PDA

View Full Version : Yngwie Malmsteen



glacius
24 oktober 2005, 23:23
damn wat vind ik ''gates of babylon'' cool !!! echt te gek !!!

wou ik gewoon even kwijt

THW
25 oktober 2005, 10:55
Gates Of Babylon....is dat geen rainbow nummer, dat hij toevallig gecoverd heb?? :???:

Dick Wolkendeck
25 oktober 2005, 13:25
yep, op zijn tribute-CD. Allemaal covers van zijn helden. Blackmore, Kansas, etc.

glacius
25 oktober 2005, 15:05
rainbow of niet, echt cool gewoon

Di Stefano
25 oktober 2005, 16:47
Inderdaad

THW
25 oktober 2005, 17:07
Zijn eigen nummers vind ik ook goed
Evil Eye 8-)

wanna1
26 oktober 2005, 14:28
damn wat vind ik ''gates of babylon'' cool !!! echt te gek !!!

wou ik gewoon even kwijt

Wat dacht je van mistreated en manic depression.
hm............

Maiden Michiel
26 oktober 2005, 16:18
Blitzkrieg, Far Beyond The Sun en Black Star anyone?

Stratman70
26 oktober 2005, 20:09
Ken je de originele versie van Gates Of Babylon? Die is echt veel beter. Malmsteen verkracht al die nummers stuk voor stuk met zijn geriedel. Het is zo verschrikkelijk "over the top", dat het echt irritant word. Hoe goed die man technisch ook is en hoe snel, want dat is gewoon, het wordt op een gegeven moment echt vervelend.

Maar het blijft een feit dat die man geweldig gitaar kan spelen, een ontzettende mooie vibrato heeft en een super vette sound. Dat maakt het dan toch al met al wel mooi.

Maar geef maar maar Ritchie!

THW
26 oktober 2005, 20:35
Ik vond zijn versie van Purple Haze anders echt geweldig, zelfs de gitaar tone kwam er nog in de buurt ook

Das Schaap
29 oktober 2005, 21:41
Blitzkrieg, Far Beyond The Sun en Black Star anyone?
Cavallino Rampante, Crystal Ball, You Don´t Remember I´ll Never Forget, Dreaming.
Meer fan van z´n minder puur gitaarnummers. Vooral You Don´t Remember I´ll Never Forget heerst zo hard. Alleen live verneukt ie die vaak door op de verkeerde momenten even een ladder af te racen. :x

Thijs G
4 november 2005, 21:03
Ken je de originele versie van Gates Of Babylon? Die is echt veel beter. Malmsteen verkracht al die nummers stuk voor stuk met zijn geriedel. Het is zo verschrikkelijk "over the top", dat het echt irritant word. Hoe goed die man technisch ook is en hoe snel, want dat is gewoon, het wordt op een gegeven moment echt vervelend.

Maar het blijft een feit dat die man geweldig gitaar kan spelen, een ontzettende mooie vibrato heeft en een super vette sound. Dat maakt het dan toch al met al wel mooi.

Maar geef maar maar Ritchie!

over de top zou ik het niet noemen. maar het stopt gewoon nooit :lol: Vervelend zou ik snel spelen ook neit willen noemen, maar echter wel op de saaie eentonige manier hoe meneer malmsteen dat doet.

En hijs 70% een ritchie rippoff ( nog meer rippoff dan de klassieke dudes ), echt, hij speelt een aantal ritchies licks heel vaak, alleen veel sneller en komt 80x in 1 liedje terug. Verder is zijn speelstijl ook niet NEO-klassiek. Sinds hij niks nieuws heeft gedaan met klassieke muziek, en ik vind het ook niet fantasctisch 'hoe hij klassiek naar rock gitaar heeft getransportteerd' want eerlijk is eerlijk, dat deed ie niet echt, hij 'leende' net zoals bij ritchie gewoon licks van die klassieke dudes, zette het in een makkelijk bespeelder voor gitaar fingerings ( NLse woord ? :p ) en vervolgens control-c / control-v in al ze liedjes. En jawel, daar heb je malmsteen. Ook nog zoiets, hij vond de sweeps NIET UIT, net zoals meneertje van halen dat bij tappen deed, populaardiseerder hij het sweepen. In ieder geval fusion gitarist Frank Gambale was er eerder mee en ik geloof nog wat jazz dudes ook.

Ik haat Yngwie, ze musiek, ze eindelose reriedel, ze houding, ze prestentatie op podium. Maar wel respect, want uiteindelijk heeft hij het wel gemaakt, en ik niet.

