"Ik-heb-twee-Diezels" kan anders ook tellen ;)

MS

:D
Maar dat was sowieso zo kansloos dat niemand het geloofde..

Henri H
11 januari 2011, 08:49
Ijselrobo is gewoon "stoked". Zo noem je dat toch als iemand nogal enthousiast is over iets wat er gaat gebeuren?
Ik begriep 't prima.....

JohnLord
11 januari 2011, 08:54
Preies, eigenlijk zijn we (bijna) allemaal een groot kind ;)

En de voorpret is het leukst...

freakout
11 januari 2011, 18:32
Uncle Harrys last freakout http://i52.tinypic.com/vhg6so.jpg

Thiez
11 januari 2011, 18:50
Zeer nice! Ik wil nog steeds die 6100 een keer aan de tand voelen.

B-stone
11 januari 2011, 20:55
Ik vraag het mij vaker af, wat nou precies het verschil is tussen die van freakout en die van mij, behalve dan dat zijn head mooier naar voren staat, dat die van hem blauw is en hij er een jimi hendrix foto op heeft.

http://i936.photobucket.com/albums/ad210/Bramste/goed3.jpg

Thiez
11 januari 2011, 22:02
de LM uitvoering staat voor lead mod als ik me niet vergis. Iets in de trant van een gemod leadkanaal met wat meer gain ofzo.

robert-gitarist
11 januari 2011, 22:37
Ik weet niet technisch wat het verschil exact is allemaal maar weet wel (van horen zeggen hoor) dat er geluids verschil in zit. De paarse versies schijnen "beter" te klinken. Ik ken alleen het geluid van de paarse versie en die vind ik erg goed maar of het beter is of anders dan een zwarte versie durf ik niet te zeggen.

De versie van Freakout is sowieso anders. Je hebt eigelijk 3 versies, een met zwarte tolex, een met paarse tolex en nog een versie met paarse tolex maar met goudkleurig logo op de gril en een compleet verguld chassis zoals hier onder te zien is:

http://www.thefellowshipofacoustics.com/images1/++AndereAmpsPaulFenderMarshall%20065.jpg

En een grote foto:
http://http://www.crafted.dk/ampheaven/pics/marshall%206100le%20chassis.jpg

Henri H
11 januari 2011, 23:33
Ik heb de paarse gehad, zonder "verguld" chassis.
Vooral het 2e kanaal vond ik erg gaaf.
Het 1e kanaal is bruikbaar clean, en het 3e kanaal iets te gecomprimeerd naar mijn smaak.

Ik heb geen idee hoe die "gouden" uitvoering (LE; Limited Edition(?)) klinkt, maar de LM (zwarte tolex) klonk zeker niet verkeerd, en ik hoorde eigenlijk geen verschil.

De LE zal waarschijnlijk het allerbest klinken, al was het alleen maar omdat ie er best wel bling, en dan in de goeie zin van de betekenis, uitziet. :lovelove:

freakout
12 januari 2011, 11:57
Wat betreft de sound zijn ze hetzelfde, maar dan moeten er wel EL 34 in zitten, De LM versie heeft in het leadkanaal nog meer gain en heeft 5881 buizen zover ik weet, zal daar door ook wel iets anders klinken.

B-stone
12 januari 2011, 16:06
ja ik heb er ook el 34 in zitten, de verkoper vertelde mij dat het een lead mod was omdat hij een contour en een gain boost knopje had in het lead kanaal.

Jasper.
12 januari 2011, 16:49
Het zijn misschien hele beste versterkers maar ik vind ze 'e'en van de lelijksten vn marshall. Die rij knoppen had in in midden gemoeten.

caliban
12 januari 2011, 17:56
Het zijn misschien hele beste versterkers maar ik vind ze 'e'en van de lelijksten vn marshall. Die rij knoppen had in in midden gemoeten.

Gewoon een beetje raar..

YannickH
12 januari 2011, 18:03
Het zijn misschien hele beste versterkers maar ik vind ze 'e'en van de lelijksten vn marshall. Die rij knoppen had in in midden gemoeten.

daar geef ik je geen ongelijk in

B-stone
12 januari 2011, 20:53
klopt een jcm 800 ziet er beter uit, maar marshall had bij deze versterkers geen andere keus: het zit zo vol met electronica dat de enigste plaats eigenlijk wel daar was of ze hadden of ze hadden het een grotere front plate moeten geven maar ik denk dat dat juist alleen maar lelijker is.

Ik ben er iniedergeval nog heel erg blij mee, alhoewel ik wel graag een 1959 slp zou willen kopen als ik geslaagd ben. mijn ouders hebben mij 500 euros beloofd als ik slaag, dus de vraag is waar dat inclusief mij spaargeld naartoe gaat? marshall of een gretsch

caliban
12 januari 2011, 21:05
ouders hebben mij 500 euros beloofD als ik slaag

Zo :) een stapje dichter bij slagen en die 500 euro :seriousf:

macwilliams
12 januari 2011, 22:00
Het zijn misschien hele beste versterkers maar ik vind ze 'e'en van de lelijksten vn marshall. Die rij knoppen had in in midden gemoeten.
Maar ze klinken echt goed!!


Zo :) een stapje dichter bij slagen en die 500 euro :seriousf:

:seriousf:

B-stone
12 januari 2011, 22:13
Zo :) een stapje dichter bij slagen en die 500 euro :seriousf:

ik was in de war met het kofschip maar dat geldt natuurlijk niet voor beloofd. ik vond het met een t ook best mooi staan :soinnocent:.

B-stone
12 januari 2011, 22:21
Maar ze klinken echt goed!!



:seriousf:

dankje, vind ik ook.
ik heb alleen effe een vraag, en ik weet zeker dat jullie die kunnen beantwoorden: ik speel eigenlijk alleen maar over de low stand dus 50 watt.
en ik kijk wel eens naar mijn buizen en toch branden alle eind trap buizen.
moet ik hem dan gewoon 16 ohm op 16 ohm spelen of 8 ohm op 16 ohm? als jullie snappen wat ik bedoel. :crazyhappy:

Henri H
13 januari 2011, 08:47
Er staat niets in de handleiding (http://www.marshallamps.com/handbooks/pdf/30thanniv.pdf).

Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat het niet nodig is om de impedantie te wijzigen.
Waarom gebruik je hem eigenlijk op 50W?
Ik had hem meestal op 100W staan, ook thuis, en dan het volume omlaag draaien, en de "low volume compensation"-switch inschakelen.
Dat werkte beter vond ik, maar is misschien persoonlijk.

B-stone
13 januari 2011, 18:47
Er staat niets in de handleiding (http://www.marshallamps.com/handbooks/pdf/30thanniv.pdf).

Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat het niet nodig is om de impedantie te wijzigen.
Waarom gebruik je hem eigenlijk op 50W?
Ik had hem meestal op 100W staan, ook thuis, en dan het volume omlaag draaien, en de "low volume compensation"-switch inschakelen.
Dat werkte beter vond ik, maar is misschien persoonlijk.

het kan puur ingebeeld zijn hoor, maar ik heb het idee als ik thuis speel (wel op een redelijk volume), en ik draai aan de eq zodat er een lekkere sound uit komt. dat het op nog hogere volumes bij repetities weer helemaal nergens naar klinkt. Ik ben nog een beetje zoekende maar voorlopig ben ik bij genoeg met de sound die ik nu met de 50 watt stand heb ;) daarvoor speelde ook gewoon op 100 watt maar dat geluid begon mij een beetje ''te vervelen''. dus weer wat uitgeprobeert en uiteindelijk toch bij de 50 watt stand gebleven.
ik speel wel gewoon op pentode. en ik dacht ook dat je hem gewoon op de 16 ohm moest laten, ik heb die handleiding ook al tienduizend keer door gelezen en daar staat niet over ohmages. maar ik dacht: "ik vraag het effe aan mensen die er wat meer verstand van hebben" dat geeft weer wat meer zekerheid :)

Fireburst
13 januari 2011, 21:08
Ohmage veranderen moet alleen als je er effectief buizen uithaalt om van 100 naar 50W te gaan, met de knop die MArshall voorziet moet het dus NIET.

Henri H
13 januari 2011, 22:53
@B-Stone: Herkenbaar, dat van het opnieuw moeten afstellen bij hogere volumes.
Ik kan me nog herinneren dat ik daar ook wel 's moeite mee had, met de 6100 meer dan met andere amps in ieder geval.

iWishmaster
13 januari 2011, 22:58
Ohmage veranderen moet alleen als je er effectief buizen uithaalt om van 100 naar 50W te gaan, met de knop die MArshall voorziet moet het dus NIET.

Als het niet in de handleiding staat, zal het in geval van die Marshall inderdaad niet het geval zijn. Echter zijn er best een aantal versterkers aan te wijzen waarbij zo'n half power knop wel betekend dat je een andere impedantie moet kiezen. Deze knop sluit dan de helft van de buizen kort (wat hetzelfde is als ze eruit halen).

edje kadetje
13 januari 2011, 23:01
het kan puur ingebeeld zijn hoor, maar ik heb het idee als ik thuis speel (wel op een redelijk volume), en ik draai aan de eq zodat er een lekkere sound uit komt. dat het op nog hogere volumes bij repetities weer helemaal nergens naar klinkt.

dat is niet ingebeeld hoor. Dat effect heeft een dure naam (ik meen iets van fletcher- munsoon) en het gaat er dan om dat bij verschillende volumes de verhouding tussen hogere, midden en lagere tonen anders ervaren worden. Als het zachter wordt ervaren de lage en hoge tonen als zwakker. Anderen hier op het forum kunnen het ongetwijfeld beter uitleggen. Voor dit effect zit er ook een loudness knop op je huiskamerversterker. Staat 'ie zachter, dan kun je met de loudness knop de lage en hoge tonen harder zetten.

Misery Signals
14 januari 2011, 01:51
Al twee blz buiten een hoerengouden Marshall chassis geen foto's huphup...
Mijn definitief afgewerkte set want vanaf nu wordt hier gespaard om groter te gaan wonen:

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC05006.JPG

MS

Arvoitus
14 januari 2011, 03:45
Kwijl ... wat zou ik daar toch graag een keer mee willen spelen. Vooral een Uberschall lijkt me heerlijk.

Maar wat voor een antiek beeldscherm zie ik daar toch helemaal rechts staan?

macwilliams
14 januari 2011, 08:45
Mooie set, waardeloze foto.
Layout verneukend.

Toaster
14 januari 2011, 11:17
Al twee blz buiten een hoerengouden Marshall chassis geen foto's huphup...
Mijn definitief afgewerkte set want vanaf nu samen met de vriendin na ons appartement voor een huis sparen (én het eerste verhuren):

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC05006.JPG

MS

super vette set!

Ik denk aan je spul te zien dat je behoorlijk zware muziek maakt, niet mijn ding, maar ik zou me er prima mee kunnen vermaken.

Mufftin
14 januari 2011, 11:54
Je kunt er ook makkelijk mee spelen:

foo fighters (mesa)
Arctic monkeys (bogner)
B.b King (soldano)

Luke-wannabe
14 januari 2011, 12:51
Spike gebruikt ook Bogner Extacy. Niks geen gebeuk daarzo. Prachtige sound!

Rick trodat
14 januari 2011, 13:11
Spike gebruikt ook Bogner Extacy. Niks geen gebeuk daarzo. Prachtige sound!

Maar de xtc is iets anders dan de uberschall.

Thiez
14 januari 2011, 14:08
Erg mooie set MS!
Eindelijk iemand die ze beide in het bezit heeft. Hoe verhouden de soldano en de peavey zich tot elkaar? Word vaak gevraagd naar een soldano sound voor leuke prijs, en dan wordt er vaak de peavey gegeven als tip.

Mr. Dynamite
14 januari 2011, 14:21
Ach 't blijft behelpen maar je moet het er maar mee doen toch? Je kunt ook niet alles hebben, anders is er niets meer om over te dromen. :makeup:





;)

caliban
14 januari 2011, 14:45
Erg mooie set MS!
Eindelijk iemand die ze beide in het bezit heeft. Hoe verhouden de soldano en de peavey zich tot elkaar? Word vaak gevraagd naar een soldano sound voor leuke prijs, en dan wordt er vaak de peavey gegeven als tip.

Lijkt me thans heel verschillend qua sound hoor..

Misery Signals
14 januari 2011, 14:58
Dat beeldscherm is een Macintosh van 1990.

Ik vond dit wel een leuke layout qua foto. Staat alles op, maar niet in cliché vooraanzicht.

Mits tweaken krijg je een 5150 wel in de richting van een Soldano hoor. Weinig gain op leadkanaal of zelfs crunchkanaal nemen. Sound blijft wel iets meer verzadigd, minder clean. Maar het blijft geen gekke amp voor zijn geld die 5150. Clean is gemod, klinkt ronder warmer, minder steriel. Op leadkanaal is de gainpot ook opengetrokken naar het hele draaibereik. Dus niet gain bij tot 4 en dan bzzzzz erbij.

MS

caliban
14 januari 2011, 15:01
Ik moet zeggen dat ik MS gelijk geef in verband met de layout van de foto.

Misery Signals
14 januari 2011, 15:42
Het enige wat er trouwens nog steeds op mijn verlanglijstje staat is een Rivera K-TRE ipv de 5150, maar die investering wil ik echt niet meer maken.

http://www.youtube.com/watch?v=ZwoOGBBzUIo

MS

marc_o
14 januari 2011, 16:03
Te gek, die Tre's
Heb jarenlang de Knucklehead reverb gehad en hoewel het zeker geen allemansvriendjes is zoals je die wel vaker ziet, kun je er juist daarom de bruutste sounds mee maken.

@MS, jij hebt ook een zeer indrukwekkende verzameling, heb je ook een overall foto overzicht?

Thiez
14 januari 2011, 16:33
die rivera's lijken me idd ook erg interessant maar je ziet ze zo verdomd weinig staan om uit te testen..

Misery Signals
14 januari 2011, 16:37
Mij Max Guitar zie ik een K-TRE op de site staan, voor een goede prijs. Daar stond eerst ook een KR100 midi voor 1750, nu is die weg en de rest zal terug tegen 2600 gaan denk ik.

MS

Ijselrobo 07
14 januari 2011, 22:30
http://img534.imageshack.us/img534/810/14012011009.jpg (http://img534.imageshack.us/i/14012011009.jpg/)

't is een Blackstar HT-20C op een Marshall 1960TV cabinet...
op mijn pedaalboard staan nog: Dunlop Classic wah wah, Blackstar HT-Dual, Digitech BP-80, een tuner en een footswitch voor m'n amp.

Grtz.
Ijselrobo 07

DFTPOL
14 januari 2011, 23:36
't is een Blackstar HT-20C op een Marshall 1960TV cabinet...
op mijn pedaalboard staan nog: Dunlop Classic wah wah, Blackstar HT-Dual, Digitech BP-80, een tuner en een footswitch voor m'n amp.

Grtz.
Ijselrobo 07

Heeft zo'n HT 20 nou genoeg headroom om boven een houthakker uit te komen?

caliban
15 januari 2011, 00:06
Bugera v22 geraakt vrij makkelijk boven drum uit, kan me inbeelden dat deze dat ook doet

RoelSmoel
15 januari 2011, 01:00
Heeft zo'n HT 20 nou genoeg headroom om boven een houthakker uit te komen?

Heel goed, ook hard genoeg om op te treden (met een 1x12, laat staan met een 4x12).

Lexvandoef
15 januari 2011, 01:05
Mijn 2 ampjes in de zeldzame gelegenheid dat ze bij elkaar zijn:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0265.jpg

JeroenSchaaf
15 januari 2011, 09:30
Mijn 2 ampjes in de zeldzame gelegenheid dat ze bij elkaar zijn:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0265.jpg

Nice! Ik gas al jaren op een Hook! Toch maar eens gaan sparen!

movo.
15 januari 2011, 09:42
http://img706.imageshack.us/img706/3227/stack.jpg

Verdient een betere foto maar dit is mijnus voor nu. JCM800 Superbass en Bandmaster -> JCM900 Cab met V30's. JCM800 gaat wrss de deur uit voor een Lead JCM800 of JMP. Of als backup.

forceps
15 januari 2011, 10:32
Verdient een betere foto maar dit is mijnus voor nu. JCM800 Superbass en Bandmaster -> JCM900 Cab met V30's. JCM800 gaat wrss de deur uit voor een Lead JCM800 of JMP. Of als backup.

De kastdeur uit? ;)

movo.
15 januari 2011, 10:37
Hahah ja 't staat helaas in een kast (wel handig) maar harder dan 0,1 gaat het niet.

Rockrrr
15 januari 2011, 13:28
http://img222.imageshack.us/img222/218/dscn1175h.jpg

(bovenste amp is een bassman blackface)

toneblo
15 januari 2011, 16:25
http://img222.imageshack.us/img222/218/dscn1175h.jpg

(bovenste amp is een bassman blackface)


In combinatie met een orange cab.. hmm, isdawah?

Lexvandoef
15 januari 2011, 16:39
Nice! Ik gas al jaren op een Hook! Toch maar eens gaan sparen!

Thnx! En dan te bedenken dat die kleine champ er naast ook HOOK dna heeft ;).

Nielsje
15 januari 2011, 16:43
Thnx! En dan te bedenken dat die kleine champ er naast ook HOOK dna heeft ;).

Jij hebt zeker nooit opgelet bij bio vroeger, of wel?

Lexvandoef
15 januari 2011, 16:48
Jij hebt zeker nooit opgelet bij bio vroeger, of wel?

niet bepaald, hoezo? :P

Rockrrr
15 januari 2011, 17:27
@ toneblo ; fender bassman en orange cab gaan idd helemaal niet samen, lijken elkaar tegen te werken, maar ben op zoek naar een nieuw cab (suggesties? :???:) is wel lastig om enkel een 4 ohm uitgang te hebben

Maar goed die fender versterker heb ik enkel ter beschikking doordat mn vader 30 jaar geleden bass dacht te willen spelen, dus mij hoor je niet klagen
:hippie:

Arthis
15 januari 2011, 17:58
[Foto]

Verdient een betere foto maar dit is mijnus voor nu. JCM800 Superbass en Bandmaster -> JCM900 Cab met V30's. JCM800 gaat wrss de deur uit voor een Lead JCM800 of JMP. Of als backup.


Waarom zet je die Fender niet op de Marshall? Ziet wat raar uit zo :chicken:

movo.
16 januari 2011, 11:02
Waarom zet je die Fender niet op de Marshall? Ziet wat raar uit zo :chicken:

Ja klopt maar dat komt omdat die Marshall erg heet wordt. Bovenop zit een rooster waar die hete lucht omhoog komt dus vandaar dat ik het effe zo heb.

refused199
16 januari 2011, 11:20
Moet je het vooral ook in een kast zetten:???:
Wat is daar overigens het voordeel van?

movo.
16 januari 2011, 12:17
Moet je het vooral ook in een kast zetten:???:
Wat is daar overigens het voordeel van?

Tsja we hebben niet allemaal grote huizen he, moet toch ergens staan. ;)

refused199
16 januari 2011, 12:21
Maar versterkt zo'n kast niet de trillingen van een cab? Ik zeg dan kast weg en laat die cab maar lekker blazen!:cheerup:
Staat het wel wat minder netjes opgeborgen, maar zo'n setup mag je best tonen toch!;)

Jasper.
16 januari 2011, 12:36
Tsja we hebben niet allemaal grote huizen he, moet toch ergens staan. ;)

Die kast neemt meer ruimte in dan je stack.... Anders zou je stack er niet inpassen. Dus dit snap ik niet helemaal?

movo.
16 januari 2011, 12:48
Ok jullie begrijpen het verkeerd, het is zegmaar een kast in de muur. Vroeger was het 1 grote ruimte maar het is verbouwd tot 2 slaapkamers, met daartussen dus kasten.

RoelSmoel
16 januari 2011, 13:25
Ik zelf vermoed dat het zo zit, de stack los náást de kast en de kast los nemen nemen meer plaats in dan de stack IN de kast, zegmaar soort van 2-in-1:)

Toaster
16 januari 2011, 14:49
Mijn 2 ampjes in de zeldzame gelegenheid dat ze bij elkaar zijn:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/IMAG0265.jpg

Toe maar! Twee rollen wc papier naast je bed.......

Niels Verkaik
16 januari 2011, 15:36
Toe maar! Twee rollen wc papier naast je bed.......

Dat is vast om zijn versterkers mee schoon te vegen:soinnocent:

Ash ketchum
16 januari 2011, 15:54
Vast voor eventuele "ongelukjes"!

Mooie amps Lex, die Hook blijft echt tegek.

Lexvandoef
16 januari 2011, 17:01
Haha jullie zijn ook scherp ;)... maar ach, als je mijn amps zou horen... ;)

toneblo
16 januari 2011, 17:49
Haha jullie zijn ook scherp ;)... maar ach, als je mijn amps zou horen... ;)


... dan schieten we vol ?.. vandaar die rollen?!

lollol
16 januari 2011, 18:29
... dan schieten we vol ?.. vandaar die rollen?!

Nee, dan schieten we leeg;)

toneblo
16 januari 2011, 18:38
Nee, dan schieten we leeg;)


...ehh, dat moet nog komen dan denk ik?!
Persoonlijk, ik heb een net iets andere smaak.:gitarist:

tillens
18 januari 2011, 00:06
Van oud naar ....
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/gear2009018.jpg

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/gear2009019.jpg

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Mesablueangel001.jpg

Kleine broeder in de strijd...

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/diverse003.jpg

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Versterker011.jpg

Er staat nog eenzelfde jtm set bij een maatje die aan het demo- en is...

Volgende wensamp is toch nog een tweede matchless amp, of een 3 monkeys of een brunetti.. ja ik weet het, get a life, maar vind het gewoon heel leuk om te verzamelen.

WillemdaGuide
18 januari 2011, 00:36
Cool! hoe klinkt die Mesa?

Simonvanwijk
18 januari 2011, 13:46
Pure porno, die Matchless.

Mr. Dynamite
18 januari 2011, 13:57
Die Matchles is echt vet

Waar ik nou wel benieuwd naar was, die jtm's, wat kun je daar van verwachten?
Ik had altijd het idee dat het beetje bluesy bakjes waren, klopt dat?

Mukkez
18 januari 2011, 17:25
Eerst 3 Marshall's (JTM 60? ) en nu helemaal geen meer?
Helemaal op dat geluid uitgekeken?

Orpheo
18 januari 2011, 18:36
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0351.jpg

ik haat foto's maken met rotlicht, maar nu effe beter iets dan niets...denk ik :P

tillens
18 januari 2011, 18:47
Eerst 3 Marshall's (JTM 60? ) en nu helemaal geen meer?
Helemaal op dat geluid uitgekeken?

Nope, heb nog twee jtm sets ( dus twee heads en bijpassende 2x12's)...
Binnenkort een volwaardige nieuwe familiefoto

tillens
18 januari 2011, 18:48
Die Matchles is echt vet

Waar ik nou wel benieuwd naar was, die jtm's, wat kun je daar van verwachten?
Ik had altijd het idee dat het beetje bluesy bakjes waren, klopt dat?

De jtm is inderdaad bedoeld voor meer blues achtige dingen ( qua drive channel). Het clean is meer getracht ri Fender te trekken dus echt clean, en de drive is niet de typische marshall hi gain achtige sound.. erg tof in mijn oren in ieder geval.

Thiez
18 januari 2011, 19:29
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0351.jpg

ik haat foto's maken met rotlicht, maar nu effe beter iets dan niets...denk ik :P

Mooi setje versterkers wel, wist niet dat jij een koch had?

Orpheo
18 januari 2011, 19:42
Mooi setje versterkers wel, wist niet dat jij een koch had?

Gisteren er net n topic over gemaakt ;)

Baco
20 januari 2011, 13:40
Sinds vandaag, Mesa 4x12 is in onderhandeling...

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Mesa/MKV/MKV11-01-20-06.JPG

ieme
20 januari 2011, 13:46
Sinds vandaag, Mesa 4x12 is in onderhandeling...

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Mesa/MKV/MKV11-01-20-06.JPG

staat een mooie 4x12 mesa op marktplaats, 600 vr pr staat alleen in groningen, is denk ik te ver voor je...

Orpheo
20 januari 2011, 13:46
Sinds vandaag, Mesa 4x12 is in onderhandeling...

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Mesa/MKV/MKV11-01-20-06.JPG

ben jaloers. ik wil heel graag de mark5 tof vinden, maar de liefde wil maar niet overslaan :( wel prachtige set.

Baco
20 januari 2011, 14:19
Ben ook nog volop bezig die Mark V aan het ontdekken hoor, gelukkig ben ik volgende week een paar dagen thuis, kan ik me er wat in verdiepen. Vind hem een mooie aanvulling op die Dual Rectifier, die Mark V "zingt" iets meer imho, bij gebrek aan een beter woord. Er zitten zoveel sounds in, moet er me echt eens bij zetten en tweaken totdat ik blaren op m'n vingers krijg om alle mogelijkheden eens deftig te testen ;)

@ieme: Groningen is idd best ver voor me, helaas.

Orpheo
20 januari 2011, 16:11
Ben ook nog volop bezig die Mark V aan het ontdekken hoor, gelukkig ben ik volgende week een paar dagen thuis, kan ik me er wat in verdiepen. Vind hem een mooie aanvulling op die Dual Rectifier, die Mark V "zingt" iets meer imho, bij gebrek aan een beter woord. Er zitten zoveel sounds in, moet er me echt eens bij zetten en tweaken totdat ik blaren op m'n vingers krijg om alle mogelijkheden eens deftig te testen ;)

@ieme: Groningen is idd best ver voor me, helaas.

ik herken dat wel, dat 'ervoor gaan zitten' en tweaken aan de tone. die toggles doen zo enorm veel. het 'ergste' van de 5 vind ik dat ie niet zoveel gain heeft als dat ik zou willen. ik krijg 't er gewoon niet uit. zelfs met de handleiding op schoot, en de tonetip-clips van petrucci op m'n telefoon, schiet ik er nog niks mee op. belachelijk maar waar.

ontopic:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/PC060038.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0358.jpg

LaszloVersteeg
20 januari 2011, 21:22
Damn Orpheo...

Die deo heb ik wel, dat scheelt:seriousf:

JeroenSchaaf
25 januari 2011, 20:44
Vandaag samen met me pa een Mesa Boogie Caliber omgebouwd in een tijdelijke head. ( Wil Vernet een head laten maken, of deze laten tolexen

http://img526.imageshack.us/img526/6094/234543.jpg

Samen met me nieuwe cabje!:

http://img207.imageshack.us/img207/6223/fotofeb.jpg

macwilliams
25 januari 2011, 20:47
Even netjes tolexen en klaar toch?:ok:

Jasper.
25 januari 2011, 20:52
Of je maakt hem opnieuw met een mooi stukje hout met een mooie tekening en dan gewoon aflakken?

JeroenSchaaf
25 januari 2011, 20:53
Even netjes tolexen en klaar toch?:ok:

Ja :) , ik zal mister Vernet eens mailen! :cheerup:

JeroenSchaaf
25 januari 2011, 20:55
Of je maakt hem opnieuw met een mooi stukje hout met een mooie tekening en dan gewoon aflakken?

Ja is ook een optie! maar dat vind ik niet zo mooi :) om zelf te doen. Ik wou hem misschien laten tolexen in de stijl van de Cab!

Of iets gaafs! paars / wit / blauw ? :cheerup:

Thiez
25 januari 2011, 20:56
Je kunt ook eens Giablo (toneblo) proberen. Zijn tolex werk ziet er ook echt erg strak uit.

Henri H
25 januari 2011, 21:22
Lijkt me een gave stack! :ok:

Die Vernet heeft, net als die van Mitch, 2 Celestions (welke?) diagonaal?

Ideaal voor in een kroeg lijkt me....

Riky
26 januari 2011, 01:02
Dat is een gave cab! Qua looks ook!
Hoe klink ie?

JeroenSchaaf
26 januari 2011, 08:00
Je kunt ook eens Giablo (toneblo) proberen. Zijn tolex werk ziet er ook echt erg strak uit.

Thanks voor de tip! Ben inmiddels al aan het mailen met Franc.


Lijkt me een gave stack! :ok:

Die Vernet heeft, net als die van Mitch, 2 Celestions (welke?) diagonaal?

Ideaal voor in een kroeg lijkt me....

Dankje, klopt twee g12h Greenbacks diagonaal. Heb ze tot nu toe geprobeerd met closed back, vanavond tijdens de repetitie even met open back proberen.


Dat is een gave cab! Qua looks ook!
Hoe klink ie?

Thanks, tot nu toe klinkt die zeer ok! maar nog niet helemaal mijn smaak ( ligt voornamelijk aan de speakers denk ik, of dat die nu closed back is. )

toneblo
26 januari 2011, 12:23
Thanks voor de tip! Ben inmiddels al aan het mailen met Franc.



Dankje, klopt twee g12h Greenbacks diagonaal. Heb ze tot nu toe geprobeerd met closed back, vanavond tijdens de repetitie even met open back proberen.



