PDA

View Full Version : Eerste effectje.



Marcus_enzo
24 oktober 2005, 18:12
Hey mensen!
Ben nieuw hier en heb meteen een vraag :) (anders zou ik me ook niet geregistreerd hebben :wink: )

Ik ga binnekort in mijn eerste bandje spelen (nu nog covers, denk aan Red Hot Chill Peppers, Hootie & The Blowfish en Live... beetje verschillende soorten dus, maar niet te hard.. 'relaxte' rock zeg maar)
en ik wil een effect gaan kopen.

Ik ken naast de meest gebruikelijke (distortion, reverb, wah-wah enz.) niet echt veel effecten.. heb er wel wat op mijn Cube 30 zitten (Tweed vind ik het mooiste) maar ik wil wat meer.

Nu is mijn vraag dus: wat voor effect zou nuttig voor mij zijn?

Bl44t44p
24 oktober 2005, 20:47
Hoi, welkom op het forum :)

Op jouw (bekende) vraag is eigenlijk vrij onmogelijk een goed antwoord te geven. Er zijn namelijk zó gigantisch veel verschillende effecten en varianten. Eerlijk gezegd liep ik toen ik net begonnen was met gitaar spelen met het zelfde 'probleem' rond; ik wilde een effect, wist alleen absoluut niet wat en ben het toen maar aan mensen gaan vragen. Toen zat ik me er aan te ergeren dat niemand een voor mij bevredigend antwoord kon geven. Hoe dan ook, wat ik toen heb gedaan is zomaar wat geprobeerd in de winkel, eigenlijk puur om te achterhalen wat voor geluid bepaalde effecten geven. Verder ben ik veel gaan luisteren naar mijn favoriete muziek (en wat ik ook speelde), en heb op basis daarvan gekozen wat voor effect mij het meest van pas zou komen (mocht je niet weten wat voor effect er in een bepaald nummer wordt gebruikt; Google even / zoek hier / vraag het hier :) ). Uiteindelijk is het bij mij een delay (echo) geworden ;)

Goed ik hoop dat je hier wat aan hebt :cool:

Bl44t44p
24 oktober 2005, 20:49
Fok en dan zie ik nu pas je andere topic :oops: