PDA

View Full Version : Specifiek gitaarprobleem: zoemende A(la) op B(si)-snaar



sufyrt
25 oktober 2005, 13:33
hallo,

Als ik de 10de fret van mijn B-snaar aansla, vervaagt het geluid in een soort zoemend geluid van een motor. Ik heb dit vooral als ik slide van mijn 8ste fret.
Als ik mijn gitaar anders stem heb ik dit probleem ook, maar niet op de zelfde fret maar op die van de la(A).
Ik kan dit zoemen ook reduceren door omliggende snaren vast te houden.
Dit probleem komt niet enkel voor als ik met distortion speel, maar ook als ik clean speel maar dan hoor je het natuurlijk minder

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?

vester86
25 oktober 2005, 13:35
heeft waarschijnlijk met je techniek te maken, en verdwijnt vanzelf weer als je beter word en anders aan gaat slaan en anders gaat fretten

sufyrt
25 oktober 2005, 14:05
Kdenk nie dat aan mijn techniek ligt want met mijn andere gitaar heb ik dit probleem niet..

VooDoo
25 oktober 2005, 15:15
ik weet niet helemaal PRECIES wat je bedoelt
maar het kan zijn dat het gewoon goedkope elementen zijn en dat ze daardoor ruisen enzo?
Welke gitaar is het en welke elementen zitten erin?
Ik heb op mijn behringer stratocaster ook zo een soort probleempje(hoewel ik het niet echt erg vind, tsjah wat verwacht je voor dat geld :razz: dat ie het nog doet :cool: haha) Als je met distortion speelt, ruist het een beetje maar als ik dan mn brug aanraak of gewoon een van de snaren stopt het, bij clean hoor je het ook wel maar niet zo veel en opvallend, maar ik stoor me hier niet echt aan
ik weet niet of dit wel het geval is bij jou;)
moet je ff zeggen wat voor gitaar/elementen je hebt :wink:

Yv
25 oktober 2005, 15:31
hmm, zijn het niet je veren achter je trem ?? deze kunnen ook bewegen ! tis maar een optie !

sufyrt
25 oktober 2005, 16:49
ik heb een epiphone lp custom met gibson burstbucker elementen

Bazzey
25 oktober 2005, 19:18
Is je gitaar wel goed ge-intoneerd?
Dat vraag ik me wel af eigenlijk..... :roll:

Jeroenvanhulsteijn
25 oktober 2005, 20:04
mss staat je b-snaar te dicht op de hals of is de kromming van de hals niet helemaal correct.