PDA

View Full Version : over de SZ320MH



Izegrim
25 oktober 2005, 13:20
Hallo luitjes,

Laatst heb ik even op een SZ320MH gespeeld en ik vind het echt een heel mooie en fijne gitaar. Ik was al een tijdje op zoek naar een eenvoudige gitaar met een vaste brug om te kunnen omstemmen. Nu vraag ik me af of dit wel een geschikte gitaar daarvoor is want ht is er een met een 25,1" mensuur wat betekent dat de snaren wat losser voelen. Hoe is het bijvoorbeeld om met een Gibson naar D te stemmen?

O ja, nog even een klein dingetje. Kun je een muziekwinkel vragen om een gitaar te bestellen die ze al in de rekken hebben hangen? Ik heb hem liever onbespeeld omdat als het projectje waar ik hem voor wil gebruiken niet doorgaat hij weer de deur uit moet (misschien).

vester86
25 oktober 2005, 13:31
de SZ heeft juist een langere mensuur dan gibson, en kan dus makkelijker lage stemmingen aan zonder te gaan flubberen...

je kant vragen of ze um bestellen, maar of ze dat ook doen, je reden is nogal vaag, want als jij um voor dat project bespeeld issie ook bespeeld...
je kunt het wel vragen als er al krassen e.d. op zitten (vind ik zelf dan)

Izegrim
25 oktober 2005, 13:36
Thanks man. Ik speel trouwens een 25,5" Jackson/Hohner en heb geen ervaring met kortere mensuurlengten. Ik wil die gitaar in huis hebben en gewoon bewaren in de doos tot ik hem eventueel nodig heb. Ben de laatste tijd te druk om veel te spelen dus ik heb hem verder nog nergens voor nodig.

vester86
25 oktober 2005, 13:43
och, die 24.75" mensuur is maar liefs 2 cm korter. !! :-p het is een verschil, maar niet zo heel erg groot. setje (iets) dikkere snaren (of een hybride setje) is meer dan genoeg om dat te compenseren

SBloke
25 oktober 2005, 13:59
Ik zou juist liever eentje uit de rekken pakken dan er eentje bestellen..

Mijn rede: Je weet wat je krijgt. Een gitaar is van hout, een natuurproduct. Geen enkele gitaar is hetzelfde.... Tuurlijk, je kunt geluk hebben en een betere krijgen, maar het kan ook de andere kant op.


Als er wat krassen op zitten zou je over de prijs kunnen onderhandelen. 5 a 10% moet er toch wel af kunnen.