Thanks, tot nu toe klinkt die zeer ok! maar nog niet helemaal mijn smaak ( ligt voornamelijk aan de speakers denk ik, of dat die nu closed back is. )

probeer i.d.d. Eens verschillende speakers, cab heeft een goede reputatie.
Welke stijlen speel je?

speedmusic
26 januari 2011, 12:27
@Jeroen, vanwaar een nieuwe behuizing voor je Caliber?
Waarschijnlijk heb ik die motivatie gemist.

JeroenSchaaf
26 januari 2011, 19:23
probeer i.d.d. Eens verschillende speakers, cab heeft een goede reputatie.
Welke stijlen speel je?
Ja de cab blijft! Vanavond even open back proberen. Mocht dat niet bevallen dan andere speakers proberen.

Ik speel in 2 coverbands, waarvan een top100 band en de andere bluesband. En ik speel nog in een bandje met eigen muziek ala Anouk.

@Jeroen, vanwaar een nieuwe behuizing voor je Caliber?
Waarschijnlijk heb ik die motivatie gemist.

De caliber was een combo :)

interessander
26 januari 2011, 20:40
Dat wordt een mooi topje, toch weer terug bij een mesa dus?

Il_Falco
12 februari 2011, 22:15
Mijn stack sinds mijn Jet City 24s is toegekomen. Ik weet nog niet welke cab ik op oorhoogte plaats.
http://i106.photobucket.com/albums/m250/valktje/Gear/DSC01210.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m250/valktje/Gear/DSC01209.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m250/valktje/Gear/DSC01207.jpg

sjaak1990
13 februari 2011, 01:34
http://img692.imageshack.us/img692/9387/lalaam.jpg

Ijselrobo 07
13 februari 2011, 07:20
@sjaak1990: mooie collectie :ok:
ennu, die gitaar wat in het koffer ligt, is een Blade RH4, toch?

sjaak1990
13 februari 2011, 16:46
@sjaak1990: mooie collectie :ok:
ennu, die gitaar wat in het koffer ligt, is een Blade RH4, toch?

Thanks!

Is een blade california custom, het model boven de RH4

robert-gitarist
13 februari 2011, 16:52
Gave set up Sjaak! Erg fraai spul! :)

Enne enigzins bekend uitziende woonkamer :D

interessander
28 februari 2011, 10:10
De gecombineerde reamp-setup van mezelf en de andere gitarist.
(chameleon en marshall eindtrap in zijn rack dienen als backup)

http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/144/l_fa9a8b9a46da4bd285cf1717372c4547.jpg

macwilliams
28 februari 2011, 11:46
De gecombineerde reamp-setup van mezelf en de andere gitarist.
(chameleon en marshall eindtrap in zijn rack dienen als backup)
*KNIP*

Als dit nog het zelfde "setje" is als die ik gehoord heb dan kan ik maar een ding zeggen.

Prima geluidje:ok:

interessander
28 februari 2011, 12:30
Als dit nog het zelfde "setje" is als die ik gehoord heb dan kan ik maar een ding zeggen.

Prima geluidje:ok:

Thanks en het is zeker hetzelfde setje, Mark III rack en de 4x12 zijn van mij en de andere gitarist heeft het triaxis rack met twee Mesa 2x12's.

caliban
28 februari 2011, 13:19
Vet :) hoort die marshall er ook bij?

macwilliams
28 februari 2011, 13:29
Thanks en het is zeker hetzelfde setje, Mark III rack en de 4x12 zijn van mij en de andere gitarist heeft het triaxis rack met twee Mesa 2x12's.

De zaal waar jullie in stonden vind ik een van meest droge zalen die ik ken en heb er eigenlijk op een maal na nooit van het geluid kunnen genieten. En die ene keer dat was toen jullie er stonden. Natuurlijk is het een som der delen maar het verschil was zo groot dat het me meteen opviel. Ik ben er daarna nog twee maal geweest en het geluid was weer zoals ik het mij kon herinneren. Niet best dus.

interessander
28 februari 2011, 13:42
Vet :) hoort die marshall er ook bij?

Nee, de Marshall en Sovtek en de andere cabs zijn van de studio. Ik heb de Marshall live wel eens als slave amp gebruikt van de Mesa, en beide met twee 4x12's, toen had ik geen verdere uitversterking meer nodig...


De zaal waar jullie in stonden vind ik een van meest droge zalen die ik ken en heb er eigenlijk op een maal na nooit van het geluid kunnen genieten. En die ene keer dat was toen jullie er stonden. Natuurlijk is het een som der delen maar het verschil was zo groot dat het me meteen opviel. Ik ben er daarna nog twee maal geweest en het geluid was weer zoals ik het mij kon herinneren. Niet best dus.

Ja ik vond het geluid toen ook erg fijn. De geluidsmannen werkten erg goed mee die avond en ik had ook twee speakers van mijn 4x12 gemic'd bijvoorbeeld, dus daar konden ze dan ook een mooie uitgebalanceerde mix van maken. Vorig weekend stonden we in een kroeg en dan hebben we een wat kleinere backline mee en zet ik de top op half power (2x EL34) en dat werkt dan ook prima.

mel-aers
1 maart 2011, 08:35
Sinds afgelopen weekend is dit mijn stack, De laney VH100r top is erbij gekomen. foto is alleen wat onduidelijk

http://i883.photobucket.com/albums/ac39/melaers/100_1188.jpg

sjaak1990
5 maart 2011, 14:26
Gave set up Sjaak! Erg fraai spul! :)

Enne enigzins bekend uitziende woonkamer :D

Thanks! Nog steeds erg blij mee, vind het altijd leuk te lezen dat de DSL je telkens nog goed bevalt.

tillens
8 maart 2011, 01:32
jajaja, ouwehoeren, maar feauteaux poasten heau maar. nou dan ik maar weer. hehehe...

http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/Matchless-Marshall-Mesa2.jpg

het is een momentopname.

marco v
8 maart 2011, 10:12
Erg mooi, met name die jtm.....zucht...;)

RedBuell
8 maart 2011, 10:48
http://img853.imageshack.us/img853/4562/rig.jpg

Peavey 5150II
Genz-Benz G Flex cab
Ibanez RG770 met special paint

Ijselrobo 07
8 maart 2011, 13:29
@redbeull: Mooie stack :ok:
vooral die gitaar is errug mooi ;)

maarja, ik heb laatst mijn kamer opgeruimd, en daarbij even alle versterkers en gitaren bij elkaar gezet, wat een groepsfoto betekent:
http://img808.imageshack.us/img808/8658/08032011047.jpg (http://img808.imageshack.us/i/08032011047.jpg/)
van links naar rechts: Blade Dayton, Fender Lonestar, Eko S-300, Fender Highway one jazz bass, Hanika uit 1980, Marshall MB-30, Blackstar HT-20, Marshall 1960TV en daar staat weer de versterker voor de boxen op.
op het pedaalboard:
van links naar rechts: Dunlop Classic wah-wah, Blackstar Ht-dual, (dat oranje geval is een) tuner, footswitch v/d Ht-20 en een digitech BP-80.

zo, dat is mijn eenvoudige stack :seriousf:

RoelSmoel
8 maart 2011, 15:27
Die basversterker had je toch naar de kloten geholpen? Of vergis ik me nu?

Ijselrobo 07
8 maart 2011, 16:08
Die basversterker had je toch naar de kloten geholpen? Of vergis ik me nu?

nee.. dat was een marshall MB4210, die MB30 is zijn vervanger tot ik ooit weer actief bas ga spelen, want dat doe ik nu bij 2 klassieke orkesten waar ik niet meer dan 30 watt nodig heb, vroeger baste ik ook in een band, maar die is niet meer ;)

Punkrockerke
8 maart 2011, 19:56
https://lh4.googleusercontent.com/_X8qFTKOPdlk/TXZ6VPxR97I/AAAAAAAAADc/XSZzWjZE1MY/s512/DSC02169.JPG

Soldano SLO
Soldano HotRod 50+ (te koop ;))
Soldano 4x12 (Eminence Legend)
Marshall JMP - MK II Master Volume
Mesa 4x12 (V30)

Wordt misbruikt met LP Custom of Standard

refused199
8 maart 2011, 20:23
Gave set zeg!:crazyhappy:
Vooral die JMP staat me wel aan, zo een moet hier ook nog eens decibels gaan produceren!

Thiez
8 maart 2011, 20:28
De twee soldano's staan daar zeer netjes! Vette dingen. En de JMP is ook zeker lekker. Mooie set!

Mr. Dynamite
8 maart 2011, 21:05
Mega vette set, Marshall JMP is toch de meest rock 'n roll versterker ooit vind ik :cooler:

tillens
8 maart 2011, 23:43
Erg mooi, met name die jtm.....zucht...;)

En dan te bedenken dat het zusje momenteel bij mijn maatje staat.. :)

Tankman
9 maart 2011, 23:43
http://img853.imageshack.us/img853/4562/rig.jpg

Peavey 5150II
Genz-Benz G Flex cab
Ibanez RG770 met special paint

Hier kan ik me wel mee vermaken denk ik zomaar...Wilde jij niet nog een Charvel erbij?

RedBuell
11 maart 2011, 18:59
Yep ik heb nog bij Spanjaard geïnformeerd, eind deze maand komen ze binnen. Zoals je ziet heb ik al een super strat met zwevende Floyd, dus eigenlijk wil ik nu iets anders erbij maar vind die So-Cal wel errug mooi.

Ik ga gewoon eens wat testen, heb diverse opties in mijn hoofd. Heb nu zo'n
€ 1700,- budget waar ik eigenlijk een Les Paul Traditional voor wilde kopen dus zit ik te bedenken wat ik zal doen. Een So-Cal en een leuke gitaar met vaste brug voor rond de € 1000,- is natuurlijk een optie. Ik hoor goeie dingen over Mayones maar een Musicman Luke moet ook te vinden zijn voor dat geld.... Testen zal het uitmaken...:cooler:

Tankman
11 maart 2011, 19:53
De San Dimas staat al testklaar he. Voor het gevoel kun je die ook testen. Voelt verder hetzelfde als de SoCal. Ziet en klinkt alleen iets anders, maar ook dat scheelt niet veel.

De SoCals komen inderdaad eind van de maand en ik hoop dat die van mij er dan ook tussen zit! Ik kan niet wachten! Een goeie gitaar met een vaste brug...Framus Panthera Pro!

Thiez
11 maart 2011, 22:34
Vind een So-cal ook een erg geil dingetje. Mooie witte.
Lijkt me ook nog welleens gaaf om erbij te hebben... maar helaas. Zijn nog zoveel dingen die ik wil en zo weinig geld in de pocket... ;)

Angel
12 maart 2011, 20:15
Als ik ze op elkaar zet heb ik ook een stack, maar wil toch even posten:

http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/CIMG2598.jpg

'65 Blackface Super Reverb - 35th Anniversary Bluesbreaker - '69 Silverface Super Reverb

Thiez
12 maart 2011, 20:54
Ik tel 3 versterkers in je omschrijving en vier op de foto. Wat is die marshall stack daarachter? 1987x?

Henri H
12 maart 2011, 20:58
.....en ik zie ook ... Edit: nog! 2 MARSHALLS :rockon: staan?

Angel
12 maart 2011, 22:04
.....en ik zie ook ... Edit: nog! 2 MARSHALLS :rockon: staan?

Momenteel het volgende in huis:
- '63 Blonde Bassman-amp Piggyback
- '65 Blackface Bassman-amp Piggyback
- '65 Blackface Super Reverb
- '69 Silverface Super Reverb
- '86 2550 Silver Jubilee(met straight cabinet, dus als iemand nog een slanted weet staan ;))
- '94 Marshall Plexi 1959SLP - LTD Purple (2 cabinets)
- '97 35th Anniversary 1959 WSP head - 100 Watt Super Lead Plexi (met witte powerbreak)
- '97 35th Bluesbreaker
- '09 & '10 Class 5
- '90 30 Anniversary LE Vox AC30

Henri H
12 maart 2011, 22:39
De betere amps kortom. ;) :ok:

Thiez
13 maart 2011, 15:11
Inderdaad erg gaaf setje versterkers. Daar zou ik me wel een middagje mee kunnen vermaken.

SEAL
29 maart 2011, 20:29
eindelijk mag ik van mezelf hierin posten :D
http://94.100.116.82/1270100001-1270150000/1270126501-1270126600/1270126522_5_WxmJ.jpeg

mijn omgebouwde squier sp-10 head met zelfbouw speakerkast, met als inhoud twee speakers uit een luidspreker (tweeter en 6") en de speaker die in de sp-10 combo zat. ik moet nog een paar betere luidsprekertjes zien te regelen op koninginnedag. de overdrive is onbruikbaar, tenzij je (zoals ik) noise maakt, maar het clean is prima :)

verder moet de speakerkast nog wel wat schoonheidsbehandelingen hebben, een grill, tolexig iets, pootjes, verf, maar dat komt allemaal wel

gitaar is voor de verhoudingen. grappige is, dat deze gitaar bij het combo'tje kwam. ook die is compleet veranderd in de 5 jaar dat ik ze heb :)

Fragedallic
29 maart 2011, 21:03
https://lh5.googleusercontent.com/_NdGijKG1skw/TSZOilcI3RI/AAAAAAAAAIc/JCvWCzrp3I8/s720/gear_06012011.JPG

zeer tevreden over huidige set. alleen dat tillen van zo'n K&E 2x12 van en naar zolder maakt 't een ware genade-trainer.

Mr. Dynamite
30 maart 2011, 17:17
Geweldig strak setje zo bij elkaar :satisfie:

TimoSomers
30 maart 2011, 20:52
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0389.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0384.jpg


Bo-El MC-7 ->Wireless-> KORG DT10 tuner -> Ibanez TS8 tubescreamer -> Radial stereo pedal
-> Laney GH50L -> Laney Cab
-> Laney GH50L -> Laney Cab

Effectsloop: Intellifex (Delay 1500) -> Bypass pedal
(verder staat er nog een G sharp en tuner in)

EDIT: Dit is mijn nieuwe live setup, verder heb ik nog een Dual Recto en een Marshall anniversary

ieme
30 maart 2011, 21:01
https://lh4.googleusercontent.com/_X8qFTKOPdlk/TXZ6VPxR97I/AAAAAAAAADc/XSZzWjZE1MY/s512/DSC02169.JPG

Soldano SLO
Soldano HotRod 50+ (te koop ;))
Soldano 4x12 (Eminence Legend)
Marshall JMP - MK II Master Volume
Mesa 4x12 (V30)

Wordt misbruikt met LP Custom of Standard

Mooi mooi mooi....

stratman1976
30 maart 2011, 21:40
Nou, dan moet ie ook hier maar komen!

AC30HWH met V212HWx cab

http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/AC30HWH/20110326AC3001.jpg

marc_o
30 maart 2011, 21:52
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0389.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0384.jpg


Bo-El MC-7 ->Wireless-> KORG DT10 tuner -> Ibanez TS8 tubescreamer -> Radial stereo pedal
-> Laney GH50L -> Laney Cab
-> Laney GH50L -> Laney Cab

Effectsloop: Intellifex (Delay 1500) -> Bypass pedal
(verder staat er nog een G sharp en tuner in)

EDIT: Dit is mijn nieuwe live setup, verder heb ik nog een Dual Recto en een Marshall anniversary

Hey tof Timo, aan de Laney? Prima bakken zijn dat, ben benieuwd naar je livesound.

Thiez
30 maart 2011, 22:04
Inderdaad gave versterkers die GH50L. Scheuren prima.
Maar heb je nou Laney GS212IE cabs eronder? Ik heb er een tijdje een gehad omdat hij lekker licht was, maar de sound vond ik verschrikkelijk scherp en dun.

marc_o
30 maart 2011, 22:37
Inderdaad gave versterkers die GH50L. Scheuren prima.
Maar heb je nou Laney GS212IE cabs eronder? Ik heb er een tijdje een gehad omdat hij lekker licht was, maar de sound vond ik verschrikkelijk scherp en dun.


Volgens mij staat er een isocab naast :-)

Thiez
30 maart 2011, 22:49
ja maar die twee eronder zijn volgens mij de laney's.

TimoSomers
30 maart 2011, 23:44
Inderdaad aan de Laney.

Had het nooit verwacht, maar ze blaasden m'n Recto en Marshall en Orange en alles helemaal weg.
En stereo is het nog groter feest!
Heb echt een waanzinnig dikke livesound nu!!

De Isocab stond er om te vergelijken, maar gebruik ik niet live.
Ik gebruik indd de Laney Cabs.
Het zijn 2 verschillende, 1 'normale' en 1 met greenbacks.
De ene head heeft ook 6l6 en de ander el34.
Deze verschillen zorgen dus voor een enorm breed stereogeluid, echt heel vet!

marc_o
31 maart 2011, 00:27
Inderdaad aan de Laney.

Had het nooit verwacht, maar ze blaasden m'n Recto en Marshall en Orange en alles helemaal weg.
En stereo is het nog groter feest!
Heb echt een waanzinnig dikke livesound nu!!

De Isocab stond er om te vergelijken, maar gebruik ik niet live.
Ik gebruik indd de Laney Cabs.
Het zijn 2 verschillende, 1 'normale' en 1 met greenbacks.
De ene head heeft ook 6l6 en de ander el34.
Deze verschillen zorgen dus voor een enorm breed stereogeluid, echt heel vet!


Vet!
Zag laatst nog zo'n 100 watt versie staan, volgens mij die 4 kanaals, ben alleen het type even kwijt....denk dat ik toch eens goed ga nadenken voor een backup van m'n Bogner :-)

TimoSomers
31 maart 2011, 00:33
Vet!
Zag laatst nog zo'n 100 watt versie staan, volgens mij die 4 kanaals, ben alleen het type even kwijt....denk dat ik toch eens goed ga nadenken voor een backup van m'n Bogner :-)

Zou ze zeker ff checken dan!
Kosten ook helemaal niet zoveel, 800eu normaal geloof ik voor deze heads.

Denk dat jij de Vh100 bedoelt, 2kanaals maar met aparte drive switches dus in principe 4.
Heb ik ook ff gechecked, zijn qua sound heel vergelijkbaar met de Gh50L.
Vond de GH's toch iets vetter (ook gezien het prijsverschil) en heb ook niet zoveel kanalen nodig nu.
Ben iig erg tevreden over Laney!

TimS
31 maart 2011, 01:44
Inderdaad aan de Laney.

Had het nooit verwacht, maar ze blaasden m'n Recto en Marshall en Orange en alles helemaal weg.
En stereo is het nog groter feest!
Heb echt een waanzinnig dikke livesound nu!!

De Isocab stond er om te vergelijken, maar gebruik ik niet live.
Ik gebruik indd de Laney Cabs.
Het zijn 2 verschillende, 1 'normale' en 1 met greenbacks.
De ene head heeft ook 6l6 en de ander el34.
Deze verschillen zorgen dus voor een enorm breed stereogeluid, echt heel vet!
Toffe set, nog te betalen ook.

Heb je een deal met Laney of is dit helemaal uit jezelf?

TimoSomers
31 maart 2011, 19:29
Deal met Laney inderdaad.
Maar was erg kritisch en gaf ze weinig kans, dus deze lofzang is echt oprecht en niet 'omdat het moet' :D.

Pepe
31 maart 2011, 21:51
Kom op Timo, je zou beter moeten weten. Op het moment dat je een Edeal hebt is een onafhankelijke mening gecompromitteerd. Het maakt verder niet uit, gefeliciteerd met de deal, dat is best bijzonder.

TimoSomers
31 maart 2011, 21:54
Mwah vind ik niet.
De deal is gister pas gesloten, had maandag en dinsdag een try out/productiedag en toen zijn al mijn amps getest.
Ik ging er zelfs met een vooroordeel in: mijn recto zou alles wel wegblazen.
Niet dus, de Laneys wonnen overtuigend.
Anders zou ik die deal toch niet nemen?

Mitch
31 maart 2011, 22:02
Onafhankelijke mening en een zakelijke overeenkomst tussen een artiest en een producent: da's per direct een spanningsveld. Daar bedoelt Pepe heus niks persoonlijks mee kan ik me zo voorstellen, maar hij heeft een punt.
Niemand hier op het forum twijfelt aan je eerlijkheid Timo, dus ik zou zeggen: ga die discussie niet voeren ;)

Pepe
31 maart 2011, 22:05
We snappen allemaal dat je het geen kut amps vindt, dat geloof ik best.
Alleen ineens andere merken dishen in de rol van endorser moet je misschien niet doen, mijn mening.

Mitch
31 maart 2011, 22:17
Dishen? Dus bashen en dissen tegelijk? Zoals 'lutser'? God, ik loop achter in mijn hippe taal...

Pepe
31 maart 2011, 22:25
Hij was niet zo bedoeld maar ja, Zeg dat Van het Pepe het gezegd heeft!

TimoSomers
31 maart 2011, 22:26
Ohh ik snap heel goed wat jullie bedoelen hoor!
Maar ik diss geen andere merken??
Ik zeg alleen dat de Laneys beter uit de 'test' kwamen.
Vond de Orange echt kut, de Mesa erg vet maar minder lekker in de mix en de Marshall was super maar niet voor het genre.

Maar we gaan offtopic :D, misschien een eigen topicje starten indien animo?

Pepe
31 maart 2011, 22:27
Nou, ik vind die Edeal wel interessant eerlijk gezegd. Dat overkomt ons niet allen dagelijks.

TimS
1 april 2011, 00:11
Deal met Laney inderdaad.
Maar was erg kritisch en gaf ze weinig kans, dus deze lofzang is echt oprecht en niet 'omdat het moet' :D.

Gefeliciteerd! Heb je die Lionheart cabs ook geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat die wat beter klinken.

TimoSomers
1 april 2011, 00:18
Gefeliciteerd! Heb je die Lionheart cabs ook geprobeerd? Ik kan me voorstellen dat die wat beter klinken.

Die onderste is zo'n lionheart!

RoelSmoel
1 april 2011, 23:08
Stack..
Stackier..
Stackest!
.....
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0420.jpg

TimoSomers
1 april 2011, 23:57
Je pa is al zijn shit kwijt zie ik.

RoelSmoel
2 april 2011, 00:00
Hehe, aangezien ik toch vrijwel de hele dag niet thuis ben, kan hij zijn vrije gang gaan.. De Tweaker staat eigenlijk ergens anders, heb ik even zo voor de foto gedaan. Ben stiekem wel erg jaloers op hem, wat een fijne versterker is dat..

Tankman
2 april 2011, 00:02
En wat vind je moeder van al dat gesmijt met geld?

RoelSmoel
2 april 2011, 00:16
En wat vind je moeder van al dat gesmijt met geld?

Gesmijt met geld, waar heb jij het nu weer over.. Hier heb je trouwens helemaal niks mee te maken.. Al kochten we elke maand een customshop, betaalden onze rekeningen nooit, en zaten diep in de schulden.. Waar praat je over..

sjaak1990
2 april 2011, 00:25
Lijken me mooie heads, die egnater dingetjes, heb er wel over gedacht er 1 te kopen, die evh gitaar is ook mooi :)

TimoSomers
2 april 2011, 00:28
Whaha indd, ik smijt er meer mee lately, tering :D.
Maar mooi setje zo Roel!

RoelSmoel
2 april 2011, 00:31
Lijken me mooie heads, die egnater dingetjes, heb er wel over gedacht er 1 te kopen, die evh gitaar is ook mooi :)

Van de Tweaker komen ook nog een 40 watt en een 88 watt (die laatste weet ik niet zeker of het er 88 zijn). Deze, de 15, is dan eenkanaals, maar die zijn 2 kanaals en meer.

Robdop
2 april 2011, 00:32
Gesmijt met geld, waar heb jij het nu weer over.. Hier heb je trouwens helemaal niks mee te maken.. Al kochten we elke maand een customshop, betaalden onze rekeningen nooit, en zaten diep in de schulden.. Waar praat je over..

niet zo op je pik getrapt voelen joh, tankman is een goede knul:grouphug:

on: mooi setje, hoewel ik toch liever een matchende cab zie!

RoelSmoel
2 april 2011, 00:37
niet zo op je pik getrapt voelen joh, tankman is een goede knul:grouphug:

on: mooi setje, hoewel ik toch liever een matchende cab zie!

Tankman wil zich vaker bemoeien met financiële zaken binnen mijn familie, om het maar even zo te zeggen.

Verder, thanks.

stikel
2 april 2011, 07:06
Tankman wil zich vaker bemoeien met financiële zaken binnen mijn familie, om het maar even zo te zeggen.

Verder, thanks.

Waar kan ik vakkenvuller worden ? Kan vandaag beginnen :D. Oh nee, m'n zoontje moet zo voetballen. Veel leuker.

@Timo, mooie amps die Laney 's. Heb zelf een Lionheart 4x10 combo gehad en weggedaan om enkele vervelende storingen (kort na elkaar) maar qua geluid top.

Curt Mangan strings (zelden beter gehoord)

Jasper.
2 april 2011, 10:58
niet zo op je pik getrapt voelen joh, tankman is een goede knul:grouphug:

Ik geloof best dat het een goede knul is. Maar ik kan me ook een beetje voorstellen dat het heel vervelend word als Tankman elke keer dat Roel wat koopt, of een gasaanval heeft een opmerking als deze moet plaatsen.
Er zijn forumers die veel vaker dan Roel nieuwe gear kopen en daar hoor ik hem nooit over. Het is dit keer niet eens van Roel zelf.

marc_o
2 april 2011, 11:45
Waar kan ik vakkenvuller worden ? Kan vandaag beginnen :D. Oh nee, m'n zoontje moet zo voetballen. Veel leuker.

@Timo, mooie amps die Laney 's. Heb zelf een Lionheart 4x10 combo gehad en weggedaan om enkele vervelende storingen (kort na elkaar) maar qua geluid top.

Curt Mangan strings (zelden beter gehoord)


Kijk, dat horen we graag!! :-)

Michael AE
2 april 2011, 12:44
Ik geloof best dat het een goede knul is. Maar ik kan me ook een beetje voorstellen dat het heel vervelend word als Tankman elke keer dat Roel wat koopt, of een gasaanval heeft een opmerking als deze moet plaatsen.
Er zijn forumers die veel vaker dan Roel nieuwe gear kopen en daar hoor ik hem nooit over. Het is dit keer niet eens van Roel zelf.

+1

Dat jaloerse gezeur van Tankman begint zo langzamerhand stierlijk vervelend te worden. Bemoei je alsjeblieft met je eigen zaken. :stop:

Mitch
2 april 2011, 12:56
Ieders punt is duidelijk, berisping is uitgedeeld, klaar ermee nu.

TimS
2 april 2011, 13:23
Maar Timo, hoor je nou die waarzinnig dikke livesound door inear? Of klinkt dat net zo lekker als zonder doppen met die dingen die je net nieuw had?

Luke-wannabe
2 april 2011, 13:43
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0389.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0384.jpg


Bo-El MC-7 ->Wireless-> KORG DT10 tuner -> Ibanez TS8 tubescreamer -> Radial stereo pedal
-> Laney GH50L -> Laney Cab
-> Laney GH50L -> Laney Cab

Effectsloop: Intellifex (Delay 1500) -> Bypass pedal
(verder staat er nog een G sharp en tuner in)

EDIT: Dit is mijn nieuwe live setup, verder heb ik nog een Dual Recto en een Marshall anniversary
Tof, Thiemz! Ik ben ook stiekem een beetje op zoek naar een goeie amp voor Thiswillkillyou, en nu ik dit lees word ik heel nieuwsgierig!

TimoSomers
2 april 2011, 23:29
Maar Timo, hoor je nou die waarzinnig dikke livesound door inear? Of klinkt dat net zo lekker als zonder doppen met die dingen die je net nieuw had?

Ik heb deze testshow ff gedaan met inears van 80 euro, krijg volgende week ergens m'n pro in ears, dus denk wel dat dat verschil maakt.

Maaaar, ik krijg noooooooit zo'n dikke sound over de in ears als in de zaal.
Want ik speel dus stereo, maar er is maar 1 ingang voor in onze mixer, dus ook maar 1 amp (en ik denk dus zelfs maar 1 mic).
Maar het in ear geluid klinkt ongeveer hetzelfde als het podiumgeluid.

Ik liep ff de zaal in (wireless :lovelove:) en daar beneden tintelde het even :soinnocent:.

@Leon: Zeker even checken!!!

TimS
3 april 2011, 03:06
Ik heb deze testshow ff gedaan met inears van 80 euro, krijg volgende week ergens m'n pro in ears, dus denk wel dat dat verschil maakt.

Maaaar, ik krijg noooooooit zo'n dikke sound over de in ears als in de zaal.
Want ik speel dus stereo, maar er is maar 1 ingang voor in onze mixer, dus ook maar 1 amp (en ik denk dus zelfs maar 1 mic).
Maar het in ear geluid klinkt ongeveer hetzelfde als het podiumgeluid.

Ik liep ff de zaal in (wireless :lovelove:) en daar beneden tintelde het even :soinnocent:.

@Leon: Zeker even checken!!!
Apart, ik heb oortjes van rond de 250 euro en ik merk toch wel heel veel verschil tussen inear en eengoede monitor. Kan ook aan de mengtafel liggen natuurlijk.

Kan je trouwens niet een submixertje kopen voor je 2 versterkers? Dan kan je ze allebei uitversterker en stuur je 1 signaal naar de tafel. Kan me voorstellen dat je dan een beter geluid krijgt als je 2 verschillende sets gebruikt.

Michael AE
3 april 2011, 03:26
Tof, Thiemz! Ik ben ook stiekem een beetje op zoek naar een goeie amp voor Thiswillkillyou, en nu ik dit lees word ik heel nieuwsgierig!

Dude, serieus...Heb je een tubescreamer? Pak de volgende keer effe die Soldano met die Bogner cab en een screamertje als boost. Smullen. Mocht het je smaak niet zijn, effe die IIC pakken. Ben benieuwd wat je er van vindt... :blast:

TimoSomers
3 april 2011, 12:09
Apart, ik heb oortjes van rond de 250 euro en ik merk toch wel heel veel verschil tussen inear en eengoede monitor. Kan ook aan de mengtafel liggen natuurlijk.

Kan je trouwens niet een submixertje kopen voor je 2 versterkers? Dan kan je ze allebei uitversterker en stuur je 1 signaal naar de tafel. Kan me voorstellen dat je dan een beter geluid krijgt als je 2 verschillende sets gebruikt.

Positief of negatief verschil?
Wij gebruiken trouwens helemaal geen monitors op het podium, dus kan dat verschil niet goed beoordelen. Maar ik weet wel dat ik normale monitors lekkerder vindt spelen maar in ears veel duidelijker zijn.

Van dat submixertje is een goede!

TimS
3 april 2011, 12:23
Positief of negatief verschil?
Wij gebruiken trouwens helemaal geen monitors op het podium, dus kan dat verschil niet goed beoordelen. Maar ik weet wel dat ik normale monitors lekkerder vindt spelen maar in ears veel duidelijker zijn.

Van dat submixertje is een goede!
Negatief, inear is inderdaad zoals je zegt duidelijker, maar klinkt minder lekker, je raakt het live gevoel een beetje kwijt.

Overigens heb ik gisteren weer met gewone monitors gespeeld en dan heb je weer het probleem dat je de mix zelf niet bij kan stellen, was ik even vergeten :seriousf:

Chroxy
3 april 2011, 21:01
Live

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC00804.jpg

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC08417.jpg


Thuis:

http://i188.photobucket.com/albums/z163/Chroxy/DSC08415.jpg

Misery Signals
3 april 2011, 22:24
Omdat ik terug twee bands heb en weer wat heb bijgekocht, kan ik terug wat opsplitsen:

Rock, met twee gitaristen:
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC04860.JPG

Snelle hardcore, als enige gitarist:
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC05206.JPG

MS

Mr. Dynamite
4 april 2011, 19:45
zieke setup, speel je stereo in die laatste?

Riky
4 april 2011, 20:39
Die Soldano stack! Kwijl!
Gave kleur combinatie zo!

Hell's Engl
1 mei 2011, 11:44
Heb deze set al twee maanden, maar heb er maar 3x mee gerepeteerd door 'n operatie aan mijn hand (waar ik nog steeds van aan 't herstellen ben....zucht)

Suhr/CAA PT100 met HOOK 2x12 V30/G12H

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/IMG_0707.jpg

Joost

Mr. Dynamite
1 mei 2011, 11:49
Vetttttt!!!! :crazyhappy:

Review, review, review!

Megadeth
3 mei 2011, 13:01
http://img.photobucket.com/albums/v714/Tommezz/untitled.jpg

Mijn setje sinds kort...Nu een paar keer mee geoefend en zaterdag a.s. de vuurdoop live!

Is dus een Hughes & Kettner Switchblade 100W top & Marshall 1960 4x12.

Luke-wannabe
3 mei 2011, 13:58
Dude, serieus...Heb je een tubescreamer? Pak de volgende keer effe die Soldano met die Bogner cab en een screamertje als boost. Smullen. Mocht het je smaak niet zijn, effe die IIC pakken. Ben benieuwd wat je er van vindt... :blast:
HA! Ik lees dit nu pas! Lijkt me wel te gek! Tubescreamertje heb ik nu effe niet, maar dan neem ik wel m'n M9 mee.

JeroenSchaaf
3 mei 2011, 14:24
Heb deze set al twee maanden, maar heb er maar 3x mee gerepeteerd door 'n operatie aan mijn hand (waar ik nog steeds van aan 't herstellen ben....zucht)

Suhr/CAA PT100 met HOOK 2x12 V30/G12H

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/IMG_0707.jpg

Joost

Mooi setje Joost! RE-SPE-CT
:cheerup:

Mr. Dynamite
3 mei 2011, 15:52
http://img.photobucket.com/albums/v714/Tommezz/untitled.jpg

Mijn setje sinds kort...Nu een paar keer mee geoefend en zaterdag a.s. de vuurdoop live!

Is dus een Hughes & Kettner Switchblade 100W top & Marshall 1960 4x12.

Dikke set man, maar geen wielen onder de kast? :dontgeti:
Of zijn ze demonteerbaar?

HaroldA
3 mei 2011, 15:52
Dikke set man, maar geen wielen onder de kast? :dontgeti:
Of zijn ze demonteerbaar?

Die draai je er zo af.

Mr. Dynamite
4 mei 2011, 12:57
Aah oke, dat moest ik ook maar eens aanschaffen dan :)

the sure thing
9 mei 2011, 16:50
HOOK R40 top (was ooit een combo) met een 2x12 cab (open back) met een setje G12M-20H(eritage) Celestions erin. Deze foto is op koninginnedag geschoten (podium Oudewater). Super optreden: super geluid!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/fotostackHOOK.jpg

Mr. Dynamite
9 mei 2011, 17:16
HOOK R40 top (was ooit een combo) met een 2x12 cab (open back) met een setje G12M-20H(eritage) Celestions erin. Deze foto is op koninginnedag geschoten (podium Oudewater). Super optreden: super geluid!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/fotostackHOOK.jpg

N I C E ! :crazyhappy:

Dimitri92
9 mei 2011, 19:51
Mijn zootje ongeregeld:soinnocent:
http://img15.imageshack.us/img15/3714/cimg3234s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/cimg3234s.jpg/)


Valve senior 6v6s JJ, 12at7 1x, 12ax7 2x.
Classic lead 80/g12t100
Klinkt lekker hoor, zeker na de leuke deal die ik gister gemaakt heb:

http://img820.imageshack.us/img820/807/cimg3230v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/820/cimg3230v.jpg/)
35 pleuries :crazyhappy:

Nocki
12 mei 2011, 23:11
Ik mag sinds vandaag ook een stack laten zien... :)

http://img29.imageshack.us/img29/9584/1001262m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/1001262m.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Mn eerste Mark III
Volgens mij heb ik ik een stuk of 5 stuks na alle boogie amps wel gehad...
Het is een Simullclass red stripe uit de us. er is een omvormer ingebouwd en klinkt killer! Erg leuk voor mn rockbandje!
Ik wilde eigenlijk een shorttopje maar deze medium is ook wel leuk...

allochthomas
12 mei 2011, 23:44
Kijk, zo zie ik het graag!:ok: Wil wel eens die red stripe 1 op 1 testen met mijn gemodde green stripe en kijken wat het verschil is.

Kwam deze foto nog tegen toen mijn collectie een beetje uit de hand was gelopen:seriousf:
http://img685.imageshack.us/img685/8335/img1806az.jpg
Mesa boogie 2 channel dual recifier
Mesa boogie mark III
Mesa boogie DC-2
Bogner 4X12 V30's

Alleen de bogner en de mark III zijn er nog wegen financiele redenen:D

E-J
13 mei 2011, 00:04
Kijk, zo zie ik het graag!:ok: Wil wel eens die red stripe 1 op 1 testen met mijn gemodde green stripe en kijken wat het verschil is.

Kwam deze foto nog tegen toen mijn collectie een beetje uit de hand was gelopen:seriousf:
http://img685.imageshack.us/img685/8335/img1806az.jpg
Mesa boogie 2 channel dual recifier
Mesa boogie mark III
Mesa boogie DC-2
Bogner 4X12 V30's

Alleen de bogner en de mark III zijn er nog wegen financiele redenen:D

Hey Thomas,

Gave set man. Wel jammer dat je wat weg hebt moeten doen. Hoe vond je de Mark III t.o.v. de Dual Rectifier en DC-2? Mag ook in een PB-tje :)

LesPaul1612
13 mei 2011, 00:15
Vette set Thomas! Ik zou ook graag een Mesa boogie amp willen, maar zo´n ding betalen lukt momenteel echt nog niet. ik ben nog maar 15, en mijn ouders supporten mij niet echt:seriousf:

Om toch een beetje een amerikaanse metal sound te krijgen zet ik mijn roland cube op het rectifier kanaal. Met een goede gitaar en goede instelling klinkt dat prima, maar voor het podiumwerk heb ik maar een bugera 333 combootje besteld. Lekkere sound voor weinig geld, maar hij is al vrij rap terug gestuurd naar de music store omdattie het nie meer deet:(!

binnenkort een foto van mijn slaapkamer rig!:supercool:

allochthomas
13 mei 2011, 00:18
De mark III ligt me zo veel beter dan de recto. Elke keer als ik ergens gas voor heb speel ik even op mijn mark III en dan is de gas snel weg. Eigenlijk tot aal verschillende beestjes de recto, de mark III en de DC-2. DC-2 is toevallig uit een ruil gekomen en het plan was om hem als oefen rig te gebruiken voor als mijn mark III ergens anders stond. Helaas had ik toen nog geen serieuse band en ik wou een 2de gitaar dus heb ik hem verkocht. De recto is weggegaan om de mark III te kunnen bekostigen(wou eigenlijk eerst de recto verkopen maar er kwam toevallig een zeer gusntig geprijsde mark III op gitaarmark dus moest ik mijn spaarrekening plunderen:seriousf:). Altijd een haat/liefde relatie gehad met de recto en het werkte gewoon niet zoals ik gehoopt had. Het was wel 1 van de minst fizzy recto's die ik heb geprobeert. Achteraf gezien had ik de recto kunnen houden maar toen was het gewoon niet handig gezien ik geen band had en ik toch graag een financiele backup wil hebben.

Kwa sound is het toch wel mark III>DC-2, recto. Kwa gemak van instellen is de DC-2 king of the hill en staat de mark III helemaal onderaan:seriousf:

@LesPaul1612: goed doorsparen en handig om gaan met verkoop en inkoop:D. Als de recto niet alle elco's had opgeblazen en mijn mark III niet bijna was uitgefikt had ik makkelijk winst kunnen draaien, nu heb ik wat bij moeten leggen tov de zooi waarmee ik begon. Mesa's hoeven niet duur te zien, die dc-2 koste me 550 euro. Ik weet niet wat de recto's doen maar toen zaten ze rond de 1100 euro

Henri H
13 mei 2011, 00:30
https://lh4.googleusercontent.com/_tg2m_JiG_wQ/TcxcADL3o5I/AAAAAAAAAbY/2APnNWU9esc/s1024/P1040644.JPG

- Marshall JCM 800 2204 + 1960B G12-65
- Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I + 1936 G12-65
- Marshall JCM 800 2205

M'n HOOK staat in de oefenruimte.

Sorry voor de overbelichting, erg lastig om goede foto's te maken in het donker.

Nocki
13 mei 2011, 08:56
Kijk, zo zie ik het graag!:ok: Wil wel eens die red stripe 1 op 1 testen met mijn gemodde green stripe en kijken wat het verschil is.


Dat zou ik ook wel eens willen horen. Wat is er geod aan de jouwe? Vol pot voor R2?
De mijne is ook gemod. Er zit ipv de simul class knop een soort van powersoak ingebouwd waarmee je m zachter kan krijgen. Weet niet of ik hiervan sta te springen maar daar ga ik in gebruik nog wel achter komen. Ik kan die mod gewoon uitzetten.
Verder is het een US versie dus zit er een omvormer ingebouwd. Geen losse troep maar gewoon netjes vast geschroefd aan de achterkant.

http://img29.imageshack.us/img29/9584/1001262m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/1001262m.jpg/)

Het is de medium versie. Eigenlijk wilde ik de korte variant maar toen ik m ging halen hoorde ik m over een boogie thiele cab. Icm met de CAA cab is dat echt veel beter en muzikaler...
Ik schrok zelf wel van deze constatering want de boogie 1x12s waren voor mij altijd de besta cabs die ik gehad heb Eigenlijk wilde ik daar ook weer naar terug.
Nu ik m daarover gehoord heb ben ik niet meer zo rouwig overhet feit dat de top zo groot is... Als blijft het natuurlijk een enorm mooi gezicht zo'n korte top op een 1x12. Een echte kinderstack. En als je m dan aanzet.... GRRRRRRaaaaaaa!!!

Ik ben dus benieuwd wat er aan de jouw is gemod!

Mr. Dynamite
13 mei 2011, 10:17
https://lh4.googleusercontent.com/_tg2m_JiG_wQ/TcxcADL3o5I/AAAAAAAAAbY/2APnNWU9esc/s1024/P1040644.JPG

- Marshall JCM 800 2204 + 1960B G12-65
- Mesa Boogie Stiletto Deuce Stage I + 1936 G12-65
- Marshall JCM 800 2205

M'n HOOK staat in de oefenruimte.

Sorry voor de overbelichting, erg lastig om goede foto's te maken in het donker.

Nice! Gebruik je die 2205 eigenlijk nog veel nu je er een 2204 naast hebt staan? .. GAS voor 65's :sssh:

Mr. Dynamite
13 mei 2011, 10:18
Oh dan post ik mijn Mesa d'r ook nog even bij:

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Familie%20Fotos/IMG_0794.jpg
:cooler:

Henri H
13 mei 2011, 10:24
Die 2205 heb ik vorige week nog 's even aangetrapt, bruut gain-monster is dat, maar eigenlijk gebruik ik hem niet meer.
Ik twijfel nog steeds of ik hem zal verkopen of niet, maar op dit moment is de markt toch erg slecht, dus ik wacht nog wel ff.

Edit: Zo van onderaf gefotografeerd lijkt het net een 4x12. :)

Mr. Dynamite
13 mei 2011, 10:30
Die 2205 heb ik vorige week nog 's even aangetrapt, bruut gain-monster is dat, maar eigenlijk gebruik ik hem niet meer.
Ik twijfel nog steeds of ik hem zal verkopen of niet, maar op dit moment is de markt toch erg slecht, dus ik wacht nog wel ff.

Edit: Zo van onderaf gefotografeerd lijkt het net een 4x12. :)

Ah oke, en de Hook word nog wel goed gebruikt? (aangezien hij in het oefenhok staat)
Die Marshall zou ik inderdaad als hij weg gaat even mee wachten, momenteel is het niet echt veel soeps op de 2ehands markt voor verkopers.. Voor mij pakte dat wel even lekker uit met de Stiletto :cheerup:

Gehehe, ja zo lijkt het een stuk bruter he :D

interessander
13 mei 2011, 10:37
Ik mag sinds vandaag ook een stack laten zien... :)

http://img29.imageshack.us/img29/9584/1001262m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/1001262m.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Mn eerste Mark III
Volgens mij heb ik ik een stuk of 5 stuks na alle boogie amps wel gehad...
Het is een Simullclass red stripe uit de us. er is een omvormer ingebouwd en klinkt killer! Erg leuk voor mn rockbandje!
Ik wilde eigenlijk een shorttopje maar deze medium is ook wel leuk...

Hee leuk, ik heb afgezien van de omvormer dezelfde, ook een Simul red stripe medium. Wat houdt die mod nu precies in, kan hij dan nog EL34's met 6L6 tegelijk hebben?

Henri H
13 mei 2011, 10:47
Ah oke, en de Hook word nog wel goed gebruikt? (aangezien hij in het oefenhok staat)....Nee, de HOOK wordt ook sporadisch gebruikt. Af en toe probeer ik hem weer 's.
't Is echt een goeie amp, maar als ik daarna weer op m'n 2204 speel, is de keus snel gemaakt. :rockon:

Nocki
13 mei 2011, 11:28
Hee leuk, ik heb afgezien van de omvormer dezelfde, ook een Simul red stripe medium. Wat houdt die mod nu precies in, kan hij dan nog EL34's met 6L6 tegelijk hebben?


Dat is een goede vraag die ik mezelf ook stel.Er zit een toggle in die switch tussen normal en de powersoak (naam die de vorige eigenaar gebruikte) en een potmeter die de hoeveelheid volume of soak regelt.

Hoe het gedaan is weet k niet. Ik zal m nog eens open schroeven... :)

Ook ik ben benieuwd of hij 2 el34s erbij kan hebben of niet. Dat vondt ik zelf bij mn laatste mkIV wel super klinken....

iWishmaster
13 mei 2011, 11:43
Die 2205 heb ik vorige week nog 's even aangetrapt, bruut gain-monster is dat, maar eigenlijk gebruik ik hem niet meer.
Ik twijfel nog steeds of ik hem zal verkopen of niet, maar op dit moment is de markt toch erg slecht, dus ik wacht nog wel ff.

Edit: Zo van onderaf gefotografeerd lijkt het net een 4x12. :)

Mag ik vragen wat je voor een instellingen gebruikt voor de 2205 voor een stevige metal sound? De andere gitarist van mijn band heeft er één (ok, een 2210), afgelopen weekend even mee staan stoeien, maar het geluid blijft voor mij wat 'stug' aanvoelen. Mids er iets uit draaien helpt, maar daar wordt het geluid ook dunner van. Tubescreamer helpt dat wel weer aandikken, maar het blijft een beetje pleisters plakken zeg maar. Welke van de volume knoppen zet jij open bijvoorbeeld? Master of channel? (of beide :P)

Qua feel vond ik de 2204 waar ik een tijd terug op speelde veel fijner. Een 2203 of 4 komt er bij mij ook nog wel ooit. Of ik ga er zelf één bouwen ...

Henri H
13 mei 2011, 12:00
Ja, de 2205 is de Mark onder de JCM 800's, om maar even Mitch z'n woorden te gebruiken. :)

Belangrijk is:

1. Master volume minimaal boven de 1, liefst rond de 3, anders gaat ie heel dun en lelijk klinken.
2. Boost Kanaal volume tussen de 7 en 8. Daar zit de sweet spot.
Als je teveel kanaal volume gebruikt wordt ie modderig, en bij te weinig heeft ie geen ballen.

De rest (EQ, gain, e.d.) naar smaak, waarbij ik de aantekening maak dat ik de gain het liefst op 10 heb, gewoon omdat ie dan het meest "ronkt".
Als je er mee wilt "metallen", heb je naar mijn idee wel een TS o.i.d. nodig, anders is ie niet strak genoeg, maar dat kan per persoon en/of gitaar verschillen.

Try before you die. ;)

Het schijnt dat er nog wel verschil zit tussen een 2205 en 2210, maar ik denk dat het in ieder geval belangrijk is om met die twee volumes te prutsen, op zoek naar de sweet spot. Succes.

HaroldA
13 mei 2011, 12:04
't Is echt een goeie amp, maar als ik daarna weer op m'n 2204 speel, is de keus snel gemaakt. :rockon:

:ok:

2203/4's blijven toch echt gave versterkers!

Misery Signals
14 mei 2011, 03:02
Heb er naast mijn gitaarsets intussen ook wat basspullen bij (alles oude 80-90 Trace Elliot):

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC05229.1.jpg

MS