Negative K3 fan
4 november 2005, 22:02
ik snap niet dat je dat van yngwie kunt zeggen... ik bedoel de beste man heeft ook nog geweldige acoustische opnames waar nauwelijks iemand bij in de buurt komt en misschien wel de beste vibrato/bend aller tijden.

die kerel speelt vrijwel iedereen eruit... maar bepaalde punten van je begrijp ik wel. Ik luister zijn muziek ook vrij weinig, maar een geweldige gitarist is ie zeker weten en ook absoluut een van de beteren op deze wereld.

Negative K3 fan
4 november 2005, 22:02
ik snap niet dat je dat van yngwie kunt zeggen... ik bedoel de beste man heeft ook nog geweldige acoustische opnames waar nauwelijks iemand bij in de buurt komt en misschien wel de beste vibrato/bend aller tijden.

die kerel speelt vrijwel iedereen eruit... maar bepaalde punten van je begrijp ik wel. Ik luister zijn muziek ook vrij weinig, maar een geweldige gitarist is ie zeker weten en ook absoluut een van de beteren op deze wereld.

Helter Skelter
5 november 2005, 01:00
Ik heb ooit een opname van Yngwie gezien toen hij Hendrix' Spanish Castle Magic coverde en terwijl de zanger zijn longen uit het lijf schreeuwde was tijdens heel het nummer alleen Yngwie in beeld, echt tenenkrommende zelfverheerlijking

Das Schaap
5 november 2005, 02:41
Wat gek dat bij een band genaamd Yngwie Malmsteen je voornamelijk meneer Malmsteen in beeld ziet. :o
En zoals Lennart al zei, die gozer blijft technisch een van de beste. Er zijn ook veel gitaristen die Malmsteen ondergewaardeerd vinden. Die gozer kan zo netjes en zwaar technisch spelen. Dat ie live meer wild doet en toch zat is ok, dan laat ie een paar steekjes vallen soms. Maar het blijven er dan nog maar een paar.
En tja Malmsteen is bekend om zijn snelle "klassiek geinspireerde" spel, dus dan doe je dat ook. Constant. Want daar komt men voor. En de echte fans van hem vinden het fantastisch. Ben bij een concert van em geweest, ik werd het na 3 kwartier wel zat, maar de rest van het publiek bleef schreeuwen om meer en de sfeer bleef fantastisch, hij heeft meer dan een uur gespeeld.
Ik gok misschien wel anderhalf uur. :o

Helter Skelter
6 november 2005, 17:22
voornamelijk meneer Malmsteen in beeld ziet

was het maar voornamelijk dan was ik het hele clipje al weer vergeten

koella
12 november 2005, 00:29
ik snap niet dat je dat van yngwie kunt zeggen... ik bedoel de beste man heeft ook nog geweldige acoustische opnames waar nauwelijks iemand bij in de buurt komt en misschien wel de beste vibrato/bend aller tijden.

die kerel speelt vrijwel iedereen eruit... maar bepaalde punten van je begrijp ik wel. Ik luister zijn muziek ook vrij weinig, maar een geweldige gitarist is ie zeker weten en ook absoluut een van de beteren op deze wereld.

Ik vraag me af hoeveel akoustische opnames jij kent.

En met "een van de beteren" bedoel je waarschijnlijk "een van de snelste"

Negative K3 fan
12 november 2005, 13:03
ik snap niet dat je dat van yngwie kunt zeggen... ik bedoel de beste man heeft ook nog geweldige acoustische opnames waar nauwelijks iemand bij in de buurt komt en misschien wel de beste vibrato/bend aller tijden.

die kerel speelt vrijwel iedereen eruit... maar bepaalde punten van je begrijp ik wel. Ik luister zijn muziek ook vrij weinig, maar een geweldige gitarist is ie zeker weten en ook absoluut een van de beteren op deze wereld.

Ik vraag me af hoeveel akoustische opnames jij kent.
ik weet niet hoe je dat bedoeld, maar ik ben onder andere laatst nog naar een tommy emmanuel concert geweest

En met "een van de beteren" bedoel je waarschijnlijk "een van de snelste"

nee absoluut niet

Negative K3 fan
12 november 2005, 13:03
ik snap niet dat je dat van yngwie kunt zeggen... ik bedoel de beste man heeft ook nog geweldige acoustische opnames waar nauwelijks iemand bij in de buurt komt en misschien wel de beste vibrato/bend aller tijden.

die kerel speelt vrijwel iedereen eruit... maar bepaalde punten van je begrijp ik wel. Ik luister zijn muziek ook vrij weinig, maar een geweldige gitarist is ie zeker weten en ook absoluut een van de beteren op deze wereld.

