PDA

View Full Version : Radiohead - Creep [makkelijke chords versie?]



stefanpack
24 oktober 2005, 22:39
Beste everybody,

Ik ben beginnend gitarist, ik ben nu gewoon voor mezelf wat dingen aan het uitzoeken, songs proberen te spelen etc.

Nu wil ik Creep van Radiohead gaan spelen (acoustisch) Klinkt heel eenvoudig, maar als ik tabs zoek zie ik alleen maar met chords waarbij alle 5 de snaren moeten worden ingedrukt (je snapt wat ik bedoel).


-3-|--7--|-8-|-----|------------------|
-3-|--7--|-8-|-----|------------------|
-4-|--8--|-9-|-----|------------------|
-5-|--9--|-10|---10|------------------|
-5-|--9--|-10|---10|------------------|
-5-|--7--|---|---8-|------------------|
Here are the main chords for the song

-3-|--7--|-8-|------|--|
-3-|--7--|-8-|------|--|
-5-|--9--|-10|---10-|--|
-3-|--7--|-8-|---8--|--|
-5-|--9--|-10|---10-|--|
-3-|--7--|-8-|---8--|--|
Add in these variations with each chord

Is hier niet een makkelijkere manier voor met simpelere chords ipv 5 snaren tegelijk?? (Dus volgens mij voor de chords C, B, B# en Cm)

Super bedankt!

moretel
27 oktober 2005, 12:52
http://www.olga.net/dynamic/browse.php?printer=0&local=main/r/radiohead/creep.tab

stefanpack
27 oktober 2005, 19:35
Bedankt, maar dit zijn niet de akkoorden voor de acoustische versie...

The Flying Dutchman
27 oktober 2005, 19:58
als je het zonder barré akkoorden wil spelen moet je

G (3 2 0 0 0 3)
B (0 2 1 2 0 0)
C (X 3 2 0 1 0)

maar Cm weet ik niet hoe je het zou kunnen spelen zonder barré akkoorden, probeer gewoon wat passende varianten op C te vinden of wacht tot iemand een betere hulp aanbiedt.

stefanpack
27 oktober 2005, 23:12
Dit is wat ik bedoel, tnx!

Nu nog iemand met de verdere suggesties :P

(BTW: misschien is deze midi (http://piano.prism-perfect.net/download.php?type=midi&song=79) handig?)

Funkwalker
28 oktober 2005, 17:40
Hee stefanpack,
als ik die midi hoor denk ikdat dat is gemaakt met GuitarPro.
Dat programma kun je wel downloaden (ff google-en)
Vervolgens kun je van www.mysongbook.com Creep wel downloaden.
Na het openen van dat bestand in GuitarPro krijg je de akkoorden wel te zien.. nou ja daar kom je wel uit :wink:

Verder zou ik zeggen check deze site:
http://www.chordie.com/chords.php

is misschien nogal een walhalla aan akkoorden maar daar kom je vast wel uit... :roll:

nou, succes ermee!

stefanpack
28 oktober 2005, 19:39
Okay dan! Ik zal s naar Guitar Pro kijken, maar ga eerst maar alle akkoorden uitproberen ;) Jammer dat veel plaatjes op die site het niet doen, toch bedankt voor de tip!!

En mocht iemand toevallig nog de goede akkoorden weten, schroom niet!

sugarfish
29 oktober 2005, 21:50
ik gebruik de volgende akkoorden voor een wat jazzy uitvoering:

Emaj7 (021100)
G#7 (4x4440)
Amaj7 (x02120)
Am7 (x02010)

Voor de Emaj7 kun je ook kiezen voor een gewone E, klinkt ook prima.

harrie-beton
4 november 2005, 09:58
het is gewoon tijd om barre akoorden te leren!
Dat is een enorme stap vooruit op een gitaar. Je woont in Biddinghuizen en daar lijkt me verder niet veel te doen :razz: . Gewoon oefenen en er gaat een hele nieuwe wereld open.

De charme van CREEP is juist die C barre die een C mineur barre wordt.

stefanpack
4 november 2005, 10:38
sugarfish, ik zal het eens proberen, tnx!

harrie-beton, ik zou het graag willen, maar op de één of andere manier heb ik het gevoeld dat ik m'n vingers moet breken en er een stuk of wat bij moet krijgen om zo'n akkoord aan te kunnen...
Ik woon inmiddels al een tijd in Leiden (wist ook niet meer dat ik op dit forum was geregistreerd voordat ik dit topic startte) dus het is juist zo dat ik tijd te kort kom om wat meer te oefenen ;) Maar iig bedankt voor de tip al zal dat nog niet zo makkelijk gaan...

Daarom wil ik ook proberen sommige mooie / goeie songs te spelen, dus kijk ik zoveel mogelijk naar die die met een paar simpele akkoorden al naar heel wat klinken...;)