PDA

View Full Version : Eindelijk heb ik een keer iets (bijna) afgemaakt



Antal
24 oktober 2005, 20:30
Na een aantal knutselwerkjes gemaakt te hebben die ik nooit in een behuizing heb gestopt vond ik het nu een keer tijd om eens een projectje af te maken. Het is een variant op de LPB (linear power boost) geworden. Hij is metallic paars geworden met een blauwe led.

Het is verders niet echt een geweldig ingewikkeld schema (verre van eigenlijk). De uitdaging zat hem er bij mij vooral in om een pedaal te maken wat degelijk is, en waar ik dus zonder problemen mee kan optreden, en om dat in een (relatief) kleine behuizing te proppen. Ik heb dus ook geprobeerd om alles van goede onderdelen te maken, en hem zo stevig mogelijk in elkaar te zetten.

Hier een paar foto's van het pedaal:
http://img.photobucket.com/albums/v654/Antal79/LP%20Boost/a0bced0f.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v654/Antal79/LP%20Boost/c595e139.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v654/Antal79/LP%20Boost/a3cf502f.jpg

Als er nog mensen zijn die zinvolle verbeteringen hebben op m'n werk dan hoor ik het graag!

Random_hero
24 oktober 2005, 20:41
Ziet er goed uit, nu nog decals want hij is wel erg kaal!

Ik moet ook maar eens een x gaan beginnen aan mijn SHO-kloon...

Nielsje
24 oktober 2005, 21:11
geil kleurtje man!

hoe heb je dat gedaan?

ja spuiten, duh, maar verder...?

ik krijg steeds meer prikkels in het weer bouwen/modden van stuff


ga denk ik m'n booster maar es uitbreiden en in een geile doos stoppen...

edit: dump die idiote witte ring en neem een gewone carrosserie-ring (te halen bij de gamma) die zien er gewoon beter uit dan zo'n suf plastic ding...

JoostBaksteen
24 oktober 2005, 21:29
Ziet er goed (en stevig) uit. Als je hier niet mee kan optreden weet ik het niet meer :-D

Negative K3 fan
24 oktober 2005, 21:40
heel erg netjes, maar waarom heb je het op een print gedaan en niet bijvoorbeeld point-to-point met terminal strips ofzo?

Fumi SG
24 oktober 2005, 23:04
heel erg netjes, maar waarom heb je het op een print gedaan en niet bijvoorbeeld point-to-point met terminal strips ofzo?

Zitten daar voordelen aan eigenlijk??

Negative K3 fan
24 oktober 2005, 23:07
je hoeft geen printplaat te maken en het is makkelijker aan te passen als het eenmaal in elkaar zit.

mayniac
24 oktober 2005, 23:27
je hoeft geen printplaat te maken en het is makkelijker aan te passen als het eenmaal in elkaar zit.

Ja, maar dit is netter/overzichtelijker en je kunt het in principe iets kleiner maken.

Bovendien, als je eens een keer iets groters/complexers wilt maken is het wel handig om dat op printplaat te doen. Dan is het ook wel handig als je dat eerst hebt uitgeprobeerd op een heel simpel dingetje als dit.

JoostBaksteen
25 oktober 2005, 12:57
Dit zou nog wel PTP kunnen, maar zelf vind ik een printplaat ook overzichtelijker. Bovendien is het PTP bedraden van die condensatortjes ook niet echt handig.

Ik had het iig ook met een printplaat gedaan. Met een beetje ervaring heb je zo'n printje in een half uurtje gemaakt als je opschiet:

- Ontwerp printen op overhead sheet
- 45 seconde (in mijn geval) belichten
- 5 minuutjes etsen
- Gaatjes boren

Zo gepiept.

Antal
25 oktober 2005, 13:18
Ziet er goed uit, nu nog decals want hij is wel erg kaal!

Ik moet ook maar eens een x gaan beginnen aan mijn SHO-kloon...