Ik vraag me af hoeveel akoustische opnames jij kent.
ik weet niet hoe je dat bedoeld, maar ik ben onder andere laatst nog naar een tommy emmanuel concert geweest

En met "een van de beteren" bedoel je waarschijnlijk "een van de snelste"

nee absoluut niet

koella
12 november 2005, 13:18
ok jij bedoelt akoustisch binnen het popgenre.Ik dacht dat je akoustisch in het algemeen bedoelde.

THW
15 november 2005, 08:23
Ik ben de laatste tijd steeds meer Yngwie Malmsteen gaan luisteren, af en toe heb ik idd wel van "ja hou nou maar weer op" maar ik ga er toch weer naar luisteren.
Ik heb toevallig stukjes van de "Concerto Suite LIVE" DVD gedownload, er aan te raden, je kan echt zijn dat Yngwie er zin in heeft.

En over zijn akoestisch gitaarwerk, ik vind het wel mooi maar live weet hij er wel af en toe een potje van te maken door gewoon te veel te improviseren waardoor het heel saai wordt.

artnaz
16 september 2006, 18:37
damn wat vind ik ''gates of babylon'' cool !!! echt te gek !!!

Ik snap dat je dit mooi vind, maar dat komt alleen maar omdat het origineel zo verschrikkelijk geniaal is. Luister eens naar die van Rainbow. Eén van de meest geniale solo's ooit vind ik. Zo'n gevoel... Zo veel prachtige "gekke" noten... En Malmsteen verkracht Blackmore's meesterwerk weer door zijn eeuwigdurende solo zonder met gemiddeld 20 noten per seconde erin te proppen. Als ik eraan denk krijg ik al de neiging om de monitor uit het raam te gooien...

Het enige wat beter is dan zijn andere Blackmore covers, is dat hij iets van zichzelf erbij heeft gedaan. Ik heb het over de intro. Niet zo mooi als het origineel, maar zeker niet slecht. Voor de rest is het uiteraaard verschrikkelijk wat hij met zijn Blackmore covers doet.

Wat ik btw wel redelijk mooi vind is zijn Gimme! Gimme! Gimme!

Anders Destium
16 september 2006, 21:01
Ik vind zijn Inspiration CD echt erg goed. Ik hou meestal niet zo van covers, maar die CD is echt helemaal top wat mij betreft. Maar ik ben bevooroordeeld, ik hou wel van het Yngwie sausje :)

Op zijn laatste album stonden trouwens ook weer mooie instrumentaaltjes: Magic and mayhem en Paraphrase. Verder vind ik Icarus dream suite I ook prachtig (naast het bekende werk van het eerste album). Voor mij blijft Concerto een van de meest indrukwekkende albums ooit. Magnifiek virtuoos.

Henri H
8 juni 2011, 23:46
Ah! Er zijn meerdere Malmsteen topics, en dit is de meest recente, dus: BUMP! :D

Ik heb wel 's stukjes van die Concerto DVD/CD gezien/gehoord, vond het eerlijk gezegd niet zo boeiend.

Zijn solo werk des te meer!

Deze b.v. één van zijn betere, ietwat recentere nummers:


http://www.youtube.com/watch?v=i5FZKNEzrQQ

Hij eist erg veel van zijn bandleden, en bijna iedereen wordt er na verloop van tijd uitgeknikkerd, omdat ie niet goed genoeg is .... wat een icoon!

Henri H
9 juni 2011, 00:04
Nou vooruit, nog iene dan :D


http://www.youtube.com/watch?v=AoPDwV5HpLQ

Heerlijk zoals die gast kan spelen, en ja, Muziek maken.

Ondergewaardeerd, omdat ie zichzelf zo verheerlijkt.

TimoSomers
9 juni 2011, 11:01
Ik vind Fire & Ice en Eclipse echt waanzinnig vette platen!

Meneer legt zoveel feeling in zijn spel (wat schijnbaar niet iedereen hoort??), dat vind ik nog het beste aan Yngwie.
De 3259639634963 japanse shredkloontjes vergeten zijn vibrato, zijn bends, zijn intensiteit, zijn rauwe sound, etc.
In ieder geval een van de +- 5 groten voor mij.

Sinner1980
9 juni 2011, 11:26
Man...ik zou mezelf ook echt te gek vinden als ik zo zou kunnen spelen...wat een held