PDA

View Full Version : Arirang



Orpheo
24 oktober 2005, 17:50
Zo, ik heb nu ook een arirang (achtige gitaar)! ff de eigenaar gebeld, om 3 uur zat ik in de trein, en half vier was ie van mij, ghehe. hij heeft me totaal 95 eurootjes gekost (inc. treinkaartje, ghehe).

ik post wel later foto's. kheb m nu helemaal uit elkaar liggen, voor zover dat kan, snaren eraf, alles open dat open kan, ff nalopen. alles ziet er tot dus ver heel netjes uit. redelijk gesoldeerd allemaal, alleen een krakende pot.

de pups zijn redelijk, geen dimarzio's of Seymours natuurlijk, maar een een of ander naamloos ding. klinkt als een heel heel heel goedkope superdistorion en pafpro (lijkt het) maa rja, voor die prijs mag ik niet klagen :D

de frets zijn wel flink worn, vooral de 2e fret is " zorgwekkend". Hoewel.... tis flink gedeukt, maar een fretjob heeft ie imo nog niet nodig; de noten vallen niet dood, en t speelt nog goed.

speelgemak: voor mij persoonlijk grandioos!! houd je van een dikke hals (ik dus!!) is deze ideaal. op de 1e fret 24 mm dik, en op de 12e 27mm a 28 mm dik (ben ff de exacte waarde kwijt).

oh ja, houtsoorten: esdoorn voor hals (3 delig met als derde deel walnoot of mahonie; ik denk niet rosewood), en body is essen. hij is lekker licht, heel klein body. nja, gewoon, leuk gitaartje voor erbij, en leuk projectje om bv mee te oefenen hoe te lakken (ik wil m in t zwart hebben, ooit....) en ik wil andere pups erin (ja, mn geliefde DIMARZIO superdistortions:D:D in brug EN hals!)

BamBuFan1
24 oktober 2005, 17:54
Zo, ik heb nu ook een arirang (achtige gitaar)! ff de eigenaar gebeld, om 3 uur zat ik in de trein, en half vier was ie van mij, ghehe. hij heeft me totaal 95 eurootjes gekost (inc. treinkaartje, ghehe).


k heb er nog geen in mijn verzameling, maar ik wil er wel eens eentje bij hebben. Maar is het nou eigenlijk een Japanner of toch een Koreaan? En staat er eigenlijk een type- of serienummer op die gitaren, want ik ken ze alleen van foto's en dan is het altijd de Genesis-kloon die alleen als Arirang wordt aangeduid. :???:

Anders_Destium
24 oktober 2005, 17:54
Gefeliciteerd, voor dat geld kun je natuurlijk niet sukkelen :)

Ik vind ze er op zich behalve de rare bodyvorm ook niet eens heel slecht uitzien!

SBloke
24 oktober 2005, 18:56
Enige nadeel wat ik aan mijn Arirang heb kunnen vinden is dat hij wat topzwaar is.... Wil graag horizontaal hangend gespeeld worden zullen we maar zeggen....

Gefeliciteerd met je aankoop! En natuurlijk foto's en mp3's erbij he ;)

Orpheo
24 oktober 2005, 18:56
Gefeliciteerd, voor dat geld kun je natuurlijk niet sukkelen :)

Ik vind ze er op zich behalve de rare bodyvorm ook niet eens heel slecht uitzien!

thnx :D ik neem m mee naar de meeting, hopelijk met de mod erin waar ik al een tijd over na zit te denken (zeg ik nog niet, merken jullie vanzelf :D )

uhm ik denk dat ie japans is, maar koreaans kan ook, chinees ook, geen idee! tis idd de genesis vorm, das zeker. maar ik heb geen idee waar ie gemaakt is. er zit ook geen serial number op. die zet ik er zelf wel op :cool: (het serial van mn les paul komt erop, haha)

SBloke
24 oktober 2005, 18:57
Enige nadeel wat ik aan mijn Arirang heb kunnen vinden is dat hij wat topzwaar is.... Wil graag horizontaal hangend gespeeld worden zullen we maar zeggen....

Gefeliciteerd met je aankoop! En natuurlijk foto's en mp3's erbij he ;)

Orpheo
24 oktober 2005, 19:25
Enige nadeel wat ik aan mijn Arirang heb kunnen vinden is dat hij wat topzwaar is.... Wil graag horizontaal hangend gespeeld worden zullen we maar zeggen....

Gefeliciteerd met je aankoop! En natuurlijk foto's en mp3's erbij he ;)

foto's komen nog, maar mp3's komen pas als ie echt af is.... :P

moah, deze is niet echt kopzwaar...en anders zet ik er wel een bigsby op om dat tegen te gaan :D

wietse
24 oktober 2005, 19:34
k heb er nog geen in mijn verzameling, maar ik wil er wel eens eentje bij hebben. Maar is het nou eigenlijk een Japanner of toch een Koreaan? En staat er eigenlijk een type- of serienummer op die gitaren, want ik ken ze alleen van foto's en dan is het altijd de Genesis-kloon die alleen als Arirang wordt aangeduid. :???:

een koreaan, aangezien arirang de naam is van een zeer populair koreaans volksliedje, dat heb ik al googlend ontdekt.
die van mij heeft nog een klein stickertje achter op de kop waar op staat LE.G900 zal dus wel het model zijn.

er zijn wel meer arirangs dan de veel voorkomende genesis kloon, strat modellen basgitaren alles is mogelijk allemaal van uiteenlopende kwaliteit.
dit model zie je nu eenmaal het meest laatst met iemand bezig geweest die had een transparant groene te koop, ik was helaas net wat te laat.
dit model is nu eenmaal een goede gitaar, alleen de originele stemmechaniekjes zullen wel zwakjes zijn want ik ben er nog niet één tegengekomen die nog de originele mechanieken had.
en als je van dikke nekken houdt, dikker dan deze zal je niet snel vinden.

Ganjaman
24 oktober 2005, 20:03
geniale gitaartjes, totaal NIET kopzwaar.
idd uit korea, lekkere neck, elementjes vind ik ook prima klinken, hoef ik niet zonodig te vervangen (als ik een andere sound wil pak ik wel een andere gitaar, deze heeft een lekker eigen karakter) overigens is het geen Genesis kloon, meer iets wat tussen ene genesis en een SG inzit, de punten van een genesis zijn puntiger en kleiner, like this:
http://home.mindspring.com/~rndabney/pics/guitars/genesis_front.JPG

Ritch
24 oktober 2005, 20:11
@ Orpheo: Ik zou hem graag eens willen proberen, ik heb namelijk erg lange vingers, dus lijkt 't me wel plezierig :)

Orpheo
24 oktober 2005, 20:16
@ Orpheo: Ik zou hem graag eens willen proberen, ik heb namelijk erg lange vingers, dus lijkt 't me wel plezierig :)

kom naar de meeting in januari, zou ik zeggen; dan neem ik m mee. wellicht cubensis ook.

Ganjaman
24 oktober 2005, 20:19
@ Orpheo: Ik zou hem graag eens willen proberen, ik heb namelijk erg lange vingers, dus lijkt 't me wel plezierig :)

kom naar de meeting in januari, zou ik zeggen; dan neem ik m mee. wellicht cubensis ook.
zal 'm meenemen, nu wietse nog, dan kunnen we een arirang submeeting houden :D

Fumi SG
24 oktober 2005, 20:19
Wie is Cubensis?? :roll: :)

wietse
24 oktober 2005, 20:34
@ Orpheo: Ik zou hem graag eens willen proberen, ik heb namelijk erg lange vingers, dus lijkt 't me wel plezierig :)

kom naar de meeting in januari, zou ik zeggen; dan neem ik m mee. wellicht cubensis ook.
zal 'm meenemen, nu wietse nog, dan kunnen we een arirang submeeting houden :D

ach ja waarom niet heb hem bij een vorige meeting ook al eens meegehad.
en anders ben je vrij om langs te komen om hem eens te proberen stevelukather.

Ritch
24 oktober 2005, 22:55
Ik ben bij de meeting, en als ik 4 dezelfde gitaren kan uitproberen kan ik de beste eruit pikken om mee te rippen :D Grapske... lijkt me cool! Bedankt voor de uitnodiging wietse :)

SBloke
25 oktober 2005, 13:55
Enige nadeel wat ik aan mijn Arirang heb kunnen vinden is dat hij wat topzwaar is.... Wil graag horizontaal hangend gespeeld worden zullen we maar zeggen....

Gefeliciteerd met je aankoop! En natuurlijk foto's en mp3's erbij he ;)

foto's komen nog, maar mp3's komen pas als ie echt af is.... :P

moah, deze is niet echt kopzwaar...en anders zet ik er wel een bigsby op om dat tegen te gaan :D


Vandaag weer omgehangen, nu met alleen een shirtje aan (ipv dikke trui)

en de kop gaat heel hard zuidwaarts.. Echt totaal uit balans... Wat kan ik daar aan doen? Loden slagplaat monteren?

Orpheo
25 oktober 2005, 17:07
Enige nadeel wat ik aan mijn Arirang heb kunnen vinden is dat hij wat topzwaar is.... Wil graag horizontaal hangend gespeeld worden zullen we maar zeggen....

Gefeliciteerd met je aankoop! En natuurlijk foto's en mp3's erbij he ;)

foto's komen nog, maar mp3's komen pas als ie echt af is.... :P

moah, deze is niet echt kopzwaar...en anders zet ik er wel een bigsby op om dat tegen te gaan :D


Vandaag weer omgehangen, nu met alleen een shirtje aan (ipv dikke trui)

en de kop gaat heel hard zuidwaarts.. Echt totaal uit balans... Wat kan ik daar aan doen? Loden slagplaat monteren?

bigsby erop zetten? of een dikke plaat mahonie er tegenaan plakken, beetje bijschaven, en lakken...? kan ook...

glacius
25 oktober 2005, 17:33
geniale gitaartjes, totaal NIET kopzwaar.
idd uit korea, lekkere neck, elementjes vind ik ook prima klinken, hoef ik niet zonodig te vervangen (als ik een andere sound wil pak ik wel een andere gitaar, deze heeft een lekker eigen karakter) overigens is het geen Genesis kloon, meer iets wat tussen ene genesis en een SG inzit, de punten van een genesis zijn puntiger en kleiner, like this:
http://home.mindspring.com/~rndabney/pics/guitars/genesis_front.JPG

wat een lelijke gitaar, sorry