Decals daar wil ik me voor m'n volgende project in gaan verdiepen. Ik heb momenteel nog geen idee hoe die werken. Maar als ik dat voor dit project ook gedaan had, dan was het een 10 jarenproject geworden. En ik wilde hem graag afmaken.

M'n volgende project wordt waarschijnlijk ook een SHO :-D


geil kleurtje man!

hoe heb je dat gedaan?

ja spuiten, duh, maar verder...?

Ik heb hem eerst opgeschuurt. Daarna de gaten er in geboort. Toen met spuitbussen gelakt. Eerst een laag grondverf. Daarna de kleur die je ziet, dat is overigens metallic paars. Vond ik wel een stoere kleur, en ik had nog nooit een pedaal gezien in die kleur. Toen heb ik die letters er op gezet met een watervaste stift. Daarna transparante lak er overheen.

het enige wat in mijn ogen nog een stuk netter zou kunnen zijn die letters. Ik heb echt een slecht handschrift. Verven kan ik ze ook niet, dat wordt niets. Dus misschien zijn die decals iets.


edit: dump die idiote witte ring en neem een gewone carrosserie-ring (te halen bij de gamma) die zien er gewoon beter uit dan zo'n suf plastic ding...

Hier heb je wel een punt ja :oops:

Antal
25 oktober 2005, 13:24
Ziet er goed (en stevig) uit. Als je hier niet mee kan optreden weet ik het niet meer :-D

Thanks :-D



heel erg netjes, maar waarom heb je het op een print gedaan en niet bijvoorbeeld point-to-point met terminal strips ofzo?

Zitten daar voordelen aan eigenlijk??

Het is degelijker, compacter en verkleind de kans op fouten. P2P bij pedalen vind ik altijd zo teer. Ben er niet echt een voostander van. En ik hoor het verschil toch niet. :wink:


je hoeft geen printplaat te maken en het is makkelijker aan te passen als het eenmaal in elkaar zit.

Voorlopig ben ik tevreden en heb ik niet echt behoefte het aan te passen. :)

Nielsje
25 oktober 2005, 13:51
een andere oplossing is natuurlijk op een gaatjes bord gaan werken.

das niet zo teer als p2p en niet zo ' profi' als een print, ik bedoel.. ik wil wel es wat etsen, maar heb het spul nie en ben er wat huiverig voor..

als iemand het me ooit wil voor doen :)

@antal, hm.. lees nu net m'n eigen post door, dat met die witte ring komt wat hard over :) was meer bedoelt als ' advies/tip'.

Hoe vind je de lpb? ik vind hem wel lekker heb zelf trouwens de AMZ-mini booster (alleen met volume pot) te vinden op ggg: http://www.generalguitargadgets.com/diagrams/joam_sc_amz.gif

erg leuke booster, die als je hem goed instelt lekker je volume instelt, en als je verder opendraait je versterker over de kop jaagt
wil er wellicht paar internete pots bij voor voor minimaal en maximaal volume, lijkt me handig :) en wellicht iets gaan proberen met toggle's om je hoog variabel te maken (ivm met strats of les pauls enzo).

hm.. begint weer helemaal te borrelen :)

JoostBaksteen
25 oktober 2005, 14:31
ik wil wel es wat etsen, maar heb het spul nie en ben er wat huiverig voor..


Tot voor kort deed ik het ook met experimenteer bordjes, maar nu ik printjes kan maken wil ik echt nooit meer terug. Het is eigenlijk heel erg simpel. De spullen die je nodig hebt kosten ook nog eens geen drol.

Ik heb het met hulp van: http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/1 en http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/14 gedaan. Het ging best goed.

Het belichten kan je gewoon met een gezichtsbruiner doen die je voor 10 euro op marktplaats kan kopen. Het is wel even wat experimenteren tot het goed lukt, zelf heb ik eerst 10 keer een slecht printje gemaakt :roll:, maar als je het door hebt is het heel simpel en je krijgt een super resultaat.

Wel even oppassen met dat ets en ontwikkel spul... is niet echt vriendelijk spul... gewoon handschoenen aan en geen vlekken maken. "Wat zijn dat voor gele vlekken op de trap? Ik krijg het er niet uit.. en eerst zat het er nog niet in" :roll: :lol:

Antal
25 oktober 2005, 15:10
Misschien is het slim om over etsen even een nieuw onderwerp aan te maken.

Ik heb ondertussen het laatste (bij mij bekende) foutje er uit gehaald. Als ik namelijk de input jack er uit trok bleef het pedaal aanstaan. Het pedaal werkt dan wel goed, maar echt handig is het niet. Het bleek dat de inputjack sluiting maakte. Zeg maar dat de 'ring' niet geheel geschijden was van de 'sleeve'.

Voortaan dus toch alleen nog maar Switchcraft en Neutrik :wink:

Nielsje
26 oktober 2005, 14:19
Voortaan dus toch alleen nog maar Switchcraft en Neutrik :wink:

Kijk, dat doe ik dus wel al sinds ik begon met 'eigen' werk.. gewoon goeie hardware :) kostwat meer, maar dan heb je ook wat.

Hoe ben je eigenlijk tot de keuze van de lpb gekomen? gewoon uitgezocht voor de gein, of meer een echte motivatie?

Dirk_Hendrik
26 oktober 2005, 15:33
dump die idiote witte ring

Zoals gewoonlijk...

+10.00000!

Dude
27 oktober 2005, 00:26
M'n volgende project wordt waarschijnlijk ook een SHO :-D



nee godverdomme


je zou MIJN overdrive pedaal gan bouwen :evil:





:wink:

Speeddemon
27 oktober 2005, 00:37
Voortaan dus toch alleen nog maar Switchcraft en Neutrik :wink:
Ik wou al zeggen...

Ik herkende die jacks van 50ct p.s. en die zijn slecht!

Je kan ze namelijk doldraaien, dan draait de hele cilinder mee, waarop het lipje van de Sleeve ook meedraait.

Verder, die print ziet er zeer netjes uit, met die afgeronde hoeken. Heb je dat gewoon gevijld of anders?

Antal
27 oktober 2005, 11:46
dump die idiote witte ring

Zoals gewoonlijk...

+10.00000!

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:


nee godverdomme

je zou MIJN overdrive pedaal gan bouwen :evil:

Ja dude, maar dan moet jij eerst de behuizing afmaken :roll:

Antal
27 oktober 2005, 11:52
Ik herkende die jacks van 50ct p.s. en die zijn slecht!

Was het maar zo'n feest. Die dingen had ik al een tijdje liggen. Komen bij de elektronicaboer vandaan, en daar kosten ze minstens zo veel als switchcraft op het net :wink:

Maar goed, ik zie het als een wijze les voor de volgende keer. Ik heb ze nu van Neutrik besteld. Neem aan dat dat ook goed is.


Verder, die print ziet er zeer netjes uit, met die afgeronde hoeken. Heb je dat gewoon gevijld of anders?

Dit printje heb ik nog niet zelf gemaakt. Ik wil dat in de toekomst wel gaan doen, maar alles op z'n tijd. Jij maakt je printjes toch ook niet zelf?

Antal
2 november 2005, 19:46
Ok, en de volgende inputjack is ook weer naar de klote. :roll: Vond gelukkig toch nog 2 switchcraft jacks, die zitten er nu in. Verwacht nu geen problemen meer.... :-?

nicoverduin
2 november 2005, 19:56
Ok, en de volgende inputjack is ook weer naar de klote. :roll: Vond gelukkig toch nog 2 switchcraft jacks, die zitten er nu in. Verwacht nu geen problemen meer.... :-?penny wise pound foolish??? :-D :-D :-D :-D

Antal
2 november 2005, 20:09
Ok, en de volgende inputjack is ook weer naar de klote. :roll: Vond gelukkig toch nog 2 switchcraft jacks, die zitten er nu in. Verwacht nu geen problemen meer.... :-?penny wise pound foolish??? :-D :-D :-D :-D

Zoiets ja :razz: