PDA

View Full Version : pedaaltje bij Twin Reverb?



krist
24 oktober 2005, 19:19
Hoi,

ik ben in het bezit van een ouwe Fender Twin Reverb en een Danelectro overdrive pedaaltje. Hoewel beide erg goed bevallen zou ik graag een pedaaltje erbij hebben, om het geluid nog gruiziger en viezer te maken. Dit dan weeri n combinatie met die Danelectro, zodat ik ook tussen verschillende sounds kan schakelen. Ik weet niet hoe ik het beter omet uitleggen, sorry. Mijn vraag is nu, welk pedaaltje kan ik er het best bij nemen? Ik heb in mn hoofd de Tubescreamer TS9 en de Electroharmonix Bigmuff, maar daar ben ik niet heel erg bekend mee. Iemand ideeen?

Fumi SG
24 oktober 2005, 19:50
ik heb een keer met een SD-1, weet ik niet helemaal zeker meer, over een Twin gespeeld. Dat scheurde wel heel lekker vond ik zelf. Maar nogmaals, ik weet niet zeker meer of dat een SD-1 was maar ik denk het haast wel.

dunnoaname
24 oktober 2005, 22:11
ik heb een sd-1 gehad. Ik vind dat het pedaal te weinig laag heeft, en iel klinkt. een tubescreamer klinkt vetter, en soepeler.

Butcher
24 oktober 2005, 23:20
Voodoo Labs Sparkle Drive
Fulltone Full Drive 2
Maxon OD-9
Maxon OD-808

fullorder
24 oktober 2005, 23:33
Met de TS9 en de Big Muff noem je wel twee uitersten. De TS9 is een overdrive en de Big Muff een fuzz. Als je een smerige geluid wil, moet je voor de fuzz gaan, maar let wel dat een big muff totaal niet transparant is en vooral veel modder geeft. dit kan erg cool zijn, maar als je dat niet wil zijn er ook wel fuzzes die transparanter zijn. meestal zijn die ook meteen duurder dan een big muff helaas

farstreet
25 oktober 2005, 00:20
Heb zelf ook een oude twin reverb gehad. Ik gebruikte hem in combinatie met een Ts-9 en Fulltone "69 fuzz of een fuzzFace voor de smerige geluid.

fullorder
25 oktober 2005, 00:30
wauw, mijn verspreking van "smerige geluid" burgert wel erg snel in :D

BartL
25 oktober 2005, 00:40
Voodoo Labs Sparkle Drive
Kuch kuch...kijk toch eens in mijn sig :-D

krist
27 oktober 2005, 08:32
Bedankt voor de reacties! Ik ben er echt totaal niet uit. Het mooiste is natuurlijk gewoon een hoop pedaaltjes te proberen. Probleem is vaak dat in winkels ze lang niet overal zo'n Twin Reverb hebben staan, en de ene versterker is de andere niet, dus klinkt het over elke versterker weer totaal anders.

Jullie noemen een hoop pedaaltjes waar ik echt nog nooit van gehoord heb, en die ik zeker es moet gaan proberen. Ik zag btw net pas dat er een bijna soortgelijk topic is, ook daar een hoop voor mij onbekende pedaaltjes.

elmark
27 oktober 2005, 12:00
ik zou zeggen een Proco Rat :wink: of natuurlijk een Boss super overdrive, turbo overdrive of dual overdrive. dit soort pedaaltjes kom ik vaker tegen bij bands met een twin reverb en een distortion ervoor, succes!

Jack Jaguar
27 oktober 2005, 12:42
:o :o :o
ehm... ok... hier ging even wat fout... :-?

Jack Jaguar
27 oktober 2005, 12:42
gruiziger en viezer
Ok... bij gruiziger en viezer denk ik niet aan fuzz of overdrive, dan denk ik aan crunch. Weet niet of je dat precies bedoelde, maar sommige crunches kunnen ook heel "vet" klinken.
Je moet eigenlijk gewoon een keer naar een goede winkel gaan waar ze genoeg pedaaltjes hebben, zodat je ze ff lekker kunt uitproberen.

Toneffectory
27 oktober 2005, 20:41
Proco Rat
Catalinbread SCOD

Joey Handsome
27 oktober 2005, 21:49
Ik heb zelf ook een twin en een paar vrienden van me ook en geloof me, er is geen smerigere distortion voor een twin te bedenken dan een lekkere dikke romige vieze vette BIG MUFF, het is alleen wel handig een amerikaanse te kopen, de russische klinken nergens naar.

krist
9 maart 2006, 15:08
bij Feedback hebben ze nu voor een mooi prijsje de Proco Rat II. Is dat wat, of is de ene Proco Rat de andere niet?

Ik heb onderhand wel een Double Muff aangeschaft. Die bevalt goed, maar ik blijf om me heen kijken...

Joey Handsome
9 maart 2006, 17:02
zo, dat is lang geleden... Ik heb de proco rat II ook, dat is eigenlijk de meest gebruikte rat als ik me niet vergis. Je kunt redelijk wat kanten op met het pedaal, je kunt er een mooie overdrive uithalen, tot aan een lekkere romige distortion.

phx
9 maart 2006, 17:13
Heb in mijn bezit (gehad): Vintage rat, proco rat II reissue, turborat en heb nu uiteindelijk alles verkocht en opnieuw een proco rat II reissue gekocht. Optisch is hij hetzelfde als de vorige rat II, maar klinkt WAAYYYYY better. Er zit dus verschil zelfs in de lijn van Proco rat II !!!

Joey Handsome
9 maart 2006, 17:14
Heb in mijn bezit (gehad): Vintage rat, proco rat II reissue, turborat en heb nu uiteindelijk alles verkocht en opnieuw een proco rat II reissue gekocht. Optisch is hij hetzelfde als de vorige rat II, maar klinkt WAAYYYYY better. Er zit dus verschil zelfs in de lijn van Proco rat II !!!

wat is het verschil eigenlijk tussen die rat II en de vintage rat??

Sim-Simon
9 maart 2006, 19:51
ik zou zeggen een Proco Rat :wink: of natuurlijk een Boss super overdrive, turbo overdrive of dual overdrive. dit soort pedaaltjes kom ik vaker tegen bij bands met een twin reverb en een distortion ervoor, succes!

Inderdaad. RAT is erg lekker, Boss Super Overdrive klinkt ook erg goed, erg veelzijdig pedaal.

Of de Boss Blues Driver!

schizo910
10 maart 2006, 10:40
Ik zou niet zoeken in de richting van een overdrive pedaal, die heb je immers al. Ik zou idd voor een Rat ofzo gaan of een Fuzz, dan moet je in combinatie met je Danelectro behoorlijk wat geluiden tevoorschijn kunnen toveren.

Ratdawg
10 maart 2006, 14:59
Rat!

Of om in de lijn van Danelectro te blijven, een Fabtone. Vettige distortion. Wordt gebruikt door Ace van Skunk Anansie. Wordt vaak over gekeken, maar voor het geld zijn ze het zeker dubbel waard. De Rat zal mss iets veelzijdiger zijn naar de overdrive kant toe, maar als het zwaarder moet de Fabtone.

Tupelo
10 maart 2006, 18:47
Fender Blenderrrrrrrrrrrrrrr :p

Joey Handsome
10 maart 2006, 19:14
Fender Blenderrrrrrrrrrrrrrr :p

post daar nou gvd. eens een keer een sample'tje van man! Desnoods neem je het op met een of ander loos computermicje :speed: